Nu kan jeg jo af gode grunde ikke svare for alle andre opstaldningssteder, og vi ligger ikke i dit mål område, så det er derfor ikke et svar på din annonce. (bare for en ordens skyld til moderator)
Vi opstalder ponyer og store heste - og har også flere børn der kommer og rider her, så jeg skriver ud fra erfaring.
for det første synes jeg det er et stort ansvar at have børns ponyer opstaldet, nu er i en heste familie, men det er bestemt ikke reglen, jeg står derfor med et rimeligt stort ansvar både over for børnene, ponyen og forældrene.
for det andet bruger en pony lige så meget fold, strøm, ridehus faciliteter osv, samt måske lidt mere af min tid, end en voksen ryttere til hest gør (måsker er det bare mig og min "ansvarsmave")
mht. foder, så kunne i jo foreslå at i selv køber foder med afslag i prisen.
Foldforhold er forskellige, jeg ville aldrig tilbyde en pony 2 timer på fold, her hos os er de ude alle de lyse timer det gælder alle heste.
det jeg tror er svært er at man mange steder ikke ønsker så små børn, og jeg kan som godt forstå argumentationen, larm, skrig og skrål, problemer med ridehusregler (kan barnet finde ud at at ride efter regler) osv. osv.
Her hos os, har vi valgt at lave et kursus for børn og forældre når de kommer med deres pony, eller skal til ridning - sådan at vi er så sikre som muligt på at både børn og forældre kender regler og er klar over hvad de laver når de er i nærheden af heste, både små og store
her hos vil vo gerne børn og unge ryttere, men det kræver altså lidt mere af opstaldningsstedet end bare en boks og en ridebane, det kan måske også være medvirkende til at i ikke har fået henvendelser i kan bruge
når dette er sagt så håber jeg bestemt for jer at i finder et godt sted for både jeres søn og ponyen.