|
|
| Øjenoperation - ny grænse for tilskud? |
|
|
Hey i stuen. En veninde fortalte mig forleden at der er kommet nye regler for øjenoperation betalt af det offentlige. Hun siger at grænsen er rykket til +/- 4 istedet for 6. Er der nogen der ved om det er rigtigt? Synes ikke jeg kan finde noget om det på nettet, og jeg vil super godt have lavet mine øjne, for det gør det noget svært at gå i svømmehal, ride og generelt dyrke sport da de jo falder ned når man sveder lidt. Og sådan som økonomien ser ud lige nu kommer det ikke til at ske foreløbigt  Håber nogen kan hjælpe (og selvfølgelig håber jeg på et positivt svar ) Hilsen
Belinda
" selv den længste rejse starter med et skridt" Dalai Lama Kommode-tv bord-mørklægningsgardiner sælges. kig på præs. for links til den blå avis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift.. |
|
|
Falder dine øjne ned hvis du dyrker sport??  Jeg ved slet ikke OM man kan få tilskud til sådanne øjenoperationer, for de 2 jeg kender, har betalt det selv, og det var også fordi det jo "bare" var noget de selv ville have gjort.. Der var jo ikke noget "medicinsk grundlag" for at det skulle gøres, udover at den ene har en yderst aktiv fritid (han er uddannet stuntman, og laver nogle halvskøre ting ind imellem), og den anden er møbelsnedker, hvor briller tit var i vejen i forbindelse med arbejdet, og da han prøvede med linser fik han ridser på forsiden af øjet, fordi der jo kom mikrofint støv ind BAG hans linser når han var på arbejde, og det var trælst.. Men hvis det er dine briller, er falder ned under sport, hvad så med at prøve linser, hvis det kan lade sig gøre?.. De er godtnok heller ikke gode til svømning, men kan man så ikke bruge de her små racer-svømmebriller??.. Håber da du finder en god løsning, ihvertfald.  Mvh.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det ville da |
|
|
være dejligt , jeg ligger på -4 og -5.50 det i sig selv er ikke så galt , men jeg skal havde titanium og alle skruer skal skiftes ud med titanum , det er ikke nok at det bare er " nikkelfri " jeg får store vædskene sår i hovedet hvis der er det mindste nikkel i. og ja briller er træls , når man bliver rendt ned af hestene selvom min forsikring dækker så nu har jeg fået en snor i dem , så bliver de da trods alt ved mig så jeg kan finde hjem igen , og de glider ned under ridning , linser bruger jeg kun hvis vi skal i byen og så er mine øjne afligevel smæk fyldt med betændelse dagen efter , selv om de kommer ud og i stalden og ved hestene er det endnu værere.
Vh Berit Ebony smukkeste tinker/irishcob sælges ved fravænning. har på hånden flere fine 1 ponyer priser fra 4000,- kontakt over pb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har jeg ikke hørt... |
|
|
så det tror jeg er en and. Bliver det ændret er det nærmere den anden vej dvs til +/- 7-8 stykker. Men uanset hvad så gør det! Det er alle pengene værd. Og Michael: det er 1000 gange bedre end at være linsebruger. LInser kan give gener, skal renses osv, med OP ser man super døgnet rundt. Karina, der var linsebruger i mere end 20 år før OP blev foretaget for 6 år siden
Wrap 2.slet 2011 sælges Minibig baller med en længde på 130 cm pris afhentet : DKK 300
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svært at forestille sig |
|
|
At der i de her tider skulle blive åbnet for at FLERE kunne få foretaget en operation på vores allesammens regning. Det håber jeg ikke.
Betal selv - de steder der udfører operationerne er også ramt af krisen så det er muligt at få en afdragsordning der vil svare til hvad man skulle betale for linser.
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg var... |
|
|
Jeg var ved øjenlæge, fordi min optiker sagde, jeg måske kunne få tilskud til operation. Havde vist 5,5. Men øjenlægen sagde det var 6 - eller var det 6,5?? Øjenlægen sagde også., han ikke ville anbefale at manipulere med et rask øje, men det ville være rart at kunne se noget uden briller.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Michael undskyld jeg er lidt sprogspasser en gang imellem. Men du ved jo hvad jeg mener kan jeg se  Men ja det er muligt at få det lavet på det offentliges regning. Min veninde siger, at grunden til at de har rykket den, er fordi at man ved +/- 6 jo er næsten "blind". Kontaktlinser og mig er bare en kombi der ikke virker. En and, tja hendes mand eller søn (kan ikke huske hvem det er) skal snart have det lavet og er kun lidt under -4. Men jeg undres fordi jeg ikke kan finde noget på skrift. Jeg skal være sammen med hende på lørdag så der snakker jeg med hende om det... MaggieMay, jeg kender din holdning til det her og ventede faktisk også at du kom forbi. Men vi er nogen der ikke har økonomi til selv at betale men virkelig ønsker at kunne lægge brillerne, der er endda en i tråden som er voldsomt allergisk og som ville få meget stor glæde af en operation. Og jeg kan kun forestille mig at hvis Berit kunne ville hun selv betale. Ret mig hvis jeg tager fejl Berit... Der er den her mulighed for os der ikke kan få råd til det og synes at vi skal have lov til at udnytte det tilbud der nu er. Eftersom det er muligt at få det betalt må der jo være grunde til det. Og rykker man grænsen er det jo bare super for os, der "kun" er "halvblinde".
Belinda " selv den længste rejse starter med et skridt" Dalai Lama Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og miljøvenlige vokslys. Skriv PB for y ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tumle tum |
|
|
sidst jeg var afsted var det -6 der var tilskud til, og jeg har -7 og er ikke blind endnu.... ser meget dårligt ja, men ikke noget der ikke kan korigers fint med linser eller briller
"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu bruger jeg hverken briller eller linser, men har fulgt lidt med i debatterne omkring en operation, og nogle nævnte, at der var forskel på +/- i briller og kontaktlinser, hvis man skulle indstilles til operation på det offentliges regning. Men det skal jeg ikke kunne sige, det er kun hvad jeg lige kan huske fra sidste debat, om reglen er blevet ændret ved jeg heller ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis man ikke har råd |
|
|
til at få foretaget en operation på afbetaling har man vel heller ikke råd til at bruge linser.. Og især stiller jeg mig undrende over for at man kan påstå at man ikke har råd til en sådan operation men tilsyneladende har råd til at holde hest(e).. Alt her i tilværelsen er et spørgsmål om valg og fravalg.. B-King - det er da dejligt at være ventet.. Ja, jeg blander mig, jeg blander mig af flere årsager.. Jeg blander mig fordi jeg selv har fået foretaget (og betalt) operationen og fordi jeg er uendelig træt af at visse ting åbenbart er en bydende nødvendighed hvis det offentlige kan betale men knap så vigtigt hvis man selv skal betale.. Men først og fremmest blander jeg mig fordi jeg som sygeplejerske oplever på nærmeste hold hvad det betyder at det offentlige skal betale for flere og flere "luksus"operationer.. Og det ER luksus.. Det er jo tydeligvis ikke et problem som ikke kan afhjælpes med hjælpemidler eller som i hvert fald mange patienter ville have råd til at betale selv hvis de prioriterede det højt nok..
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nope jeg har |
|
|
ikke råd hverken til hest eller briller , men så er jeg jo så heldig at min samlever selv er heste tosset og hestene er hans , han har tit også sagt at jeg skal få det gjort når han har solgt et føl , men så har det ligesom været andet der var vigtigere og det er trods alt ham der hiver pengene hjem her , jeg kan trods alt se med mine briller selv om de genere i visse tilfælde og jeg betaler da også gerne ekstra for ikke at jeg får nikkel eksem , selvom jeg ikke får tilskud til at få skiftet samtlig metal ud i brillen til titanium...som er ret dyr. og du har da ganske ret det handler om at prioritere ..mange ting , men bestemt ikke alle.
Vh Berit Ebony smukkeste tinker/irishcob sælges ved fravænning. har på hånden flere fine 1 ponyer priser fra 4000,- kontakt over pb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
min kæreste har lige været til øjenlæge sidste uge da han vil ha lavet sine øjne og han har fået afvide at man skal have over - 6 på begge øjne ,eller en difference på 3 eller bygningsfejl på over 3. han har så en bygningsfejl så han er heldig at få det betalt.
SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!
DANSKE OLDENBORG HESTE - KAN OG VIL
www.123hjemmeside.dk/devito-secret
R.I.P Secret Soul, 3 juli 1989-30 nov 2008 ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| XXXXXXXXXXXx |
|
|
Det ville være dejligt for så kunne min søn også blive opereret. Det ønsker han sig vildt meget! Og har absolut ikke råd! (Og han har heller ikke hest ) Desværre tvivler jeg på, at det er lavet om til +/- 4. Og når så vi er ved det...... Hvordan finder man så ud af, hvilket sted der er bedst? Jeg har -9 og har kunne få opereret mine øjne "gratis" i mange år men har aldrig fået gjort noget ved det. Det vil jeg så gerne nu og har også været inde og kigge på forskellige hjemmesider. Og mange af dem har jo "kunder", der skriver om, hvor fantastisk et sted det er. Men ER det nu også det???? Maria
Kieffer Rusty Ulla Salzgeber Exellent sælges. Super lækker sadel. Meget lidt brugt. Se billeder på min præsentation. Hvis din hest er død,- så stå af!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
MaggieMay selvfølgelig er du velkommen og også til at sige din ærlige mening. Men vi er nogen som ikke har hverken har hest eller andet som kan æde en stor post i budgettet. Og Berit som bl.a. har problemer med allergi ville da få ret meget glæde af det. Om du vil kalde det luksus eller ej det er op til dig... Min økonomi er ikke til det og jeg hverken kan bruge kontaktlinser eller ville have råd til det. De briller jeg har nu er 3 år gamle. Og jeg er netop blevet 26 dvs mine øjne har ændret sig lidt siden jeg fik dem. Jeg har bare ikke råd til at få nye.. Selvom jeg kunne trænge til at de blev "opdateret". Og når nu tilbuddet er der, hvorfor så ikke benytte sig af det. Men kan godt se at jeg er nødt til at få snakket med min veninde i morgen for at høre hvordan og hvorledes 
Belinda " selv den længste rejse starter med et skridt" Dalai Lama Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og miljøvenlige vokslys. Skriv PB for y ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan også være |
|
|
at der har været tale om at personen der blev opereret har haft en bygningsfejl som ville forårsage kraftigt forværret syn hvis ikke den blev korrigeret med laser.. I sådanne tilfælde synes jeg bestemt at det giver mening.. B-King - du har ret, hvorfor ikke benytte sig af det? Mange andre benytter sig jo af hvad de end kan komme i nærheden af så hvis man ikke skal blive snydt er det jo med at holde sig til fadet.. Velfærdsstatens oprindelse som en støtte til de VÆRDIGT trængende er alligevel gået fløjten for længe siden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øjenoperation |
|
|
jeg må indrømme at jeg også ser disse øjenoperationer som noget luksus. Har selv -6 på begge øjne og er næsten blind som en muldvarp unden linser -har ingen briller og ikke haft det siden jeg var 15 år hvor de gik i stykker. Ville faktisk gerne have denne operation, da linser ikke er helt ukompliceret - især ikke om foråret/sommer/tidlig efterår hvor jeg har voldsom allergi. Og briller kan jeg bare ikke forli mig med, synes de kradsede og kløede på næsen og blev total svimmel når jeg brugte dem. Vidste faktisk ikke man kunne få denne operation betalt af det offentlige....synes operationen er dyr, og ikke det jeg har penge at bruge på - nok da jeg har flere heste og andre dyr der elsker at blive syge i weekender . Men jeg vil ikke have denne operation, ihvertfald ikke nu, da jeg ikke tænker det er så nødvendigt for mig at det offentlige skal betale. Men hvad fremtiden bringer ved man jo aldrig.
Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder) Nasi frá Dánjalstrøð (islænder) Tranegildes Lakrids (shetlænder) Beer's sir Malthe (irish cob) RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
HEJ Nu når I taler økonomi, er der så nogle som kan oplyse mig op hvad sådan en laser op. koster ?
Venlig hilsen Hanne 10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 350.000 kr i 4894 Øster Ulslev _________________ Livet er som en stor bavianrøv... Farverig og fuld af lort
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øjenoperation |
|
|
tror det er forskelligt fra sted til sted. Flere af mine venner har fået lavet dette og været meget glade for det. Ved den ene gav omkring 10.000 kr....tror dog det var på Island lige efter den økonomiske krise deroppe var startet.
Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder) Nasi frá Dánjalstrøð (islænder) Tranegildes Lakrids (shetlænder) Beer's sir Malthe (irish cob) RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
min kærste var først hos memira i roskilde til tjek, da de så fandt ud af han kan få det betalt så skulle det gå gennem det offentlige sygehus, så han skulle finde en øjenlæge som så skulle sende en henvisning til sygehuset hvorefter han skulle opereres indenfor de 3 mdr som der er ventetidsgaranti på. hans operation ville koste 25000 hos memira. man kan få lavet det lidt billigere i sverige, det har en af vores naboerne fået for en del år siden.
SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!
DANSKE OLDENBORG HESTE - KAN OG VIL
www.123hjemmeside.dk/devito-secret
R.I.P Secret Soul, 3 juli 1989-30 nov 2008 ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|