Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Pizza og mikroovn
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 18:38

Hej altvidende HN'er

Der er garanteret nogen der har gjort forsøget, så nu spøger jeg: Kan man tilberede frosne købepizzaer i mikroovn? Hvordan bliver resultatet?

Vi har nemlig langt om længe anskaffet os sådan en dims og jeg forsøger at finde ud af hvad den kan bruges til og hvad den er absolut uegnet til. Brød siges jo at blive gummiagtigt, men færdige pizzaer er jo sådan set færdige og skal bare varmes? Skal man først optø dem på frostprogram og så bagefter på flere watt? Det er en mikroovn UDEN crisp som jeg ellers ville tro kunne være godt til sådan noget pizza-noget.

Enlighten me, please!

Lene

P.S. Jaaa, jeg ved godt købepizzaer er usunde og ernæringsmæssigt noget skrammel, men af og til må man godt. Og vores almindelige ovn strejker.

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

en mikrobølgeovn...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 18:42

... kan ikke gøre bunden sprød på pizzaen

Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

0
0
Svar på denne tråd

Pizza og mikroovn
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 18:48

Nej, men bunden er jo som sådan forbagt. Pizzaen skal jo kun varmes?

Hmm... hvis det bliver gummipizza så er det noget ged. Øv.

Men tak, Michael, så ved jeg det! :-D

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 18:50

den blive blød, og træls, Jeg ville smide den i en traditionel ovn. Micro gør intet godt ved en pizza :)

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd

Ikke frysepizza, men
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 18:55

Når jeg laver hjemmelavet pizza smider jeg en del i fryseren(færdigbagt, med sprød bund) og tager dem så gerne direkte fra fryseren i mikroovnen når det skal spises(bare fuld effekt i et nogle minutter).

Det smager ganske fint, men bunden bliver blødt. Tror ikke det kan lade sig gøre at lave noget sprødt med alm. mikro-funktion.

"Rigtig" frysepizza har jeg aldrig prøvet i mikroen.

0
0
Svar på denne tråd

Mikroovn
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 18:59

Mener du mikroovn eller mikroBØLGEovn?

Jeg har haft min mikroovn (eller en kombiovn, som det vist også hedder) i en del år og har tilberedt en del frysepizzaer heri. I kombiovne/mikroovne (ikke mikrobølgeovne) er der som regel en ovnfunktion, og hvis man bare bruger den, bliver pizzaen da okay.

Snakker du om mikrobølgeovn, får du noget slattent, gummiagtigt noget... Desværre!

Knus Michella

Søger lejlighed!

Sig endelig til hvis du kender nogen, som udlejer en lejlighed i nærheden af S-tog/kort transport til S-tog. Er rolig, har stabil økonomi og én indekat.

0
0
Svar på denne tråd

Pizza og mikroovn
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 19:15

Jeg mente mikroBØLGEovn, jeg troede de andre hed MINIovne.

Nå, men så er pizzaen i mikrobølgeovnen vis definitivt droppet! Så må vi bare spise pizza ude i byen, når vi får lyst (godt man bor i Italien, her er det aldrig svært at få god pizza).

Tak for jeres svar allesammen! :-D

Lene

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 20:06

jeg havde nu også en MINIovn og en micro(bølge)ovn .. som blev kaldt microovn. og den anden ja miniovn ---:)

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd

Pizza..
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 20:19

Har da aldrig lavet pizza i en mikro ovn.

Ja brød som bliver lavet i microovn, bliver gummiagtigt, og lige så snart det er koldt er det tørt og hårdt.

Kan forestille mig at pizza og andet beregnet til mikro ovn skal laves i indpakningen og kun lige have de minutter og w som står på indpakningen.

Min mikroovn bruges til at lave popkorn og tø madvare op med og koge et enkelt krus vand/ mælk en gang imellem...

0
0
Svar på denne tråd

microbølgeovn
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 20:43

Jeg laver nu pizza i min microbølgeovn, jeg giver dem ikke fuld skrald, men kun 80-50 %, og så giver jeg lige stykket et par min. på min brødrister. Men jeg har nu aldrig prøvet det med færdigkøbte pizza'er, kun med mine egne der er frosset.

Dog kunne jeg forestille mig at det bliver et problem med en hel pizza....

Venlig Hilsen Sofie

Atlas Stengaard SPH 152

Besøg vores hjemmeside og følg vores konkurrenceponyer, eller se vores udvalg af salgsponyer:

http://www.stengaard-haslev.dk

0
0
Svar på denne tråd

pizza i mikrobølgeovn
Forfatter: 
Dato:  17-11-2011 21:35

Som andre har skrevet, så vil bunden blive blød, hvis du opvarmer pizzaen i mikrobølgeovn.

Jeg har ikke prøvet at opvarme frysepizzaer i mikrobølgeovn, men har tit opvarmet rester af hjemmelavet pizza. Problemet med den bløde bund løser jeg dog som Sofie ved at give den lidt tid på brødristeren efterfølgende. Dette kan vel også lade sig gøre med en frysepizza - dog vil det nok være nemmest at skære den i stykker først, med mindre du har en meget stor brødrister ;-)

Wildly

Nu med "Luega Love"

Besøg min hjemmeside!

~~~~~~~~
Fighting for peace is like fucking for virginity

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider