Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg får snart grå hår - sadelmager
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 20:47

Ja, det ville være tidligt i en alder af 21, men igen må jeg indse at hyphesten nok ender med at skulle ha en ny sadel

igen, jo klart min fejl at jeg ikke har tjekket sadlens længde, men det var aldrig i min vildeste fantasi faldet mig ind at min 17" sadel var alt alt for lang, til min 'normale' hest, hun ender nok ud i noget der ligner en 16 ".. nå ja, det burde jeg ha undersøgt det bagerste ribben, men nu er årsagen til den låst lænd da fundet..

Men det så slår det mig lige... hvor har ikke ÉN af de mindst 10 forskellige sadelmagere, som jeg har haft til at kigge på min hest i løbet af de 6 år jeg har haft hende sagt noget?!

De er/burde være fagfolk, men ikke EN har kommenteret, og jeg har ellers været meget omhyggelig med at finde nogle til at lave min sadel, da vi har haft store problemer med at den glider/gled frem, wonder why, tænker jeg så nu..

Men helt ærligt, burde de ikke ALLESAMMEN ha set at min hest nok nærmere kun kan være i en 16"?

Nu tør jeg næsten slet ikke kaste mig ud i at finde en sadel som skal være afløser

Dressurrytteren - der mener at fornuften altid må komme først!

0
0
Svar på denne tråd

Umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 21:33

ville jeg måske nok liiiige "klappe hesten" lidt og vente med om det nu også ER den rette "diagnose" du har fået. Det ville jo være skørt at købe ny sadel uden at være 100 procent sikker på det vil hjælpe.

Men du har måske allerede fundet ud af at alle problemer er løst med en kortere sadel. ?

Har ikke meget forstand på det, men jeg har ikke før hørt at problemer med at sadlen glider frem er grundet i for lang sadel - At det kan give ondt i ryggen kan jeg med min fornuft godt forstå - men ikke at sadlen af den grund skulle glide frem. Så plejer det da at være noget med bommen kontra hestens bygning/sadel eller gjordleje.

Frederven

0
0
Svar på denne tråd

ja jo....
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 21:37

Klart, der kommer en sadelmager på stedet på mandag som får lov til at kigge..

Men jeg kunne desværre se med mine egne øjne at sadlen er for lang, ergo må der en ny til, da den sadel jeg har har kilepuder, som absolut ikke forkorter bærefladen på sadlen :(

Den kan slet slet ikke ligge hvor den skal bag skulder, hvis den ikke skal stikke noget der svare til 1" ud over bagerste ribben :(

Dressurrytteren - der mener at fornuften altid må komme først!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider