Ja, det ville være tidligt i en alder af 21, men igen må jeg indse at hyphesten nok ender med at skulle ha en ny sadel 
igen, jo klart min fejl at jeg ikke har tjekket sadlens længde, men det var aldrig i min vildeste fantasi faldet mig ind at min 17" sadel var alt alt for lang, til min 'normale' hest, hun ender nok ud i noget der ligner en 16 ".. nå ja, det burde jeg ha undersøgt det bagerste ribben, men nu er årsagen til den låst lænd da fundet..
Men det så slår det mig lige... hvor har ikke ÉN af de mindst 10 forskellige sadelmagere, som jeg har haft til at kigge på min hest i løbet af de 6 år jeg har haft hende sagt noget?!
De er/burde være fagfolk, men ikke EN har kommenteret, og jeg har ellers været meget omhyggelig med at finde nogle til at lave min sadel, da vi har haft store problemer med at den glider/gled frem, wonder why, tænker jeg så nu..
Men helt ærligt, burde de ikke ALLESAMMEN ha set at min hest nok nærmere kun kan være i en 16"?
Nu tør jeg næsten slet ikke kaste mig ud i at finde en sadel som skal være afløser