Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

museinvasion!!
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 10:18

AAAAAADDD!!!!

vores hus er levende, og det er ik på den gode måde...

Pokkers også, synes vi er særlig slemt ramt i år!!

Vi bor på landet midt i naturen så selvfølgelig vil der komme lidt dyr ind, men i år er de altså i væggenen og på loftet i køkkenet i sådan en stil , at det begynder at blive mere end hvad jeg synes jeg kan klare..

Hundene er efterhånden ret så nervøse,en gemmer sig mere eller mindre konstant på badeværeslet (hvis ikke han kan være omkring mine fødder), hundene er jo vant til at musene skal fanges,så de er frustrede over at de kan høre dem hele tiden men ikke finde dem..

Der er sat massevis af fælder op,og vi har også lagt gift de steder vi er 100% sikker på at hunde og katte ikke kan komme til,men det er bare slet ikke nok

Jeg er faktisk imod gift,men med de mængder vi har er der ingen anden løsning.. de er jo snu,fælderne går de ikke i,ej heller selv om de er fyldt med gode sager.

Kender i evt. til fælder/anordninger som rottekasser hvor musene kan gå i og spise gift,men hvor andre dyr ikke kan komme til giften?

Det er åbenbart ikke eksisterende her i Schweiz.

Jeg var i byggemarkedet i går for at købe møtel til at stoppe småhuller med i baggangen (gammel stald,ikke inde i huset)

Damen forsikrede mig at det sagtens kunne bruges nu,da jeg skal til at blande i dag ser jeg så at der skal være min. 5 plus grader,vi har nærmere 5 minus..

Hvad gør en klog???

-nåe ja manden min er selvfølgelig ude og rejse,så ingen hjælp derfra..

MVh Hotbandit!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 10:45

ØV hvor er det træls!!!!! Vi havde også endel mus inden vi renoverede gården,men av og til kan jeg stadig høre dem,eller katten kan mellem etagene.Vi har lecakugler som isolation i stueetagen så der går de ikke.

Det virker som du har prøvet det meste så det er svært at sige hvad du mer kan stille op.Du har jo både katte og hunde og de tager jo de mus der vover sig frem.Håber du får bugt med dit museproblem for det kan virkelig fylde meget.

mvh Irena

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 12:28

Her er vi heldigvis ikke så plagede af mus normalt. Der plejer at snige sig et par stykker ind hvert år. Men i år har vi desværre haft et ynglende par på loftet uden at bemærke det før de begyndte at rumstere rundt!

Normalt plejer jeg at have en helt almindelig gammeldags klapfælde stående inde under skraldespanden i skabet og de går troligt i den hver gang.

Men ikke disse labaner.

Det lykkedes at tage et par stykker af dem med klapfælder placeret strategisk i gangen (hvor hundemaden opbevares) og under komfuret. Men så var det som om at resten af flokken havde lugtet lunten og der gik ikke flere i fælderne.

Til sidst købte jeg nogle poser musekorn og satte frem til dem. De åd og åd i en hel uge og jeg tror at de kom igennem 3-4 poser! Men så var der ro på loftet og vi har ikke hørt eller set noget til mus siden.

Der er mange der tror at mus lokkes i fælden med ost. Det er så efter min erfaring noget af det dårligste man kan bruge.

Jeg har eksperimenteret med forskellige ting; leverpostej, smør, bacon, kød og pølse, for at nævne nogen af tingene.

Det jeg har opdaget er at spegepølse er noget nær det perfekte lokkemiddel (her spiser vi Sønderjydsk..). Det er lidt sejt, så det sidder godt fast i fældens udløser, musene er vilde med det og så kan et stykke spegepølse holde sig "frisk", ahhh - tørt uden mug, i månedsvis inde i skabet.

Så jeg vil opfordre dig til at prøve med spegepølsen i første omgang hvis du ikke allerede har prøvet det. og eller eksperimentere lidt med lokkemaden.

Ang. mørtel.. Det er rigtigt at det ikke hærder særligt godt under 5 grader. Det kan tage en hel uge og hvis det fryser er mørtelen ødelagt.

Du kan istedet bruge modelgips. Det blandes ved at hælde f.eks. en halv kop vand i en gammel skål og så drysse gipsen ned over vandet ganske langsomt. Mår der ikke længere bryder vand op gennem gipsen, så røres der lige rundt og det er klart til brug. Du har ca. 5 minutter til at få lappet hullet inden gipsen sætter sig og efter 20 min. er det oppe på fuld styrke. Det virker heller ikke i frost. Men blander du op med lunkent (ikke varmt) vand så er det hærdet længe inden det er frosset, da det også udvikler varme når det hærder.

Det er ikke så "musesikkert", som mørtel, men hvis man krøller en klump ståltråd sammen og putter i hullet inden man moser gipsen i, så kommer hverken rotter eller mus igennem.

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

0
0
Svar på denne tråd

Få dem til at flytte...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 13:18

... med lyd!

Jeg har ikke prøvet det selv, men en af mine bekendte, der bor midt i en skov, har haft en del museproblemer i år. Hun har indkøbt et apparat der udsender en lyd som musene ikke kan fordrage - så de er flyttet nu.

Husk at du selvfølgelig ikke må have gnavere i bur i huset (hamster, marsvin osv) da de også generes af lyden, men ikke kan flytte.

Min venindes datter kan i øvrigt også høre lyden når den er tændt, men ingen voksne hører den.

Jeg ved ikke hvad apparatet hedder - men det kan nok googles (hvis der er mange slags at vælge imellem, kan jeg spørge hende hvad hendes hedder)

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

Mus i hus
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 14:36

Vi flyttede i nyt hus i starten af året, og der var mus (N)

- Vi troede vi havde fået has på dem, men ak nej, de er ligesom "kommet igen" her hvor temperaturen falder.

Da jeg har marsvin indenfor, har jeg prøvet på at holde foderbøtter m.v. godt lukkede i plastikspande, men har en enkelt gang set musene rende i burene (N) Rigtig ulækkert!

Vi har fået kat i sommers, de tager et par stykker - og så har vi købt rotte-klapfælder som vi sætter marcipan i, det synes vi virker helt vildt godt! Marcipanen dufter meget, og holder duften, og så kan man ligesom "klistre" den fast på pladen så man er sikker på at musen ikke bare kan hive den af.

- Desværre for os er fælderne så bare lidt dårlige, fordi efter de er klappet 2-3 gange, så blir de skæve! Men de er også købt i Harald Billig.

Tør ikke smide gift ud, hvis nu hundene eller kattene får fat i dem :-/

Men ØV hvor er det dog træls med mus i huset - vores holder til i loftet mellem de to badeværelser, der må være dejlig lunt, og så virker det til at de kan kravle ned gennem væggene og ud under listerne som desværre ikke er helt nede ved gulvet (N)

0
0
Svar på denne tråd

£isbeth
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 14:53

Det er nok ultralyds-muse-afskrækkere du tænker på. De skulle også have effekt overfor muldvarpe.

MEN, det er altså en sindsyg høj ultralydstone de afgiver og selvom voksne ikke kan høre det (30-40.000Hz), så kan Rotter, hunde, katte, egern, kaniner, ræve, grævlinger og rådyr fint høre det. Og har man et af de dyr spærret inde sammen med dimsen, så er det altså dyrplageri!

Du kan se flere af dem her f.eks. http://skadedyrshop.dk/

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

0
0
Svar på denne tråd

Museproblemer
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 15:37

Vi har også altid været invaderet af klamme mus og har præsteret at fange 26!!!! i klapfælder i køkkenet på ET døgn.

Vi har investeret i museskræmmere vi sætter i stikkontakten.

Har 3 fordelt på 220 m2 og efter ca 2 mdr hørte vi ikke mus mere.

Kører nu upåklageligt på 2. år.

De hedder Silverline og købte dem på nettet.

Man kan instille på Somme/Vinter og Slow/Quick impulser.

Når den står på en bestemt måde kan min ældste søn på 9 høre den.

venlig hilsen
RikkeAnd

Victor 14. juli 2002

Mille 20. september 2006

Benjamin 17. februar 2008

....nu Fru Bredahl

Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
0
0
Svar på denne tråd

Denne her har vi
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 15:40

venlig hilsen
RikkeAnd

Victor 14. juli 2002

Mille 20. september 2006

Benjamin 17. februar 2008

....nu Fru Bredahl

Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
0
0
Svar på denne tråd

prøv her.
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 16:32

du kan måske få dem til at sende til dig.

www.p-lindberg.dk/Katalog/ Mark_og_stald.aspx?Gro...leID=35534

IMC

SÅ ER DER IGEN FRISKE SPÅNER TIL SALG. 20285450

prinsesse pony sælges.

Emdegårds Amira.

Wrap sælges. pakket i de helt små pakker. ca 50 kg. pris 80 kr.stk. 20285450. 4370. St.merløse

0
0
Svar på denne tråd

tak skal i have
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 16:45

for alle de gode råd, ultralyd har vi dog fravalgt pga. hundene.

Det er noget lignende det som Inger linker til at jeg har tænkt på,dog er jeg altid bekymret pga. giften,det kan jo ske at en af hundene fanger/spiser en mus som har spist gift..

Men som det ser ud nu er vi altså nøft til at gøre noget drastisk..

Det bliver nok også lidt mere tåleligt når min store stærke mand igen er hjemme til at tømme fælderne

Vi har kommet spegepølse og rosin i,og det kan de umiddelbart godt lide,men de er altså snu!! også selv om jeg flytter fælderne til nye steder..

Nu håber jeg bare at hundene snart får fanget den mus som gemmer sig herinde..

Mvh Hotbandit!

0
0
Svar på denne tråd

Enig...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 17:44

.. har man hunde eller andre dyr der bor inde, skal man ikke have en ultralydsdims.

Min veninde bruger kun sin når datteren er i skole - netop fordi hun kan høre den.

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

Gift...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 18:59

Men hvis man nu bruger gift - kan man så ikke bare lugte døde mus ligge og rådne op rundt omkring?

0
0
Svar på denne tråd

også mus her!!!
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 19:16

jeg har været rundt langs soklen og stoppe alle små huller til med rens-let. Totalt molbo, men det har været super effektivt. De mus, der blev fanget inde i væggen, gik i en klapfælde, og efterfølgende har vi ikke haft mus i væggene. Der var ellers ekstremt mange - de peb og gnavede i vildskab. Totalt ulækkert.

0
0
Svar på denne tråd

den lede
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 19:40

Tag en fodertønde, fyld lidt vaand i bunden så de ikke kan bunde i den. Placer den hvor de er, lav en "trappe" med et bræt eller lign, op til tønden.

Over tønden skal du hænge noget lokkemad, i en snor hvis du forstår. Musene/rotterne vil kravle op af trappen, prøve at få fat i foderet falde i vandet, og drukne. Den er okay effektiv

Billede

Mvh Natascha den lykkelige ejer af:

Django og My Last Heartbeat = Kærlighed, elsker de heste.

Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd

Mus mus
Forfatter: 
Dato:  16-11-2011 19:45

Vi har også museinvasion. Det er 3`vinter vi bor her, men förste gang vi har mus. De er overalt, men mest tror jeg i skabe. På badevärelset og i kökkenet. Jeg er ved at bräkke mig. Vi har alm klapfälder med Dumle i. Det har fungeret godt, så godt at 2 gange har der siddet 2 !! mus i samme fälde. Men 2 gange er de også rendt med Dumlen. De må kunne lide det, de har chokolade i hele hovedet når de er i fälden. Vi er ved at tätne hele huset med ståluld med säbe i (Type Rens let) Det er det eneste der virker, de kan ikke gnave sig igennem fordi säben begynder at skumme når de gnaver i det. Vi har köbt museblokke til kälderen. De skal bare DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ. Lortet har også gået ind i elektronik boksen på fryseren, så den döde med et ordentligt brag den anden dag. Så jeg HADER dem!

Ok, ide`med trappen. Her i Sverige kan man köbe dem. Jeg anbefaler at man hälder lidt glykol i vandet hvis spanden står i längere tid, f.eks sommerhus

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider