|
|
|
|
| Moderne |
|
|
Jeg der ellers ikke er så meget for mode, er hoppet fuldstændig med på noderne her. Her står den på trip-trap nisser, Georg Jensen og Karen Blixen fra Rosendahl. Det er vist startet med at jeg har fået nogle Trip-Trap nisser i fødselsdagsgave, og da jeg har fødselsdag i dec. er det meget oplagt at ønske sig julepynt, så løber man aldrig tør for gaveidéer. Georg Jensen lyseholderne til juletræet, startede med en enkelt vi fik, og så ønskede vi os dem til vores bryllup, så kom ret hurtigt op på en 20 stykker (jeg havde ellers købt nogle billige nogle som kunne passe sammen med indtil vi fik samlet nok) Selv mit juletræs tæppe, som jeg har fået i gave, til selv at brodere, har vi lave nisserik-mønstre til. Der er da lidt andet julepynt også, hovedsagelig fra før jeg begyndte at samle, men det bliver stille og roligt sorteret fra, efter at jeg får mere af det andet. Uh, nu er der kun 14 dage til der skal pyntes op, synes jeg glæder mig ekstra meget i år (måske også fordi jeg fik en masse nyt pynt sidste år, plus 2 nisserik-duge), men i år er også første gang jeg selv skal holde jul, så i år skal der pyntes op med julestemning op til juleaften, og det ikke kun er på min fødselsdag vi skal have gæster 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tema?? |
|
|
Det bruger jeg ikke hjemme hos mig. Jeg køber bare det pynt jeg synes er pænt og som jeg synes passer til det jeg nu har. Jeg har dog bemærket at der er en overvægt af fugle imellem mine glaskugler - og at det er dem jeg kigger efter når jeg ser på glaskugler/glaspynt nu. Og jeg kan godt lide glaskugler - selv om jeg ikke har et juletræ at hænge det på. De kommer op i lamperne og i "klaser" ved billederne - så de bliver da brugt. Jeg har nogle få nisser, men synes egentlig at det er nok med dem jeg har. Til gengæld kunne jeg egentlig godt tænke mig nogen af de der Georg Jensen pynteting - måske de lidt større ophæng til at hænge i vinduerne. De er bare for dyre for mit "pyntebudget"
£isbeth & Baloo Politicians are like diapers. They need to be changed often - and for the same reason.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overlsroft |
| Forfatter:  |
bonniejensen dk |
| Dato:  |
14-11-2011 13:56 |
|
Jeg kører det i farvetemaer, meget klassisk, enten rød/guld/grøn eller også sølv/lilla. Så er det bare at finde de ting jeg synes er flotte i de farver. Sidste år stod den på sølv/lilla, i år er det så modsat. Er IKKE til nisser og jeg kvalmes ved triptrap'erne  Det eneste der er oppe hvert år og som ikke nødvendigvis passer i farverne, er 5 skønne ting fra eurodisney Den er sikker hvert år og er de dejligste af slagsen jeg ejer!  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er de søde |
|
|
det er noget i samme stil vi har.. bare en del mere. Ligger et billede herind når de er kommet op
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overkskift |
|
|
he he tema og tema..så hedder det vel "Klassisk". Er meget enig med Lisbeth med Baloo..vidste ikke jeg kunne være umoderen på jul 
Hunde er bevis på at ubetinget kærlighed KAN købes for penge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tema???? |
|
|
Har ikke noget tema... Forsøger at holde den overordnede farve i rød, og så er det vist det.... Jeg synes da bestemt at Trip Trap Nisser er søde, på samme måde som Georg Jensen og Rosendahl jule-dimser er fine.... Men.... For at være helt ærlig, så synes jeg at det er lidt "snyd", sådan at køre igennem med købe-dimser i masseproduktion. Altså en stor del af julen er, for os, at ungernes hjemmelavede, mere eller mindre kønne, julepyntegenstande kommer op.... Det er deres jul! En anden stor del er vores julelamper der hænger i vinduerne. Lamperne har min mand lavet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er håbløs umoderne med juletrends |
|
|
heller intet tema her. men farverne i år, bliver nok rød, hvid, sølv, grøn, og brun og det pynt der kommer op, er noget af det gamle pynt, mine forældre ikke gider ha' resten finder jeg på en gåtur i skoven med vovserne (grankogler, mos, rønnebær mm.) det eneste pynt jeg skal ha købt er et kalenderlys og nogle adventslys.
mvh Eriksen 100% Bonderøv og stolt af det! Margueritten og Västgötaspidsen ¤BLLSL¤ North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julesnyd |
|
|
Tjae, jeg vil nok godt give jer ret i at indkøbt julepynt er snyd, men så længe vi ingen børn har, og manden ikke gider julepynt, så får jeg ingen julepynt lavet selv, hyggen over det forsvinder når man skal sidde selv med det. Så indtil den dag kommer hvor jeg måske har børn som gerne vil sidde og lave julepynt og kalender dekorationer, og har hjemmelavet julepynt med hjem fra børnehave/skole, vil mit hjem og juletræ være præget af indkøbt julepynt, og kalender og advents stager. Så har jeg jo også noget at samle på, og har altid elsket julen, så hvad er mere oplagt end at samle på julepynt, når man oven i købet har fødselsdag op til jul. Ingen tvivl om at alt det fancy julepynt vil komme i baggrunden, eller blive gemt helt væk hvis vi en dag får børn, når de når den alder hvor de vil være med til at pynte op og lave pynt. Især på juletræet. Men lige nu mangler jeg egentlig ikke det hjemmelavede julepynt, bortset måske lige fra på juletræet, hvor der kommer lidt nye flettede stjerne til hvert år, og skal også have købt ind til julehjerter. Så kan det andet jo altid komme frem igen, og jeg kan begynde at samle videre, den dag de bliver voksne, langt ude i fremtiden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aj, så kan |
|
|
godt følge det med købt pynt, hvis alternativet er at sidde alene med jule"hygge".... Måske ikke så hyggeligt endda 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pynt og pynt... |
|
|
Tja, hos os har vi da to elg-nisser siddende i vinduet, og nu skal der vel også snart chokoladekalender på banen for vores datter. Og ellers er det bare fint med et lille juletræ... med pynt selvfølgelig...
God Is My Deaths Creation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit julepynt |
|
|
er bare, hvad jeg kan lide. Enkle ting i mørkerød, mørkegrøn og guld. Kan godt lide naturmaterialer og filt. Har det fra min mor Som pynter det hyggelige, lavloftede stuehus hjemme på gården på smagfuld og "gammeldags" vis - primært med ting, som hun selv har lavet, og hun er håndarbejdslærer, så hun ka' sgu det skidt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De der disney ting |
|
|
Hvor er de skønne. Hvor erhverves de??? Her har vi hvad barnet har lavet og så rødt samt en del fra mit barndomshjem. God aften heidi
DAMESADEL SÆLGES.se min præs. Undervisning i damesadel gives Nihil Intentanum Felix vi ses igen min skat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg pynter bare op med de juleting som jeg har anskaffet mig og som min mor har givet mig 
{Gitte R} Alt, hvad der er dejligt, er enten umoralsk, ulovligt, eller også feder det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
Nordheden |
| Dato:  |
14-11-2011 23:18 |
|
Rolf Lidberg er ved at blive en del af temaet her hjemme <3 Ellers er det hjemmelavet julepynt og det overordnet tema er historie og hedensk. 
(Mirella) Brun III hoppes fortid søges.. Se billeder på præsentation. Købt på Djursland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|