Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ryttermærkeundervisning
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 19:48

Hej alle,

jeg kunne rigtig godt tænke mig at at tage ryttermærkerne. Nogle der ved, hvor jeg kan få ryttermærkeundervisning i nærheden? Bor i 2610 Rødovre :)

Hvor lang tid tager undervisningen? Hvordan foregår den? Og vil man, efter undervisningen, være fuldt udrustet til at gå til prøve? Fortæl også gerne jeres erfaringer med det, eller andet der er værd at vide :)

Venlig hilsen Malene

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 18:33

Hold øje med steder der udbyder mærker på rideforbund.dk under uddannelse og der inde under ryttermærker. Venter selv på de bliver udbudt på Fyn:0)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 18:45

Jeg tog de 2 første ridemærker på min gamle rideskole :)

Til undervisning sagde ridelæreren, at de ville starte ridemærkeundervisning om x antal uger, og at man kunne melde sig til, hvis man gad.

Vi fik undervisning i rytterstuen om aftenen, og rideskolen sørgede for at fortælle hvilken dato prøven var på, og så var vi alle oppe den dag :) super hyggeligt faktisk, og prøverne er nemme, det er næsten umuligt at dumpe, ihvertfald de første 2 mærker, som jeg har taget.

Så jeg ville tage til den lokale rideskole og spørge, om de mon tilbød ridemærkeundervisning :) jeg bor selv i 2650, så rimelig tæt på dig. Jeg ville måske prøve på Hvidovre rideskole, det er et okay stort sted, de har sikkert sådanne kurser :)

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar :)
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 20:07

Tak for svar - Jeg vil helt sikkert prøve jeres forslag :-) Synes nemlig det er på tide, at jeg får taget mig sammen til at tage mærkerne efter 3 års ridning :-)

0
0
Svar på denne tråd

ridemærker
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 21:44

De er simpelthen så nemme, det er prøverne til ryttermærke 3 + 4 i hvert fald :-) .

Vi fik udleveret et elevhæfte til selvstudie (eller også var det fordi jeg var smart nok til at tage i biffen og se fast five den dag der var infomøde), og der står alt på et meget let forståeligt sprog.

De modsiger dog lidt sig selv på et tidspunkt omkring negativ forstærkning og indlæring af parader (: .

Vi havde en der til prøven fik et spørgsmål om en dressurpisks max. længde, ikke noget hun havde fundet i hæfterne :-) . Jeg havde ikke læst hæfterne fuldt ud, men bestod med hhv. 1 og 2 fejl i den teoretiske del af prøven - så den er ret nem hvis du bare har en nogenlunde basis viden om heste, hestehold, ridning og konkurrencer :-)

Alessandra - Mangler Kidogo <3

0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 16:46

Kan man godt bare tage ridemærkerne 3+4 uden at tage 1+2? :-D

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2011 19:15

Malene (Kbh): Ja, du kan godt tage ryttermærke 3 og 4 uden at have 1 og 2, dog kan du forvente at få spørgsmål i prøverne, som du burde have lært om i ryttermærke 1 og 2

Alessandra: Dejligt du syntes prøverne er nemme, men det skal man ikke forvente alle syntes - jeg har været RM underviser og dommer i 3 år, og det er ikke unormalt at 1-2 elever pr. prøve kan have problemer med stoffet.

Ang. prøver, så ved jeg Kongelundet på Amager jævnligt afholder prøve, Glostrup rideklub gør også

Ellers gå på infosport og søg på RM-undervisere, og finde dem i nærheden af jer, og kontakt dem - og hør hvornår de evt. starter nye hold op.

KH Christina :)

Sygeplejestuderende og ryttermærkedommer

Mangler du ryttermærker omkring Aalborg?

Så er du velkommen til at kontakte mig, jeg dømmer både ude hos rideklubber og enkeltpersoner.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider