Dejlig tråd...
Jeg kan både lide lys og mørke, men jeg ville ønske, der var mere balance i det. Jeg bliver så trist, når mørket falder på kl. 16:30 om vinteren. Og jeg bliver så irriteret, når det bliver lyst kl. 3-4 om morgenen om sommeren (især når fuglene begynder at synge på det tidspunkt). Hvis det nu blev mørkt kl. 21 om sommeren og lyst igen kl. 5-6. Og om vinteren kunne det blive mørkt kl. 19 og lyst igen kl. 7. Det ville passe mig meget bedre.
Kulde generer mig ikke. Har masser af varmt tøj. Og dagene med rimfrost er så smukke. Og ingen mudder på foldene. Kun når vandkopperne fryser, det er fandme surt at stå i minus 10-15 grader og hakke is af eller hente spand efter spand og se hesten kaste sig over det, fordi den ikke har kunnet få vand.
Jeg hader sne, det er et helvede, når man har ½ time i bil ud til hesten ad små landeveje. Og cyklen vælter eller bilen glider, og man kan kun køre 30 km/t, så det tager en evighed at komme rundt. Jeg bliver deprimeret lige så snart, der falder meget sne. 2-5 cm er ok, men ikke 20! Og bliver glad, når regnen kommer og får sneen til at smelte, så man igen kan komme rundt.
Varme generer mig. Alt over 25 grader, så er jeg ved at omkomme og orker ikke at drøne rundt som jeg plejer.
Jeg kan bedst lide sent forår (april-maj) og tidligt efterår (september).