Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hund påkørt på Holbækmotorvejen!
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 16:32

Hej HN

Det kan godt være det virker lidt uinteressant, men da jeg var på vej hjem fra arbejde for en times tid siden eller mere, hørte jeg i radion at en hund var blevet påkørt på Holbækmotorvejen.

Jeg ville bare høre om nogle af jer ved om den overlevede eller hvad?

Det er nok bare mig der er lidt hundetosset, men jeg bliver bare så sur når sådan noget sker ! :(

Mvh Rikke

Du kan hvad du vil. Nogle gange skal du bare kæmpe ekstra hårdt for det :)

0
0
Svar på denne tråd

det skal ske for alle
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 18:18

Det er rigtig rigtig sørgeligt når hunde - og andre dyr og mennesker - bliver kørt ned :-( Men for pokker jeg er sikker på at ingen gør det med vilje. Selv om jeg er et KÆMPE dyremenneske og har fået ind med modermælken: "pas på dyrene, når I kører", som min far altid sagde når nogen skulle ud og køre bil, så er jeg også kommet til at køre en hund ned - og jeg så den simpelthen ikke Den var løbet efter min bil og kommet ind fra siden og bag mig - og jeg mærkede et lille bump - det var meget lille og jeg kan stadig huske at jeg tænke på om jeg skulle se hvad det var jeg havde kørt over - troede det var resterne af noget jord fra en traktor el. Men jeg kiggede mig sådan lidt hurtigt tilbage og til min rædsel så jeg at der lå naboens lille, søde, kære papillion. Jeg stortudede, nærmeste hysterisk, men min nabo var bare så sød og gentog i en uendelighed det er ikke din skyld, og jeg fik talt med den 16 årige datter m.m.

Men det var SÅ forfærdeligt og hver evig eneste gang jeg kører over et lille bump i dag, bliver jeg mindet om det og jeg ser mig tilbage selvom jeg med min fornuft godt ved at det ikke er en hund.

0
0
Svar på denne tråd

min hund.....
Forfatter: 
Dato:  04-11-2011 18:34

Det var min hund der desværre blev kørt ned på holbæk motorvejen.

Vi bor klods op ad motorvejen så vi er meget bevidste om hvor reel en risiko det er at vores dyr ender der. Af samme grund har vi faktisk stød hegn rundt i vore meget meget store have. Blot en enkelt tråd rundt i hækken. Jeg ved godt mange er imod det....men det er for mig bare en langt værre situation at miste mine hunde eller være skyld et andet menneske komme til skade pga mine hunde. Desværre havde et barn ikke fået lukket lågen så det var møghamrende uheldig uheld.

Mht. min dejlige brune labbe - Koda - så overlever han heldigvis. Damen der påkørte ham afleverede ham til Hosbæk dyrehospital som tog sig supergodt af ham. Allerede næste morgen hentede jeg ham hjem. Han er blevet røntgenfotograferet på kryds og tværs og han har ingen brud eller indre blødninger mv. og fejler på den måde intet. Dog halter han lidt på det ene forben. Det er en skade på et ligament som med al sandsynlighed bliver godt igen. Han er på smertestillende og skal tjekkes igen om en uges tid men allerede nu er han blevet bedre gående.

Jeg var ude og besøge hende der kørte ham ned dagen efter...med en buket blomster og en stor beklagelse. Hun var selvfølge glad for at høre at min hund var ok og det havde selvfølgelig været et chok for hende - ligesom hun havde været bekymret efterfølgende.

Det har været en meget voldsom oplevelse for os alle og vi er meget glade for at dejlige Koda er vel hjemme igen.

Mvh Annika

0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2011 19:02

Sikke da en frygtelig historie, men med en fantastisk slutning!

Dejligt at vide hunden har det godt, og ingen er kommet til skade.

Sikke da en grusom afslutning det kunne havde været blevet, men utroligt dejligt at det IKKE skete.

Dejligt at læse, at du tager dine forholdregler, hellere et stød end, en ulykke. Jeg havde gjort det samme.

Hilsen 007.DK
"Der findes to slags billeder: De gode og så dem der ligner."

Så blev vi sgu gift d. 30/7-11 i høj solskin og det hele var perfekt!

Og så har jeg en bebse i maven med termin d. 30/1-2012 <3

0
0
Svar på denne tråd

12345675453w
Forfatter: 
Dato:  04-11-2011 19:39

Dejligt med en lykkelig slutning... Det er desværre ikke altid det ender sådan, med dyr og trafik.

Rigtig god bedring til den lille patient

0
0
Svar på denne tråd

det var rart at høre
Forfatter: 
Dato:  04-11-2011 19:49

Tusind tak for den 'opdatering' det var jo rigtig gode nyheder :-) Held og lykke med ham :-)

Og (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) for din betænksomhed over for hende der kom til at køre jeres hund ned :-) Det har man DÆLME brug for

0
0
Svar på denne tråd

Super at høre :)
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 11:17

SÅ DEJLIGT at læse at din hund kommer sig. Det er bare noget af det værste man kan opleve og fedt at du takkede hende der kørte hunden ned

Havde nok også sat sådan et hegn op hvis jeg boede sådan et sted. Det er jo ikke et stødhalsbånd du har givet den på.

Har prøvet det med en kat og kom to uger efter for at høre hvordan og hvorledes. Manden var bare fornærmet på mig.

Ikke fedt. Så stort til dig og damen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider