Ud over det allerede nævnte:
Frilandsmuseet - som godt nok ligger lidt udenfor byen - gør også stort indtryk på de fleste amerikanere med de små og gamle huse, det er en verden de slet ikke kender!
Jeg havde engang nogen på besøg fra Atlanta som er en stat uden hav - her gjorde søerne med svaner og ænder MEGA indtryk og turen op langs strandvejen ligeså - og det at man kunne se Sverige fra lufthavnen... et andet land! 
"that overthere is Sweden"
"Sweeden the country?"
"yes, we have only one Sweden overhere!" 
Nogle andre ting der gjorde indtryk var:
Barnesæder på cyklerne, cykelstierne og mængden af parkerede cykler ved hovedbanen. Generelt alt med cykler
Gåtur på Christiania
Cafeburgere, hvilket udviklede sig lidt pinligt da de ikke kunne spise med kniv og gaffel... Den typiske cafeburger samler man jo ikke lige op og bider af....
Vagtskifte på Amalienborg
Magasin - at et shoppingcenter kunne være SÅ gammelt og se ud på den måde var dem ubegribeligt! Vi gik ikke ind, så bare på det udefra.
I det hele tiden at spadsere rundt i byen og se på de gamle bygninger.
Ja det at man i det hele taget spadserer er jo vildt i sig selv! Jeg tvang dem til at gå ind til centrum ude fra Nørrebro hvor jeg boede, det synes de var vildt og jeg havde altså nær aldrig fået dem forbi søerne fordi der var svaner...
God fornøjelse - det er sjovt, man kommer til at se sit eget land med andre øjne!