Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Turist tur i København
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 16:29

Hej alle

Jeg får besøg af et amerikanske veninder som skal opleve København for første gang. Jeg har lovet at være "turguide" selvom jeg ikke kender det store til København.

Jeg har planlagt vi skal i tivoli og se julelys, se rundetårn, kanalrundfart inkl. stop ved den lille havfrue. Hvad skal vi ellers opleve?

pft for hjælpen :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 19:08

Har dine veninder nogle specielle interesser? :-)

0
0
Svar på denne tråd

Amalienborg
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 20:08

I skal da også se nogle af de smukke gamle slotte. Det vil hun nok synes er spændende da USA jo ike har noget monarki.

Og ikke at forglemme Glyptoteket.

Hvis det er for koldt til kanalrundfart så kan de store røde tourbusser anbefales

//Desirée

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-11-2011 08:07

Ud over det allerede nævnte:

Frilandsmuseet - som godt nok ligger lidt udenfor byen - gør også stort indtryk på de fleste amerikanere med de små og gamle huse, det er en verden de slet ikke kender!

Jeg havde engang nogen på besøg fra Atlanta som er en stat uden hav - her gjorde søerne med svaner og ænder MEGA indtryk og turen op langs strandvejen ligeså - og det at man kunne se Sverige fra lufthavnen... et andet land!

"that overthere is Sweden"

"Sweeden the country?"

"yes, we have only one Sweden overhere!"

Nogle andre ting der gjorde indtryk var:

Barnesæder på cyklerne, cykelstierne og mængden af parkerede cykler ved hovedbanen. Generelt alt med cykler

Gåtur på Christiania

Cafeburgere, hvilket udviklede sig lidt pinligt da de ikke kunne spise med kniv og gaffel... Den typiske cafeburger samler man jo ikke lige op og bider af....

Vagtskifte på Amalienborg

Magasin - at et shoppingcenter kunne være SÅ gammelt og se ud på den måde var dem ubegribeligt! Vi gik ikke ind, så bare på det udefra.

I det hele tiden at spadsere rundt i byen og se på de gamle bygninger.

Ja det at man i det hele taget spadserer er jo vildt i sig selv! Jeg tvang dem til at gå ind til centrum ude fra Nørrebro hvor jeg boede, det synes de var vildt og jeg havde altså nær aldrig fået dem forbi søerne fordi der var svaner...

God fornøjelse - det er sjovt, man kommer til at se sit eget land med andre øjne!

Venligst Maluna

Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd

Hyggelige gader og gamle bygninger
Forfatter: 
Dato:  02-11-2011 08:23

Nyhavn må være et must. Med en god dansk fadøl. Og jeg ville bestemt også tage dem med i Strædet (den der løber parallelt med Strøget) og finde en hyggelig café der.

Istedgade og i øvrigt Hovedbanegården er jo også specielle. Og så er der jo et fedt gadeliv på Vesterbro, som også er værd at opleve.

Dét er steder, der gør København til København.

Husk på, at amerikanerne ikke har bygninger der er ældre end ca. 200 år. Derfor vil gamle bygninger med historie bag måske have interesse for dem. F.eks. Kastellet på Østerbro. Måske du skal læse et par linjer om det inden, så du kan imponere med din historieviden (det ville jeg skulle, kan ikke huske hvornår danskerne kæmpede i hvilken krig og mod hvem).

Kiiri
*En hest er altid en hest. Men en rytter uden en hest... er blot et menneske*

0
0
Svar på denne tråd

Udflugter
Forfatter: 
Dato:  02-11-2011 10:13

Der er kommet rigtig mange gode forslag, men har du mod på ture lidt længere væk end centrum fra København, så må Kronborg i Helsingør være et must. Det er jo slottet fra Hamlet, og den kender alle amerikanere :-)

En tur til den gamle del af Dragør med de mange små huse er også et hit blandt amerikanere. Jeg arbejder selv i Dragør, og her er der sommeren igennem rigtig mange amerikanske krydstogtsturister.

Og så syntes de fleste også, at en tur til Sverige er stort. Det er jo et andet land, og det er jo nemt at komme til Malmø med toget eller sejle fra Helsingør til Helsingborg :-)

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider