Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Krejler samfund
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 11:20

Ja, jeg kan ikke rigtig beslutte mig for, om vi er ved at have et krejler samfund, i alle fald når det drejer sig om heste og deres udstyr, eller om jeg bare er ved at være gammel og sær :-)

Her hvert efterår, når hestene er kommet på stald, går jeg gerne mine ting igennem, og jeg har mange ting hvert år, hvor jeg konstaterer at det får jeg ikke brugt. Noget får så lov at blive "for det får jeg nok brug for", og andet sælger eller forærer jeg væk. Men jeg må indrømme det kvier mig mere og mere at sætte ting til salg, da jeg synes der sket en mærkelig udvikling.

F.eks. så har jeg sat en af vores folingsalarmer til salg, da de sidste år ikke har været brug for to på engang, og jeg ikke gider leje ud, så derfor sælger jeg den ene, og køber så en ekstra sele, hvis der bliver brug for det på et tidspunkt.

Den har ikke engang været til salg et halvt døgn, før den første person prøver at presse mig 1/3 ned i pris. Det kan godt være den er sat for dyrt, og jeg er ikke bleg for en forhandling, men 1/3 med det samme, med den begrundelse "jeg har ikke flere penge". Ikke noget med at spørge til stand eller nogen ting først, som er normalt i min verden.

Sidste år solgte jeg også en del ting, flere med gode oplevelser, men desværre også dårlige. Et uldlændedækken i brunt uld, der står i annoncen brunt og at der er broderet på det, derfor billig pris. Der er en der henvender sig, og køber det. Da jeg så pga. meget arbejde ikke får sendt den lige med det samme, vælger jeg som kompention at ligge et regntæt ridedækken med kvit og frit, med i pakken,(helt nyt, et jeg har vundet engang).

Alligevel får jeg en sur besked tilbage, at det ikke er det dækken hun har købt, hun har købt et ternet !! Øh nej, det er korrekt i samme annonce var der et Burberry ternet skridttæppe, men det er jo ikke brunt. Ergo en sur person, selvom de faktisk fik ekstra med, og det faktisk er personen selv der har set forkert.

Jeg kan komme med flere eksempler, men det undre mig folk bliver sure over man ikke vil gå meget ned i pris med det samme, eller man ikke vil bytte sin trense med deres gamle underlag eller grime.

Jeg hører også flere og flere der siger det samme med hestehandler, folk spørg først til om prisen kan forhandles, inden de nogensinde har set hesten. Jamen kom da og se den, og så må man jo finde ud af noget, hvis hest og køber er det rette match. Det har jeg heldigvis ikke selv prøvet, det skal siges.

Men jeg ved ikke om det er mig der er blevet gammel og sær, eller mentaliteten bare har ændret sig meget. Som sagt, så har jeg intet mod forhandling, men det virker på mig som om forhandlingen nogen gange er mere vigtig for folk, end selve varen.

Nogen ting, dækner med et lille ubetydeligt hul (jeg har en tendens til bare at købe nyt, istedet for lige at få repereret) eller brugte gamacher, gider jeg simpelthen ikke engang sætte til salg mere, jeg vælger at forærer det væk til nogen venner som har et stort ridecenter. Hellere glæde dem, end at sælge et brugt vinterdækken billigt, som man ikke bruger mere, eller har en lille fejl, og så få sure miner tilbage.

Igen heldigvis er der også gode handler :-)

Annette

Kvalitets avl af springheste

Hoppeføl efter Diarado sælges

Tre års Cassini I, ifol med Larimar sælges

Safemate folingsalarm sælges

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

krejler
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 11:23

Jeg havde en hest, der havde en mikroskopisk mus i en forkode, uden betydning for hestens brug. Blev budt 10.000 for den... hvad sker der lige for det

Sælges: hoppeføl efter Flyinfact XX/Romanov og Stevie Wonder/Lorentin 2.

http://www.stald-egebjerg.dk/

0
0
Svar på denne tråd

hestepris
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 11:31

Jeg er så en af dem som hellere henvender mig først og hører om den pris jeg er villig til at betale er noget sælger er interesseret i. Jeg synes ikke der er nogen grund til at spilder sælgers tid på opringninger og evt. se hesten, hvis vi fra start af ved at den pris sælger vil have og den jeg kan/vil give ikke kan mødes.

Omkrign diverse ting så tror jeg mentaliteten med f.eks. dba.dk er blevet at man ihvertfald ikke skal betale prisen, og da det mange gange ses at folk går meget ned og der er mange ting til salg, så byder folk bare. Nogen mere seriøst end andre...

0
0
Svar på denne tråd

123465
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 11:40

Jeg ser intet galt i at spørge til prisen og om den evt. kan forhandles, før man kører ud og kigger.

Så ved man lidt hvor man "har hinanden".. hvad der forventes.

Min mand havde hans mc til salg for noget tid siden.

Kort efter fik han et bud på 20 tusind under prisen fordi han ikke havde flere penge....Mc´en var i forvejen sat billigt.

Der blev pænt sagt nej.

Så bød han lidt højere... havde åbenbart glemt han ikke havde flere penge

Med jævne mellemrum kontaktede den samme person os, for at høre om vi nu ville sælge til den pris han bød.

Det endte med min mand sagde at han kunne få lov til at give 10 tusind ekstra over den satte pris, nu det var ham... så fik vi fred

Mvh

Janni

Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd

Priser
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 12:25

Som jeg siger, så har jeg heller ikke noget mod forhandlinger, men der skal jo være fornuft og sammenhæng i tingene.

Nu aner jeg ikke hvad en motorcykel koster, så jeg ved ingen ting om 20 tusind under pris, er meget eller lidt :-)

Men vedr. heste, så "i min verden" ringer man ikke på en hest til f.eks. 80 tusind, hvis man har 40-50 tusind. Men lad os nu sige man har 65-70 tusind, jamen så er en forhandling jo også mulig.

Jeg vil som sælger af f.eks. en hest til 80 tusind kroner, gå i baglås, hvis det første folk sagde til mig i telefonen, eller pr sms/mail, "jeg vil kun give 65 tusind". Men hvis nu de kommer ud, og jeg kan se det her bare er det rette makkerpar, hest og rytter fungerer, så ville det ikke være de 10-15 tusind, så vil være skelsættende for mig. Så er jeg sikker på man finder en fornuftig løsning, for begge parter.

Jeg prøvede for en del år siden, inden finanskrisen, at jeg havde en III pony på græs for nogen venner, da en af mine manglede en foldkammerat henover sommeren. Den skulle så sælges, og jeg lovede at sætte den til salg henover sommeren, og som sagt så gjort. Jeg mener den stod til 7-8 tusind kroner, hvilket var normalt for prislejet dengang.

En aften omkring kl 23, får jeg en sms, om den kan købes på afbetaling, med 1.000 eller 1.500 kr hver gang der kom børnepenge. Helt ærlig, jeg gad ikke engang svarer, og det er ikke fordi jeg har noget mod afbetaling. Jeg har selv solgt min egen III pinto pony på afbetaling til nogen venner, med 500 kr om måneden over en lang periode. Men en fremmed pr sms, sent om aftenen, så er man altså useriøs i min verden.

Det samme med den her folingsalarm, jamen havde personen nu sagt, jeg ved godt jeg byder en del mindre, men jeg har ikke mere pt, kan vi evt. finde ud af noget, med nogen af pengene i denne måned, og mere i næste eller sådan, jamen så havde jeg da været åben for en dialog.

Annette

Kvalitets avl af springheste

Hoppeføl efter Diarado sælges

Tre års Cassini I, ifol med Larimar sælges

Safemate folingsalarm sælges

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Prisende
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 12:35

Lige det med hestepriser er svært.

Da jeg sidst kiggede efter hest havde jeg en søgeannonce på max 50.000 og alligevel fik jeg henvendelser fra sælgere, der havde heste til 80.000. Det var langt over, hvad jeg havde skrevet i annoncen, så hvorfor skrive til mig???

Med mindre selvfølgelig man er interesseret i at gå 30.000 ned

Når man oplever sælgere henvende sig med så dyre heste, langt over det max. man har sat, hvorfor så ikke gøre det samme som køber?

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

0
0
Svar på denne tråd

Prutte/bytte
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 14:09

Jeg har pt en del nye ting til salg på "en anden kanal" da HN vil have ret mange penge for at jeg må lave privat annoncer.

På denne anden kanal bliver jeg bombarderet med tilbud om at bytte mine helt nye dækkener med gamle hullede af slagsen, gamle glidetøjler osv.

Ret surt, ville gerne bytte med andet, men der skal ligesom være balance i tingene.

PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

Billige NYE dækkener og andet sælges se mine annoncer:

www.hestegalleri.dk/ gal_visbruger.aspx?userID=48222

0
0
Svar på denne tråd

123465
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 14:32

Annette - Mc´en lå i det prislejet 70 tusind, og allerede prismæssigt under tilsvarende cykler der var til salg :)

Den med at folk tilbyder én en dyrere vare end det man søger, dét irriterer mig grænseløst, med mindre de selvfølgelig vil gå ned i pris altså.

Nogen bliver nærmest fornærmede når man spørger om de så vil gå ned i pris, siden de har henvendt sig

Men når folk henvender sig og enten byder langt under pris eller tilbyder noget til en langt højere pris end det søgte... er det så fordi de før har haft held til den slags henvendelser før eller hur?

Mvh

Janni

Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd

lige sket
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 14:38

har lige sat min hest til salg, og får straks en besked om hvor meget jeg vil gå ned? helt uden spørgsmål om de må komme og kigge!!

de blev også pænt afvist, vil ikke handle pris uden besøg :D

så kan der handles hvis det er et match :D

selv smider jeg gerne bud på bordet, men dog ikke skam bud :D .. men lidt handlen frem og tilbage skal det sku være :D det er sjovt :D

" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd

Vær dog seriøse
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 15:21

Hvis man ikke kan/vil give den pris sælger forlanger for hesten, så kigger man måske i det forkerte prisleje.

Har selv en hest til salg og det første folk spørger om, er om jeg vil gå ned i pris, og det er ikke småpenge vi taler om. De vil nærmest have dyret foræret. Det p.sser mig fuldstændig af . Kom dog og kig/prøv dyret inden du starter en forhandling. Hvorfor kigge på en hest, der f.eks. koster 30.000 kr.og så sige, at forresten så har jeg kun råd til at give 18.000 kr. Det kan godt være det er købers marked, men jeg synes sgu det er uartigt.

Moxie: Jeg er så en af dem som hellere henvender mig først og hører om den pris jeg er villig til at betale er noget sælger er interesseret i. Jeg synes ikke der er nogen grund til at spilder sælgers tid på opringninger og evt. se hesten, hvis vi fra start af ved at den pris sælger vil have og den jeg kan/vil give ikke kan mødes.

Der er lige præcis den holdning jeg synes er underlig. Hvorfor ikke prøve hesten?? man kan jo ikke vide om den er noget, hvis ikke man har været ude at besøge den.

Maj Britt

www.hyttenwesternriders.dk

Timi på 15 år sælges. Kan gå LB dressur og spring og er desuden westernredet i de sidste 2 år. Se annonce her på hestenettet.

0
0
Svar på denne tråd

priser
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 19:39

Majbritt: Hvis sælger og jeg er for langt fra hinanden i hvad vi ser som en realistisk pris for hesten, så synes jeg det er spild af tid at prøve hesten. Derfor hellere kontakte sælger først med den pris, som jeg mener er realistisk for hesten.

I de situationer jeg har gjort det har sælger nu også været positive overfor det.

0
0
Svar på denne tråd

Moxie....
Forfatter: 
Dato:  02-11-2011 18:39

hvordan kan du vide om det er en realistisk pris for hesten, hvis ikke du har været ude at prøve den?

Maj Britt

Timi på 15 år sælges. Kan gå LB dressur og spring og er desuden westernredet i de sidste 2 år. Se annonce her på hestenettet.

0
0
Svar på denne tråd

Byde på hest
Forfatter: 
Dato:  02-11-2011 21:38
Det skader vel ikke at forhøre sig om sælger er åben for bud, ved første henvendelse, hvis prisniveauet ellers ligger nær ens eget budget. Dog mener jeg personligt at man skal afholde sig fra at byde før man som minimum har set hesten, idet tekst og billeder alene, kan ikke danne grundlag for et seriøst bud.

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

11111111
Forfatter: 
Dato:  02-11-2011 21:56

Ja jeg ved så ikke om nogen har opdaget, at det er et meget presset marked vi har idag alle steder...? Der er SÅ mange ting til salg, og i min verden er tingene brugte hvis der ikke er garanti på eller jeg kan få en kvittering med, også selvom tingene er nye. Og vel vil jeg da ej give 30 kr mindre incl porto for et par gamacher, der kun er brugt 1 gang, og så løbe risikoen for at de går i stykker eller har fejl. Nul putte...

Jeg har handlet meget med brugte ting og hold da op hvor er der mange der tror deres ting er guld værd. Se blot på det hav af gamle brugte sadler med falmet læder og flade puder der koster det blege fordi "det er en Stübben".

Indse dog at når man handler med brugte ting, så prutter man om prisen. Og vi er alle forskellige med hensyn til hvad vi synes vi kan tillade os. Hvis ikke vi kan acceptere det, må vi gøre som trådstarter. Forære tingene væk til nogen vi kender istedet...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-11-2011 23:20

Hvis folk byder noget, du ikke vil sælge til, så siger du nej. Hvad er problemet?

Mht. at spilde sælgers og egen tid med at køre ud og se på heste, hvor man på forhånd ved, at man vil have prisen sat ned - det er da direkte dumt. Tal da om det på forhånd og find ud af, om der er rum for at kunne mødes et sted. Præcis pris kan forhandles, når hesten er prøvet.

Jeg har i hvert fald ikke så meget tid, jeg ikke ved, hvad jeg skal bruge til, at jeg vil være hverken køber eller sælger uden at have talt pris først, hvis forskellen er for stor!

Næh, det eneste der kan irritere mig, er hvis folk ikke melder tilbage, hvis de ikke er interesseret alligevel. Det er da almindelig høflighed lige at give en melding.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-11-2011 08:14

Fuldstændig enig med dig Tjinca .

Haffen: "Hvis forskellen er for stor" - hvorfor så ikke kigge på en hest man har råd til eller vil betale prisen for?? Mener lige som Tjinca, at man ikke kan komme med et seriøst bud uden at have set hesten (billeder er utaknemmelige). Bliver sgu sur når en evt. køber starter med at byde under halvdelen af hvad hesten er sat til salg for uden overhovedet at have set dyret . Har en til salg for 25.900, og når man så modtager et bud på 10.000 uden de overhovedet har set dyret, tænker jeg bare, Ohhhh my God, kig dog på en du har råd til at købe.

Godt nok er det købers marked, men derfor kan man jo godt være rimelig i sine bud alligevel.

Maj Britt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider