Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kvadrillie - er det en "død" sport?
Forfatter: 
Dato:  29-10-2011 22:35

Findes der ude i DK overhovedet nogen der rider kvadrillie....????

Jeg er i tidernes morgen vokset op med at det var den del af undervisningen....faktisk en gang ugentligt -

èn ting er at arbejde med egen hest....

en anden ting er at arbejde med egen hest og "synkronisere" med 5-7 andre ekvipager....

Jeg syntes dengang - og idag - at det er en fantastisk måde at ride på....

og for p***** hvor jeg lærte meget på min "opmærksomhedsfront"....

Hva synes du?

Og eksisterer begrebet overhovedet i dag....? ER der overhovedet nogle her på HN der praktiserer kvadrillie?

Eller ville du synes det var sjovt og spændende at være med i?

KH:)Annette -

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

ja det gør de
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 00:59

ja det er der da jeg kender nogle der har et hold på sydsjælland de øver/t på svinø og endte i finale på vilhelmsborg sidste år hvor jeg mener de vandt ved de søger med lys og lygte efter rytter nu for at være nok til at stille et hold kan vist ses under angementer her på hn eller søg mette malling hvis noglle skulle være intresseret

Hilsner Henriette

maincoon killing 1 rød sælges

www.123hjemmeside.dk/knabstrupper

Bedækning tilbydes

ved

Majco`Equus-maximus

Matrialeprøve vinder 2008

1250,- pluds papir og op ...

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 08:40

jeg skriver på et debat forum, hvor at en af pigerne var på Wilhemsborg her i sommers var det vist og red kvadrillie, de kom fra ... sjælland ... tror københavn området, som godt nok er et vidt begreb for mig

Nå men min pointe er at, så må det jo stadig være til på et eller andet plan

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville gerne...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 08:51

... hvis jeg havde nogen at ride det sammen med. (og i øvrigt havde bane til at træne lidt dressur på)

Jeg har de seneste par år været med som tilskuer til SLR's old boys stævne om sommeren, og synes det kunne være fantastisk at være med som deltager.

Stævnet starter altid med kvadrillekonkurrence - som det er obligatorisk at være med i, hvis man vil starte en af de andre klasser. Det synes jeg er en herlig ide!

Men det er måske noget jeg kan lokke nogen med til, når vi snart har ridehus (der er efterhånden mange af mine planer der hedder "når ridehuset er færdigt")

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

dumdideeej
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 22:45

Jeg ville også meget gerne ride det hvis der var et hold med det i nærheden af mig.

Da jeg var barn var det også noget vi af og til brugte som afbræk i undervisningen på det lokale ridecenter. Og vi elskede det :)

Jeg har selv undervist i et års tid på en rideklub (2008). Der benyttede jeg mig af det som afveksling i undervisning og måneden inden det lokale klubstævne trænede vi så mere intenst og lavede så opvisning med det til stævnet. Det var stor succes og god underholdning. Pigerne lærte virkelig at koordinere deres heste og være obmærksomme på præcisionen. Teamwork.

Vil helt klart benytte det igen hvis det bliver aktuelt at jeg underviser. Og vil klart stemme for at et sådant hold bliver startet op hvis der er stemning for det på min lokale klub.

Men ja, mit indtryk er også at det er ved at være sjældent at man støder på det.

Venlig hilsen Josefine Skov

*Skovsminde*

Glanvyrnwy Squire, The Royal Angel, Max, Bjerregårds Freja, Carlo, Mulli <3

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 23:05

Hej

Solrød rideklub har et konehold, det kalder de sig selv, som også var med på vilhelmsborg i sommers.

I den klub er det tradition at der juleaften og nytårsaftens formiddag rides kvadrille med alle de ryttere som vil være med. Det er fordi de to dage lukkes ridehusene tidligt. Og så har rytterne mulighed for at få rørt hestene, selv alle bliver nød til at ride samtidig, ellers er der ikke plads.

De plejer at være 12-15 stykker ud af de 40 privatryttere som er opstaldet. Mange har mere end en hest, derfor det lave antal.

Venlig hilsen Hanne

10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 350.000 kr i 4894 Øster Ulslev

0
0
Svar på denne tråd

111111111
Forfatter: 
Dato:  31-10-2011 10:07

Lolland

Der er ugenlig træning i kvadrille på Damgårds rideskole, NOR rideklub, ved jeg. De træner og deltager også til stævner i div pony games, heste fodbold, ringridning mm.

:O)

0
0
Svar på denne tråd

Pas de deux og kvadrille
Forfatter: 
Dato:  31-10-2011 10:32

Inde for DRF findes der flere Breddekonkurencer, den mest kendte er nok ponygames, men der findes også pas de deux, kvadrille, team cup dressur, stafetspringning bl.a.

pas de deux - er et par af 2 ekvipager, det blev for første gang afholdt oppe på Vilhelmsborg i år til landsfinalerne, der var 10 hold med, jeg var med på et af dem.

Der rides et obligatorisk program som pt. er en LC2 B, hvor den ene rider retvendt og den anden spejlvendt.

også rides der en kür, som måtte have øvelser til og med LA2 niveau, dvs. schenkelvigninger i trav bl.a.

denne kür må rides til musik og man rider udklædt.

Kvadrille består af 6-8 ekvipager. (hvordan det afvikles ved jeg ikke)

Vi har lige i Kongelundens rideklub afholdt sløjfestævne, hvor vi havde en pas de deux klasse, hvor vi havde 6 hold til start, og oprindeligt 10 hold meldt til. og det trak enormt meget publikum til.

0
0
Svar på denne tråd

Kvadrille
Forfatter: 
Dato:  31-10-2011 22:48

Mit indtryk er at kvadrille er lidt en døende gren af ridningen, hvilket er meget ærgerliger for man lærer virkelig meget ved at ride det. Jeg har selv redet det i en del år år, fra jeg var 10 til jeg var 17 og har redet både distreks stævner og landsstæver med mit hold. Oprindeligt skulle der rides 2 kvalivationer og hvis man gik videre så kom man med til DM på Vilhelmsborg. Der kommer kun et hold i de tre forskellige klasser med fra hvert distrekt. Nu rides der vist de fleste steder kun en kvalivation.

De tre klasser er: Afdeling A, afdeling B og mix. De to første er kun for heste (ingen ponyer) og rytterne skal være min. 15 år, den ene klasse er hjælpetøjler tilladt og i den anden ikke. Mix består af både heste og ponyer og ryttere i alle aldre.

Der skal til stævnerne rides et obligatorisk program, dette er uden musik og alle ryttere skal være i ens tøj (stævnejakker). Det obligatoriske program er langt svære rent teknisk end det ser ud til. Og så skal der rides kür, det program laver man selv, dog er der nogle fast øvelser der skal rides. Det er selvfølgelig med musik og udklædning, hvilket har ekstremt stor betydning i bedømmelsen at musikken og udklædningen passer sammen og at musikken passer til programmet.

Nogle der kender Ikon ? Fjordheste vallak fra 1998 brændemærket på venstre lår med DK 410. Jeg savner ham og vil hører om han har det godt :)

0
0
Svar på denne tråd

Jamen det
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 17:19

er da dejligt at høre at der stadig er nogle der brænder for sagen....

Jeg har også altid brugt det i min undervisning når jeg har haft hold - og min erfaring er også at det virkelig ansporer samtlige ryttere....

JO LISBETH - jeg er da så sandelig med når I får ridehus....propper bare dyret ind i traileren og kører over til dig....det kunne være herligt om vi kunne samle et helt hold.... :)

KH:)Annette

0
0
Svar på denne tråd

Netop...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 17:41

... det kunne være supersjovt!

Jeg glæder mig så inderligt til det ridehus kommer - det bliver bare den vildeste luksus! Og specielt da nu hvor det er mørkt så tidligt!

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

jeg er på
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 18:43

du siger bare til Lisbeth....

KH:)Annette

0
0
Svar på denne tråd

Det skulle være ....
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 18:45

...bygget færdigt inden jul.

Men indtil da kan vi jo tage nogle skovture!

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

Landsfinaler
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 18:56

Som Tenna skriver, rides der stadig kvadrille til Landsfinalerne. Der må også rides på ponyer i afd. A og B. Det skal bare være rene pony- eller hestekvadriller. Der er ingen aldersbegrænsning for rytterne. Børn må ride heste og voksne ponyer, bare ekvipagerne er harmoniske.

Som Malouhsen skriver, var der i år for første gang også Pas de Deux. Det har været et ønske fra en del klubber, der mente, at man på denne måde kunne komme i gang med at ride kvadrille.

Desværre havde det den modsatte virkning i år. Der var nemlig kun 4 kvadriller, hvor der plejer at være det dobbelte.

Vi regner med, at de ildsjæle, der plejer at gøre et kæmpearbejde med at samle kvadrillerne, har valgt den lette løsning for deltagelse, nemlig bare at finde en enkelt makker og ride Pas de Deux.

Vi prøver dog igen med Pas de Deux til næste år og håber, at der også kommer flere kvadriller.

Breddereglement og propositioner er lige ved at være klar, så kommer de på forbundet hjemmeside, og propositionerne bliver også sendt til klubberne.

Der skal stadig afholdes tre kvalifikationer i distrikterne, og holdene skal deltage i min. to. Datoer for kvalifikationer og propositioner skal indsendes til sekretariatet senest den 1.jan, så Maibritt kan lægge dem på hjemmesiden.

Det er en fantastisk oplevelse at ride eller bare se kvadrillerne i küren om søndagen. Banen på gårdspladsen på Vilhelmsborg er den perfekte ramme om kvadrillerne, og det er bare imponerende, hvad klubberne gør ud af program, musik og udklædning.

Vinderne fra i år deltog også i showet til Vilhelmborgs jubilæum.

Men det bedste ved kvadrille og de øvrige breddeaktiviteter er det sammenhold, de skaber i klubberne. Vi har klubber, der deltager med 50-75 personer. De hepper på deres hold, deltager i heppekorskonkurrencen og hygger sig i lejren.

Det er noget, man kan mærke, når man efterfølgende har brug for hjælp til arbejdet hjemme i klubben.

Venlig hilsen

Elisabeth Bay

DRFs Breddeaktivitetsudvalg

0
0
Svar på denne tråd

jeg er da
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 19:24

jeg er da chauffør for min veninde som rider med friserene i Sort guld, de træner da relativt tit og rider med til flere af de større shows på bl. a. dyreskue og store hestedag osv..

:o)

Dressurrytteren - der mener at fornuften altid må komme først!

0
0
Svar på denne tråd

Kom ned af
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 20:55

Jeg kan høre I skal alle en tur til Sønderjylland:-) Har boet på Als i 3år nu og aldrig har jeg set så meget kvadrille som hernede. Det er til diverse events, shows og self. konkurrencer. Og der er mange hold med ryttere i alle aldre (og udklædninger ) Jeg synes det er fantastisk og er faktisk ked af det er gået lidt ud af undervisningen for elevholdene. Det er da med til at gøre det ekstra sjovt, og jeg synes personligt det er en god forberedelse til dressurprogrammerne.

I kan lige få dette billede fra et af holdende fra Nordborg (som bla. har vundet DM):

Warning: Letters will be used to construct words, phrases and sentences that may be deemed offencive.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider