Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kyssesyge?
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 22:22

Ja, jeg sidder her med fuldstændig ondsvagt ondt i halsen. Det føles som om min højre mandel er hævet til dobbeltstørrelse - jeg kan hverken spise eller drikke noget fordi det gør så ondt. Min venstre side er der ingenting med.

Jeg har også haft ondt i mit højre øre idag.

Er der nogen der har haft kyssesyge og hvordan forløber det sig?

Jeg ringer selvfølgelig til lægen imorgen tidlig og jeg ved godt at I ikke kan svare på hvad det er, men min kæreste siger at det lyder som tegn på kyssesyge? Det kan også godt være en omgang halsbetændelse, men jeg hoster ikke overhovedet og føler mig ikke "ru" i halsen. Det gør i hvert fald ondt!

Mvh Renée H

Mit tøjskab er ved eksplodere, kig lige ind:

(Tryk på mit navn for at se flere ting)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 22:51

Øv, der er intet værre end ondt i halsen.

Har selv lige haft sådan en omgang, hvor det gjorde så ondt at jeg hverken kunne spise eller sove om natten. Det var en halsbetændelse pga. virus, dvs. man kan ikke engang behandle det med antibiotika. Det skulle selv gå væk. Så det kan altså sagtens være halsbetændelse.

Man kan selvfølgelig ikke udelukke kyssesyge, men man bliver altså pænt syg af kyssesyge. Har selv haft det, og var så dårlig tilpas at jeg nærmest ikke kunne komme ud af sengen og til læge. Man er typisk rigtig træt og har rigtig ondt i halsen. Mine øjne hævede desuden også op. Men man kan jo aldrig udelukke det, og det har et ret forskelligt forløb. Nogle er ret syge og andre er måske mindre hårdt ramt. Det er en virus, som de kan se i en blodprøve, og den kan man heller ikke behandles medicinsk. :-)

0
0
Svar på denne tråd

hmm.....
Forfatter: 
Dato:  28-10-2011 00:32
Som mette skriver så bliver mange pænt syge hvis der er tale om kysse syge (dermed ikke sagt at du ikke kan have det ) min egen erfaring er, at der også ses høj feber ved sygdommen. Er ikke læge, men vil gætte på at det "bare" er en virus og dem kan man intet gøre ved. Kun hvis dit bakterietal er for højt .
0
0
Svar på denne tråd

same here
Forfatter: 
Dato:  28-10-2011 07:34

har vildt ondt i højre side af halsen, kan næsten ikke åbne munden, og er hævet bagerst i munden, altså ikke der hvor der er tænder... det har stået på i 3 uger nu, heletiden i højre side... skal have ringet til lægen, er hverken hæs eller noget...

R.I.P. ANESTO D 28/3 2011 <3<3<3<3

NU MED OLDENBORG HOPPEN JENTE, EFTER GERLING <3

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2011 09:09

Da jeg havde kyssesyge for et års tid siden, startede det som du beskriver.

Men det blev bare værre og værre. Mit "betændelsestal" var skyhøjt og blev ved med at stige trods pincilin.

Jeg ringede grædene til både min egen læge og lægevagten og tiggede og bad om noget stærkere smertestillende. (Og jeg er altså ikke nogen pivskid normaltvis)

Jeg har aldrig oplevet noget ligende...

...

Skynd du dig at komme til lægen - I bedste fald er det "bare" en halsbetændelse.

God bedring

Mvh Charlotte

Livet er en fest, og du er inviteret...

0
0
Svar på denne tråd

Ondt i halsen
Forfatter: 
Dato:  28-10-2011 09:21

Jeg har samme tur lige pt. Har haft ondt i halsen i snart 3 uger, dog har det været helt ekstremt siden søndag. Har været sygemeldt siden mandag, kan hverken det ene eller andet.

Har snakket med lægen op til flere gange og blev undersøgt igår.

Har du feber og hvide belægninger på mandlerne?

Hvis du ikke har feber og ikke har hvide belægninger, så kan lægen INTET stille op, så er det bare virus.

Jeg har spist strepsils, halls, Hexokain, væk i morgen, zyx, taget en mix-blanding 3x om dagen bestående af 2 panodil zapp og 1 ipren, dette har holdt mig nogenlunde kørende - om natten har jeg nærmest haft lyst til at slå mig selv halv ihjel :) Kan ikke sove, halsen er virkelig hævet, kan ikke synke - ja, generelt bare rigtig ondt af mig selv :)

Desværre er der bare intet at gøre hvis du ikke har feber, så er det bare at smertelindre med sugetabeletter og smertestillende.

Tror desværre der er en virus i omløb..

God bedring!

Harvester

"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth." - Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

ikke alle pænt syge....
Forfatter: 
Dato:  28-10-2011 10:03

Jeg havde kyssesyge sidste år - og jeg havde det heldigvis ikke så dårligt som andre skriver og lægen tog heller ikke og testede blødprøven for kyssesyge ( det var så ikke min egen læge, ham gik jeg til senere og ny blodprøve og test for kyssesyge, og det var så hvad det var ). det skal jo så selv gå over så man kan kun vente

Mit forløb startede lidt anderledes, meget hævede lymfeknuder både på halsen og i lysken, feber 38 -38,5 grad på intet tidspunkt højere.faktisk havde den første læge mistanke til lymfekræft ( godt det ikke var det da ).

ondt i halsen og ingen energi igennem en længere periode.

God bedring til alle jer med ondt diverse steder.

Mvh Birgitte

III-Welshhoppe 8 år efter Parcybedw Boy George sælges

1 års welsh hingsteplag sælges efter Rytterbjergets Infinity/Parcybedw Boy George

Boks i 5491 Blommenslyst udlejes

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-10-2011 15:31

Jeg havde kyssesyge for to år siden.. Skrækkeligt.

Jeg kom hjem fra skole og lagde mig direkte på sofaen og sov som en sten, også selvom der var larm. Og jeg er typen der sover MEGET let. Jeg kæmpede mig gennem skolen og faldt død om når jeg kom hjem.

Jeg gav først den mørke årstid skylden, men da jeg begyndte at få ondt i halsen samtidigt, tog jeg til læge. Jeg havde som dig svært ved at synke, det var sådan at jeg havde en balje at spytte i, fordi det gjorde for ondt at synke mit eget spyt. Og jeg følte mig generelt var stjerne syg. Jeg troede det var halsbetændelse, men lægen podede mig og der var intet. Så fik jeg taget blodprøver og de viste tårnhøje levertal (dvs jeg var virkelig slemt syg). De fik straks sat mig på piller og det hjalp.

Jeg har haft halsbetændelse masser af gange, men det er ikke nær så slemt som kyssesyge, der er tydelig forskel! Hvis du er så træt at du ikek kan hænge sammen, så er det nok kyssesyge.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for alle
Forfatter: 
Dato:  28-10-2011 18:27

svarene. Jeg havde heldigvis "kun" en virus. Lægen kunne desværre ikke hjælpe mig, andet end at jeg skulle drikke noget varmt og slappe af.

Jeg har fire eksamer inden for de næste 2 uger, så jeg har slet ikke tid til at slappe af

Det gør stadig mega nuller naller idag, er fuldstændig hævet nede i halsen.

Mvh Renée H

0
0
Svar på denne tråd

Godt godt
Forfatter: 
Dato:  28-10-2011 19:07

Godt det bare var en virus!!!

Jeg har lige ligget 5 uger(!) med kyssesyge. Dette inkluderede bl.a en indlæggelse da mine mandler hævede så voldsomt jeg ikke kunne trække vejret. Ud over det var de voldsomt hævede i 3 uger hvor jeg ikke kunne synke mit eget spyt. Behøver jeg fortælle hvor underernæret og dehydreret jeg var på hospitalet (og grådkvalt tiggede sygeplejsken om at sende mig langt ind i bedøvet land). Nu skal de 2 små banditer fjernes når jeg er helt oven på

Men ville egentlig kommentere på at du skal drikke varmt.

Under hele denne tur fik jeg at vide af min øre-næse-hals læge at jeg skulle drikke is vand. Bakterier kan godt lide varme og blodkarrene udvider sig hvilket betyder mere hævelse.

Kulde gør derimod det modsatte - og sun lolly is er gudeføde!

God bedring.

Warning: Letters will be used to construct words, phrases and sentences that may be deemed offencive.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Staldpaddesø
Forfatter: 
Dato:  28-10-2011 21:15

Det lyder som en hård omgang du har været igennem, godt du er ved at komme ovenpå igen!

Jeg drikker generelt ikke varme drikke, er ikke så god til at få det ned. Har faktisk drukket koldt vand og juice idag :-S (Det jeg kunne få ned uden det gjorde ondt) Jeg håber ikke at det udvikler sig til mere, det er da helt vildt så ondt sådan noget kan gøre.

Mvh Renée H

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider