Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hestesteder i England?
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 21:29

Hej

Vi overvejer at holde en 3-4 ugers ferie i England næste sommer. Vi regner med ca. 1 uge i London (museer, shopping etc.) og så ellers køre rundt og se og opleve.

1/2 af familien er jo bidt af det med heste ;o) så vores forslag er at køre til New Forest (ponier), Wales (ponyer). Jeg har googlet på Fell- og Highlandponier og synes de ser meget spændende ud. Mine langsigtede hesteplaner kunne godt være en Fell- eller Highlander. Er der nogen herinde der har dem? har kendskab til dem?

Så .... forslag til (heste)steder vi kan besøge, gode hjemmesider til inspiration, nogen der kender nogen vi evt. kan kontakte? Andre heste/ponyracer?

Eller andre forslag til gode steder at besøg?

Vi sætter også næsen op efter at komme på hesterygture - forslag? Uanset om det så skal være for hele familien eller 'kun' for os to.

Mvh. Sanne

Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks

Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING!

Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd

England
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 22:42

Er desværre ikke kendt vedr. hestesteder/oplevelser i England - men prøv at tjekke denne hjemmeside:

www.ridingholidays.com/country-145- United+Kingdom.html

Jeg tror at det er den hjemmeside med flest henvisninger til hesteferier/ridemuligheder.

Dog lister den bare stederne, så det er ikke nødvendigvis et kvalitetssted, men prøv evt. at google de forskellige steder og se om der kommer nogle anmeldelser op!

Det er hårdt arbejde

Håber I finder noget spændende og må få en herlig ferie...

Mange hilsner

Melina

Rid & Rejs
Oplev verden på hesteryg
www.ridogrejs.dk

0
0
Svar på denne tråd

New Forest
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 23:00

Jeg har ingen deciderede forslag, men vil bare sige at det er fantastisk at besøge New Forest! Jeg har været der et par gange og har boet på et hotel der (rigtig fedt og ikke specielt dyrt).

Der lå et ridested i forbindelse hermed, hvor man kunne komme på ekskursioner i gruppe. De var dog ikke noget at råbe hurra for (=ikke den store udfordring da vi var ca. 12 af blandet kapacitet, så niveauet var skridt lige ud og tilbage igen) og det var ret dyrt.

Men stedet i sig selv er helt fantastisk, en drøm for ryttere. Kilometervis af stier og hede. I kan garanteret finde et sted hvor de tilbyder længere ekskursioner der passer til jeres niveau, prøv at google lidt.

Der er også Exmoor National Park med ponyer, det kunne måske være et sted mere på listen? Sydvest England og ikke så forfærdeligt langt fra New Forest.

I alle fald: Hav en rigtig god tur! :-)

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

Go north
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 23:09

Det her er en af de ting, jeg aldrig nåede, mens jeg boede i UK - men i mine øjne må det være den ultimative britiske rideoplevelse: et af Englands mest fabelagtige naturområder (the Lake District) kombineret med to af verdens mest imponerende hesteracer (Clydesdale og Shire).

Jeg ved ikke, hvor godt det er - og det er lidt langt fra London (men der er altså andre gode ting at se i det nordlige England) - men du kan måske finde nogle anmeldelser på nettet.

www.cumbrianheavyhorses.com/ index.html

De laver både dagsture og længere rideture på flere dage.

Enjoy

Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bor ikke
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 23:15

så langt fra New Forest - det er et hyggeligt sted at gå en tur, og de "vilde" ponyer er altid lige i nærheden Det samme med Dartmoor, som vi var et smut omkring i sommer på vej til Cornwall.

Jeg var ude at ride tur på Bodmin Moor for 10 år siden - ikke specielt gode heste eller noget, men der var da god fart på, og Bodmin er lige så dejlig som de andre moors.

Jeg så ikke særligt mange heste, da vi var i Wales tidligere på året, men de er der da sikkert.

Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

Who am I?

www.freewebs.com/sin ...

I Storbritannien siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd

hestesteder...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2011 09:32

..nu er jeg en total nød indenfor områdebetegnelser, men jeg har været ved rycroft riding i england 3 uger i praktik tilbage i 2003, som havde en masse forskellige hese og ponyer, primært tinkere eller hvad de nu kaldes over there..

highlandponyer stammer ikke fra england, men skotland, jeg er helt sikker på Danielle Hesselholm herindefra kan hjælpe dig med yderligere viden om den skønne race, hun har selv nogle stykker, og er meget passioneret omkring dem. jeg vil tro du kan finde hende ved at søge på highland pony herinde.

mvh. Gitte,

med ponyerne Ýrsa & Bine

0
0
Svar på denne tråd

England
Forfatter: 
Dato:  28-10-2011 10:04

Mht Fell ponyer i England så er der jo masser af dem i Cumbria dvs nord på...

Der er rimelig mange arrangementer i løbet af forår og sommer,så mon ikke i kan være heldige at fange et.

Sidste gang jeg var derovre her i sommers,valgte vi at bo i Tebay,som var en god base at køre ud fra,da der ikke var så langt til de forskellige avlere som vi besøgte.Det var meningen at vi skulle ha været til Breed show,årets store begivenhed,men det blev desværre aflyst pga alt det regn de havde fået derovre.

Vi besøgte så i stedet nogle søde mennesker og fik en rigtig hyggelig aften med hestevognstur rundt på de små veje,med et par gode og søde Fell ponyer foran vognen.

Forhåbentlig kommer vi afsted igen til næste år,hvor vi er blevet lovet ridetur på fell´et og heldags hestevognstur

På denne side: http://www.fellponysociety.org/ kan i under events calender se om ikke der skulle være noget i har lyst til at se.

Rigtig god tur

Flere fellponyer til salg,se hjemmesiden:

www.fellpony.eu

www.fellponyfan.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-10-2011 14:54

New Forest er rigtig fedt! De vilde ponyer går bare rundt i byen og har fortrinsret :) jeg var på en ridetur rundt i terrænnet, det var fedt.

Vi tager dog tit til Newmarket, det er et fantastisk sted! Og man behøves ikke bruge en formue på at vædde på heste, det er en fed oplevelse bare at gå og kigge på væddeløbene og se de flotteste heste løbe om kap :)

0
0
Svar på denne tråd

Takker for svarene
Forfatter: 
Dato:  29-10-2011 18:25

Mange tak for svarene indtil nu.

Jeg er stadig åben for flere forslag.

Det med at tage til Skotland er bestemt med i overvejelserne, og Cumbria lyder også som noget der skal undersøges nærmere.

Mvh. Sanne

Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks

Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING!

Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har været
Forfatter: 
Dato:  29-10-2011 19:15

ude at ride oppe ved Edinburgh også for resten - det var en dejlig tur i skoven med fine udsigter i alle gangarter. Kan anbefales.

Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

Who am I?

www.freewebs.com/sin ...

I Storbritannien siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider