Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Slette trojanske heste?
Forfatter: 
Dato:  25-10-2011 10:12

Jeg lavede et rutine tjek af min søsters maskine, der ikke kører helt optimalt for tiden - brokker hun sig over. Jeg kan ikke få den til at opdatere sikkerhedspakkerne helt tilbage fra april og kører derfor både et spywarescan på den pr. rutine

Jeg kender flere forholdsvis effektive programmer og kan næsten høre dengang jeg starter den op, at der kører et eller andet der bruger rimelig meget hukommelse.

Da jeg så scanner den så har jeg pt. fundet 9 trojanske heste og en del andet skrammel på den - problemet er så at få det fjernet.

Kan vi redde maskinen uden at slette hele harddisken eller kan jeg ligeså godt med det samme formatere den?

Jeg har haft maskinen genstartet indtil flere gange og scannet hver gang jeg er startet op og det er endnu ikke lykkedes mig at fjerne kilden til problemet

Problemet er at vi ikke fik en Windows CD med dengang vi købte den ellers havde jeg geninstalleret maksinen for længe siden.

Carpe Diem - sieze the day:

"Gather thy rosebuds while ye may

Old times is stil flying

And the same flower that smiles today

tomorrow will be dying"

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Scanning
Forfatter: 
Dato:  25-10-2011 11:09

Jeg ved ikke, hvad du har brugt til at scanne maskinen med, men det burde være muligt at fjerne de små uønskede heste. - Og dermed redde hvad der ligger på maskinen.

Prøv evt. at kigge forbi Spywarefri.dk - her er der et link til start på rensning af PC : www.spywarefri.dk/vejledning-til- rensning/

De fleste nye PC'er kommer uden geninstallations CD'er, men har en skjult partition (et skjult drev) hvorfra hele PC'en kan gendannes til fabriks indstillingen - kommandoen til dette er lidt forskellig alt efter hvilket fabrikat din PC er.

Vh Tine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-10-2011 12:49

Tak..

Det er faktisk ovenstående vejledning jeg prøver mig med pt. for at slippe af med dem - og den følges systematisk, men det er temmelig tidskrævende (har pt. brugt 5 timer på at scanne maskinen), men jeg har tålmodigheden til det

Så må vi se om det lykkes at redde den.

Jeg håber det - og så får min søster en lektion i sikkerhed på internettet. Det kræves vidst efter den der omgang.

Jeg regner med at det tager en del tid yderliger (4 - 5 timer) inden vi er igennem alle scanninger og forhåbentligt har fået fjernet alt uønsket på maskinen

Sidst min egen var inficeret med noget meget ukendt så endte vi med at starte den forfra - en kombination af vista-problemer og andet godt, og så har den siden kørt forholdsvis fornuftigt. Bortset fra at den er ved at være mærket af at den er 3½ år gammmel

Softwaren har det upåklageligt - hardwaren har kendt bedre dage.

Old times is stil flying

tomorrow will be dying"

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Har du prøvet
Forfatter: 
Dato:  25-10-2011 14:31
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-10-2011 16:22

Ja, og det er SuperAntiSpyware der ikke vil tage de trojanske heste.

Lige pt. er jeg ude i noget med at gendanne systemet for at redde computeren for nu har jeg kørt 4 andre scanninger i et forsøg på at finde dem - og det lykkes stadigvæk ikke - den ene scanning tog ellers 3 timer.

Det har ellers ry for at kunne fjerne hvad som helst.

Old times is stil flying

tomorrow will be dying"

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Stædige trojanere
Forfatter: 
Dato:  25-10-2011 16:28

Har du fulgt Spywarefri's vejledning slavisk?

- Hvis det er tilfældet, ville jeg da forsøge at smide et indlæg i deres forum, de er altså super dygtige :o)

Hvis du gendanner maskinen til fabriksindstillinger, er det selvfølgelig en mulighed for at få en 'ren' maskine - Hvad er det for en PC ..? (Mærke og model)

Vh Tine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-10-2011 17:13

Ja og det har pt. taget 8 timer - og den er dybt inficeret. Der ligger 9 trojanske heste på den.

Jeg var ved at overveje at pudse Kaspersky eller BullGard på dem - i et forsøg på at komme problemet kvit.

Det er en Lenovo ThinkPad Edge tror jeg nok den hedder (det er ikke min maskine - men min søsters)

Jeg gik i gang fra en ende af i morges, det plejer altså at virke når man gør som de siger.

Og nu sad jeg lige og håbede - nej de er der endn (var ved at køre 3. scan med Spywarefri)

Prøver at se om jeg nu kan få lov til at opdatere windows eller om inficereringen er så dyb at vi har et seriøst problem her

Vi kan naturligvis bare gendanne os ud af problemet. Der er bare det problem at jeg ikke vil udsætte min eksterne harddisk for en inficeret maskine (så skal jeg scanne mange hundrede GB bagefter) - så jeg er på jagt efter USB nøgler så jeg kan få 20 GB data reddet først)

Men lykkes det mig ikke i aften - så prøver vi det. Min far er sat til at skaffe en CD med Windows (det havde vi så åbenbart ikke lige - og så må vi se om det løser problemet - det er på ordre fra ham jeg leger computertekniker)

Så håber håber jeg kan undgå at skal bruge Rescue And Recovery - men der er godt nok meget der peger i den retning - sjovt nope.

Old times is stil flying

tomorrow will be dying"

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Uha ...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2011 17:32

- jeg kender problematikken ...

Hvis du allerede har kørt Ccleaner, Malwarebytes Anti Malware, Super Antispyware og Secunia Personal SWInspector - og ikke selv kan fjerne Trojanerne manuelt. Vil mit bedste råd være at oprette en tråd på www.spywarefri.dk 's forum - i aftentimerne er de som regel hurtige til at hjælpe, og når de har en DDS logfil fra dig tror jeg på de hurtigt kan gennemskue hvilken kur du skal give maskineriet :)

Vh Tine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-10-2011 17:43

Det prøver vi. Vi lader lige de to sidste køre færdigt.

Pt er det største probblem at der er et graverende sikkerhedshul i Windows som jeg gerne vil lukke men som næsten ikke kan lukkes.

Det er næsten umuligt - før jeg kan få lov til at opdatere den. Og det har min søstet altså ikke licens til at få lov til - at hun ikke fanger at en sikkerhedspakke er vigtig, fair nok - men nu må vi andre så lige rydde op efter hende, hvilket så tager det meste af en dag - og lidt til (godt man ikke tager løn for det)

Men jeg håber en DDS logfil kan løse problemet, for jeg er da godt nok ved at være at træt af at slås med den der maskine - og jeg har forsøgt - og længe. Først troede jeg bare det var en manglende opdatering der gjorde den kørte mærkeligt - men da jeg sådan pr. refleks tænkte at den lød som om der var virus på den scanner den - der vågnede jeg da op.

Jeg hader trojanske heste - især dem der ikke er til at slippe af med igen.

Old times is stil flying

tomorrow will be dying"

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider