Ja og det har pt. taget 8 timer - og den er dybt inficeret. Der ligger 9 trojanske heste på den.
Jeg var ved at overveje at pudse Kaspersky eller BullGard på dem - i et forsøg på at komme problemet kvit.
Det er en Lenovo ThinkPad Edge tror jeg nok den hedder (det er ikke min maskine - men min søsters)
Jeg gik i gang fra en ende af i morges, det plejer altså at virke når man gør som de siger.
Og nu sad jeg lige og håbede - nej de er der endn (var ved at køre 3. scan med Spywarefri)
Prøver at se om jeg nu kan få lov til at opdatere windows eller om inficereringen er så dyb at vi har et seriøst problem her
Vi kan naturligvis bare gendanne os ud af problemet. Der er bare det problem at jeg ikke vil udsætte min eksterne harddisk for en inficeret maskine (så skal jeg scanne mange hundrede GB bagefter) - så jeg er på jagt efter USB nøgler så jeg kan få 20 GB data reddet først)
Men lykkes det mig ikke i aften - så prøver vi det. Min far er sat til at skaffe en CD med Windows (det havde vi så åbenbart ikke lige - og så må vi se om det løser problemet - det er på ordre fra ham jeg leger computertekniker)
Så håber håber jeg kan undgå at skal bruge Rescue And Recovery - men der er godt nok meget der peger i den retning - sjovt nope.