Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 EM i fodbold har kostet 9000 hunde livet
Forfatter: 
Dato:  24-10-2011 17:20

nyhederne.tv2.dk/article.php/id- 44952445:em-i-fodbold-har-kostet- 9000-hunde-livet.html?forside

 

 

Helt i orden at hundene bliver aflivet, men hvorfor i alverden ikke fange dem og aflive dem i stedet for!?



Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift!
Forfatter: 
Dato:  24-10-2011 17:33

Puha gud hvor en frygtelig måde at ende sine dage på! At man kan være sig selv bekendt bagefter...





FrkBuko..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor fesent
Forfatter: 
Dato:  24-10-2011 18:12

Jeg vil ikke lægge skjul på at jeg mener at døden er mere human end et dårligt liv, men en dårlig død! Det er temmelig omkostninsfuldt at indfange og aflive så mange hunde, men derfor må der da findes andre former for gifte, som giver en mindre smertefuld død, end langvarig krampe.

 

Det positive er så, at der fremover er langt færre hunde at nedkæmpe på grusom vis.


Medlem af Bullerklubben


0
0
Svar på denne tråd
 
 har ikke læst artiklen...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2011 18:57

... for jeg ved at jeg får det skidt bagefter. Men min helt klare mening er at det er ok at aflive vildhunde og katte, da døden er mere human end et langt liv hvor man skal kæmpe for dagen og vejen.

 

Men kan forestille mig at det ikke er blevet gjort på en ok måde siden folk tager sådan på vej over artiklen.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  24-10-2011 18:58

stakkels hunde uanset prisen så kan man sku ikke være andet bekendt end at indfange dem og aflive humant.. er træt af at økonomi og penge altid skal være argument for at behandle både dyr og mennesker som skidt


Hilsen Signe Og guld klumperne Karolina (datter) og Emma (guldhest)


Skøn 5 års fjordhoppe sælges, evt udlån eller afbetaling.. skriv PB for yderligere info..

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345654345
Forfatter: 
Dato:  24-10-2011 20:39

Sådan fungere det desværre rigtig mange steder rundt om i vores verden.

 

Det er et problem med alle de gadehunde som lever et kummerligt liv (sult, sygdom, skader mv.) . Jeg har stor respekt for, at man afliver de svage (tynde og syge) hunde og man derpå arbejder på at få neutraliseret så mange af de sunde og raske hunde. Men jeg ved godt at det er utopi, for ressourcerne er ikke til det.

 

I stedet for at "slagte" disse hunde så uhumant og ligeledes aflive hunde, som på den ene eller anden måde har en ejer (som i tv2's tilfælde), brude de udstyres med halsbånd så disse ikke ryger med i en (HUMAN) aflivning.

 

På Bali var der også for nogle år siden slagtning på mange gadehunde pga. rabbies (hvilket lokalbefolkningen var MEGET imod), der blev dem som var vaccineret med rabbies udstyret med halsbånd, så disse ikke blev indfanget og aflivet.

 

Men det koster jo penge! Så hjælp dyreværnsorganisationerne!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Penge - gerne
Forfatter: 
Dato:  24-10-2011 21:20

Hvis I foreslår mig en international dyreorganisation, der ikke ødsler pengene væk på pussenussehistorier hvor de redder et usselt tilfælde, så står jeg klar med penge.

 

Jeg vil virkelig gerne støtte en dyrevelfærdsorganisation. Hvis ellers den er seriøs og handler ud fra faglige overvejelser i stedet for lyserøde dimsefølelser. Sådan en har jeg ikke selv fundet endnu.


Medlem af Bullerklubben


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider