Ja, det er da trist for hestene... Men hvordan kan det egentlig være at folk tilsyneladende KUN tænker på hestene??..
I min optik er det da nærmest endnu mere synd for de billister, der kører ind i folks heste, som er rendt ud af den ene eller den anden grund.
For disse er da om nogen RET uskyldige, uanset om hestenes færden på vejen skyldes dårlig indhegning, eller uheld ved ind og udlukning, så ER vejene jo altså til biler, og jo, ma rammer da af og til fugle, katte osv. ved almindelig kørsel, men der ER dælme noget af en forskel imellem at ramme en kat eller en hest, som BÅDE kan give store skader på både fører og bil, men nok også kan give en form for "angst" (i mangel af bedre ord) for at køre bil fremover, hvilket jo godt kan have ret stor indflydelse på en billist, ganske som folk bliver bange for tandlæger, kanyler eller hvad ved jeg.
.
Og forsikringsspørgsmålet?
Jeg har ikke prøvet at ramme en hest med bil (faktisk kun et par katte og et par fugle siden 1993), og jeg ved ikke hvor nemt det er at få sin bil erstattet, men hvis hesteejerens forsikring nu ikke vil dække (ved ikke om det ER alle indboforsikringer, der dækker ulykker, hest er skyld i), hvad så med bilejeren?? Hvis der ingen dækning er, kan det da godt være svært "bare lige" at skulle finde penge til en ny bil, men jeg ved ikke hvordan dette spørgsmål klares imellem heste og bilejer, eller disses forsikringsselskaber..
Mvh.