Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

ulykke med heste
Forfatter: 
Dato:  24-10-2011 17:11

Hørte lige kort i nyhederne at 2 heste skulle være blevet frontalt kørt ned i Ringsted området..? de skulle begge være blevet dræbt ved sammenstødene..?

Nogle som kan fortælle lidt mere om hvad det drejer sig om..?

Sagde Helene

R.I.P. Hot Chilli K

Med part på den skønne Milancio S

Problemet ligger altid i den anden ende af snoren. Farlige hunde er et socialt problem og har intet med bestemte racer at gøre.

- Fokus

0
0
Svar på denne tråd

nyheder
Forfatter: 
Dato:  24-10-2011 17:16

Læs nyhederne, der står at én hest er dræbt efter at have kollideret med højre side af en bil, på Holbæk.motorvejen ved Kalundborg.

Frygteligt

Mvh

Anette

Nu med tøserne

Estacia OX og Extassie Vildal

Extassie Vildal

Skimmelbroget hoppeføl sælges

www.heste-nettet.dk/lodge/50758/ hest/300871/

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-10-2011 17:41

Ok, men syntes bare at de sagde at der var sket 2 ulykker og 2 heste var omkommet.. De viste ihvertfald billeder af 2 døde heste, men på forskellige steder..

Andre der kan bidrage med noget..?

Sagde Helene

R.I.P. Hot Chilli K

Problemet ligger altid i den anden ende af snoren. Farlige hunde er et socialt problem og har intet med bestemte racer at gøre.

- Fokus

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-10-2011 17:47

www.sn.dk/Hest-draebt-i- morgentrafikken/Kalundborg/artikel/ 159567

Så fandt jeg artiklen på den ene hest... simpelthen forfærdeligt...

Nogle der ved omstændighederne med den anden hest..?

Sagde Helene

R.I.P. Hot Chilli K

- Fokus

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-10-2011 17:50

Så fandt jeg artiklen på den anden hest

www.sn.dk/Hest-draebt-ved-moede-med- bil/Faxe/artikel/159557

Øv hvor er det bare forfærdeligt.. føler virkelig med ejeren, og håber at skrammerne på den anden hest forhåbentlig ikke er så alvorlige...

Sagde Helene

R.I.P. Hot Chilli K

- Fokus

0
0
Svar på denne tråd

og derfor er
Forfatter: 
Dato:  24-10-2011 17:58

mine heste ALDRIG uden om natten.

Det er ALTID morgenstund og skumring det her sker. Arme stakkels heste.

.

0
0
Svar på denne tråd

Mine står
Forfatter: 
Dato:  25-10-2011 19:41

ude om natten om sommeren, men jeg har også et rigtig godt hegn rundt om folden.

Jeg forundres over alle de dårlige hegn mange har, og især ud imod større veje. F.eks langs Køgebugt motorvejen og vestmotorvejen er der folde med ekstrem dårlige hegn.

Men trist med de heste her....

Team CoDa ox

Distanceridning

0
0
Svar på denne tråd

ja Pernille
Forfatter: 
Dato:  25-10-2011 19:48

dem kender jeg også godt - det er nærmest at bede om ulykker. Fatter ikke man har nogen former for dyr bag sådan noget l...

.

0
0
Svar på denne tråd

ang ulykke
Forfatter: 
Dato:  25-10-2011 19:51

tja det er forfærdeligt at de skulle blive ramt og dø.. jeg tænkte på om der er nogen der har overvejet om de havde været på stald om natten og så var blevet lukket ud om morgenen og derefter gået igennem hegnet..

men det ved vi jo ikke noget om da ejer af hestene ikke har skrevet hvad der virkeligt er sket..indtil da vil jeg vælge at tro at de har haft alt de skulle ha og ved et uheld er gået igennem hegnet...

min dybeste medfølelse med hesteejeren..så vidt jeg har forstået er det "kun" den ene der er dræbt..

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  26-10-2011 09:08

Ja, det er da trist for hestene... Men hvordan kan det egentlig være at folk tilsyneladende KUN tænker på hestene??..

I min optik er det da nærmest endnu mere synd for de billister, der kører ind i folks heste, som er rendt ud af den ene eller den anden grund. For disse er da om nogen RET uskyldige, uanset om hestenes færden på vejen skyldes dårlig indhegning, eller uheld ved ind og udlukning, så ER vejene jo altså til biler, og jo, ma rammer da af og til fugle, katte osv. ved almindelig kørsel, men der ER dælme noget af en forskel imellem at ramme en kat eller en hest, som BÅDE kan give store skader på både fører og bil, men nok også kan give en form for "angst" (i mangel af bedre ord) for at køre bil fremover, hvilket jo godt kan have ret stor indflydelse på en billist, ganske som folk bliver bange for tandlæger, kanyler eller hvad ved jeg.

.

Og forsikringsspørgsmålet?

Jeg har ikke prøvet at ramme en hest med bil (faktisk kun et par katte og et par fugle siden 1993), og jeg ved ikke hvor nemt det er at få sin bil erstattet, men hvis hesteejerens forsikring nu ikke vil dække (ved ikke om det ER alle indboforsikringer, der dækker ulykker, hest er skyld i), hvad så med bilejeren?? Hvis der ingen dækning er, kan det da godt være svært "bare lige" at skulle finde penge til en ny bil, men jeg ved ikke hvordan dette spørgsmål klares imellem heste og bilejer, eller disses forsikringsselskaber..

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Ulykke i Haslev..
Forfatter: 
Dato:  26-10-2011 11:00

Jeg kender kun til ulykken i Haslev, da det var min gamle pony der blev påkørt og dræbt..

Min pony og hendes foldkammerat går ude året rundt, men har et stort læskur. Politiets teori er, at de er blevet skræmt af noget eller nogen, og derefter sprunget over hegnet, for der er ikke hul i hegnet nogen steder.. :( En teori jeg er lidt skeptisk overfor, for nu har de gået sammen der i 5 år, uden nogen problemer, så hvad der skulle kunne skræmme dem så meget, at de flygter over hegnet, ved jeg virkelig ikke.

Det er så forfærdeligt det der er sket, og det eneste positive er, at hun ikke slog nogen ihjel, det havde hun ikke fortjent at få skylden for..

R.i.p. Jennifer, du vil altid være min bedste ven..

Mvh. Anne Kathrine Jensen

Lidt af en bonderøv..

0
0
Svar på denne tråd

Gozone
Forfatter: 
Dato:  26-10-2011 14:21
Nu står der jo i begge nyhedsartikler at førene af bilerne ikke kom noget til, i hvert fald ikke fysisk.
Ang. forsikringen så er det jo nu lovpligtigt at have sine heste ansvarsforsikret, netop når de har været årsag til skade.

MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd

så vidt
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 13:37

jeg ved står hestene ikke ude om natten i Viskinge...

og hegnet er bestemt ikke dårligt hegn, det er et rigtig godt ridecenter med skønne GODE faciliteter også ordentligt hegn!

Og hestene havde også noget at spise på folden, hvad jeg har fået fortalt. Så bare rigtig uheldigt!

En ledig boks til hoppe ved Slagelse kontakt for info.

Camilla Diana Henriksø og Lilly af Støvlebæk

Præstemarkgaard

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider