Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når man får et føl - børnelogik
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 13:44

Mine 2 piger på 3 og 5 år er hjemme i dag.
Og de tumler lidt rundt, og den store bliver så lidt fornærmet og siger, hvis du ikke stopper nu så får jeg et føl !
Og den lille svarer så ej hvor godt så kan vi ride på den når den bliver stor, må jeg bestemme hvad den skal hedde ??

Behøver jeg sige jeg morede mig

Underligt som de samler ting op,
det er aldrig et udtryk jeg har brugt herhjemme.

Lad os få en tråd med søde og morsomme børnebemærkninger.
Til at fremkalde et smil på denne våde regnfulde dag (Aalborg).

Team Rahmberg

Dressur & Springning på hestens vilkår
Vi har 2 bokse til udlejning i Nørresundby.
Fuldpension 1600.-/mdr.

* * *

Køb/Salg & Bytte dag i Hvorupgård
22.10 - kl.14-17

Pony søger rytter i Hvorupgård, Nørresundby

0
0
Svar på denne tråd

mormor vil
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 13:58

du ikke lamineres? (spørger min niece 4 år)

Nej hvorfor skulle jeg det svarer mormor.

Jo - fordi så holder du længere, siger niece - der lige har overværet håndværkeren lægge kork med vinyloverflade på mormors køkkengulv. Han fortalte niecen at denne "laminering" gjorde gulvet kunne holde evigt.

.

0
0
Svar på denne tråd

børnelogik
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 14:46

Min Freja på 7 år:

Freja: Mor, flyver der ikke flyvemaskiner til afrika ?

Mig: Jo det gør der da, men hvorfor det ??

Freja: Jo for så kan de jo bare flyve herop.

Mig: Jamen det kan jo ikke lade sig gøre, og hvorfor sku de det ?

Freja: Jo for så kan de få et godt liv, og behøver ikke sulte.

Mig: Jamen det har danmark da ikke råd til, at betale mad/osv til så mange milioner, og vi ville slet ikke kunne være her.

Freja: Jamen de kan jo bare få sig et arbejde, så de selv tjener pengene så de kan købe det de har brug for...

Ja verden er meget enkelt i børns øjne...

HJÆLP ANITA MED AT VINDE EN TANDLÆGEREGNING BETALT!

HUN HAR VIRKELIG FORTJENT AT VINDE KONKURRENCEN.

I KAN HJÆLPE MED AT STEMME, GERNE HVER DAG:

www.avmintand.dk/afstemining/763

0
0
Svar på denne tråd

lidt ande
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 15:06

Forleden havde min datter på 4 år sin veninde med hjemme hos os og lege - de er lige gamle.

På et tidspunkt er min datter lidt vil-døv så jeg irettesætter hende og siger "hvis du ikke hører efter nu så falder der brænde ned"

Hvortil veninden siger "ååh åhhh det siger min mor også og så skal man passe på"

Da hun var lille ville hun en sommerdag have sin vinterjakke på i dagplejen og jeg siger "nej, Emma det dur ikke den er alt for varm"

Hvorefter Emma kigger på den - smider den fra sig og siger "av Av"

Og mange mange flere... ;)

0
0
Svar på denne tråd

ridning
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 15:51

På mit letøvede hold er der kun en enkelt, der galoperer et par runder. Imens holder de andre på midten.

Da rytteren er færdig med at galopere, siger jeg til de andre:

"Så kan I godt ride ud på hovslaget og bestille noget"

Hanne Marie på 6-7 år siger straks med et glimt i øjet: Så vil jeg gerne bestille pizza"

0
0
Svar på denne tråd

så fik jeg den
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 16:00

Havde et af mine dejlige børnebørn på besøg. Jeg var ved at tage et par bukser på, men er blevet lidt tungere på det sidste. Da jeg endelig får dem vredet op, kan de ikke lukkes, sukker dybt og siger dem kan mormor vis ikke passe længere, hvor det lynhurtigt kommer fra pigen, nej men de holder da røven oppe.

0
0
Svar på denne tråd

min datter
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 16:00

... Emma - på daværende tidspunkt 3½ år:

"Se mor, der er kolbøtter" og peger ind i en busk

... Hun mente mælkebøtter

---------------------------------

Emma(snart 4 år) har fået øje på en udstilling af Noahs Ark-legetøj i den katolske butik i Ryesgade i Århus ...
Emma: se dyrene mor
Mor: ja det er Noahs Ark
Emma: og julemanden og damen

(hun mener figurerne af Noah og hustru)

0
0
Svar på denne tråd

Far, gør det ikke ondt ?
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 16:33

Fro mange år siden , da min datter var 2-3 år, lå hun som ofte før på sin fars mave og sov til middag på sofaen.

Hun ligger og kigger på hans daggamle skægstubbe og aer ham forsigtigt på hagen.

Hvorefter hun udbryder " Far, gør det ikke ondt at have dem I"

Den har vi grinet af mange gange

Det, som man har lært at forstå,

frygter man ikke længere !!

Marie Curie

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er ..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 18:31

det altså dejligt forfriskende med de her små historier

Man kan jo ikke andet end trække på smilebåndet.

Team Rahmberg

Dressur & Springning på hestens vilkår
Vi har 2 bokse til udlejning i Nørresundby.
Fuldpension 1600.-/mdr.

* * *

Køb/Salg & Bytte dag i Hvorupgård
22.10 - kl.14-17

Pony søger rytter i Hvorupgård, Nørresundby

0
0
Svar på denne tråd

Vi var hjemme hos
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 19:03

nogle bekendte og snakken går på en ældre pony de har. Der bliver sagt at den snart stiller træskoen, hvortil min søster(der ikke var så gammel) spørger: "Jamen, taber den så hovene"

Det er nok noget af det sødeste hun har sagt. Næsten lige så sødt, som den gang hvor vi er på vej ind og besøge min mor på hospitalet. Jeg som er den store spørge-jørgen stiller spørgsmålet:"Hvor er jeg født?" Min søster der er hurtig svarer:"Jamen, Camilla. Du er ikke født, du er fundet." Hvor den så lige kommer fra, det aner jeg ikke, men vi har moret os over det lige siden.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

I børnehaven.....
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 19:24

i dag var jeg ude for at gå tur sammen med tre drenge fra min stue, alle 4 år. De var blevet enige om at vi skulle i parken for at samle kastanjer, men da hensigten med turen også var lidt traffik bestemte jeg at vi skulle gå gennem byen og ikke som vi plejer direkte til parken.

Vi kom så op til kirken og vi talte om at det var derinde de døde lå begravet. Vi talte også om, om de kunne huske hvem præsten er, og med møje og besvær fik jeg dem ledt frem til at det var en af de andre drenges mor fra børnehaven.

Ja, siger den ene, det er hende der slår menneskene i hjel

Hmm... hvor han lige havde den fra ved jeg ikke, men jeg gjorde store øjne, og vi fik en snak om liv og død.

Bagefter gik vi ind og kiggede på gravsteder og fandt nogle med samme efternavne som børnene. De ville også have været inde i kirken, men vi kunne ikke finde graveren, så det bliver en anden dag. Og jeg talte med præsten da hun hentede sin søn, og fortalte at vi gerne ville komme på besæg en dag for at høre lidt mere om kirken og kirkegården :-)

Med job i en børnehave kommer der mange guldkorn i løbet af en dag :-)

Hilsen Helle.

0
0
Svar på denne tråd

Søde børn
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 21:42

Vi havde lige fået flagstang, min far, min bror og lille nevø fra Samsø kom på besøg, -og flaget skulle selvfølgelig hejses når vi sådan fik gæster.

Min nevø kigger på flaget og siger: "Farfar se! Samsø-flaget"...

---------------

Denne er hugget fra SFOen...:

"Det gør ikke noget hvis Danmark kommer i krig, for så får vi bare hjælp af Tyskland, England og Sjælland...

Hilsen fra

Strit 77

Lyngs My Little Fellow:
Super smart 1´er pony sælges!!!
Se præs.
-Nu med video!!!

Ledelse: Fortælle sine medarbejdere hvor skabet skal stå
-og derefter motivere dem til selv at flytte det ...
0
0
Svar på denne tråd

Børnelogik
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 21:44
da min mormor i en alder af 97 døde, skulle mine to drenge med til begravelsen af Olde. Egentlig syntes jeg de var for små, men da de fik skoldkopper, kunne de ikke komme i institution. Jeg forberedte dem på, at nogle af de voksne måske ville græde i kirken men at de ville blive glade igen. Så forklarede jeg at vi bagefter skulle hjem til deres mormor og have lidt at spise. Da vi kom ud af kirken og fik sat kisten i rustvognen. Tog jeg børnene i hånden for at gå ned mod bilen. Hvorpå den store på 3,5 udbrød med sin klare barnerøst: så, nu skal vi hjem og spise Olde. Han troede at det var ligesom med køerne og grisene. Når de dør skal de spises:-) det gav mig så dagens første smil.

0
0
Svar på denne tråd

Børnelogik - endnu engang
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 22:05

Jeg var med børnehaven på koloni og vi havde en pragtfuld tur. Da chaufføren kom for at køre os hjem sagde han, at vi da ikke havde haft særligt godt vejr.

Kasper på 5 år så undrende på ham og sagde: Det ved vi ikke noget om. Vi har ikke set fjernsyn.

Karen

0
0
Svar på denne tråd

De kære små
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 22:44

Da min niece var lille, (nu 16 - og ville hade sin moster, hvis hun vidste jeg skrev det), havde hun svært ved 'g'-lyde.

Eksempelvis blev gul til 'dul', når man sagde, Cecilie - det hedder ikke dul, men gul - blev hun eddikesur og sagde, det siger jeg jo også: duuuul...

Der gik måske også lidt sport i at kærligt drille hende.

Toilettasken var kotelettasken og tallet 14 var det absolut største tal i hele verden.

Behøver jeg at sige, at i hendes konfirmationssang var der 14 dule kotelettasker...

Og så vidt vides æææælsker hun stadig sin moster og hun har (forhåbentlig) ikke lidt for store traumer.

Tomorrow is always fresh with no mistakes in it.

Anne of Green Gabels

0
0
Svar på denne tråd

Svar.....
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 23:07

Ha ha sød tråd!

Jeg var engang ude at ride da en lille dreng (nok ca. 5-6 år) spørger "Har din hest brækket benene?" Hvortil jeg selvfølgelig svarer nej og han så siger "Jamen hvorfor har den så forbindinger på?" (Min bandager)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 23:13

Har desværre ingen sjove eller søde historiere at tilføje, men hold op jeg har fået mig mange grin nu og tåre i øjnene, dette var et fantastisk emne at komme forbi her onsdag aften :-)
Håber der kommer flere søde og gode børne svar :-D

Mvh Natasia

0
0
Svar på denne tråd

Åh ha...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 23:28

Jeg ELSKER de guldkorn som børnene kommer med.

Camilla kan så ikke stoppe selvom hun nu er 12.

For et stykke tid siden lavede hun historielektier og muggede lidt over hvad hun skulle bruge det til.

Camilla: Det er bare spild af tid at læse historie.

Mig: Det er jo for at man kan lære af historien og blive klogere.

Camilla: Jeg vil ikke være klogere. Jeg vil bare være en dum unge...

Eller da hun for nogle år siden spillede et spil med en veninde hvor de skulle rejse tilbage i tiden. Veninden ville rejse tilbage i tiden på Grønland, hvilket Camilla ikke mente var nogen god ide da det jo ikke eksisterede dengang

Jeg er ret sikker på at hun har sine tanke-flops fra sin fars side. For et par år siden sagde min niece noget sjovt og min kærestes lillesøster grinede højt og sagde så alvorligt: Ha, så er jeg ikke den eneste spassproger her

0
0
Svar på denne tråd

Lidt fra vores hverdag.
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 23:56

For noget tid siden kom min 7 årige lillesøster hjem fra skole og spurgte mig om hvordan man lavede en voodo dukke. Jeg spurgte hende hvad hun skulle med sådan en - hvortil hun svarede: "en af pigerne fra klassen har drillet mig, så jeg vil bare drille hende lidt også.." Behøver jeg at sige at vi kvinder i familien ind i mellem kan være nogle hekse?

En anden sød en, fra tvillinger:

Vi sad alle sammen og spiste aftensmad.

Daniella spørger: "Hvornår får vi egentlig tjenestefolk her i huset?"

Daniel svarer: "Jamen Daniella.. De voksne er da tjenere!"

Min lillebror på 20 år og mig i kor: "Daniel tager opvasken!"

I am nobody - nobody is perfect - therefore, I must be perfect!

0
0
Svar på denne tråd

De kære små
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 09:38

Forleden dag red min kammerat Anders og jeg en tur ved stranden, der kommer en familie med børn gående, pigen på 3-4 år udbryder med glæde i stemmen, (og her tænker jeg, hun vil sige noget om hestenes størrelse, de er begge over 170), "Se mor, damen har rødt hår"!

Jeg har farvet rødt hår, sat op i en rodet knold lige under hjelmens kant, så i denne efterårssol må det åbenbart have lyst op som en baglygte i en mørk nat...

Tomorrow is always fresh with no mistakes in it.

Anne of Green Gabels

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 09:44

Jeg og mine unger på 5 og 2½ var i Tivoli i går, sammen med mormor, onkel og onkels to børn. Far, morfar og tante kunne ikke komme med, for de har ikke efterårsferie, men skulle på arbejde.

På vej hjem spørger min datter på 5:

"Mor, hvorfor har far og morfar og tante ikke ferie? Hvorfor har alle ikke efterårsferie?"

Jeg svarer, at der er jo nødt til at være nogen, der er på arbejde, for ellers ville man jo slet ikke kunne købe noget i butikkerne, eller komme i Tivoli for den sags skyld".

Min datter tænker sig om et øjeblik, og svarer så:

"Nå. Men far arbejder jo sådan set ikke i en butik."

Mand, det var svært at holde masken. :-D

Kh

Maria

Mor til Kathrine 24.08.06

Og Frederik 22.03.09

Skal du have lavet kage?

Send en PB.

"Nu rolig. Livet er blot et eksperiment. Man har før hørt om mislykkede eksperimenter." -Dan Turéll.

0
0
Svar på denne tråd

Børnelogik...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 09:51

... er skøn.

Jeg har ikke selv børn, men jeg kan da fortælle en fra da jeg VAR barn.

Jeg havde i børnehaven lært den der sang med "så går vi rundt om en enebærbusk"

Den skulle naturligvis synges for min mor da jeg kom hjem.

Det gik også fint - indtil jeg kom til andet vers, der i min verden blev til "Så går vi rundt om en andenbærbusk".

Min mor har siden fortalt at jeg var nået til fjerde eller femtebærbusken, før hendes latteranfald var nogenlunde under kontrol og vi kunne finde den rigtige version af sangen frem. ;-D

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

ho ho hom..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 13:11

også sidder jeg så her og synger lisbeth.. "så går vi rundt om en femtebærbusk"" hi hi..

Nå en lille en herfra..

Sarah (som var en usædvanelig køn pige) på 4 går på toillettet hvor Emil står og tisser, sarah efterspørger hvorfor Emil har en tissemand når hun nu ikke har og får en længere forklaring hvorefter hun udbryder " jeg vil have masser af tissemænd når jeg bliver stor"

svaret der lå lige på tungen var "tro mig min pige der får du også"

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN

Foderplaner laves mod bestilling. se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Ørevarmere
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 16:29

En varm sommerdag er jeg ude og ride, jeg møder en familie med børn. Drengen er 4-5 år og kigger meget undrerne på min hest.

"Hvorfor har din hest ørevarmere på om sommeren?"

Jaa flueøre kan da godt ligne ørevarmere

Mvh Natascha den lykkelige ejer af:

Django og My Last Heartbeat = Kærlighed, elsker de heste.

Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd

Min lille niece
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 23:42

Og famile var i skoven, min niece fik en sodavand, og det lykkedes mig, at få fedtet mig til resten af den. Min niece udbrød: "Nu har sjælen lukket!"

(Min fars vante- "nu har sjælen ro!")

En anden gang i skoven: "Jeg er tilsyneladende tørstig!" Udbrudt af samme niece.

Hun er kun 10 år yngre end jeg, og jeg passede hende meget, da hun var lille.

Vi gik også i Zoo og i Tivoli- så, udover det med sodavanden, synes jeg nu nok, jeg har været flink ved hende. Især i betragtning af- at alle damer vi mødte, da jeg trillede hende i barnevogn (med hunden), troede, hun var min lillesøster. Nej, det er min niece.

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

ak ja...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 01:38

i gar blev min aldste datter kort ned pa sin scooter af en bil.. scooteren er odelagt, men heldigvis skete der ikke noget alvorligt med hende.. bla marker og forstuet hand..

men min en son som er 6 siger promte da han far det af vide...

Det var da tidligt hun dode...

altsa vi kan grine af det, fordi der jo ikke skete noget. men allievel.. sadan en tankegang de sma har..

sa ligetil..

men han blev hurtig fortalt.. nej, hun dode ikke, hun slog sig bare..

When you see a person who has been given more than you in money and beauty, look to those, who have been given less.

0
0
Svar på denne tråd

udtale...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 08:37

gaffatape = gaffeltape

skræmme fra hvid og sans = skræmme fra hvid og salt

III-Welshhoppe 8 år efter Parcybedw Boy George sælges

1 års welsh hingsteplag sælges efter Rytterbjergets Infinity/Parcybedw Boy George

Boks i 5491 Blommenslyst udlejes

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 10:48

hihi de kan mange søde de små:-)

Min dreng (var ca 4 år) spørger en dag vi er på vej i stalden om hvad vi skal have til aftensmad. Forloren hare svarer jeg hvorefter han med det samme spørger: Hvordan vil du fange den når den løber!? (Vi så tit harer på vej til stalden der altid løb når bilen kom). Efter han havde fået en forklaring på hvad det var kunne han godt se at den nok ikke kunne løbe så mor her skulle løbe efter den ude på marken:-)

Nu er han snart 9 år og elsker når han i diverse forretninger kan fyre nogle tyske gloser eller sætninger af og se folks ansigtsudtryk:-) Bla en dag hvor en dame (på omkring de 65 år) spørger om han vil flytte sig lidt så hun kan sætte kurven på plads, hvilken han gør og hun siger tak hvortil han svarer "Bitte schön" Hun så helt forkert ud og kiggede underligt på mig :-) eller reklamen for Haribo den kender han også og ynder at tage en haribopose op og højt synge: Haribo macht Kinder froh und Erwachsen eben so! Eller hvis han bare vil snakke tysk med sin mor:-)

Mvh

Lene

Clinic d 29. og 30. oktober 2011

Opstaldning tilbydes i Bjerringbro med adgang til ridehus.

Til salg:

Painthingste 1 og 2 år

Quarterhingst 2 år

Quarterhoppe 1 år

2 quarterføl ved fravænning

0
0
Svar på denne tråd

Fedt arbejde
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 12:35

Da datteren gik i børnehave snakkede de bl.a. om hvad deres forældre lavede. Min datter forklarede, at hendes mor havde det bedte arbejde i hele verden, for 'hun spiller computer hele dagen'. Jeg var udvikler dengang.

Da sønnen var 8-9 år spurgte min mor hvorfor jeg havde forbudt ham at spise kortofler. ????? øh hva' han måtte da gerne spise katofler. Det viste sig, at han havde hørt at jeg ikke ville dyrke katofler i køkkengaven fordi 'de fyldte for meget' - altså jeg ville hellere have flere 'små' afgrøder end kartofler. Og det havde han så hørt som at han ikke måtte spise dem, fordi de 'fyldte for meget imaven'.

Ak ja, begge historier har vi grint meget af siden ;o)

Mvh. Sanne

Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks

Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING!

Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd

Guldkorn ;-)
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 12:35

Jeg er på vej i børnehave med Lea 4 år, solen skinner hende i øjnene, så hun spørger om jeg ikke kan tage den ned.

"Nej skat, mor kan ikke hoppe så højt" "Jamen mor, så må du gerne låne min trampolin"

Lea: skumfiduser = gumbistusser

Venlig hilsen Stina.

Mor til de to charmetrolde

Lea og Louise.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 13:15

Min veninde kommer fra Israel, så der bliver jo også snakket (er det ikke) hebræisisk derhjemme.

Da de så skal en tur derned og stewardessen giver besked over mikrofonen på hebræisk kigger min venindes søn på hende (ca. 3) og siger:

"mor, de kender vores hemmelige sprog"

Belinda

" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama

Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider