Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er læser og pels det samme?
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 10:38

Godformiddag i solskinnet :)

Jeg kom sådan til at tænke på lige pludselig, læder og pels - hvad er forskellen? Det kommer begge fra dyrs hud, men dog er læder bare meget mere accepteret, generelt. Der er kæmpe sanktioner og kampagner imod pels osv.

Hvor mange af os har ikke mindst et par sko eller en taske i læder, og ikke mindst et par dyre, dyre læder ridestøvler?

Jeg ved ikke meget om det, men ved at meget af det pels som man køber, kommer fra pelsfarme, hvor dyrene har det elendigt, hvilket selvfølgelig ikke er i orden, jeg ved så ikke hvor man får læder fra?

Kom med jeres holdning og tanker omkring dette. :)

0
0
Svar på denne tråd

Læder og pels
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 10:43

Du skriver: "men ved at meget af det pels som man køber, kommer fra pelsfarme, hvor dyrene har det elendigt". Hvor ved du det fra?

Dyreskind bruges til rigtig mange ting - og noget dyreskind er mere accepteret end andet. For de fleste mennesker handler det om, hvorvidt det KUN er skindet der bruges, eller om hele dyret bruges.

Det virker mere acceptabelt for de fleste, når kødet spises og skindet så bruges til noget andet.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

uden at
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 10:44

Uden at vide det, så tror jeg, at det for de fleste, er det mere acceptabelt at når vi slagter dyr, så bruger vi det meste, altså kødet og skindet mm.

Pelsdyr holdes udelukkende for pelsen - resten har ingen værdi for os.

Mvh Tina

R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd

jjjooovvvvvv
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 10:47

og det smag og behag for at lukke øjnene

en del dyr får pelsen flået af levende

derfor jeg ikke skal have de der in vinter jakker

der findes intet vigtigere end at leve

at eksistere er blot at være

0
0
Svar på denne tråd

Bettemis
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 11:00

Så lad være med at købe billig pels fra asien, det er der sådan noget sker.

Alle de små figure søde misser i kurv osv. man kan købe til børn er lavet af sådan pels.

Hvis du køber kvalitets pels, fra Danmark så er der ingen dyr som er flået levende og de aller aller fleste farme behandler dyrene godt, for det får de den flotteste pels og de største dyr ud af, og i Danmark handler det om kvalitet..

Læder kommer fra køer og grise.

0
0
Svar på denne tråd

Bettemis..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 11:01

Aaarh stram lige an . De dyr der bliver pelset herhjemme er bestemt ikke levende når vi pelser dem.

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

øøøhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 11:04

har jeg overhovedet IKKE SKREVET

men jeg ska ikke have en canada goose jakke

fra dem er pelsen flået af levende dyr

og jeg går IKKE MED PELS

0
0
Svar på denne tråd

Bettemis..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 11:11

Du skrev intet land, så derfor dækker din betegnelse vel både ind og udland?

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 11:17

Det læder der bliver brugt til tøj og møbler er næsten altid fra kvæg, hjort, elg og får. Altså dyr der i forvejen bliver slagtet, for at blive spist.

Pels er ofte fra "vilde" dyr der bliver holdt i fangenskab eller lever frit i naturen.

Så er der de pelse der er accepterede såsom fra får, lam og ged.

Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
0
Svar på denne tråd

Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 12:49

der har lige været åbenlandbrug på minkfarm, der var god mulighed for at se hvordan minkene har det i danmark.

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd

Vi har masser
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 13:32

Af mink farme i vores område, og flere har sat et skilt op, med at man bare kan ringe og aftale tid, så man kan se farmen, de er nemlig træt af al den negative omtale, som pressen skaber på enkelt tilfælledere.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 14:45

Læder kommer jo fra slagtedyr, ergo, det er bare en 'sidegevinst' når man alligevel bruger så meget af det andet på dyret.
Det synes jeg er helt okay, jeg har fx også nogle ting i sæl fra Grønland af, og der bliver kødet mv jo også brugt. (faktisk er det næsten bedre, da sælerne jo ikke bliver opdrættet i fangeskab, men det er en anden diskussion)

Hvorimod mink osv jo KUN bliver holdt pga pelsen, det synes jeg ikke er fair så at smide resten ud.(hvilket man jo er nødt til, rovdyr som mink plejer ikke at smage så godt)

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 15:19

Jeg har ingen problemer med at gå med pels, hvis jeg ved, det er fra en farm, hvor de behandles godt. Jeg er ret ligeglad med, om kødet spises, eller bruges til andet eller til slet ingenting.

Men det er dælme svært at vide, hvor dyrene har det godt! Jojo, hvis man køber et produkt tilknyttet bestemte farme, så kan man selv se det, men de der modejakker, som jeg gerne vil have - der har man ingen anelse om, hvor pelsen kommer fra. Så på den slags, ja der går jeg altså efter kunstpels.

De andre har jo allerede skrevet omkring læder.

0
0
Svar på denne tråd

Mink ...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 15:25

Resten af minken bliver ikke bare kasseret, men bliver omdannet til biodiesel og så er der mink olie i rigtig mange cremer og hår produkter og til læder pleje, så intet bliver bare kasseret.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 20:59

Er pelsen på Canada goose jakker, fra korrupte pelsfarme? Jeg troede da i det mindste at sådan et dyrt mærke, ville tænke på sådan noget. Hvor er det trist :( Jeg bliver så sur over de pelsfarme hvor dyrene har det elendigt, det gør mig så gal at nogen har så lidt samvittighed oven i hovedet!

Jeg kunne da egentlig godt tænke mig at se sådan en minkfarm, kunne været ret spændende.

Forresten: FLOT at jeg ikke kan stave til læder (overskriften) ;)

0
0
Svar på denne tråd

jøsses jøsses
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 21:39

PELSEN på canada goose jakker er fra levende flået dyr

derfor skulle jeg ikke have en sådan jakke

0
0
Svar på denne tråd

canada goose
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 22:01

DET LØGN?! :O (ikke ment som at det ikke passer, det du siger ;) )

Hvor ved du det fra? Det er virkelig sygt, i forhold til at SÅ mange går med dem.

0
0
Svar på denne tråd

krydsning
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 22:13

Så skal vi bare have fremavlet en ko med en pels så blød som mink, så er ale glade :-)

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum ..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 22:23

Jeg vil se dokumentation for at canadian goose bruger pels fra levende dyr, inden jeg tror det mindste på det ..

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

poijuhygtfd
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 23:24

Bettemis : hvor ved du det fra med Canada Goose?

ja der har været noget oppe og vende engang med dem. men det er der med alle. så snart der er pels på syntes folk jo det er mishandling.

...........iSE & BERLIOZ.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

Ved ikke mærker
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 23:27

men så i et program at asiatisk pels fra hunde og katte bruges på rigtig mange jakker og frakker i Danmark, derfor ville jeg aldrig købe en med ægte pels kant.. de kaldte pelsen noget andet.. mener der ofte stod sibirisk ræv eller lignende..

Hilsen Signe Og guld klumperne Karolina (datter) og Emma (guldhest)

Skøn 5 års fjordhoppe sælges, evt udlån eller afbetaling.. skriv PB for yderligere info..

0
0
Svar på denne tråd

øøøhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 23:30

gå ind på fb

under for alle os der er imod canada goose

0
0
Svar på denne tråd

12345678iop
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 23:55

det hjalp mig overhovedet ikke at kigge derinde :)

0
0
Svar på denne tråd

hunde og katte
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 12:18

Er hunde- og kattepels da værre end ræv- eller minkpels?

Der kan jeg ikke lige se den store forskel. Hvis dyrene har haft det lige godt eller skidt, så synes jeg bestemt ikke at der er en forskel.

- Dog burde de oplyse om, hvis det var kat eller hund, da der nok er nogen der ikke har lyst til at gå med det så :) Ligesom folk der ikke vil spise hestekød, fordi de selv har hest.

Men ja - jeg vil også se dokumentation for at Canada goose flår dyr levende, før jeg tror på det.

0
0
Svar på denne tråd

læder og pels
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 12:31

I bund og grund er der ingen foreskel, begge dele er noget forfærdelgt svineri.

Der er faktisk ikke særlig meget læder, som er et biprodukt fra den danske kødproduktion.

Rigtig meget læder kommer herfra:

www.youtube.com/watch?v=99HkpGgokoc

-Veo; Veganer og dyreretsaktivist!

Stald Nordlund www.StaldNordlund.dk

Tinkeren Coco

Islænderen Halla fra Hejelte

Islænderen Ljufá fra Vestergaard

Islænderen Ljúf fra Nordlund

.

Speciesism sucks !

0
0
Svar på denne tråd

Læder fra danske køer
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 12:44

VEO: Der er nøjagtigt ligeså mange oksehuder, som der er slagtede køer ;)

- men jeg giver dig ret i, at vi ikke ser en hel masse til dem. De bliver nemlig sendt til udlandet for garvning og efterbehandling, og derefter bruges de ikke til hvadsomhelst.

Danske oksehuder er nemlig meget eftertragtede på grund af den gode kvalitet. F.eks. bruger Rolls Royce danske oksehuder til deres læderindtræk.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 13:19

Det er da et eller andet sted bedre med pels fra hunde og katte - forudsat at de har haft det godt. Disse dyr er trods alt bedre egnede til at leve i fangeskab.

0
0
Svar på denne tråd

Læder og pels.
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 14:33

Forstår simpelthen ikke at folk kan gå helt i selvsving over at der opdrættes mink til pelsbrug.

Vi opdrætter også STORT SET kun køer, høns og grise til at slagte, fordi vi skal leve.

- Der er på ingen måder forskel.

Og ja - den der med Canada Goose - er bettemis kommet med gentagende gange efterhånden. Men har ikke kunnet give os konkrete beviser på det.

.. Sagde LilleChelle ;)

Slettet fra nutiden, gemt i fortiden og bliver aldrig en del af fremtiden.
Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

jøsses jøsses
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 14:39

er du fuldstændig håbsløs

gå ind på facebook og søg efter os der er imod canada goos

ska det skæres ud i pap

og i kan da også bare goggle der er masser af

læsning omkring netop måden dyrene behandles på

blot for folk ska rende rundt i en dyremishandlings jakke og se smart ud

jeg kan jo ikke skaffe en kæmpe bus og hive jer ved håret med ud og se farmen dette mishandling sker på DESVÆRRE eller

0
0
Svar på denne tråd

Læder og pels.
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 15:36

Bettemis: Der er ingen grund til at blive personlig !!

- Når du kommer med de påstande, er du også nød til at ligge nogle beviser på bordet, ellers falder påstandene fra hinanden.
Jeg har kigget på facebook siden, men fandt ikke noget yderligere bevis på alle de påstande der kommer op derinde.

Jeg går ikke selv i canada goose - men det er ganske enkelt fordi jeg ikke gider betale for det. Intet andet. Super fed jakke - men 4000 kr. + for en jakke, der sætter jeg grænsen.

.. Sagde LilleChelle ;)

Slettet fra nutiden, gemt i fortiden og bliver aldrig en del af fremtiden.
Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

1234567890på
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 15:46

Bettemis :

jeg har været derinde og kigge. men det er bare ikke nok at komme med en påstand og nogle klamme billeder af dyr der har det dårligt.

det er ikke brugbar dokumentation.

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum ..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 18:25

Den dag der kommer en dyreværns sag mod Canadian Goose synes jeg vi kan tage snakken op igen. Men helt ærlig - Jeg-har-hørt-at-hun-har-hørt-at-den- har-sagt -påstandende giver jeg narda og en minkpels for ..

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

skrift over
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 18:51

Her er hvad Canada Goose selv skriver om deres brug af pels: www.canada-goose.com/fur-policy/

Visse ting fra virksomheder skal naturligvis tages med et gran salt - men mon det ikke vil være super dårlig reklame for dem hvis de har lovet at de overholder diverse regler og love, og så faktisk ikke gør det?

Så før vi nogle konkrete beviser på at de ikke overholder hvad de skriver, er der vel ingen grund til at svine dem til?

Mvh Eva Lisa.

Mini-hn ordbog:

- Intensivere (ikke "intensificere")
- Selskab (ikke "selvskab")
- Generelt (ikke "generalt")
- Noget (ikke "nået", det betyder noget andet)
0
0
Svar på denne tråd

katte og hunde
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 22:07

hvis i har en stærk mave så kan i her se hvorfor det er meget værre når det er katte og hundepels www.youtube.com/ watch?v=bbFMJR1WCq8&or...g%2Bskinne

Eller her

www.youtube.com/ watch?v=bF_kZwXXuy8&feature=related

De mishandles, kvæles langsom, ind imellem flåes de levende og i asiatiske lande stjæles folks kæledyr ofte på gaden for at sælges som mad og pels.. jeg regner ikke med at mink farmerne behandler deres dyr så groft.. så jo mener det er meget værre.. og forstår ikke folk der køber de der små hunde og katte figure i ægte pels..

Skøn 5 års fjordhoppe sælges, evt udlån eller afbetaling.. skriv PB for yderligere info..

0
0
Svar på denne tråd

aner ikke
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 23:45

... hvad det er for figurer du taler om, men de der rensdyr eller hjorte man kunne købe i Netto sidste år til jul, fik også skyld for at være pels fra dyr der var flået levende. Og de blev altså siden "frikendt" - det var kopels de var lavet af.

Jeg giver ikke to potter @!#$ for hvad organisationer som WSPA - Anima - PETA og hvad de ellers hedder - siger om pelsindustrien.

Ved WSPA især kan man jo overveje hvor mange af deres donationskroner, der går til TV2s reklamekasse istedet for til de dyr der er såkaldt nødlidende.

0
0
Svar på denne tråd

Louise...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 01:09

Sådan nogle små hunde og katte figure man kan købe flere steder.. jeg ved ikke om pelsen gælder dem alle (der kan jo være forskellige producenter) men ville ikke tage chansen.. det har været i programmer både på dansk tv og discovery..

Jeg synes at fx PETA og Anima tit går alt for langt og ind imellem "skaber" sig over "ligegyldige" ting.. men filmene lyver jo altså ikke, du kan jo for pokker da se hvad der sker.. det har jo intet at gøre med hvordan de opføre sig eller bruger deres penge.. har set samme ting i flere dokumentare i tv og programmer på discovery, nu var disse bare dem der dukkede op ved at søge på youtube..

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  22-10-2011 20:31

Jeg synes generelt at mange dyre-rettigheds-fanatiker har med at køre hetz mod nogle af de meget populære mærker med "dyr" involveret, for så at opdage der ingen hold er i det. Måske håber de på, at folk så vil finde et pelsfrit/læderfrit produkt istedet. Hvem ved.

JHN-a-holic #1

Annsofisk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-10-2011 20:42

www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvad- g%C3%B8r-vi/landbrugsdyr/mink

Jeg læste en artikel om mink i sidste Dyrevennen. Kort fortalt er mink solodyr som bliver tvunget til at være på lidt plads sammen med en artsfælle. Derudover er deres bure meget små.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider