Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skilsmisse
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 20:07

Pga forskellige forhold, primært min sygdom og min (eks)mands samt families manglende forståelse og respekt for dette, er mit 8 år lange ægteskab endt i en skilsmisse.

Denne skilsmisse er blevet en del mere bitter end jeg kunne ønske og min mand opfører sig fuldstændig forrrykt. Han har bl.a haft et gigantisk overforbrug hævet på fælles konti inden disse blev lukket, svinet mig til for at være doven og bare ligge på sygehuset og fise den af (som om det er specielt morsomt) og været mere end ualmindelig uforskammet over for mine forældre.)

Jeg har så vidt muligt forsøgt at forholde mig passivt og ikke haft nogen kontakt til ham siden det udvikliede sig i denne beklagelige retning. Mine forældre og jeg har hele vejen igennemforsøgt at være diplomatiske og få en ordentlig dialog. Dette har desværre ikke kunnet lade sig gøre.

GRundet at vi stadig har et fælles hus (jeg står ikke på skødet) har vi stdig en fælles budgetkonto som går til huset. Denne har han hævet penge fra til eget forbrug.

Han bad mig for over en måned siden om at flytte alle mine ting, faktisk fik jeg ikke engang 2 dage til at få arrangeret flytning (og jeg kan hilse og sige at det var svært fra en skærmet psykiatrisk afdeling) men fik det ordnet og jeg har derfor intet med gården at gøre længere.

Ingen tvivl om at jeg hæfter for gæld /realkredit osv) men hæfter jeg også for ejendomsskat, forbrug af el osv, når jeg ikke står på skødet?

Havde bare lige brug for at få det ud.

OG ja, det varmig, der i første omgang ville skilles, men det berretiger vel ikke modparten til at opfører sig fuldstændig absurt

R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

R.I.P Oxana, du var solen i mit liv

0
0
Svar på denne tråd

skynd du dig...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 20:24

... hellere at få talt med en advokat.

Du kan meddele din eksmand og banken at der ikke kommer indbetalinger til budgetkontoen længere fra dig, da han har hævet til eget forbrug fra den...

Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 20:27

Hej

Det lyder da som en rigtig skidt mand, godt du kommer af med ham.

Ang. om du hæfter for diverse udgifter. Hvis dit navn stå på regningen, så hæfter du juridisk for denne.

Men hvis manden bor på ejendommen, så er det vel mest reelt at han selv betaler for forbruget på ejendommen. Du har vel også udgifter til dit nye hjem, som du skal betale.

Hvad skal der ske med Jeres ejendom ? skal den sælges til din mand eller hvad ?

Mit råd til dig er, kontakt en advokat og få styr på det økonomiske

Venlig hilsen Hanne

10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 350.000 kr i 4894 Øster Ulslev

0
0
Svar på denne tråd

Advokat nu!!!
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 21:19

Find en advokat, ikke i morgen, men i går! Du hänger jo på lån og har ingen interesse i at ikke betale. Men tömmer han kontoen så...Jeg har en rigtig dårlig erfarenhed med dette. Sörg for at få del lånene op når huset er solgt. Skal det ikke säljes så kontakt kreditforeningen med det samme. Ikke for at göre dig ked af det, men for at du skal forstå alvoren bag mine ord: Jeg blev skilt i 1986. Huset stod i vores begges navn, alle lån i min mands, med mig som meddebitor. Det var slmindeligt dengang. Han ville blive i huset, jeg ville ikke have nogen penge bare väk. Men kreditforeningen syntes at jeg skulle köbes ud, der var penge til det. Han skulle overtage alle banklån. Jeg rykkede kreditforeningen måneden efter, sker der snart noget? Nä, det gjorde der ikke, lånene var ikke betalt. Kontoen var tom, han havde brugt alle pengene. Jeg kunne intet göre, huset gik på tvang. Banken ville nu ikke dele nogen lån. Vi skulle betale lånene selvfölgelig. Men han betalte ikke. Jeg betalte, han trak renterne fra indtil jeg mödte op på kommunen med beviser på at jeg betalte. Jeg havde IKKE ondt af hans skattesmäk. Nogen år efter brändte mine foräldres campingvogn, den var som pant på det ene banklån. De kunne ikke få pengene ud fra forsikringen af den grund. Jeg og min nuvärende mand tog et banklån og betalte lånet ud. Banken sagde at jeg nu havde betalt mit, så skönt. For 4 år siden blev min bank slået sammen med den bank vi havde i sin tid. Pludselig stod der på årsopgörelsen at jeg skyldte en bunke penge väk. Jeg kontaktede selvfölgelig idioten og spurgte om han ikke havde betalt. Nej, men han havde papir på at jeg ikke stod på lånet. Gu havde han ej. Så for 2 år siden fik jeg en regning på 55000 + renter 100 år tilbage. Hvor sjovt var det. Jeg fik forhandlet det ned på 35000, det var heller ikke sjovt. Men jeg er ude af det. Men er så vred og bitter. Så fik en advokat NU!! Held og lykke og vär glad for at du er sluppet af med idioten.

0
0
Svar på denne tråd

Du skal....
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 21:24

Tage fat i en dygtig familieretsadvokat - og det med det samme...

Der er regler for overforbrug af fællesformue lige inden seperation ex - som kan komme dig til hjælp...

Så afsted med dig - hen til tlf i morgen tidlig og fat i en dygtig advokat. Jeg kan anbefale en af mine rigtig dygtige eksterne undervisere fra jurastudiet, hvis du er interesseret - bare skriv en PB.

Milla

Fantastisk dejlig 4 års dressurvallak sælges

TRYK HER

Heldig og lykkelig ejer af:

Heartbreakers Avalon

Frøsanggårds A'Capo

Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinse ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider