Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Graviditet - hjææælp! :)
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 22:32

Jeps, nu vil jeg bare lige hører om jeg uden grund er røget helt op i det røde felt eller min stædighed/temperament rent faktisk er begrundet ;)

Jeg har en bruger inde på en debatside hvor den hersens kvinde (Vil nu mere kalde hende pige) har oprettet en debat bl.a. hvori hun skriver at hun tror hun er gravid ... For at gøre en kort historie lang får hun en masse hug fordi at hun mener at prævention ikke er nødvendigt når man har været sammen i 1 år og stoler på hinanden ... Hun kan ikke tåle p-piller og har haft dårlig erfaring med 1 anden slags prævention og har helt opgivet det - derud over mener hun heller ikke at hun kan bede sin kæreste om at bruge kondom da han jo også skal have ret til god @!#$ ...

Behøver jeg sige hvorfor ovenstående putter mit @!#$ i kog? "Kvinden" er btw 18 og uden uddannelse ...

Når, men videre skriver hun så et eller andet om at man KUN kan blive gravid når man HAR ægløsning - hvilket er stik i mod hvad jeg har lært, læst og fået at vide siden jeg var 12 år og første gang havde seksual undervisning i skolen ... Jeg fik at vide at INGEN metoder udover sterilitet var 100% sikre og at man ALTID kan blive gravid, dog er sandsynligheden højest under ægløsning ...

Er det bare mig der er helt forkert på den? Jeg er nemlig stædig nok til at fortsætte diskutionen med hende da hun virkelig bringer mit @!#$ i kog (og jeg er for stædig til at "give op"), men hvis jeg diskuterer på forkert grundlag er der jo ingen mening i at blive ved ...

Alessandra - Mangler Kidogo <3

0
0
Svar på denne tråd

Ha ha ha :D
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 22:58

Glæder mig til at følge hende i "De unge mødre" .. Forhelved hvor kan man være dum engang i mellem Nogengang er folk bare mere blank end nypudset udstyr!

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

Hahahha :D
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 23:01

Ja, også mig! :-D . Hun påstod at jeg var tabt bag en vogn, det var sådan lidt, aaarg, jeg er 16 og kender sgu godt til prævention, skal vi virkelig tage den diskusion? :b .

0
0
Svar på denne tråd

I har begge
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 23:42

... to lidt ret ... selvsagt skal der være et æg for at man kan blive gravid. Det æg kommer jo først efter at man har haft ægløsning. Men! sædceller kan overleve i nogle dage i systemet, så hvis man nu har haft 6 et par dage før ægløsningen kan det ske, at man bliver gravid selvom man troede sig sikker.

Ægløsningsdelen beskrives meget godt her www.navlestreng.dk/artikler/Mine- boern/Graviditetsleksikon/Uge-2/ e_3_1049.page

Dertil er der ikke mange kvinder, som har så pålidelig en cyklus, at man kan regne med sikre perioder ...

0
0
Svar på denne tråd

ja, ja...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 23:49

når nu hun har så meget styr på det - hvorfor blev hun så gravid? -

Karin

0
0
Svar på denne tråd

Mutter-her
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 23:55

Det gjorde hun ikke - heldigvis, ville have haft enormt ondt af hendes barn så ... Hun frygtede det bare.

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum ..
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 00:40

Tror det (u)heldige pigebarn mente ØJEBLIKKET man havde ægløsning kunne man blive gravid :D I guder hvis det er den opfattelse folk har så forstår jeg bedre at et program som "De unge mødre" er opstået ..

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

Forkert
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 09:57

Du er forkert på den,men kan kun blive gravid,når man har ægløsning,hvad vil sige ca. 24 timer om måneden.

Selv om sæd kan holde sig i nogle dage i æggelederen,bliver man altså stadig først gravid,når man har ægløsning.

Albion style MW byttes m. Albion SLK MW

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 10:29

Sæden kan overleve i en hel uge. Og det er ikke alle der har så stabil en cyklus at de præcis kan regne ud hvornår de har ægløsning.

Jeg fatter ikke at folk kan være så naive/dumdristige.

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

halløjsa
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 10:42

Hun må jo et eller andet sted gerne vil være gravid....

(tænker jeg)

men jeg mener så ikke der er noget galt i at en MODEN 18 årig får barn

hvad angår det med æggelæsning kan jeg kun sige at da vi bestemte os for at skulle ha en lille, blev jge gravid inden for meget kort tid ( vil tro ca 2 mdr) jeg beregnede ikke æggeløsning, og vi havde ikke @!#$ hverdag ...

self skal der et æg til før det kan befrugtes, men kvinders cyklus er forskellige og ikke altid reglmessige

0
0
Svar på denne tråd

nej !!!
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 11:00
Du kan ikke ALTID blive gravid . Når man har menstruation har man det jo fordi ægget ikke befrugtes og ødelægges af kroppen . Et ødelagt æg kanikke befrugtes.
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 11:02

Ibikus: Synes du virkelig at det er en god plan at få et barn som 18-årig?? Det er da super hvis det sker ved en fejl, og hun klarer den og løfter opgaven - men at planlægge det?

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

BigWhopper
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 11:28

Hvordan kan du stille dig til dommer over om man er moden nok eller ej til at planlægge en graviditet som 18 årig?

Du kender intet til hverken hendes person, modenhed eller indstilling til et liv med børn. Der findes også forældre i 30érne som absolut ikke burde have haft børn!

Nu undrer jeg mig i øvrigt også over kommentaren om at hun jo heller ikke har en uddannelse... Tja, jeg er 26, gravid i uge 32 PLANLAGT, men uden uddannelse, dog med fast arbejde gennem 6 år, men jeg burde altså bare ikke få det her barn fordi jeg ikke har uddannelse? Føj, nogle fordomme!!

En rigtig hest er en plethest.
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 12:00

Maria: hold da op, rolig nu

Men nej jeg synes ikke det er særlig smart at planlægge at få et barn som 18 årig - det kommer vel an på hvilket miljø man kommer fra, men jeg synes det er vigtigt at man får taget sig en uddannelse. Derudover tror jeg at selv den mest modne 18-årige mangler noget livserfaring.

Ja, selvfølgelig findes der dårlige forældre i alle aldre (altid nemt kort at trække) - men det har ikke så meget med det her at gøre.

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 12:08

Desuden, så har det angående manglende uddannelse intet med dit eksempel at gøre - i en alder af 18 år må man (især) forvente at det er en god ide at være i gang med en eller anden form for uddannelse.

Desuden har jeg intet nævnt om at hun skulle blive en dårlig mor - kun at jeg ikke synes det er særlig smart/god ide at planlægge det på det tidspunkt.

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

Maria Lykkegård
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 12:10

Du skriver at du har et fast job - det ændrer jo situationen enormt meget, du kan selv forsøge dit barn og har igennem 6 år kunnet forsørge dig selv også (-: . Tøsebarnet her er 18 år og uden uddannelse, hun lever af sin SU og har i tidligere tråde udtrykt at hende og hendes kæreste har svært ved at få det til at løbe rundt (han er også på SU), hvordan er det økonomisk ansvarligt tænker jeg bare?

Du er jo et helt andet eksempel end hun er - hun gider btw., heller ikke have et job fordi at så går hendes liv jo kun op i studier og arbejde ....

MajaL - Jeg har altså læst i en bog om prævention at man ikke bare kan knalde under ens menstruation fordi der stadig er en chance for at man kan blive gravid. www.graviditet.dk/2008/02/22/gravid- under-menstruation/

0
0
Svar på denne tråd

Man kan nu
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 12:43

som en skriver faktisk kun blive gravid mens man har ægløsning, altså fra ægget vandre ud i æggelederen til det har paseret et vist punkt.. normalt ca 48 timer.. dog kan sæden overleve 3-5 dage der oppe, så den kan befrugte ægget selv om det var et par dage før ægløsning man havde @!#$..

Ligger man det sammen så er der ca 1 uge om måneden man kan blive gravid.. resten af tiden kan det ikke lade sig gøre, da der ikke er noget æg og sæden vil være død inden der kommer et..

Så generelt set har hun jo altså ret..

Hvis man kunne blive gravid hele tiden var der nok ikke så mange par der kæmper langt tid for at opnå det..

Men men de fleste kvinder kender slet ikke deres cyklus, eller den er ikke regelmæssig og derfor har man ingen mulighed for at vide hvornår man kan og ikke kan blive gravid + nogle kvinder kan have en xtra ægløsning.. derfor er det aldrig 100 % sikkert.. men har man helt styr på sin cyklus og den er 100% stabil så er det faktisk ret sikkert at gå ud fra det.. kender nogle der har kørt med sikre perioder og afbrudt samleje i 8 år, de blev først gravide da de ville have barn.. så kan lade sig gøre, men ikke en anbefalelsesværdig metode..

Troede selv at det var noget man bare blev, indtil jeg selv ville være gravid og fandt ud af at det faktisk kun er kort tid man kan.. dog kræver det jo så kun 1 gang hvis man kender tidspunktet

Med hensyn til uddannelse osv.. ja så føler jeg mig faktisk lidt ramt af folks kommentare.. jeg er 32 år og har en lille datter og planlægger nr 2.. og nej har ingen uddannelse.. og puha nej jeg forsørger sørme heller ikke mig selv da jeg er pensionist.. så jeg er så en af de "slemme" der så ikke burde have barn..

Tror det er meget forskelligt hvornår folk er klar til børn og med mindre man kender folk rigtig godt har man ingen ret til at dømme..

Hilsen Signe Og guld klumperne Karolina (datter) og Emma (guldhest)

Skøn 5 års fjordhoppe sælges, evt udlån eller afbetaling.. skriv PB for yderligere info..

0
0
Svar på denne tråd

self skal de ha lov
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 15:10

Ja, hvis man er moden og har styr på tingene og det er det man vil så ser jeg ingen problem i at man blir gravid når man er 18 ! min farmor fødte da hun var 16 hun har 5 børn, min mor blev gravid med mig da hun var 18 (dog ikke planlagt og hun var nok ikke så klar til det som hun burde være, men i tyskland var abort ikke tilladt)

jeg mødte min kæreste da jeg var 18-19 år havde jeg mødt ham noget før og vi havde haft styr på tingene havde vi også sagtens kunne ha en lille der

Hvad angår uddannelse, self. kan man også ta det selv om man haar børn, ja det kræver at man tilretteligge

jeg har ingen problem med unge der får børn HVIS de er moden til det og har styr på livet (så godt man nu kan i så ung alder)

Jeg har et problem med at man sidder som 35 årig og er sååå klog og sååå hellig, for der er ingen garanti for at en på 30 gør det bedre end en på 18 !

0
0
Svar på denne tråd

Ibikus..
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 15:41

Helt enig.. synes ikke det handler om alderen, men om man er klar til at sætte barnet først, hvilket en del ikke er uanset alderen :-( man kan sagtens være klar som 18 årig og andre bliver aldrig klar..

Min mor fik min storesøster som 17 årig, og mine brødre som 20 og 22 årig.. og så mig da hun var 37 år (ja man er vel efternøler).. hun tog en uddannelse som 45 årig efter at have født 4 børn.. så ja man kan hvis man vil..

Skøn 5 års fjordhoppe sælges, evt udlån eller afbetaling.. skriv PB for yderligere info..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 15:46

Selvfølgelig vil I forsvare det, hvis det er helt almindeligt i jeres familie/miljø...

Men ingen af jer forholder jer til, om hvor stor chance der er for, en 18 årig pige har de økonomiske ressourcer til at tage sig af et barn?

Bare fordi man kan komme op med eksempler omkring "X gjorde det da, og det gik ikke galt" er jo ikke ensbetydende med, at det ikke ville være gået bedre hvis X havde ventet et par år...

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

Anne...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 16:42

Det var dog noget af en påstand.. "Hvis det er helt almindeligt i jeres familie/miljø".. det lyder godt nok fordømmende.. men nej det er ikke almindeligt i min familie.. ja min mor fik børn tidligt.. men min mor er altså også 70 år idag, så vi snakker over 50 år siden hun fik min storesøster.. dengang var det nu engang helt normalt at få børn tidligt..

Jeg har selv ventet til jeg var 32 år (mistede dog en søn da jeg var 20 år) alle mine søskende har været i slutningen af 20'erne da de fik den første.. så nej det er ikke normalen i min familie..

Men hvad er din begrundelse for at ingen 18 årige er klar ? for ingen her siger at alle 18 årige er klar.. som sagt der er folk i alle aldre som ikke er klar.. men der findes også unge som er og hvorfor skal andre så bestemme at de ikke må få børn bare fordi nogle har et problem med deres alder ?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 17:03

Altså det er ikke alt du behøver høre som fordømmende.. Det var en konstatering ud fra hvad du, men især Ibikus, beskrev.

Nu kan jeg jo ikke "gå ind og bestemme at de ikke må få børn"? Men jeg kan da godt have en holdning omkring, om JEG synes det lyder som en super smart plan. Jeg tror det er de færreste 18 årige som har en stabil økonomi, en modenhed og livserfaring der er tilstrækkelig samt ikke mindst et stabilt parforhold, som har særlig gode odds for at holde rigtig mange år endnu.

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

Anne..
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 18:38

Din kommentar om at vi forsvare det fordi det er sådan vi er vandt til det, kommer altså til at fremstå meget som "ja med den baggrund er det klart i ikke ved bedre" agtigt..

Ingen af os skriver at 18 årige bare skal formere sig.. vi konkludere bare at alderen alene ikke udelukker folk som gode forældre.. lige som ens alder alene ikke kan garentere at man er egnet som forældre..

Alle har ret til deres mening.. men synes det er lidt trist at skære alle over en kam pga alder..

Desuden hvis nu du havde ret at både min og Ibikus familier og venner alle fik børn tidligt og det altid gik godt, ville det så ikke ligesom være bevis for det vi skriver ?

0
0
Svar på denne tråd

Graviditet
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 18:54

Jeg må nok føje mig til Annes holdninger i den her sag..

Jeg er overhovedet ikke i tvivl om, at der findes mange 18-årige der uden problemer ville kunne tage ansvar for et barn. Jeg synes bare ikke det er nogen god ide.. Ved at sætte et barn i verden forandres hele ens liv, og meget af ens ungdomsliv ville gå tabt. Jovist, et barn er en gave der giver masser af glæde, men jeg synes bare det er for tidligt for en der er så ung, at opgive så meget. Men det er bare min holdning :)

Desuden lyder pigen i denne tråd ikke som den skarpeste kniv i skuffen, så måske er det en god ide for hende at benytte en eller anden form for prævention. Efter hvad jeg har hørt, kan det i hvert fald være rigtig vanskeligt at regne med de "sikre" perioder.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 19:33

Nu er det jo en subjektiv vurdering hvorvidt det har været en succes eller ej. Og nu synes du sikkert jeg lyder fordømmende igen - men hvis personen alligevel ikke havde planer om uddannelse eller noget som helst, tænker personen jo ikke at de "har spændt ben for sig selv".

Jeg synes bare det er mærkeligt at have SÅ travlt. Jeg elsker også børn, og kunne da godt tænke mig min første når jeg er omkring 25, men har da fornuften med i det - jeg lader ikke mine skruk-tanker overtage fuldstændig når de trænger sig på. For jeg ved at jeg mangler 3,5 år af min uddannelse, kæresten og jeg har været sammen i 2,5 år - det synes jeg ikke er nok til at få barn - og vi sidder i en 2v lejlighed.

Som sagt, har jeg dyb respekt for de piger, der bliver gravide ved en fejl, men som tager ansvaret og klarer opgaven til UG - jeg synes bare det er naivt/ugennemtænkt at planlægge det så tidligt.

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

Lise...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 19:49

Nu har jeg jo selv fået barn sent (i manges øjne) men jeg ville ikke have mistet noget ved at få børn tidligt.. jeg har aldrig haft nogen lyst eller noget behov for at rende i byen, drikke og lignende og jeg mødte min mand da jeg var 19 år, så har heller ikke haft brug for at slå mig løs der.. så jeg havde opgivet en masse hvis jeg havde fået barn ung.. så det gælder jo ikke alle..

Men nej sikre perioder er ikke en anbefalelsesværdi metode hvis man ikke ønsker graviditet, da det kræver rigtig meget viden om sin cyklus og krop og altid indebære en risiko..

Kan dog ikke se hvad der ud fra hvad trådstarter skriver gør pigen dum hvis man kun læser fakta og ikke tager TS mening med..

Anne: Det vil jo altid være subjektivt.. uanset forældrenes alder.. og vi er sikkert ikke alle enige om hvornår folk er gode forældre..

Men helt ærligt hvorfor tror mange stadig at ens liv ender med et barn hvis man er ung (din kommentar om hvis man ikke har planer om uddannelse eller noget).. fordi man får barn ung betyder det ikke at resten af ens liv er på bistand.. altså seriøst, de fleste mødre har et fuldtidsjob, hvorfor skulle en uddannelse så være en umulighed ??

Siger ikke det ikke er fornuftigt at vente til man er færdig med uddannelsen, men et barn er altså ikke = ingen uddannelse eller fremtid..

Og nej de færreste ville det være smart for at planlægge barn så tidligt.. det er jeg helt enig i.. men derfra og til at konkludere at ingen bør gøre det synes jeg er forkert..

0
0
Svar på denne tråd

det syns jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 22:06

signe jeg er helt enig !

Anne : min mor tog 2 uddannelser selv om hun har 2 børn og min far er selvstændig og stort set altid var/er på arbejde, min mor stor for alt med mad rengøring osv samt udd. og bagefter fultidsjob

Måske du har den holdning fordi du selv var/er kanp moden nok til børn ?

Jeg gik i overgang med en hvis forældre var over 60 da vi gik i 8 klasse ! ej så heller at ens forældre er 35 når man går i 8 klasse

jeg har været sammen med min kæreste siden jeg var 18-19 år, og er 29 idag (og stadig samme med ham )

af personlige grunde har det ikke været mulig at planlægge børn før for ca 1 år siden

men havde jeg haft muligheden havde vi fået børn for mange år siden !

MEN så længe du ikke selv har børn TROR jeg ikke du kan sætte dig ind i det

syns du alle i de unge mødre gør det sååååå dårligt ?

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 22:40

Jeg mener så bestemt heller ikke at ud fra folks alder kan sige om de er klar til børn eller ej. Jeg kender så faktisk også en del som var færdiguddannede som 18 årige.

Jeg er selv 25 år, har en søn på 1 og 2 måneder og igang med min uddannelse. At jeg har min søn og er under uddannelse er faktisk slet ikke så dumt endda. jeg har en smule tidligere fri end hvis jeg havde et fuldtidsjob, så jeg kan hente ham tidlige fra vuggestue og så laver jeg lektier når han er puttet=en masse kvalitets tid med knægten.

Det at man har børn er ikke det samme som at ens liv er ødelagt og man aldrig kan tage en uddannelse. Selvfølgelig er pengene små så længe jeg er på SU, men i min verden er mange penge heller ikke lig med lykke. Vi har så vi kan klare os og det er alt rigeligt.

Vil nok slutte af med noget som Ibikus skriver: MEN så længe du ikke selv har børn TROR jeg ikke du kan sætte dig ind i det

Mvh Anja

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

hmm.......
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 22:46
Allesandra - chancen for at du bliver gravid mens du har din menstruation er MEGET lille . muligheden for at blive gravid selvom man er blevet sterilisseret er også til stede, men denne er også MEGET lille .
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 08:53

Hehe, typisk den bare bliver smidt tilbage på den måde, at så er jeg nok ikke selv moden nok, og når jeg ikke har børn ved jeg ingenting :)

Nu både studerer jeg et studie der omhandler børn, plus jeg arbejder i en børnehave ved siden af. Jeg ELSKER børn. Men jeg synes NETOP jeg er moden når jeg vurderer, at de økonomiske rammer slet ikke er hvor de burde være lige nu. Min kæreste er 7 år ældre end mig, så det er heller ikke ham der stopper det.

Angående uddannelse, så mente jeg ikke at det er umuligt at TAGE en uddannelse efter man har fået børn - eller få børn imens - men jeg siger at ens økonomi givetvis først er stabil/god EFTER man har gjort det.

Ang. De unge mødre: nej nogle få af dem klarer det flot - men de fleste af dem blev gravide ved en fejl, og dem tager jeg som sagt (igen igen) hatten af for. De er dog heller ikke blege for at indrømme at de nok ville have valgt at vente et par år hvis de kunne have gjort det.

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

Lad da være
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 09:59

med at tage det hele så personligt!

Hvis man er 18 år og mener at man ikke kan forlange af sin kæreste at der bruges kondom, fordi "han har ret til god @!#$", så er man IKKE særlig moden!

Det lyder som om at hun gerne vil have et barn, men at kæresten ikke har samme ønske. Derfor kommer hun med diverse undskyldninger ang. prævention. Og hvis hun fortsætter på den måde, ja så skal hun nok blive gravid en dag. Det er da egentlig heller ikke specielt modent...

Angående det med ægløsning, så tror jeg at det er noget individuelt hvornår man kan blive gravid. Om det har noget med miljøet og kemien at gøre ved jeg ikke men jeg har personligt prøvet at blive det både på dag 5, 11 og dag 16 i cyklus. Alle gange i første forsøg. Nogle er bare mere frugtbare end andre og det ville være ærgerligt at rette sig efter generelle påstande, hvis man gerne vil undgå graviditet.

/minski

HESTEMASSAGE TILBYDES

(Vestegnen, Midtsjælland.....Sjælland)

www.hestibalance.dk

Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe ...

0
0
Svar på denne tråd

En gang til
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 10:23

For prins knud,lige gyldig hvornår i ens cyklus man er blevet gravid,er det den dag man har haft ægløsning,og det kan simpelhent bare ikke være anderledes,og har intet at gøre med,at nogle er mere frugtbare end andre.

Ingen ÆL ingen graviditet,sådan fungere kroppen nu bare en gang.

Det er godt nok skræmmene hvor lidt mange kvinder ved om deres egen krop,men det forklare jo så også hvorfor så mange bliver uplanlagt gravid.

ÆL falder altid 12-18 dage før 1.mens dag,lige gyldig hvor land cyklus plejer at vare.

Der er ÆL der afgørere hvor lang en cyklus man har,og ikke hvornår man sidst have mens.

0
0
Svar på denne tråd

Ej hold lige op!
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 11:41

Min viden om min egen krop er aldeles ikke skræmmende!

Ja, selvfølgelig skal man have haft ægløsning før man kan blive gravid, men det må da være individuelt hvor længe sæden kan overleve (både miljøet i kvinden, levedygtigheden af sædcellerne og kemien mellem æg og sædcelle)? Det var det jeg mente med frugtbar.

Ellers burde alle vel blive gravide hver gang de prøvede?

/minski

HESTEMASSAGE TILBYDES

(Vestegnen, Midtsjælland.....Sjælland)

www.hestibalance.dk

Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe ...

0
0
Svar på denne tråd

hold nu da op
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 12:48

Jeg kan love dig for du kan sætte din inde i føelserne der komme ferm når man får børn !

og så har det intet med udd med børn eller arbejde med børn at gøre

men den dag du selv oplever det, vil du gi os ret

Hvad angår økomomi kan jeg da ollyse at jeg ikke tjener mere nu end da jeg var omkring de 20, jeg er desværre kommet på førtidspension (inden jeg blev gravid)

min kæreset har ingen udd.

dog bor vi stadig på en lille jendommed hest hunde, 2 biler stor heste trailer og mangler ikke noget

har vi mange penge ABSOLUT ikke ! Men penge er ikke alt, men nogen mennesker vægter økomomi højt, meget højt

men hvem siger man bliver nedre forældre ved at ha en udd ? eller at tjene mere end andre ?

Jeg har stor respekt for en del af de unge mødre (kanal 4)

ja der er også dem der ikke er moden nok (hvis du spørg mig)

for nogen mennesker er meningen med hele livet at skifte familie

for andre er det kaiere... og familie komme på 2 eller 3 pladsen

sådan er vi heldigvis forskellige

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 12:59

Åh gud hvor er du god til at misforstå som du lyster........

Hvorfor drejer du debatten hen på moderfølelser?? Det er SLET ikke det debatten handler om!! Den handler om RAMMERNE man kan tilbyde et barn.

Og den der enten er man til familie, eller også karriere - drop dine fordomme, tak. Vi er nogen der både vil have en uddannelse, men som også vægter familie utrolig højt - personligt håber jeg at kunne arbejde deltid mens mine børn er små.

Jeg snakker IKKE om at man skal være rig for at få børn. Men jeg synes ikke det er optimalt at et par som begge er på SU, sidder i en lille lejlighed (og ikke har udsigt til at kunne få noget større indenfor en længere årrække) planlægger at få børn allerede.

Og igen, HVORFOR som 18-årig? hvorfor ikke vente bare til man er 21-22? der er man jo stadig ung.

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

sådan er det jo
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 13:21

Jamen sådan er det jo... og man er forskellige

Jeg siger ikke hvad der er rigtigt og hvad der er forkert, men jeg siger at jeg kan se hvordan mange i min alder stadig læser og stadig vægter udd. højre end børn, (børn må komme bagefter, og når udd. er taget skal man lige ha lidt erfaring og tjene lidt penge og så er man 30-35 inden man får købt hus osv, så er det tid til børn

men ja vi er forskellige, heldigvis for det :-)

og jo der ske noget man ikke kan beskrive når man bliver når, som man IKKE kan mærke før man har prøvet det, og jeg er sikker på det der en af de ting der gør at mange 18 årige der blir mor klare opgaven ganske godt

0
0
Svar på denne tråd

Det der med at blive gravid..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 14:17

Jeg vil også mene at du har ret. Man kan godt blive gravid som om man ikke har @!#$ under ægløsning da sædceller kan leve i flere dage i æggelederne.

Og dog er jeg stadig ikke gravid..

Det er helt enormt frustrerende at man hele sin ungdom er blevet indoktrineret at man jo nærmest kun skulle kigge på en Tissemand så blev man gravid..

Og når man så går i gang med det ja så forventer man da at man bliver gravid med det samme.. Men nej, så kan man gå måned efter måned og vente og vente og vente..

Men nu efter flere måneder og en spontan abort må det da for pokker snart være min tur..

0
0
Svar på denne tråd

underskrift..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 19:15

Hej hej :)

Jeg lærte da noget nyt om æg og div andre hyggelige ting nu :-) det er altid rart jo.

Heldigvis har jeg ikke haft den store trang til at få børn endnu, er 23, men 18 puha, ens ungdom er jo først lige startet.

Først og fremmest er det vel også at passe på sig selv og tage noget ansvar, at hun ikke blive gravid, hvis hun ikke ønsker det og sætter et barn i verden hun (og hendes kæreste) ikke ønsker, det ville da være forfærdeligt.

Mht. Økonomi, har jeg da tit tænk at ja nu er der jo også kun nogle år til at man må komme igang, men det lyder da til at være dyrt det med børn.

Barnevogne til flere tusind, institutioner og tøj osv osv. Jeg skal ihvertfald ikke have børn før jeg har fuldstændig styr på mig selv og mine prioteringer. Lige nu er det da arbejde og sjov der kommer først, så det ville jeg aldrig byde et barn.

Konklusionen er lidt, at jeg personligt ikke forstår, at der er nogen der overhovedet tør, at have ubeskyttet @!#$. Med mindre man er 100% enige om at det kan føre til en graviditet.

Bummelummelum, piger pas på jer selv og tænk over konsekvenserne af det i gør :-)

Puka - Hvad ville livet være uden hest.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift som ingen læser :)
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 20:07

Åh de der unger får altid folk op i det røde felt

Jeg må til at starte med erklære mig ret enig med Anne.

Når det er sagt (skrevet) vil jeg gerne forklare nogle mine tanker om ungdom og modenhed.

Forældreskabet jo bare om så meget mere end at viselulle, skifte bleer og sørge for at have det rigtige babymad og udstyr i huset. Hvis det bare fortsatte så enkelt så var det jo pære let Børn skal lære uendeligt mange ting for at blive helstøbte voksne og de få gange jeg har stiftet bekendtskab med de unge mødre få mig altid til at tænke at det er ALT for tidligt for de piger at blive mødre. Synd for både børn og børn!!

Modenhed er i min verden sådan en underlig størrelse som kun kan ses og "måles" bagvendt.

Altså da jeg var 18 var jeg knagne enormt moden!

- det syntes jeg selv og det syntes alle mine jævnaldrende venner også at jeg var.

Set på bagkant var jeg helt enormt umoden, men jeg vidste jo heller ikke hvad det ville sige at være moden, jeg havde jo ikke rigtig noget at sammenligne det med andet end de som var yngre og mindre modne end jeg og de var jo.... børn endnu, så selvfølgelig var jeg moden

Jeg troede vidst nok at det handlede om at træffe de mest voksne beslutninger og at leve et liv som lignede de voksnes

I dag ved jeg at det handler om at kunne se et endnu større billede, at erkende at man ikke ved alt, at kunne rumme svære ting, at kunne tilsidesætte egne behov, at kunne opstille en plan og at kende vejen til målet, at kunne udholde og holde ved - også i modgang, og uendeligt meget mere.....

Til sidst får jeg lyst til at fortælle at det jo bestemt ikke ar alle børn som fødes sunde og raske og heller ikke alle børn fødes "normale".

At få et sygt eller handicappet barn som 18 årig.... Ëj har har slet ikke ord som kan forklare hvor forfærdeligt det ville være for alle parter.

Undskylder mit lidt rodede indlæg - håber at nogen fik noget ud af det alligevel...

PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 20:46

Jeg er 22 og snart mor til 2.. Fik det første barn, da jeg var 20, og mit liv har aldrig været bedre :-)

Jeg er igang med en uddannelse til socialrådgiver på Aalborg Universitet og min kæreste er i lære som tømrer.. Nej, vi har ikke mange penge, men vi mangler aldrig noget, og det kommer vores børn heller ALDRIG til..

Det første barn var en "upser", mens nummer 2 er meget planlagt, og kunne jeg gøre noget af det om, havde jeg gjort det samme :-)

Men til det, TS omtaler, så ja, så synes jeg heller ikke, jeg kan se det fornuftige i at planlægge - eller at ville - være gravid i en alder af 18 år..

Sagde Carina Lauth

Mor til Frederik, født 25-02-2009

Gravid med Isabella, termin 07-12-2011

0
0
Svar på denne tråd

bum bummelum
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 22:59

Det er en svær debat, da alle mennesker ikke er ens - derfor kan ingenting konkluderes, men man kan have en mening om visse tendenser.

BigWhopper, det er helt forkert at sige, at fordi man er 18, har man ikke råd til at få et barn. Først fordi man kan have fuldtidsjob, eller man kan være på SU, også får man jo tillæg.

Men mest fordi penge ikke er vigtigt for et barn og barnevognen er købt for 20.000 kr., 500 kr. eller har fået den foræret af moster - det er ikke vigtigt. Selvfølgelig skal baby have, hvad den har brug for - det er klart - men jeg tør vædde på, at de fleste forældre hellere vil spise havregrød hver aften, end at baby ikke får hvad den har brug for. Og selv dét burde ikke være nødvendig i et land som Danmark.

Desuden har jeg ofte tænkt over hvornår det er bedst at få et planlagt barn ift. jobsituationen.

Når man er færdiguddannet? Nææ, for så er der ingen der vil ansætte dig, fordi du har "glemt" det du har lært, fordi du har gået 1 år hjemme.

Når du lige er blevet ansat/har været der nogle år? Hmm ikke rigtigt, der vil altid være "sure" miner - specielt hvis du gerne vil være mor mens du er midt i tyverne, fordi du sandsynligvis lige har fået dit job der. Og hvordan har samvittigheden det lige med, at fortælle man skal på barsel, når man lige har fået nyt job?

Under uddannelse? Ikke nogen helt dårlig idé. Der er ingen, som lider under det - ingen sure miner. Desuden har man som studerende rigtig god fritid til at passe sit barn om eftermiddagen.

Jeg kommer ikke selv til at få barn under uddannelse fordi jeg gerne vil giftes først, men ellers havde jeg muligvis gjort det.

Hvad er min pointe? Tjo, man kan ikke skære alle over en kam. Jeg synes, at 18 år er tidligt at få børn i, fordi JEG ser ingen grund til at skynde sig. NYD din ungdom og din kæreste mens i bare er to. Men derfra og til at sige det bør frarådes - der er rigtig langt. 18 årige kan være ligeså gode mødre som 35 årige.

Faktisk viser undersøgelser, at hvis man får et barn som er for tidlig født - så takler unge mødre det bedre Hvorfor? De tager det som det kommer! Hvorimod den 35 årige sterotype kvinde (genereliserer lige lidt) har styr på ALT i livet og dette barn er så planlagt og ventet - og nåt det så ikke lever op til forventningerne og passer ind i det perfekte hjem, kan det være rigtig svært at tackle.

Det blev langt, men håber I læser det alligevel

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider