Jeg er helt enig, der er da lidt kedeligt. Men folk er jo forskellige og det skal respekteres.
Hvis ellers brødrene (sønnerne !) er enige, kan I da prøve at være ærlige overfor dem og sige, at I synes det er en lidt kedelig gave at give, og så spørge, om de f.eks. kunne være interesseret i noget mere kreativt? Når du/I er ærlige, bør de selvfølgelig også være det.
Hvis det stadigvæk er Bygma der står højest på listen, så fred være med det. Så er det jo det de bliver gladest for, men det kan da også være, at de bliver nysgerrige og finder "noget kreativt" spændende....
Jeg har en kreativ ide, som jeg selv brugte til 2x40 års fødselsdag, men de havde også ønsket sig oplevelser / noget specielt.
Jeg fik lavet en aftale med en glaspuster. Jeg så manden i et program med Søren Ryge, hvor det han lavede så vildt flot ud. Jeg aftalte med ham, at jeg ville lave et gavekort, med nogle billeder af ting han allerede havde lavet, fundet på hans hjemmeside, som inspiration. Så kunne parret selv tage op til ham, aftale hvad de gerne ville have, og så se det blive lavet. Det blev meget specielt og en særlig oplevelse oveni.
De valgte noget glaskunst, men det kunne jo f.eks. også være to personlige rødvinsglas.
Bare mine tanker og ideer.....
Susan