Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

dykning, skydiving osv.
Forfatter: 
Dato:  16-10-2011 18:36

Jeg rejser til mellem amerika om lidt under 2uger, og på min tur har jeg besluttet mig for at jeg vil have dykkercertifikat, samt ud og skydive.... Men jeg er faktisk bange for begge dele,ved godt at det lyder mærkeligt at jeg vil nogle ting jeg er bange for, men har samtidigt en stor lyst til at prøve disse ting.

Jeg tror på at det er sundt at gøre nogle grænseoverskridende ting(selvfølgelig kun hvis man har lyst til det!!), og har egentlig brug for at der er nogen der har prøvet at dykke og/eller skydive, der fortæller mig at det ikke er så farligt som jeg tror

0
0
Svar på denne tråd

Oplevelser
Forfatter: 
Dato:  16-10-2011 19:15

Lyder fantastisk med en tur til Amerika, håber det bliver en fantastisk oplevelse :)

Jeg har været i New Zealand og Thailand, og har i den forbindelse prøvet både at skydive og dykke.

Jeg var som dig også lidt betænkelig mht dykningen.. jeg var lidt utryg ved det, og hvis ikke det var for min veninde var jeg ikke kommet afsted. Jeg vil dog sige, at dykningen helt sikkert var en af de absolut fedeste ting ved rejsen! Har aldrig oplevet noget så fantastisk og smukt, det er en helt anden verden man får at se! Så det kan klart anbefales :)

Der er nogle der ikke bryder sig om følelsen af at være under vandet, men man bliver jo ikke kastet på dybt vand fra første dag, så man får mulighed for at "vænne" sig til det.

Jeg var også ude og skydive, det var et påfund jeg fik en dag jeg ikke vidste hvad jeg skulle lave :) Dette kan jeg også anbefale, det var rigtig sjovt! Alene det at overvinde den der frygt man har er en helt fantastisk følelse :)

Men mærk efter i dig selv når du står derhenne.. jeg ville f.eks. gerne bungy-jumpe, men jeg turde det simpelthen ikke, og jeg har ikke fortrudt jeg ikke gjorde det. Er sikker på du vil have det på nogenlunde samme måde når du befinder dig i situationen

Håber du får en fantastisk tur og en uforglemmelig oplevelse :)

0
0
Svar på denne tråd

Overskride grænser
Forfatter: 
Dato:  16-10-2011 19:24

Spændende at du vil prøve skydiving og dykning.

Jeg har prøvet skydiving i et tandemspring, det var en FANTASTISK oplevelse, og jeg var høj flere dage efter. Wauww!! :-D

Jeg skydivede på New Zealand.

Dykning har jeg ikke prøvet.

Det er MEGET vigtigt, at du vælger firmaer med blåstempling ift. at sikkerheden er i orden.

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

-vil du leve det gode liv?

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene:)
Forfatter: 
Dato:  16-10-2011 19:52

Lise: det er netop den følelse af at være under vand der skræmmer mig, jeg er faktisk lidt bange for havet og for hvad der er der nede . Men jeg ønsker virkelig at overvinde den skræk, og dykning må bestemt være den mest fantastiske måde at gøre det på . Men jeg tror også det hjælper at vi er en del der gerne vil tage dykkecertifikat mens vi er afsted, så jeg ikke er alene om det! Og det samme gælder skydiving. Fedt at du gjorde det, fordi du ikke vidste hvad du skulle lave den dag . Jeg vil også gerne bungy jumpe, men det kommer lidt an på hvordan det går med de andre ting - tror jeg lige skal have smag for vilde oplevelser først Mange tak .

Livskilde:

Skydiving i et tandemspring, lyder fedt. Der springer man to sammen eller hvordan?

Jeg vil helt sikker vær omhyggelig med hvilket firma jeg vælger, heldigvis har den organisation jeg rejser med, gode kontakter de steder vi skal hen.

0
0
Svar på denne tråd

Tandemspring
Forfatter: 
Dato:  16-10-2011 19:59

Ja instruktøren er med, man er koblet sammen med ham. :-)

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

-vil du leve det gode liv?

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

0
0
Svar på denne tråd

tandemspring: tak
Forfatter: 
Dato:  16-10-2011 20:03

måske skulle man starte med det, jeg tror jeg vil føle mig lidt mere sikker hvis jeg havde en instruktør med

0
0
Svar på denne tråd

Faldskærm ja, dykning måske...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2011 20:09

Hej Mini

Det lyder super at du gerne vil udfordre dig selv.

Jeg kan ikke se at der er noget at betænke sig på mht. faldskærm, det er mere eller mindre idiotsikkert. Skærmene har automatisk udløser osv. Så ligemeget hvad, så ska du nok komme sikkert ned.

Jeg vil så sige at det forholder sig lidt anderledes med dykning. Jeg er selv af "den gamle skole" hvor der ligger et halvt års teori og dykning på skole bag, inden man kan kalde sig dykker.

I dag er der ingen der har tålmodighed til dette. Når man tager PADI-beviset, så bliver man smidt i baljen når man selv kan åbne for ventilen på luftflasken!

Det er så hvad det er. Problemet opstår når en uerfaren dykker kommer i problemer på dybt vand. Hvis man ikke er trænet i div. nødsituationer og har det på rygraden, så står panikken klar i kulissen. Panik er det der slår uerfarne PADI-dykkere og der drukner et par stykker i Danmark hvert år.

Dykning er fedt - meget fedt. Og jeg kan klart anbefale det. Men gå langsomt frem. Tag et "turist-bevis" og hold dig til de guidede ture med fiskefodring osv.

Der er en hel verden af dykkeroplevelser der venter resten af dit liv. Og når du har opnået beviser nok til at kunne kalde dig noget i stil med Rescue Diver, så er du ved at være der, hvor jeg ville kalde dig dykker...

Betragt det indledende bevis, som en introduktion og find ud af om det er noget. Hvis du så finder ud af at det faktisk er rigtigt rigtigt fedt, så tag resten af beviserne i Danmark. Så kan du altid rejse rundt i verden og dykke uden at skulle stole på en eller anden mere eller mindre dygtig Diving Instructor.

Du kan læse lidt mere om kurserne HER

Så vidt jeg lige kan se, så skal man op på det niveau, der hedder Rescue Diver, før man har det der svare til det klassiske dykkerbevis... Hvilket bare undrestreger for mig hvor meget du skal passe på. Så prøv det på lavt vand og i godt selskab. Hvis det er sjovt, så tag uddannelsen på en ordentlig måde og vær sikker.

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

0
0
Svar på denne tråd

Ekstremsport
Forfatter: 
Dato:  16-10-2011 20:22

Jeg har det som dig med sky diving og dykning - er både noget nervøs ved det, men også dybt fascineret - og livet er jo kedeligt, hvis man ikke piller ved sine grænser ind imellem

Jeg har bungy jumpet to gange - en gang fra en platform på en bjergside i New Zealand og en gang i en canyon i Canada. Det er det ultimative for mig - ELSKER det! Hvis det ikke var så dyrt i længden, så ville jeg dyrke bungy jumping som hobby Alle ens instinkter siger "DON'T DO IT!", når man står der på kanten - og følelsen af at kunne overvinde sin egen psyke og træde/hoppe ud i ingenting er VILD. Prøv det - ulykkeraten er forsvindende lille (det er noget sikrere end fx dykning, vil jeg mene), men som Esma så rigtigt siger - sørg for at finde et firma, der er certificeret og professionelt.

Jeg er så misundelig over, at du snart skal af sted!!!

Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

Who am I?

www.freewebs.com/sin ...

I Storbritannien siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd

Jens: Jeg må
Forfatter: 
Dato:  16-10-2011 20:39

sige at jeg selv har været noget bekymret for, om jeg vil begynde at panikke når jeg først er kommet unde, og har da selv undret mig over hvordan man på så kort tid kan lære at dykke. Jeg vil gøre det, at jeg kun vil dykke, hvis jeg føler mig sikker på det. Og jeg vil desuden sikre mig at der hele tiden er nogen i nærheden af mig,hvis det skulle gå galt. Jeg tror nu heller ikke jeg vil vove mig for langt ud, men ved ihvertfald at jeg gerne vil prøve det Og som du selv skriver så kan jeg jo betragte det som introduktion .

Sine: Ja, man er nødt til at overskride grænser indimellem, det gør livet bare lidt sjovere . Bungy jumping er en af de ting jeg længe har villet prøve, men det er nok den ting jeg er mest bange for tror jeg. Jeg har jo ingen anelse om hvordan det føles at bungy jumping(kan forestille mig det er fedt!), men tror at jeg vil føle at jeg ikke har kontrol over det der sker, og derudover har jeg virkelig højdeskræk( det er også derfor jeg er bange for at skydive), men det kunne jo være jeg overvandt den skræk efter sådan en omgang

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 07:50

Heldige dig, at du skal afsted på sådan en tur. Det lyder bare alt for fedt :-)

Mht. til dykning kan jeg kun sige at det FEDT. Jeg er selv certificeret dykker og dykker meget. Både i udlandet og herhjemme.

Jeg kan kun sige det samme som Jens. Vær sikker på du dykker med erfarne instruktørere, der er vant til "turister" uden erfaring.

Og en ting til: Lad vær med at gøre det, hvis du ikke vil fortsætte ;-) Det er ligesom med heste. Har man først prøvet det, kan man ikke slippe det igen! Og der er altså mindst ligeså mange fede oplevelser ved at dykker herhjemme som der er i udlandet!

Så go for it! :-)
Og god tur

Dressursadler og en springsadel sælges. Fremstår som nye.

Dressur-lånepony søges. Skal være på maks ponymål. Stævner vil blive startet.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 09:35

Hejsa

Det lyder som en spændende tur du skal på!

Jeg dykker en del og har også prøvet et skydive, et tandem et af slagsen, som dit sikkert også bliver? Jeg er ikke helt vild med højder og heller ikke med et lille mini skramle fly, men vil sige at jeg aldrig nåede at blive bange, ikke engang da jeg sad med benene dinglende ud over kanten, og det var bare VILDT fedt. Derimod tror jeg aldrig jeg kommer til at bungy jumpe...

Dykning er en super oplevelse! Det er en helt ny verden dernede. Og så længe du har en god instruktør får du også en god oplevelse. Som de andre siger, sørg for at det er et certificeret sted og google en masse feedback, kig efter et sted der har begrænsning på hvor mange studerende hver instruktør kan tage af gangen, det vil du få meget mere ud af. Nogle steder som feks Thailand er det næsten ligesom en samlebånds fabrik (ikke alle dykkercentre i T. selvfølgeligt), og det bliver man ikke en ret god dykker af. Og ja du kan sagtens lære at dykke på den tid, men du bliver selvfølgeligt ikke en 'god' dykker før du får nogle flere kurser og flere dyk.

Hvis du ikke er vild med at trække vejret under vandet så vær sikker på at de giver dig god tid til at vende dig til det. Min bror prøvede et prøvedyk sidst han besøgte mig og panikkede meget lige til at begynde med, så de tog det ligeså stille i en halv time i poolen og så var han helt klar på det, og synes det var fantastisk da vi kom i havet.

God fornøjelse :-) Og husk billeder etc når du kommer tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 17:20

for alle svarene:) Jeg føler mig noget mere rolig nu, og vil med sikkerhed huske på de ting I har skrevet, når jeg står over for at skulle springe ud i skydiving, dykning, bungy jumping osv

mulehesten: Skal nok huske at lægge billeder ind . Ej hvor jeg altså glæder mig!

0
0
Svar på denne tråd

Wow, det lyder ...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 20:54

.. meget spændende og jeg kan kun sige at jeg ville ønske det var mig! :D

Jeg elsker at dykke, men aldrig på sådan et proffesionalt plan :)

Bon voyage! :D

Stubbi - I Will Always Love You! <3

Søger privatundervisning..

0
0
Svar på denne tråd

dykning
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 21:18

hmm, kunne godt lyde som om det er noget man kan blive lidt afhængig af

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm.......
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 18:30

Jeg har prøvet at skydive (tandem). Jeg er bestemt ikke en vovehals men overtalte mig selv til at overskride mine egne grænser og bare gøre det.

Og det var en helt vild fantastisk oplevelse, selvom jeg var vanvittig bange, da jeg sad oppe i det lille fly. Jeg fik sådan et kick af det, og var nærmest "høj" i flere uger efter!

So go for it!!!

Snepony

"There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a woman"

*

0
0
Svar på denne tråd

snepony - Mulle
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 19:04

Tak for det, jeg er næsten sikker på at jeg springer ud i det. Lige nu føler jeg ihvertfald at jeg sagtens ville kunne gøre disse ting uden problemer..men den følelse bliver jeg nu nok ikke ved med at have!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider