|
|
| Puha, tung beslutning.... |
|
|
Goddag HN Jeg har simpelthen gået og grublet i et par måneder nu og er kommet frem til at jeg vil prøve at finde et nyt hjem til min skønne lille røde Bøf... Det er yderst underligt, da han har været min, siden han blev født.. Men jeg må være ærlig overfor mig selv og sige at jeg ikke kommer til at have tiden til at bruge ham og give ham al den opmærksomhed som han fortjener  Kan mærke at min lyst til at starte jagter og springstævner fylder mere og mere, og til det har jeg Henry og med tiden Big, og går det efter planen, vil jeg gerne starte jævnligt og tiden til Bøf vil blive minimeret... Det fortjener han ikke, han fortjener at være stjernen og i centrum... Men puha! det er hårdt.. Jeg er bare af den overbevisning at man ikke skal beholde en hest, fordi man elsker den, når man ikke rigtig har tiden til den.. Klappeheste er der nok af her i verden, men Bøf er jo sund og rask, og elsker at opleve.. Dette skal han ikke snydes for som ridehest en dag.. Jeg er dog nået frem til at melder den helt rigtige køber sig ikke, så bliver han... Han skal IKKE ud til hvem som helst og hvor som helst.. Det var jo ikke planen da jeg købte ham, at han nogensinde skulle videre, men ja.. Hjertet vil sine egne vegne og det banker altså stadig for jagter og spring.. Ved ikke helt hvad jeg ville med dette indlæg, men Bøf er jo fulgt herinde siden han var helt ny og måtte lige have det ned på skrift... Gruer for den dag han skal hentes.. Heldigvis kan jeg trøste mig med at Big er blevet rigtig gode venner med Henry, de leger, gnubber og hygger sig sammen, så håber Big ikke vil savne Bøf for meget  Kender i det HN? At man føler man svigter, men alligevel ikke?
Mål: Babyjagt i 2012 på Henry drengen  Lykkelig ejet af Bøf, Big og Henry, hundene og kattene  Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
Tak Pony-mor... Føler mig dog som den onde hestemor, der vælger det ene barn frem for det andet  Men jeg ved jo at jeg selv styrer hvor han skal hen og jeg håber min mavefornemmelse vil vælge rigtigt, så hans næste hjem er det sidste og at han vil blive elsket resten af hans lange liv 
Mål: Babyjagt i 2012 på Henry drengen  Lykkelig ejet af Bøf, Big og Henry, hundene og kattene  Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Du har jo pladsen og tiden til, at kunne finde det rigtige hjem til ham uden tidspres. Så det skal nok gå. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ja, det er nemlig rigtigt.. Det er jeg glad for, der er intet tidspres og det giver helt sikkert større mulighed for at finde den helt rigtige køber 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis.. |
|
|
hvis du stadig har ham om et år, skal jeg da ikke være blank for at sige at jeg uden at tvivle vil købe ham!! MUMS jeg er smask forelsket!!  Så jeg krydser fingre for du IKKE for ham solgt  men hvor er det trist at køre, big og bøf har altid passet sammen i mit hoved, smiler
Sagde Maya Med Vito, ponyen med charme og selvtillid Hvil i fred, elskede og savnede Nobi 1999-2008...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja han er |
|
|
en lækker lille hest men kan godt forstå dig man må tænke med hjernen en gang i mellem og ikk hjertet  til maya hvis det var min hest ville jeg elske at sælge den til dig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| b'ffen-- |
|
|
Har fulgt jer meget på sidelinien Synd han skal sælges, men MEGET velovervejet beslutning hvor du tænker på Bøf's bedste og ikke dig selv  Hvis jeg havde penge ville jeg gerne adoptere ham som min kommende cordeo/HMS hest 
..Tanja-Victoria >>
[L] Älä milloinkaan sä unelmaasi jätä, kuule ääntä sen ja löydät huomisen [L] ¤ Mit forfatter arbejde ¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke en bemærkning |
|
|
jeg bliver populær for men hold op, hvor jeg syntes du "bruger" mange heste!
Nu med guldhesten Brødsgårds Leander!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Maya: Jeg ville ELSKE at sælge ham til dig!!!  Men som du siger, Bøf og Big hører sammen, og jeg håber da et eller andet sted, at Bøfs nye hjem er i "området", så de måske kan mødes en gang imellem.. Ønsketænkning, men man har jo lov at drømme!  Jeanett: Ja, det er jo også det jeg har måtte erkende, at jeg ikke kan lade hjertet råde altid, og Bøf fortjener intet mindre end at være centrum for en anden hestepiges tid, hjerte og kærlighed...  Tanja: Tusind tak... Jo mere jeg føler efter, jo mere rigtigt føles det også..  Kate: Den må du lige uddybe lidt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Markedet er ikke |
| Forfatter:  |
JLH |
| Dato:  |
10-10-2011 18:33 |
|
til salg, sådan er det bare - men måske kan du friste en køber pga dine tråde - ved det ikke - afhænger jo også af pris. Tja jeg går selv i overvejelser omkring at sende min 7 års sunde og raske hoppe til slagt i november, så kan man tale om svigt  Sådan er livet - take it or leave it.
Mvh Janni Life without horses... I dont think so !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svigt? |
|
|
Ih Jeanette - dét kan ikke have været en nem beslutning for dig! Hatten af for at du alligevel har truffet den, for jeg synes det lyder meget fornuftigt. Svigt? Ikke tale om. Hvis du ikke har den fornødne tid osv. til Bøf, så ender han jo med at være forsømt og glemt - og så har du svigtet ham.
Hilsen Inge - med smukke Milo og skønne Sully!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Janni: Nej, jeg kunne nok ikke have valgt et dårligere tidspunkt at sætte ham til salg, men så er det godt han står lunt og godt i løsdriften og hver dag får det han plejer indtil den dag den rette køber melder sig  Og prisen er bestemt til forhandling, hvis den helt rette melder sig, pengene er ikke vigtigst i dette, det er Bøf og hans nye hjem! Puha, jeg kan kun følge dig.. Det er aldrig nemt at tage den slags beslutninger, men hvad ligger der bag? Kan ikke lige huske en tråd fra dig om dette?  Inge: Lige mine ord! Det er med at tage tyren ved hornene nu, selvom det er pisse mega hammer hårdt og finde ham det hjem, han fortjener! Ikke når han først er sat til side i dagsordnen! Jeg er ligeglad med om det tager et år før den rette køber melder sig, han kommer ikke til at mangle noget på noget tidspunkt og jeg vil træne og passe ham som altid.. Han er jo min bette prut 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har du kontaktet |
|
|
sælger? Mon ikke hun kender en god køber,og så kan han jo bruges til det han er lavet til  Held og lykke med at finde et godt hjem til din dejlige hest! Mvh Hotbandit!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hotbandit: Det kan du tro jeg har og hun er i fuld gang med at sprede budskabet.. Hun havde førsteret til at købe ham, så hun var den første der fik det at vide  Tusind tak 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tunge beslutninger |
|
|
Hvis bare beslutningerne går på salg, så synes jeg ikke de er så hårde endda. Men vi kører 2 af vores hopper til slagtning i morgen. En dejlig 4-års hoppe som desværre har kissing spines, hun er nem at ride, sød at omgås i det daglige, men desværre håbløs at sælge. Hun får følgeskab af sin mor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Charlotte |
JLH |
10-10-2011 20:47 |
|
Jeg fik lyst til at skrive hvorfor hoppen har fået konstateret Kissing Spine, når den ikke har problemer. Men tror godt jeg kender svaret. Det gør mig ondt. Mange Kærlige hilsener Janni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Charlotte: Efter selv at have aflivet 2 heste i år, syntes jeg bestemt en beslutning om salg kan være hård, også selvom det ikke er en beslutning om at ende et liv... Men jeg føler med dig og sender en masse tanker din vej imorgen.. Det bliver aldrig sjovt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Charlotte: Efter selv at have aflivet 2 heste i år, syntes jeg bestemt en beslutning om salg kan være hård, også selvom det ikke er en beslutning om at ende et liv... Men jeg føler med dig og sender en masse tanker din vej imorgen.. Det bliver aldrig sjovt eller nemt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Charlotte: Efter selv at have aflivet 2 heste i år, syntes jeg bestemt en beslutning om salg kan være hård, også selvom det ikke er en beslutning om at ende et liv... Men jeg føler med dig og sender en masse tanker din vej imorgen.. Det bliver aldrig sjovt eller nemt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12342345 |
KatrineSV |
11-10-2011 15:07 |
|
Høj pris for en solid paint vallak! Og en alder hvor det efterhånden begynder at blive "kritisk" hvis han bare står og ikke trænes... selvom han ingen skade lider af det! Den slags afkom er yderst intelligente og han kan nok gå som "følfræk" lidt endnu, men til næste år er han 2 og så er det pludselig en uopdragen 2-årig du står og skal sælge i stedet for en lille "baby"-hest! (det bliver han ikke mere værd af) Sagt på den måde, at det IKKE bliver nemmere at sælge en 2 års hvor der efterhånden begynder at blive sat krav til hvad han kan... og med den pris, kan du nemt forvente at stå med ham til næste år. Jeg synes det lyder som fornuftigt at sælge ham... meget endda! Og der kan sagtens komme en forbi der vil give den pris du ønsker dig... MEN chancen for et hurtigt salg ville nok være markant større hvis prisen også var mere realistisk!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Katrine: Jeg er ikke ude efter et hurtigt salg! Jeg er ude efter at finde det rette hjem, og prisen er forhandlingsvenlig.. Han kommer ikke til bare at stå som klappehest unghest, han er stadig i hænder hver dag, kommer stadig ud og gå ture og oplever.. Han bliver IKKE sat til side, fordi han er til salg.. Har jeg ham sradig næste år, så er han også klar til tilridning, for det arbejde lægger jeg i ham.. Han er hos mig og jeg behandler ham som om han ikke skulle væk.. Men jeg har allerede en potentiel køber, som jeg ved han vil få det super godt hos, så håber da det flasker sig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kate merer... |
|
|
Kate mener vel bare, at der er mange heste ud og ind af din stald - og der er der jo også i forhold til mange andres hestehold... Tror desværre du kommer til at vente længe på en køber med den pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Matilde: Ja, for det har jo også været fordi jeg har solgt og købt hest i ét væk  Eller er det fordi jeg har fået aflivet 2 på kort tid grundet sygdom/dårligdom? Syntes der er en væsentlig forskel.. Havde jeg stadig haft kære Muffe, havde min plan været som hele tiden, når de 2 unge var rideheste, skulle han pensioneres til klappeskovturshest, så der var tid til de 2 små, og det samme gjorde sig gældende med Peffe, han stod nærmest til aflivning hvis jeg ikke ville have ham, så det ville jeg da og postede tid, kærlighed og mange penge i at få ham kørende, men det var desværre nytteløst og efter rådføring med dyrlæge/kiropraktor, var det mest hensigtsmæssigt at lade ham få fred også.. Begge havde gjort det godt på galopbanen og fortjente et otium uden at skulle præstere mere.. At jeg så fik mulighed for at købe en sund og rask hest til rimelige penge, der ovenikøbet er ung og har potentiale til det jeg altid har brændt for= spring/jagter, ja det var en drejning.. Men at insinuere at jeg "bruger" mine heste?!?! Det er dælme lidt under bæltestedet og i mine øjne, upassende! Og prisen? Tjah, den er nok ikke skudt helt ved siden af og er som sagt forhandlingsvenlig, men det er helt ok hvis det tager tid inden han bliver solgt.. Det haster ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette - jeg |
JLH |
11-10-2011 20:28 |
|
er enig med dig - det vigtigste er at finde en god køber. Jeg blev selv snydt af en køber til min hoppe - hun blev "solgt" tilbage i juli måned, men da jeg tog kontakt i september havde hun pludslig ikke mulighed for at overtage hesten ( kæresten var gået fra hende ). Når jeg ser tilbage på det nu, ved jeg også godt at hun var en person jeg ikke havde lyst at sælge til - der var simpelthen for mange dumme spørgsmål  Jeg er nok noget naiv på visse områder, men det har jeg så også lært af. Der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget 
Mvh Janni Life without horses... I dont think so !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Janni: Ja, ens mavefornemmelse tager sjældent fejl, og det husker du jo så nok til næste gang  Den interesserede køber der er på Bøf har jeg INGEN kvaler ved at sælge til, på nogen måde.. Hun giver mig den helt rigtige fornemmelse på alle måder og DET betyder alt for mig!! Ikke hvor mange penge jeg kan få for ham og hvor hurtigt jeg kan komme af med ham... Jeg håber bare hun vil have ham, for så kan jeg sove roligt om natten vel vidende at han fik et dejligt hjem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hvor er det bare TYPISK HN!! |
|
|
Hvor er det bare typisk HN, at enhver tråd skal vendes og drejes, så det til sidst handler om, at trådstarter nærmest er klar til indlæggelse på den lukkede eller en anmeldelse til Dyrenes Beskyttelse! Den her tråd handler i mine øjne om, at Jeanette har truffet beslutning om at sælge Bøf, fordi hun ikke synes hun kan give ham den tilværelse, han fortjener. Den handler om, at hun rent faktisk er meget ked af, at det forholder sig sådan! Den handler ikke om, at hun bare vil smide ham væk, fordi hun ikke gider ham mere. Jeg synes da det er al ære værd, at man erkender, at man er nødt til at finde et nyt hjem til sin hest og så handler derefter, fremfor at man bare lader den stå og rådne op i et hjørne af folden! Det er der da mange hestejere, der kunne lære noget af. Og den med, at der ryger mange heste ind og ud af Jeanettes stald? Seriously!! Hun har fået aflivet to syge heste!! Lur mig, om ikke der også her på HN havde lydt et ramaskrig, hvis hun ikke havde fået det gjort - for så var hun vel dyremishandler? Jeeeez!!
Hilsen Inge - med smukke Milo og skønne Sully!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Vandet Hestepension. Tænk engang, der er én der formaster sig til at sætte sin hest til salg - hvad bilder hun sig ind.... hvad er det for et parallelt univers du lever i matildetj? Jeanette: Hatten af for din beslutning 
No hour of life is wasted that is spent in the saddle. [Winston Churchill]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| what..... |
|
|
jeg er godt nok chokket over din beslutning jeannette.. men pøj pøj med salget. håber du finder et godt hjem til ham .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddddd |
|
|
Helt ærligt - så klap dog lige gællerne !! Jeannette vil jo ikke skyde den stakkels hest, eller bare lade den stå og passe sig selv i løsdriften indtil den endelig bliver solgt. Og den får da bestemt ingen mad og vand imens heller. Muhahahaha. Altså for fanden - HN I en nøddeskal. Prøv lige at tage jer sammen. Jeanette har aflivet heste pga af skader. Er det bedre hun havde beholdt disse skadede heste og ladet dem lide fordi hun absolut ikke ville aflive dem? Eller er det bedre hun har indset de var skadet, aflivet dem og gidet dem fred. En død hest lider ikke og Jeanette gjorde det fordi hun kendte sine tidligere heste og bedømte at nu var det deres tur til regnbuebroen. Hun købte Henry fordi hun selvfølgelig da skulle have en ny ridehest, hvem ville ikke gerne have dét ? Hun har indset af tiden alligevel ikke er der til 3 stk dyr + at interessen mere og mere ligger i hopning nu. Den ene hest er Paint? (Ergo Westeren tænker jeg) Skulle hun bare beholde ham - for at beholde ham? Nu må i da lige.. Folk sælger heste hver dag. Hvad skal stutterierne gøre. Beholde alt deres avl for dem selv? Så ender de jo op med 50 heste hvis de var sååååå onde ikke at skulle/måtte sælge dem fordi det "synd". Jeanette; Synes det en god beslutning når du indset at det er dét DU vil  Det er godt det ikke haster at få ham solgt og du vil finde rette køber. Sk'de lækkert at høre han ikke bare ryger til den første. Og det kender vi dig vidst godt nok til at vide at det gør han ikke. Han får det bedste af det bedste hjem som kan bruge ham til præcist det han skal bruges til.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
TUSIND TAK!! Jeg er jo ikke typen der køber og smider væk, jeg går op i mine heste med liv og sjæl! Nok mere end hvad godt er nogen gange, hvis du spørger kæresten og familie  Jeg kan kun ryste på hovedet af at nogle syntes jeg "bruger" mine heste, for er der noget jeg ikke gør, så er det da dælme lige det! Mine heste er som mine børn, og mangler ALDRIG noget på nogen leder og kanter.. Vi har valgt ikke at få børn herhjemme, da min passion, mit hjerte, er mine heste (og hunde og katte, ja mine dyr faktisk) Netop derfor har jeg indset at når alle 3 er rideheste en dag, vil det blive Bøf der bliver sprunget over når tiden er knap og overskuddet brugt, og det fortjener han bare ikke.. Så skøn en lille prut, skal have al den tid, kærlighed og alle de oplevelser han overhovedet kan indeholde!  Potentiel køber var desværre ikke klar til at få ny hest i stalden, men det er helt ok.. Han hygger sig hos mig og så kan jeg jo bare håbe at denne person bliver klar til at tage ham under sine vinger på et tidspunkt, for det var et optimalt hjem der kunne tilbydes 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En tanke fra mig |
|
|
Kære Jeanette, Jeg kender ikke mange som dig, der går gennem ild og vand for dine heste. Du har givet dem al den kærlighed, behandlinger, træning, korret udstyr, foder mv. som de havde brug for. Det har du min respekt for.  At du får at vide at du bruger mange heste, kan jeg ikke genkende. Du har haft nogle heste, der var syge/havde dårligdomme og valgt at give dem fred. Herefter har du fået ny hest og taget dig godt af den. For mig betyder det at bruge mange heste f.eks., at man skifter hesten ud hvert halve eller hele år - for at få en ny. Det har intet med dig og dit hestehold at gøre.
KH Esma Healing hest og rytter Psykoterapi -vil du leve det gode liv? Afbalancering og harmoni til din hest og dig Jeg brænder for at gøre godt for mennesker og dyr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Tak Esma!!  Det er jo også sådan jeg ser på det med man bruger sine heste.. Så kan ikke nikke genkendende til det skulle være sådan jeg har hest...  Gu er det da pisse hårdt at se på den bette skid hver dag og vide han skal væk på et tidspunkt, for han ER skøn og han ER bare nem og dejlig og og og.. Men derfor fortjener han også det bedste af det bedste resten af hans liv og det er mit ansvar at se igennem fingre med hvor meget han betyder for mig, og sende ham ud til en der vil og har tiden til at være hans 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123465 |
KatrineSV |
12-10-2011 14:51 |
|
En lavere pris vil åbne op for flere potentielle købere... når det ikke er prisen der er vigtig, men den rigtige køber, så er det måske en idé at sætte prisen lavere... Med mindre prisen også er en faktor! er den det, jamen så er det da ganske fair at sige og især ganske fair at lade ham stå indtil den rette køber (som så også vil giv den rette pris) måske dukker op! Men det er nok ikke så populært at sige at ens "barn" også skal indbringe en vis mængde penge ud over at have et godt hjem 
Jeg håber for dig... og ikke mindst hesten, at du får solgt til en pris du kan acceptere. Men hvis det vigtigste er hjemmet, så forstår jeg egentlig ikke hvorfor du sætter den så forholdsvist højt... det ER en høj pris for en ensfarvet paintvallak på 1½....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddddd |
|
|
Nu var det jo ikke fordi Jeanette her lavede en vurderings tråd omkring prisen eller annoncen. Men en tråd omkring sine tanker ang salg af sit kæreste eje. Så jeg forstår simpelthen ikke hvorfor folk har behov for at kommenterer annoncen og prisen på hesten? Jeanette har ikke en gang linket til annoncen i sin tråd altså.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890 |
|
|
KatrineSV: Nu kender jeg ikk jeanette, men går ud fra at hun har sat en pris, som hun synes Bøf er værd. Desuden er prisen vel også sat i det prisleje, for at det ikke bare er hvem som helst som byder på ham. Satte hun den meget billigere, så ville mange jo kontakte hende, som måske "bare" vil have en hest. Og det er jo ikke det Jeanette er ude efter. Desuden er prisen forhandlingsvenlig. Og vil næsten tro, at var den rette køber der, så ville hun nok sælge ham for under halvdelen. Kunne jeg forstille mig..... Men det kan Jeanette jo svare på. men synes din hentydning til at hun sælger den pga. pengene er ret unfair at komme med!!! Jeanette: Held og lykke med at finde rette køber 
***Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*** R.I.P Dear Tana C. ***An Angel In Heaven*** Springsadel Hubertus Sælges! !!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra DeT !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Katrine: Han er sat til den pris, især fordi jeg gerne vil sortere de "useriøse" købere fra, for han skal netop ikke bare sælges, som Avalon også er inde på.. Men syntes ikke prisen er helt urimelig, han kan meget mere end de fleste 1½ års og har oplevet en masse, så det trækker også op hos den rette køber som gerne vil have en plag der er 100% tryg ved mennesker, smed og dyrlæger,, håndteret i mange sitautioner, så godt som trafiksikker, kan tages væk fra flokken uden problemer, ja han kan næsten alt undtagen at blive redet  Men skal ikke udelukke han sættes lidt ned på et tidspunkt, men ligenu står han til den pris, og så må de købere der vil se ham byde ind, hvis de ikke har alle pengene, så må jeg tage stilling til det derfra  Så kan vi vist godt lukke den der for nu... Sandra: Nej det er nemlig ikke en vurderingstråd eller kommenter min annonce tråd, så tak  Avalon: Tak! Og du har ramt helt og aldeles rigtigt, kommer den rigtige, så slår jeg gerne MEGET af prisen, hvilket jeg også gjorde til den potentielle køber der var, for hjemmet var/er vigtigere end pengene.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
Når nu penge ikke er det store issue, så var det måske en god ide at starte med en handelsrøngten, så du ved, om du i det hele taget har noget at sælge. 
Screw you guys...I`m going home. Eric Cartman
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nimbus: Har ikke sagt at penge ikke er et issue udover hans handelspris, så hvorfor skulle jeg sætte ham i røngten? Jeg vælter mig ikke i penge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| griner... |
|
|
Jamen, jeg har bare en krystalkugle, der lover timers popcorn-undeholdning, i bedste HN-stil, når den voldsomt eksponerede Bøf, der har fået et perfekt nyt hjem, viser sig at have mus i de ben, der ikke er ramt af spat og forbenet dragtbrusk. De 3000 det koster, er godt givet ud, i forhold til at bruge laaang tid på det "perfekte" match, og så opdage en røngtenfejl. Det er absolut ikke en usædvanlighed med amerikanere, der ikke når udover de første tilridnings måneder. Penge betyder jo ikke noget, i forhold til den "rette" køber, skriver du, så betyder det vel heller ikke noget, i forhold til om du overhovedet har noget at sende videre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmmm |
|
|
mon ikke den rette køber vil vælge at få ham handels undersøgt hvorfor opfinde et problem der ikke eksisterer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890+ |
|
|
nimbus1: Hvor er du dog klam at hører på! Du lyder som en der har ondt i r*ven over et eller andet 
***Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*** R.I.P Dear Tana C. ***An Angel In Heaven*** Springsadel Hubertus Sælges! !!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra DeT !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaaahhh... |
|
|
Nu går der snart ikke en dag, uden der er gråd og tænders gnidsel på HN over drømmeheste, der viser sig behæftet med alle fejl i bogen. Skal man sende en hest videre til et godt nyt hjem, så må den første forudsætning da være at hesten er sund og rask. Nu er det en plag, der faktisk er af en race, hvor det ikke er unormalt at starte tilridning som 2 års. Det er da helt fint at Jeanette ikke vil betale for en røngten, det vil køber så forhåbentlig. Skal vi alle de sørgelige historier til livs, så skal vi altså vænne os til, at det er den første forudsætning for et salg, at man ved, hvad der sælges. Og når selv Haflingere kan få en belastende OCD, som Jannis, så kan man bare ikke vide sig sikker. Når man er så offentlig med sit hestehold, som Jeanette er, så vil det blive århundredets HN-thriller, hvis Bøf viser sig at have en handelsfejl, et halvt år efter købet. Den håber jeg så ikke at se. Til gengæld finder jeg prisen yderst rimelig, men ville aldrig spilde tid og energi på at se på en hest, hvor ejeren ikke vil tage en røngten. Der er simpelhen for mange til salg, hvor jeg, før jeg forelsker mig, og forhandler pris, kan tage stilling til, hvilke fejl jeg kan leve med.. Tak for den voksen kommentar, Avalon.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Bliver personligt en lille smule klam i hænderne over trådstarters trang til at blive rygklappet. Bortset fra dét, så har Nimbus helt ret, alle sælgere bør da handelsgodkende deres heste, især hvis de pålægger en køber ansvaret at "være perfekt for hesten" - så bør "hesten da også være perfekt for dem"
Citat slut Bianca
"Do not mistake a goats beard for a fine stallions tail." Irish saying Avlsdyr og ungheste fra kompetent lusitanoavler formidles.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddd |
|
|
Nimbus; Der sank du da godt nok en del niveauer!! Det da ikke Jeanette der skal smide hesten i handelsundersøgelse, men hun kan kræve af køber af vedkommende skal have den handelsundersøgt. Men det da fuldstædig op til ejeren og det skal du da bare blande dig fuldstædig udenom!! Hold k'ft altså - hvor er nogle af jer herinde dog hamerende belærerende og belastende at høre på. Er der bare gået for meget "sav folk ned hvor vi kan" i den, eftersom det er læææænge siden der har været sådan en sav TS ned tråd? Bland dig dog helt seriøst udenom. Det ikke din hest, det ikke dig der skal købe dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Jeg var da ikke klar over, at det nu var sælgers pligt/ansvar at sende en ellers rask og velfungerende hest i røntgen, før der overhovedet er en køber på banen. Jeg ville aldrig selv gøre dette, den står som regel for købers regning(hvis altså hesten går igennem). Så kan ikke lige se hvor du, nimbus1, vil hen med dit indlæg. Jeg kan heller ikke forstå dem der kritiserer trådstarters trang til at blive rygklappet, selvfølgelig er det da det tråden(i det store hele) handler om, bekræftigelse på at hun har gjort det rigtige valg, som enhver anden ansvarlig hesteejer.. Til sidst vil jeg lige sige, det ville da også være mit ønske at finde den perfekte ejer til min hest, det har da intet at gøre med at trådstarter så skal poste penge i hesten for at gøre den "perfekt". Tror mere at det her handler om at der er nogen der har ondt i bagdelen over trådstarter og hendes meget offentlige hestehold.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| griner... |
|
|
Jeg har bare den holdning, at ligger hestens fremtid en på sinde, så tjekker man hurtigt og billigt, om der er første forudsætning for en fremtid. Særligt når man ikke har økonomi som grundlag for salg, men hestens bedste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nimbus: Yderst sjældent har du noget positivt at bidrage med i mine tråde, og det er fair nok hvis du ikke bryder dig om mig eller min måde at gøre mit hestehold offentligt på.. Men jeg vælger at se stort og flot på dine fine ideer om at JEG som sælger skal sende en 1½ års i røngten, uden at have en potentiel køber på hånden endda... Det kan godt være DU syntes der skal ske en ændring indenfor kontrol og undersøgelse af salgsheste og at det burde være sælgers pligt, at sende deres salgsheste i røngten så snart de er kommet på markedet, men JEG vil ikke gå i front for DIN ideolgi... Og nej, jeg har ikke 3000 kr stående til at sende ham i røngten, noget der hvis en køber først dukker op om ½ år, ikke kan bruge til en skid, med en unghest i vækst og ej heller til en forsikring..  Bøf er sund og rask, opvokset under optimale forhold, ingen stivelse/sukker der kunne have forpurret hans vækst og løsdrift siden han blev poppet ud og han laver ikke "dagens gode gerning", mange der tilrides som 2 års, har været igang nu et stykke tid, nogle tilrides sågar som 1½ års.. Men der er ikke just sygdoms historik i hans stamtavle, så nej, jeg tror ikke han har noget som helst, men det står køber frit for at få lavet røngten, og er der noget, tager jeg den på min kappe!! Ligesom med en alm handelsundersøgelse... Går han ikke igennem, er det min regning.. Men nu bøjeprøver man ikke en 1½ års, så ved han går flyvende igennem et alm handelstjek for ungheste, da han har lige har haft dyrlæge, for at blive vaccineret og hun tjekkede ham lige fra top til tå, nu hun var der.. Disturbia: Som med så meget andet jeg deler her på HN, deler jeg også de ting, som ikke har en fløjtendes fis at gøre med at blive rygklappet! Jeg tvinger ikke folk til at skrive i mine indlæg og du insinuerer ligeså fint at alle dem der skriver de forstår mig osv, bare er en flok rygklappere som ikke tænker over det de ytrer.. Synd... For dig at udstille folk på den måde! Jeg tror bestemt ikke folk syntes det er fedt at du sætter det mærke på dem.. Jeg mener at alle er velkomne til at følge de mennesker de vil herinde og nogle er åbenbart bare mere vellidt end andre, ligesom ude i den virkelige verden... Deal with it! Du skal være velkommen til at sende dine eventuelle salgsheste i røngten og handelsundersøgelse for egen regning uden køber, men jeg gør det ikke... Jer andre: Tak, i skriver hvad jeg tænker!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| griner.. |
|
|
Jeg har aldrig før skrevet i dine tråde Jeanette .. Så, hvad jeg tænker om dit hestehold, det må du jo selv have "tænkt".. Det var faktisk bare ment som et godt råd, når du nu netop vil hesten det bedste. Desværre er hverken avl, genetik eller foderets fortræffelighed nogen garanti for en ren røngten. God vind fremover, jeg vil atter undlade at skrive i dine tråde...Fnis...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Frk Buko |
12-10-2011 19:52 |
|
Jeanette: Nu har jeg siddet og kigget lidt i denne her tråd- og hold da helt op hvor folk virkelig forstår "at komme med brugbare kommentarer"!  Jeg synes du gør det godt- dine heste stråler på alle dine billeder, og der bliver taget hånd om dem på alle leder og kanter! Bøf er jo verdens lille vidunder, med han skønne udstråling og hans muskuløse krop. Jeg synes prisen er fair, og gør så der ikke kommer for meget "rakker pak" og ser på ham. Der er en skræmmende tendens til at save hinanden ned herinde, istedet for at bakke hinanden op eller være kritisk der hvor problemerne virkelig er! Kors i r.ø.v.e.n.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nimbus: Så har vi været uenige i andre tråde, ellers tager jeg voldsomt fejl af dit navn og signatur... Men tak... Så må du se om du kan plante din ideologier andre steder med bedre held... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
FrkBuko: Jeg tør jo næsten ikke skrive tak for din kommentar, for så opfodrer jeg dig bare til at blive ved med at rygklappe mig jo  Men ja, jeg syntes jo også Bøf er et lille vidunder, og derfor sælger jeg ham ikke til hvem som helst!  Også selvom jeg ikke sender mine heste i røngten i tide og utide, fordi tænk nu hvis den fejlede noget! Vil slet ikke tænke på hvad jeg har brugt af penge på at undersøge og behandle Muffe og Peffe.... Fordi jeg netop elsker mine heste og vil dem det bedste, men der var grund til at undersøge dem, det er der jo ikke med Bøf... Heldigvis! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette |
Frk Buko |
12-10-2011 20:06 |
|
Jeanette: Du kan sku godt give dig selv et klap på skulderen, og jeg ville også gerne gøre det! Der er så mange heste der ikke har det optimalt her i dagens Danmark, enten bliver de glemt, redet forkert eller hvad ved jeg. Dine heste har det super fedt, skønne omgivelser, optimal pasning og optimal ejer  Helt ærligt...Hvorfor må man ikke rose folk for at gøre et godt stykke arbejde! Thumps up! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Århhhhhhhh 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| griner.. |
|
|
Det siger jo nok mere om dig, Jeanette, end det gør om mig. Tip..Fordi man er uenig om Edward Gal og KH, så betyder det ikke, at man automatisk er uenige om alt andet. Og, hvis man ikke laver tråde om ens barfodsheste, ens døgnfold, ens brug af Eva, eller hvergang man rider uden sadel, så betyder det heller ikke at man har en "tremmehest", der kun er ude, når den er i walker, eller kun rides med stangbid. Så får du en klapper, jeg syntes faktisk du er ganske fornuftig i dit hestehold, hvorfor jeg netop ikke skriver i dine tråde. At du tolker andet, må igen stå for egen regning. Netop derfor ikke en opfordring til "at køre dem i røngten i tide og utide", men et velment råd, da den "rette" køber, kræver at man ved, hvad hesten er. Er den finfin, så er det måske en slags køber, har den eksempelvis en lile mus, der kan fjernes, ja så er den "rette" jo en, der har råderum til det. Har den "noget" i forbenene, så er det en tredje, der er den "rette". Uanset, hvor fin og strålende ens hest ser ud, så er der ingen garantier i hesteholdet. Nu lufter jeg så min "ideologi", for har vi almindelige hesteforelskede tosser, der ikke skal lave nogen økonomi i vore handler, men netop finde det gode match, ikke en holdning til ordentlig undersøgelse af vore dyr, så kan vi heller ikke forlange det af avlere og proff sælgere. Og så får du ro, til at nyde dine klap 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nimbus: Jeg må tage fejl af dit navn og signatur, for jeg mener bestemt at "vi to" ofte har været uenige.. Og den tager jeg gerne på min kappe, men jeg forstår ikke hvor alle hentydninger med barfods, Eva osv kommer fra oghvad de har af relevans her? For jeg er ikke den der banker nogen i hovedet over at bruge bid, sko, boks osv.. Det må folk selv om  Vi er gået skævt af hinanden i denne tråd, for jeg forbinder dig åbenbart med en anden, men ikke desto mindre, kan jeg ikke følge dig i din ide med at røngten en 1½ års uden valid grund som sælger uden en køber på hånden.. Jeg er bestemt til at tale med vælger køber handelsundersøgelse og røngten, skulle noget dukke op som kan fjernes/laves med en super god fremtidsudsigt.. Men det er jo slet slet ikke det denne tråd handlede om, syntes det hører sig til i en anden debat, ikke denne hvor jeg sådan bare ytrede min beslutning, min derved bekymring og lettere sorg...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen... |
|
|
nu er det ikke fordi jeg deltager i HNs tråde, for at blive valgt til "Miss Popular", og i så fald skulle jeg nok finde et andet livsmål  Så selvfølgelig har vi nok været uenige om både dette eller hint. Og havde jeg "negative tanker" om dit hestehold, så skulle det nok afvige mere fra mit eget... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg hentyder heller ikke til at du prøver at være noget som helst.. Men føler lidt du har noget imod min offentliggørelse af mit hestehold, ikke hvordan jeg har mit hestehold.. Men måske vi ser spøgelser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmm... |
|
|
Jeg har ikke noget imod din "offentliggørelse" af dit hestehold, jeg er jo ligeså nysgerrig, som alle andre , ellers bruger man jo heller ikke HN som fjernsyn, men det kan være et tveægget sværd. Nogle af de bedst huskede, og mest læste, tråde, er netop når "kendisser" ryger i totterne på hinanden, og særligt overdragelse af heste, fra en bruger til en anden, giver fantastisk undeholdning, hvor alle andre har en kommentar fra sidelinien. Så, det var såmænd med det i tankerne, jeg kom med den første kommentar. Med tanke på, og den reaktion dette medførte illustrerer det godt, den gamle "ekstrabladsjournalist" læresætning "Når vi er velkomne til bryluppet, så har de også inviteret til skilsmissen", så var det netop for at du skulle tænke på at beskytte dig selv også. Du kender kun andre, og særlig i hestehandel, til tænderne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I guder ....Slap dog af.. |
|
|
Jeg tænkte også lige først;- Har hun ikke haft mange heste igennm.. Kender ikke trådstarter og har heller aldrig kommenteret i hendes tråde, men har da læst i nogle af dem. Ved nærmere eftertanke har der vist ikke været så mange heste igen, men meget stof om nogle få... Trådstarter er nok ikke den første, der har købt en hest som alligevel ikke bliver det helt rigtige på sigt. Hvis det er spring/jagt der trækker mest, ville jeg også sælge igen. Hesten er såmænd ligeglad, og kan få det lige så godt hos en ny ejer - måske endda mere optimalt på sigt, hvis den ikke "bare" skal være 3. hjul i en flok, men får en ejer som kan hellige sig kun den. Sidste år købte vi en hest til vores datter, så hun kunne ride både pony og hest samtidig. Men omstændigheder gjorde at daværende ponyer blev skiftet ud, og der er lagt mange timer i de nye, så hesten kom hun aldrig rigtig i gang med. Den rider jeg, så den stadig bliver uddannet, men har valgt at sætte den til salg nu, da det ikke er noget for mig på sigt, og datteren stadig har rigeligt at gøre med ponyerne. Situationer ændrer sig, og så må man tilpasse, og jeg er sikker på, at både trådstarters plag og vores hoppe - og mange andre - nok skal få det godt i andre hjem. God vind med at finde en ny ejer  Mvh Maybritt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejhej... |
|
|
Hej Jeanette. Først vil jeg sige at jeg håber du finder et rigtig godt hjem til ham  Men nu er jeg altså lige nysgerrig, håber det er ok  Jeg husker jo at du købte Big, pga der var noget galt med et føl i skulle have haft til din kæreste. Men det var da egentlig også en western præget en ik? Men min nysgerrighed går på hvorfor du/i er gået væk fra western igen? Syntes du det er for hård ridning eller? Jeg aner INTET om western, husker bare de grimme billeder og video der dukkede op for noget tid siden fra noget stævne. Og ved godt at det ikke er alle som rider sådan. Hvis du ikke finder et godt hjem til din bøf, må du bare gøre ham til springhest også  Held og lykke med salget af ham den søde Bøf 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nimbus: Korrekt  Maybritt: Tak skal du have.. Lige præcis, man må tilpasse sig og sørge for at de heste man har, får de bedste forudsætninger, og jeg er ikke tilfreds med at Bøf skal være 3 hjul i dette.. Han skal netop ud til en som vil ham og har tiden til ham.. Sådan som jeg mener alle heste skal have det.. TLC i læssevis  Line: Hehe det føl var plettet, men så stopper western præget også der, han var koldblods blanding.. Han havde desværre wobbler og er aflivet.. Kæresten ville have haft ham som skovturshest.. Jeg er ikke gået fra western igen, pga det er hård ridning eller lign, al ridning er hvad man gør det til jo, men simpelthen fordi min passion for hopning er større og fylder mest.. Jeg kan bare ikke blive på jorden  Og tak, jeg er også sikker på der findes den helt rigtige ejer til Bøf derude, som kan give ham lige præcis det han fortjener 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|