Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad er der galt med mig?
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 18:26

Ja, som overskriften lyder, hvad ****** er der galt med mig?
Her kommer historien. Undskyld det bliver lidt langt! Håber virkelig i vil læse!

I onsdags fik jeg at aftalte jeg med kæresten, jeg skulle hjælpe ham med at fodre dyr tordag, inden hans forældre skulle holde fødselsdag torsdag aften, men så pludselig siger han, jeg nok skal kigge væk på et tidspunkt, da de skal slagte to får. Jeg siger så, at så kommer jeg først om aftenen, for bare tanken om at være på en grund sammetid med at de slagter får, kan jeg simpelthen ikke. Så jeg besluttede mig for først at komme om aftenen.
Da jeg så kommer omkring kl. 17, har min kæreste ikke hængt fårene op endnu, fair nok.. meeen! De skal hænge udenfor hans værelse! (Det skal lige siges, han har værelse ude i laden, da der nærmest er en lille lejlighed derude). Der går jeg så helt ned, og siger ikke noget, før han kommer ind igen. Der begynder jeg så at græde, fordi jeg overhovedet ikke kan forholde mig til, at der hænger to døde får udenfor hans værelse, som jeg kan se hvis jeg kigger ud af døren. Derfor dækker han vinduet i døren til, så jeg ikke kan se dem. (Igen skal det siges, at fårene er pakket ind i lagner, så man kan derfor ikke se dem, med man ved kun de hænger derunder).
Pludselig kommer hans mor så ud til ham, hvor hun åbner døren, og jeg ser de to @!#$ får hænge der! Jeg gik så helt ned, og satte mig i sengen, og græd helt vildt igen. Min kæreste kom så selvfølgelig og trøstede mig.
Ja, så skulle vi så ind til fødselsdagen, hvor jeg blev nødt til at kravle ud af vinduet, for ikke at se de får dér. Så kommer vi ind og sidder derinde til vi skal ud igen.
Meeen! Lige da vi skal ud, begynder hans forældre at sidde og snakke om, at hjerterne ligger i fryseren, og om min kæreste har hældt indmadden ud!!!!!! Og om at min kæreste havde hængt dem op alene.
Så gik vi jo ud igen, min kæreste og jeg, mig ind af vinduet, tralalala.
Da vi så kom ud, gik min kæreste på toilettet, og pludselig gik det helt galt for mig. Jeg græd og græd panisk pga. fårene. Jeg græd i over en time, hvor jeg ikke var til at komme i kontakt med. Hver gang jeg lukkede øjenene, så jeg de får for mig, og græd endnu mere. Min kæreste vidste slet ikke, hvad han skulle gøre.

Mit spørgsmål er nu dette: Hvorfor bliver jeg sådan, over to døde får? Jeg er jo ikke vegetar eller noget, og er vandt til at spise kød.. Har bare aldrig oplevet noget, hvor det var så tæt på :'(

- Nu med baby'hest

0
0
Svar på denne tråd

Du giver selv svaret
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 18:54

"Har bare aldrig oplevet noget, hvor det var så tæt på". Derfor!

Selvom du var klar over at det skulle ske, har du alligevel ikke været 100% afklaret med det - og 100 % forberedt på det. Når man ikke er afklaret med- og forberedt på fx hvordan en slagtning foregår, og hvad der sker bag efter, bliver man chokeret.

Din reaktion er meget almindelig, og næste gang der slagtes, er du fortrolig med hvad der sker, og græder ikke øjnene ud :-)

Der er ikke noget galt med dig. Spørg, om du næste gang evt. må være med til at rense slagtedyrene. Kan du ikke med den tanke, så tag del i parteringen. Jo bedre du kender til hele proceduren, des mere naturligt vil det være for dig, at der hænger døde dyr uden for døren.

Salvia

Don't let go
Never give up, it's such a wonderful life

The thing women have yet to learn is nobody gives you power.
You just take it.

0
0
Svar på denne tråd

ofwjhe
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 19:25

Sandsynligvis er du ked af noget, der slet ikke har med de får at gøre. Og så finder kroppen en måde at komme af med det på.

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 19:32

Du vidste allerede inden at du ikke bryder dig om, at se de slagtede får aller være der. Du er meget glad for dyr og din grænse bliver overskredet rigtigt meget i det at du ser den hænge der.

Jeg arbejdede engang i fakta og skulle hælde kød ud i en tønde så daka kunne hente det.

Det havde stået lidt, men lugtede dog ikke, men jeg hældte masser af ren blod ud i tønden og kom til at tænke på hvad det egentligt var det var jeg stod med, det var så ulækket.

Jeg fik det SÅ dårligt med det og spiste ikke kød i en uge.

Damgaard

med den firbenede skygge

( Ejer af: Border Collien Shadow, Frieseren Zafira, og Miniature ponzen Mulle)

(Nu også med Katten Cassius)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider