Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Købe hest igen!!
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 14:59

Jeg mistede for lidt under 2 mdr. siden min hest. Nu har jeg sundet mig så meget at jeg i det mindste har lysten til at kigge på heste igen. Skal dog først til at spare op til ny hest.

Denne gang ved jeg hvad jeg vil have, men har aldrig været på markedet tidligere og føler ikke at jeg helt vil kunne vurdere om en pris er ok. Dette er mine krav:

163-172 høj.

Ædel type

Skal have talent for spring og terræn ridning.

3-7 år

Skal have grund dressuren på plads, men må gerne være ny i spring.

Hvad tror I jeg skal regne meed at give for en hest som lever op til ovennævnte krav?

Er spændt på at høre jeres meninger

0
0
Svar på denne tråd

præcis som mig
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 15:05

Du lyder lidt som mig - jeg mistede også min gamle hest meget pludseligt og skulle ud at se på hest.

Jeg ledte fra 167 cm. og op, men ellers med krav, der lagde sig op af dine.

Jeg ledte i prisklassen op til 35.000 og var også ude at kigge på nogen til 50.000. Min oplevelse var, at kvalitetsforskellen var så minimal på de sidste 15-20.000 kr, at det ikke var værd at gå efter.

Jeg er endt med en 8-årig varmblod, skimmel (ja, det betød altså rigtig meget), 172 cm. der går LC/LB dressur og LC spring. Han er fornuftig i sit hoved og fuldstændig trafiksikker. Han kostede 25.000 inkl. transport - og det synes jeg er en rigtig god pris.

Nyd det - trods alt; det kan jo være, at du finder en ny bedste ven.

0
0
Svar på denne tråd

Huk FDF
Forfatter: 
Dato:  08-10-2011 14:16
Tak Johanne. tillykke med dit køb. ja det lyder som en god pris. Det ville være dejligt hvis man kunne finde en hest i det prisleje. Hører gerne andres erfaringer med markedet pt.
0
0
Svar på denne tråd

overskrift(:
Forfatter: 
Dato:  08-10-2011 20:38

Hej!

Jeg tror du kan gøre dig et rigtigt røverkøb, sådan som tiderne er lige nu. Jeg tror godt det kan lade sig gøre at finde en yderst fornuftig hest, til en rigtig fornuftig pris!

FrkBuko..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider