Det er 13 år siden vi blev gift, og vi bor på landet - landbryllupper er pr. tradition ret anderledes end bybryllupper 
Vi havde heller ikke ubegrænsede midler, og så var vi enige om, at vi ville have FEST!!!
Dvs. ikke noget "prinsesse-halløj" med store rober, dyre invitationer og uskrevne krav og regler, som alle kunne gå rundt og få stress over.
Vi lejede det lokale forsamlingshus (som faktisk er både flot og hyggeligt, og har et godt køkken), og så lejede vi en bekendt, som tager ud og spidsteger kød (på bål - over bøgebrænde). Vi fik lam og vildsvin, og det var fantastisk! Til det fik vi et kæmpestort salatbord med masser at vælge imellem, lidt kartofler og en masse godt brød. Jeg købte selv ind til salatbord og det andet - og fik en (ellers pensioneret) "kogekone" til at fikse det i køkkenet. Hun lavede i øvrigt også en stor del af forretten (resten lavede min mor).
Til dessert fik jeg min vilje: kagebord 
Kogekonen lavede sin her på egnen meget berømte islage, og min mor, svigermor og moster bagte forskellige tærter og chokoladekager.
Til kaffen fik vi kransekage og småkager, som min moster, min mor og jeg havde bagt.
Natmaden kan jeg faktisk ikke huske - men jeg gætter på at det var min svigermors lækre boller med pålæg. Det plejer vi at bruge 
Vi havde stillet bordene an i stjerneform - så er der nemlig ikke noget "hovedbord" hvor man kommer til at sidde og trone uden at have nogen overfor at tale med 
- og vi havde fyldt salen med venner og naboer og den nærmeste familie. Nøj, det var en god fest!
Der var mange der havde lagt sig i selen for at lave taler, sange og underholdning - og den slags blomstrer bedst når det ikke bliver alt for stift og formelt 
Jeg lavede selv invitationer, bordkort og de der små foldere med velkommen/velbekomme-sange og menukort.
En af min mors bekendte lavede de flotteste blomsterdekorationer, og kom endda med de fleste af blomsterne selv (og vi har i sommer kørt hendes datter hjem fra sit bryllup i hestevogn til gengæld
).
Vi var 78 gæster plus os selv - og vi havde et brag af en fest, hvor vi ikke følte at der var sparet på hverken vådt eller tørt.
Det kostede os små 25.000 kr 
Hilsen Sif
P.S. Med i regnestykket hører nok også, at min mand lejede sin smoking, og jeg blev gift i min mors brudekjole.