Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor meget til bryllup?
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 11:56

Nogle af mine rigtig gode venner skal giftes og i den forbindelse har økonomien været oppe og vende en del gange.

De har ikke den store økonomi, så de kan ikke bare gå amok i slotte, michelin kokke osv.

Så bare for at få lidt ideer og andre syn på sagen, hvad kostede jeres bryllup? Hvordan gjorde i? Hvad skar i væk og hvad var vigtigt?

Etc etc.....

Mvh. Tine

Klipning tilbydes i Køge området.

Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd

Vores bryllup
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 13:12

Det er 13 år siden vi blev gift, og vi bor på landet - landbryllupper er pr. tradition ret anderledes end bybryllupper :)

Vi havde heller ikke ubegrænsede midler, og så var vi enige om, at vi ville have FEST!!!

Dvs. ikke noget "prinsesse-halløj" med store rober, dyre invitationer og uskrevne krav og regler, som alle kunne gå rundt og få stress over.

Vi lejede det lokale forsamlingshus (som faktisk er både flot og hyggeligt, og har et godt køkken), og så lejede vi en bekendt, som tager ud og spidsteger kød (på bål - over bøgebrænde). Vi fik lam og vildsvin, og det var fantastisk! Til det fik vi et kæmpestort salatbord med masser at vælge imellem, lidt kartofler og en masse godt brød. Jeg købte selv ind til salatbord og det andet - og fik en (ellers pensioneret) "kogekone" til at fikse det i køkkenet. Hun lavede i øvrigt også en stor del af forretten (resten lavede min mor).

Til dessert fik jeg min vilje: kagebord

Kogekonen lavede sin her på egnen meget berømte islage, og min mor, svigermor og moster bagte forskellige tærter og chokoladekager.

Til kaffen fik vi kransekage og småkager, som min moster, min mor og jeg havde bagt.

Natmaden kan jeg faktisk ikke huske - men jeg gætter på at det var min svigermors lækre boller med pålæg. Det plejer vi at bruge :)

Vi havde stillet bordene an i stjerneform - så er der nemlig ikke noget "hovedbord" hvor man kommer til at sidde og trone uden at have nogen overfor at tale med ;)

- og vi havde fyldt salen med venner og naboer og den nærmeste familie. Nøj, det var en god fest!

Der var mange der havde lagt sig i selen for at lave taler, sange og underholdning - og den slags blomstrer bedst når det ikke bliver alt for stift og formelt

Jeg lavede selv invitationer, bordkort og de der små foldere med velkommen/velbekomme-sange og menukort.

En af min mors bekendte lavede de flotteste blomsterdekorationer, og kom endda med de fleste af blomsterne selv (og vi har i sommer kørt hendes datter hjem fra sit bryllup i hestevogn til gengæld :)).

Vi var 78 gæster plus os selv - og vi havde et brag af en fest, hvor vi ikke følte at der var sparet på hverken vådt eller tørt.

Det kostede os små 25.000 kr

Hilsen Sif

P.S. Med i regnestykket hører nok også, at min mand lejede sin smoking, og jeg blev gift i min mors brudekjole.

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

vores bryllup
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 13:18

da min mand og jeg blev gift for 2 år siden var pengene hellere ikke så store.

vi valgte at det kun var forældre, bedsteforældre og søskende, samt forlover og brudepige der skulle med.

vi var 20.

jeg blev gift i min mors brudekjole, da det var et stort ønske. min veninde satte mit hår og jeg lagde selv makeup.

min mand havde alt tøjet pånær en hvid skjorte.

hele brylluppet kostede 20000 kr, og der i var der en kage til 3500 kr og limosinekørsel til 3500 kr.

vin og alkoholet fik jeg af min mor.

der var ikke sparet på noget med mad ovs. og vi havde en fantatisk dag :D lige som vi gerne ville have det :D

0
0
Svar på denne tråd

vi blev...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 13:34

gift sidste år jeg kan ikke huske den nøjagtige pris men vi et sted mellem 15-20000.

kjole 4200, syet af skrædder i Nyborg, vildt billig sød og dygtig.

Min mands tøj 2000.

forsmlingshus 600.

personale 2 stk. 1500

musik anlæg og masser af CD-er.

Mad, diner transpotable jeg mener vi gav 200,- pr kuvert, vi var vist 45.

Esben bagte selv jordbærtærte som vi fik til kaffen.

Drikkelse hentede vi i Tysland, og havde alt for meget...

For os var det vigtigste at det i kirken var helt efter bogen, men festen var mere sådan afslappet i det, hovedretten var feks. som buffet.

OPSTALDNING TILBYDES I ODENSE SØ

NU MED TELEBUS LIGE TIL DØREN!

kontakt Louise Kløcker 42 32 24 15

0
0
Svar på denne tråd

Da vi blev gift
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 13:37

Vi var 65 gæster og det kostede 65.000 kr -

Inkl. Lejet gildesal, 4 serverings piger, kogekone, mad, drikkevarer, oprydtning/rengøring, borddækorationer, duge, bordkort, spillemand i 8 timer, brudekjole (en billig lilly, men det var min drømmeklole) slør, sko, skørt, undertøj, leje af pingvin til manden, brudebuket, 3 bryst buketter, invitationer, menu kort.

Ringene var vores forlovelseringe, som blot blev pudset op og fik nye datoer i.

Min veninde som er frisør, satte mit hår, jeg lagde selv makeupen. 2 veninder tog billeder, 1000 billeder i alt, så selvom de ikke var prof. fik vi mange fantastiske billeder.

Min mor og svigermor overraskede os med en hestevogn som holdt ude foran kirken. De havde også sørget for at pynte kirken.

Vores venner/famile, havde lavet æresport til fest og derhjemme, samt pyntet bilen jeg kom kørerne i.

Vi havde ingen bryllupskage, men min mor havde bagt kransekage.

Vi havde en FANTASTISK dag, og jeg ville ikke ændre en ting hvis jeg kunne!

Og så får du lige et billede af dagen ;O)

Det var maden, der var det tunge punkt i budgettet her.

0
0
Svar på denne tråd

Orv ja...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 13:39

... jeg glemte jo musikken - det var den absolut største post på vores budget. Vi elsker at danse, og det vidste vi at de fleste af vore gæster også gjorde, så her blev ikke sparet.

Mit hår blev i øvrigt sat af min gamle frisør, som havde klippet mig siden barndommen - det tog hun vist 300 kr. for.

Vi havde ingen bryllupskage (det er noget klistret stads - må vi be' om en islagkage! :)).

- og så blev både vi og en stor del af gæsterne i øvrigt kørt hjem fra kirke i hestevogn :)

Jeg kørte på daværende tidspunkt med i en kørekvadrille, så der mødte ikke mindre end 7 hestevogne op udenfor kirken :)

Men det hører jo ikke til "regnskabet", for det kostede ikke noget. Det gjorde de for at glæde os ;)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider