Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Søges; computerviden, haves;tom computer
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 10:50

Hej hn'er

Da min bærbare computer lukker ned på tilfældige tidspunkter i opstarten, vil jeg prøve at få min stationære op at køre.

Men den er helt tom, og jeg kan ikke lige umiddelbart finde ud af om det 'bare' er en Microsoft Windows XP/ vista pakke jeg skal ud at købe? er dét det operative styresystem?

- Hvis jeg så skal have officepakke, er det en ny pakke jeg skal købe, eller er den med i førnævnte?

Kan man installere på andre måder end cd-rom? Så jeg evt kan hente det ned fra nettet via min kærestes computer?

What to do?

- Og hvad kan det dog være med min bærbar? Jeg har rystet den noget så voldsomt under opstart, for at tjekke om det var en løs forbindelse men den reagerede overhovedet ikke.. (Så den faktor kan jeg måske udelukke ) Jeg kan sagtens starte tænde den, hvor den starter op normalt, men så går den pludseligt ud på helt tilfælde tidspunkter.. Det er ikke rart med en ustabil computer, når man skal lave afleveringer

Knus Krestine

- engang var det med

Kataniegårds Golden Guy

og

Jolly

0
0
Svar på denne tråd

styresystem
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 11:34

hvilket styresystem du skal have installeret afhænger af hvilken computer din stationære er, altså hvor meget ram, prosessor osv der er i.

Hvis man installerer en windows 7 på en computer fra 1995, vil det svare til at hælde 25 kg kartofler i en 2 ltr gryde. det passer ikke sammen.

Hvis ikke din kæreste er computernørd, er du nok nødt til at finde en der er

Office pakken er ikke med i styresystemet. Den skal købes ved siden af for rigtig rigtig mange penge. Men man kan finde massser af gratis systemer på nettet der er nøjagtig lige så gode fx open office.

Så snart der står microsoft på produkterne så er de hamrende dyre.

Man kan hente et gratis styresystem nemlig linux, men det skal du nok ik kaste dig ud i, det er meget svært hvis ikke man er lidt af en nørd

0
0
Svar på denne tråd

Windows og Office og ny PC
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 12:13

Windows er et styresystem, Office et program (eller en samling af programmer), som indeholder Word, Excel, PowerPoint, etc. Så spørgsmålet er jo, hvad du skal bruge computeren til? Det lyder som om den er til skolebrug (afleveringer), og at du derfor skal bruge Office. Den købes separat ved siden af og koster ca. 1000 kr. Windows hedder Vista eller Windows 7 nu om dage, sidstnævnte er det nyeste.

Hvis din bærbare er under to år, ville jeg enten formatere den eller tale med forretningen, hvis der er noget garanti på. Hvis din stationære eller bærbare er ældre end 2 år, så ville jeg købe en ny, når de også gør knuder/er tomme. Teknologien fornys så hurtigt, at det ikke kan betale sig at begynde at reparere på noget gammelt. Mange bærbare fås med Windows som styresystem, når du køber dem. Så skal du bare købe en Office-pakke også. Det gode ved f.eks. Office 2010 (som det nyeste vist hedder) er, at du kan bruge det system i mange år, længere end din computer. Dvs. hvis du køber en ny PC med Windows nu + Office, så kan du om 2-3-4 år afinstallere Office fra din gamle PC, købe en ny PC og installere Office på den.

Jeg selv kører med en 2 år gammel bærbar. Har lige formateret den, fordi den blev træt og regner med at beholde den i hvert fald 1 år endnu. Jeg har Office 2007 installeret, og det virker fint. Forventer bestemt at kunne bruge Office 2007 til min næste PC også.

Hvis du vil udforske gratis programmer, så er Google docs et gratis skriveprogram, som ligner Word, men ikke har helt så mange funktioner. Det skulle dog være rigeligt til at skrive opgaver i.

Håber det gav mening?

Kiiri
*En hest er altid en hest. Men en rytter uden en hest... er blot et menneske*

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 12:58

En stationær kan det altså sagtens svare sig at opgradere, også selvom den er +2 år.

Ny bundkort og ny processor så kan den køre rigtig lang tid igen.

Vi har opgraderet vores mange gange, og de stærkeste computere er uden tvivl dem man bygger selv.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 15:14

Som det er blevet nævnt, så kommer det an på, hvor gammel din stationære er :)

Ofte er Windows XP et godt valg - det kan de fleste computere trække. Pas på med Vista, det er noget forbandet djævelskab, der trækker alt for meget computerkraft (det var derfor de skyndte sig at lave Windows 7, da Vista var et kæmpe flop!).

Så ja, ud og købe et styresystem, fx Windows XP :)

Når du har det på plads, så har du altså kun det mest basale - når du tænder computeren vil du have din papirkurv som eneste ikon på dit skrivebord :D du skal derfor selv ud og få dig diverse programmer, fx Microsoft Office, som du nok skal bruge til skolen :)

Så først et OP - operativt styresystem - og derefter ud og find de programmer, der skal på :)

Held og lykke med det :)

Angående din bærbare, så havde jeg samme problem på et tidspunkt - det skete for mig fordi den blev overophedet og derfor lukkede ned. Sid aldrig med den på dine lår eller på dynen, hvor den kan køre varm og desuden suge støv op i blæseren, så den nedkøler endnu dårligere. Computeren skal stå på et skrivebord eller en plade af plastisk eller træ - man kan finde en smart én i IKEA, har den selv. Sort plastik, og nedenunder en blød pude, så du stadig kan sidde med den blødt på dine lår, men computeren står på noget køligt ikke-stof :)

0
0
Svar på denne tråd

Bærbar..
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 15:20

Du må aldrig ryste din bærbare, det kan harddisken ikke tåle.

Nå men hvis den kan starte, men går ud, er det højst sansynlig et varme problem, Den kan ikke komme af med varmen, eller blæseren er stået af.

Er det fordi den ikke kan komme af med varmen, kan du prøve at støvsuge den, den skal være slukket når du gør det, og det er neden under den skal støvsuges der hvor der er huller.

Hvis den er under 2 år så kan du jo få den lavet på garentien..

En gl stationær. Hvorfor er den tom og har du alt udstyret, skærm tastatur mus ??

Hvor mange ram osv. er den på, hvilket styresystem havde den orginalt..

Det smarteste var at intallere med en cd/ dvd, smid en skive i drevet og følg instrukserne på skærmen.

Office programet kan købes i en studie udgave som ikke er helt så dyr, men kan sagtens erstattes af det gratis open office som kan hentes på nettet.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 15:21

Måske jeg er blondine (har da lyse striber), men kan man stadig købe et gammelt styresystem? Det troede jeg faktisk ikke...?

Siges skal det jeg har Windows 7 på mine tre maskiner - men jeg mangler en XP, eftersom jeg har et program, der ikke er lavet opdateringer til "i en krig" og det ikke kan køre på Vista eller Windows 7. Siges skal det - jeg har ikke ledt efter XP - jeg har bare altid "formodet" de gamle styresystemer "udgår" med tiden...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-10-2011 19:08

Krissie: nej bare rolig, du kan stadig få de gamle :D ja det skulle man ikke tro, og de har dem nok heller ikke alle steder. Men lav en Google søgning, og så vil du kunne finde danske butikker der forhandler dem, eller bestille det over nettet :)

0
0
Svar på denne tråd

Vinduer
Forfatter: 
Dato:  04-10-2011 19:41

Windows Office kan også hentes i en begrænset gratisudgave på nettet.

Den hedder Microsoft Office Starter men indeholder så kun Word og Excel samt Picture Manager.

Programmerne kan ikke helt det samme som købeudgaverne, og der er reklamer på, men kan man leve med det, er gratisudgaven OK.

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

0
0
Svar på denne tråd

It nørd....
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 08:30

Hvis du har mod på at lege lidt, er der jo et gratis styresystem "Linux" (Ubuntu) som også indeholder Open office pakken.

http://www.pcworld.dk/art/9513

Hilsen Martin

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider