Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til kærlighedsnovelle
Forfatter: 
Dato:  29-09-2011 12:27

Hjælp mig!.

jeg skal skrive en kærlighedsnovelle om vanskelig kærlighed. jeg har bare et problem jeg ved ikke hvordan jeg skal starte den. jeg har fundet ud af hvad den skal handle om. Den skal handle om:

En piges veninde som bliver kærester med en dreng. Pigen bliver jalox på hendes veninde,men er stadig glad over hun havde fundet sin eneste ene. En dag tager pigens veninde,pigen med ned i byen med hendes kærste og en anden dreng som venindens kæreste kendte. Pigen bliver kærester med drengen,men drengen slår op med hende ca 2 måneder efter,pga en anden pige. Pigen bliver rigtig ked af det,men kommer over ham,en måned efter,da hun finder en ny. Hun bliver kærester med fyren,og det går godt. Indtil hendes ekskæreste vil have hende tilbage. Pigen elsker dem begge højt. Men hun ender med at vælge hendes nye kæreste.da ekskæresten droppede hende pga en anden pige,og det vil hun helst ikke lade ske igen.

Håber du kan hjælpe mig!

Tak på forhånd <3

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  29-09-2011 13:29

Er det en skoleopgave?

Hvor gammel er du og hvilken klasse går du i :) ?

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Start med at
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 01:19

Finde på navne, for mig hedder de to piger allerede Monika og Sussi, og de er 15-16 år. Kæresten hedder Morten, og Sussis kæreste hedder Thomas, hendes nye hedder Marc.

De bor i en pænt stor by i provinsen, Monikas mor er enlig, mens Sussis forældre arbejder meget... Monika er den vilde frembrusende udadvendte (solariebrun med meget makeup og udforderende tøj), Sussi er mere stille og lidt usikker, derfor kommer hun så meget i tvivl, da hun skal vælge.

Alene det at sætte navn og historie på personerne gør, at man ved, hvordan de vil agere. Det er ikke sikkert, du vil bruge meget af baggrundsstoffet i novellen, men det er med til, at historien er konsistent (hænger sammen).

God skrivelyst! (Y)

"Den aften var der mange på sodavands-diskoteket, de fleste dansede, og Sussi sad med sin lunkne sodavand og kedede sig. Hun kiggede på Monika, der dansede mere end tæt med Morten. Sussi følte sig helt underligt tilpas, før havde det altid været hende og Monika, der hang ud sammen, nu følte hun sig overflødig og meget alene. Nu var det Monika & Morten.

De var et pænt par. Morten i sin polo-shirt, og Monika i den pink top, med de nye Diesel bukser .

(OBS: Da jeg har nullo forstand på tøj og mode, kan disse erstattes med andet!)

Hvorfor er det ikke mig, tænkte Sussi. Hun savnede Monika, før var det dem, nu var Monika en del af et team, der var Morten og Monika. Morten, der fik al Monikas fortrolighed, Morten der vidste at Monika hadede sushi og elskede "@!#$ and the City". Hvor var der plads til Sussi- i Monika & Morten-Verdenen?

Sussi tog sin taske, og rejste sig, men der kom Monika. -Du går vel ikke allerede? Ham den flotte fyr fra 2. G er her! Gå da hen og byd ham op! Sussi rødmede og kiggede alligevel, jo der var Thomas. Han var så pæn med sit lyse hår og de klare blå øjne.

-Byd ham da op! Sagde Monika. -Ellers gør jeg det for dig!

Inden Sussi fik svaret var hun allerede på vej over mod Thomas, der kiggede på Sussi og så gik hen imod hende.

----

Læg mærke til: Dette er ugebladsnovellestil! Hvis den skrives i Jeg-form- er det en helt anden historie, den kan skrives fra enhver af de 5 deltageres synspunkt.

Så bliver det en mere interessant historie. Eller fortalt i 3. person.

"Sussi tog sin taske, nu gad hun ikke mere at se på Monika, der dansede med Morten. "Hvad fanden laver jeg her?!" tænkte hun. Hun kiggede på den lunke sodavand og kvalmen steg op i hende.

Hun savnede Monika, så det gjorde ondt, som veninde og kammerat, men nu var det M&M, tænkte hun lidt bittert. Monika og Morten.

Selv når hun havde Monika for sig selv, var det Morten, Morten, Morten. "

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Pinny-fyn
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 21:31

Og så takker TS, for nu har du lige lavet hendes skole-opgave

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Argh- det er nu bare
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 23:28

Et forlag til, hvordan det kan gribes an.:-D

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider