Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Rejse til Thailand
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 14:40

Hej alle

Min kæreste og jeg overvejer at rejse til Thailand i november måned, men der står en masse på internettet om, at det meget vel kan være regnvejr mange steder i Thailand i november måned. Derfor vil jeg høre, om I har nogle erfaringer med Thailand i november måned? Og hvorhenne man eventuelt skal befinde sig for at kunne nyde solens stråler?

Jeg håber I kan hjælpe mig!

Med venlig hilsen
Simone

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 16:00

Hej,

Jeg har boet i Thailand i 3 vintre og vendt tilbage de efterfølgende 9 vintre for kortere besøg af ca 1,5 til 2 mdr.

Oktober - November er det tidspunkt hvor regnsæsonnen slutter i det meste af Thailand. Og Th's regnsæson er fuldstændig uberegnelig. det kan regne i 1 time, i 5 timer eller i 5 dage - eller det kan være tørvejer i 14 sammenhængende dage! der er ingen måde at forudse det på. Det regner heller ikke lige meget hvert år, så I må bare chance det!

Men regnsæsonnen slutter faktisk officielt med okt, så selv om man ikke kan være sikker ville jeg ikke være bekymret. Nogle år regner det dog ind i november.

Thailand er så pragtfuldt grønt i november, men der er ikke så meget der blomstre. Der er lang færre turister end senere på vinteren. Jeg elsker Thailand og vil vove den påstand at hver sæson har sin charme, og at landet ALTID er et besøg værd.

Der er dog nogle af de sydlige egne og øer der har lidt anderledes regnsæson, det kan være værd at undersøge det. Jeg har mest været i nord og centralthailand lige i november. Syd har jeg kun relst i i januar og feberuar.

Rigtig god tur! Det er et pragtfuldt land!

Venligst Maluna

Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider