Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sådan dræbes millioner af hunde
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 09:49

Føj siger jeg bare, stakkels hunde.

ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ article1628181.ece

Håber at i alle fra i morgen Onsdag vil gå ind på WSPA hjemmeside og støtte kampagnen ved og skrive under på protesterne over disse grusomheder.

Hilsen Karina

*Asterix*

8/4 1999 - 23/7 2009

Den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

Øv øv hvor..
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 10:07

..er det dog bare synd for de hunde :(

Men må ærligt indrømme at jeg nu hellere ser hundene bliver aflivet, dog på en ordentlig måde. De hunde der bor i den del af verdenen, bliver behandlet forfærdeligt af de fleste mennesker, og har svært ved at finde mad, så ofte er du udhungrede og døden nær alligevel.

Det lyder måske hårdt, men synes ikke det er en hunds liv værdigt :(

~ Bombing for peace is like fucking for virginity ~

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Sodhi
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 14:55

Jeg vil virkelig gerne støtte en dyreorganisation mere, men synes WSPA er for blødsødne på den dumme måde. Der er ingen grund til at piske en død hest, og heller ikke en som er døden nær eller dybt traumatiseret. Hellere fri dem for deres lidelser og så bruge de ekstra ressourcer til at oplyse folk.

Ingen mennesker vil være dyremishandlere, men folk rundt om i verden har forskellig opfattelse af lidelse, smerte og ret til frihed for dette. Ikke alle tror at dyr har en sjæl, derfor kan man heller ikke gøre skade på det på samme måde. Jeg tror dog de fleste hurtigt kan lære at aflæse dyrs tegn på lidelsen, og instinkttivt vil reagere på det, så snart de er opmærksomme på hvor meget det ligner menneskelig lidelse.

Så synes jeg iøvrigt det er langt mere dyreplagerisk at holde liv i, og skifte miljø for allerede traumatiserede dyr. Hellere give dem fred.

Medlem af Bullerklubben

Mangler du hjælp til pasning på Annebergvejens rideskole? Skriv en PB

0
0
Svar på denne tråd

jeg er bedøvende
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 15:16

ligeglad med hvorfor man behandler dyr på den måde- jeg afskyr ind i mellem menneskeheden for at kunne være som den kan.

Det er direkte ulækkert at gøre som her, og mange andre steder UANSET grundlag el fattigdom.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 15:31

Når WSPA begynder at gøre noget ved dyrevelfærden/vanrøgt i de rige lande (eks. gør en indsats imod de brodne kar i dyre-produktionen!!!) - så vil jeg gerne støtte dem.

De har (adspurgt!!) direkte skrevet til et medlem at de ikke vil gøre noget ved vanrøgtssager i DK.

Igen adspurgt skrev de at de ikke vil gå ind i sager i de lande hvor de indsamler.......
Disse svar findes sort på hvidt (jeg vil ikke kopiere dem herind - men spørg dem gerne selv - kan jo være de har ændret holdning)

.

0
0
Svar på denne tråd

Lad os tage noget, der ligner
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 21:04

Rotter og mus fx i den vestlige verden, de aflives også på temmelig grusomme måder (fælder og gift) fordi, de kan overføre smitte med temmelig ubehagelige og endda dødelige sygdomme.

Selv deres affaldsprodukter er smitsomme- musetyfus og Weillsk Syge skyldes kontakt med kræenes urin.

---

Så længe de fattige lande ikke har råd til at ernære befolkningen og vaccinere dyr mod rabies, så er det forståeligt, at dyr bliver aflivet med de hurtigste metoder. Hvordan vil du aflive en vild hund med rabies- i et boligkvarter?

De kan ikke godt skyde den, og bider den et barn, så er det lig dyr hospitalsbehandling.

Der findes vaccine mod rabies hos mennesker, men det er meget smertefuldt, og gøres KUN, hvis man er blevet bidt.

Flagermus kan forresten overføre rabies i Danmark. Nå?

Der er kendte tilfælde, hvor de har smittet fx får. Skal vi så vaccinere alle danskere, alle får og alle flagermus?

---

Jo det er synd for hundene, hvis de ikke dør humant, men menneskeliv er trods alt vigtigere.

De der WSPA har jeg INTET til overs for. De udnytter jo selv dyr i deres reklamer. Hvad har de så gjort af godt for de der filmede bjørne, æsler og hundehvalpe?

Intet, de har filmet dem- og tv-reklamer er ikke ligefrem billige.

De sku skamme sig!

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

øøøhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 21:32

pinny fyn

såå sandt

der findes intet vigtigere end at leve

at eksistere er blot at være

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2011 07:22

puha grimme fotos. men som de andre skriver , så bliver de da fjernet fra en grum tilværelse. men ja det ser ikke så rart ud...

0
0
Svar på denne tråd

bum-bum
Forfatter: 
Dato:  29-09-2011 09:47

pinny fyn

så sandt

Hilsen Hanne

-

-

-nu med hundepasning for søde hunde som kan gå sammen - - -

0
0
Svar på denne tråd

frygteligt!
Forfatter: 
Dato:  29-09-2011 10:10

Jeg har så valgt at lave en lille lokal indsamling til http://www.gadehunde.dk

formålet er at samle tæpper, seler, penge mm ind så hundene kan overleve den kommende vinter, og måske endda få lidt komfort i et isoleret hundehus. samtidig kan man komme og få en hyggedag sammen med sin hund. Det sker d. 16. Oktober. Se mere på http://www.gadehunde.dk eller på www.nordrup.rigtighundemad.dk

Jeg får også slået det op under begivenheder.

Lille stueopdræt af Cavalier King Charles

www.Cavalierhytten.dk

Og med Rigtig Hundemad

www.nordrup.rigtighundemad.dk

Parelli ROCKS !!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider