Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tandkødsbetændelse ?
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 22:57

Er det ikke korrekt at hvis man har tandkødsbetændelse skal man børste tandkødet med tandbørsten og "gnubbe" godt til ?

Så det bløder - og så vil de begynde at bløde mindre og mindre , og så til sidst holde op og blive normalt igen.

Jeg har været for dårlig til at børste mit tandkød de sidste par måneder så når jeg rammer det nu, bløder det meget let :S Det skal jo helst ikke være sådan, vil gerne have det normalt igen.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 23:06

Tandtråd og evt. de der plast tandstikker. Du må IKKE bare børste løs på tandkødet. Man kan ligeså stille komme til at børste tandkødet væk, så står du med blottede tand halse som gør super naller

Belinda

" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama

Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...

0
0
Svar på denne tråd

tandkød...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 07:45

Er det tandlægen der har stillet diagnosen tandkødsbetændelse, er der taget røntgenbilleder for at udelukke huller imellem tænderne? det er vigtigt at det er udelukket.

som B-king også skriver er det vigtigt at du udover tandbørstning kommer ind og massere tandkødet immellem tænderne. Du må gerne ramme tandkødet med tandbørsten ( vælg en blød )og massere blidt. Brug derudover tandtråd eller soft-picks ( er mildere at bruge end tandstikker ). Tandkødet må gerne bløde det vil med tiden blive bedre. Få evt din tandlæge til at vise dig hvordan du skal bruge disse hjælpemidler i mellemrummene.

III-Welshhoppe 8 år efter Parcybedw Boy George sælges

1 års welsh hingsteplag sælges efter Rytterbjergets Infinity/Parcybedw Boy George

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 08:29

Jeg fik noget klorhexidin opblanding af min tandlæge som skulle 'gnubbes' på tandkødet 2 gange om dagen med en vatpind i noget tid.

Og strenge ordrer på at bruge tandtråd 2 gange om ugen, -hvilket gjorde at det blødte og gjorde ondt i starten, men det gør det heldigvis ikke længere.

Og så fik jeg af vide at jeg ikke skulle børste tandkødet hårdt, da det gjorde et eller andet skidt, kan ikke huske hvad, men det skulle jeg ihvertfald ikke gøre.

0
0
Svar på denne tråd

12345678910
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 09:31

Du skal børste/gnubbe LANGS tandkødsranden og børstehårene skal have en vinkel (ca 45 grader) så de kommer op i den tandkødslomme som omgiver tanden. Betændelsen skyldes overvækst af nogle bakterier som udskiller nogle vævsbeskadigende stoffer, derfor er "kuren" at man sørger for at forstyrre den skadelige bakterieflora, som der uværgelig vil komme såfremt man ikke får børstet rigtigt. Bakteriebelægningerne sidder ikke udvendigt på slimhinderne men i tandkødslommer og på mellenrumsflader. Desuden skal du tænke på at børsten ikke når tandens "mellemrumsflader" (2/5 af tandens flader)så det er også vigtigt at få renset her hver dag. Man kan bruge tandtråd som selvfølgelig også skal føres helt op i tandkødslommen langs tandens axe, eller man kan bruge mellemrumsbørster eller trekantede tandstikkere, her er det vigtigt at tandstikkeren vender så den passer ind i det trekantede mellemrum og så skal man presse den så langt ind at den gnubber tandlfladerne rene.Det vil bløde en del i starten men hvis du er omhyggelig med at fjerne årsagen til betændelsen, så forsvinder den hurtigt.

God fornøjelse fra

Karen (tandplejer)

Nu med masser af links på Facebook

www.facebook.com/?ref ...

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 09:54

Min mor har tandtråd, tror jeg nupper lidt af hendes og bruger. Tak for jeres svar.

Jeg skal have taget røngten næste gang jeg skal til tandlægen og sidst jeg var der sagde hun der var lidt begyndende tandkødsbetændelse og jeg derfor skulle være efter mig selv med tandbørstingen. MEN.. Jeg var også fin til tænderne, men har glemt mit tandkød så nu bløder det. Piv.

Jeg vil prøve at børste op i lommerne og masserer det og håber det bliver bedre snart. Ellers må jeg ringe til dr tand :)

Tak

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 09:58

De andre er kommet med super gode råd, jeg vil bare sige at man ikke skal børste hårdt, men stille og roligt.

Derudover, har jeg haft problemer med tandkødsbetændelse det meste af mit liv, men efter jeg skiftede til el-tandbørste er det pist væk! Den fik åbenbart masseret det grundigere for mig..

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 12:38

Som BigWhopper skriver kan en el-tandbørste være en god ting. Man kommer ikke til at børste så hårdt og den laver de cirkulære bevægelser som er gode for bisserne og tandkødet. Derudover kan du også nå de bagerste tænder (kind/visdomstænder) da der ikke altid er så meget plads til en alm. tandbørste. De kan købes tit til omkring 200,- og er en god investering.

Belinda

" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama

Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 13:03

Jeg har overvejet en el-tandbørste men min tandlæge fraråder dem. Så jeg tror jeg beholder min alm :D

McLean

0
0
Svar på denne tråd

sandra cashew
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 13:43

jeg ville også sige du skulle bruge tandtråd, det er lidt bedere end tandstikkere.

men nu er der nogle der ikke kan bruge tandtråd og jeg er en af dem så jeg må bruge tandstikkere.

men tandtråd er bedere.

det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd

12345678910
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 17:03

Dette her er den mest geniale opfindelse, siden "den dybe tallerken" blev opfundet. Den lyseblå model her er til snævre mellemrum og der er en lyserød model som er tykkere og konisk, den passer til folk med store mellemrum.

Det smarte er det forlængede skaft og at man kan vinkle den, så den kan bruges indvendig fra.

www.webapoteket.dk/produkter/gum-bi- direction-2-i-1-mellemrumsboerste-1- stk?menu=bjw

Nu med masser af links på Facebook

www.facebook.com/?ref ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider