Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Om jeg fatter det!
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 20:02

En eller andet, giv mig lige en fornuftig forklaring på hvorfor ponygrænsen går ved 16 år!?

Hvorfor hedder den ikke over 160 cm høj, eller voksen og "børne" afdelinger/klasser på pony ???

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

desværre NEJ
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 20:12

fatter ikke systemet....

Synes i den grad at der mangler en "mellemperiode"....både for "voksne unge" der skal ride mod voksne med mange mange mange mange år på ridebagen.

Jeg fatter heller ikke en brik af at man ikke indkoorpererer "mellemhestene" - altså de der er mellem 148 og 160 i reele klasser - for småfolk - eller juniorryttere/juniorklasser....

Så desværre som skrevet i overskriften - NOPE - fatter ikke en bjælde....

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

DRF - Come on
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 20:24

Synes deres aldersgrænse er ude i hampen !

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 20:32

DRF har jo forsøgt at indføre de der mellem klasser, der kom bare aldrig rigtig gang i det - desværre.

Men hvorfor grænsen er kommet til at ligge der - det ved jeg ikke.

Hilsen Nina

Betty 22.04.1994-30.08.2010

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 08:58

Så absolut enig!!

Bare fordi man er 16, kan man jo godt veje aaaalt for meget til sådan en lille ponz. Eller være 1.80.. Jeg syntes der burde være vægt og højdekrav i stedet for.. Alderen kan da et eller andet sted være fuldstændig ligegyldig..

Og hvilken hesterytter sidder ikke og savner at være ponyrytter igen??!! Hvorfor skal vi straffes bare fordi vi er over 16 år?!

Hilsen Marlene ;-)

Et hjem er ikke et rigtigt hjem, før man sidder på ryggen af en hest :-)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 09:07

Jeg er bestemt også en varm fortaler for voksenponyklasser OG ikke mindst, voksen SMÅhesteklasser.

Jeg er 1.60 høj/lav og vejer 57 kg. Jeg ligner en idiot på alt over 1.60, og iøvrigt siger de større heste mig intet. Jeg har konsekvent valgt at ride pony, eller småhest. Min nu afdøde Araber var 1.48, min nuværende 150-52...måske endda lavere...har aldrig været nogen ørn til det der stangmålshalløjsa.

Men hvorfor skal jeg, og andre voksne, straffes for at vælge pony eller småhest? Nogle har endda valgt at beholde den pony de har haft siden de var børn...er det ikke et humant og dyrekærligt move?

Jeg er i det mindste så heldig/smart, at vælge at ride en renracet Oxèr med stamtavle, hvilket gør at jeg kan starte Araberstævner. Der er vi alle i samme båd...men vil jeg begynde småt, kan jeg få lov at starte mod de store DVère på 1.70+..Det er sq ikke helt fair.

Zahrah Hamrah El Azraff ...mindre kan ikke gøre det (;

Cobra dressur sadel sælges!!!17 tommer, medium bom..skriv ved interesse.

0
0
Svar på denne tråd

I må gribe i egen barm...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 09:13

Der er faktisk for år tilbage lavet småhesteklasser i DRF - men ingen startede dem.

For et par år siden åbnede man så op for muligheden for at lave voksenponyklasser, altså ponyklasser (efter ponyreglement) for ryttere over 16 år - men ingen startede dem. Derfor bliver de som oftest heller ikke udskrevet.

Jeg rider 1'er pony og starter ikke ret mange stævner (mest kørsel), men når jeg gør, så er det ligeså gerne DRF-stævner som Fjordhestestævner, og jeg har lige så mange (eller få ;)) rosetter med hjem fra DRF-stævner som fra "vore egne" stævner.

Der er efterhånden flere voksenponyryttere der starter stævner - men der er ikke nok til at vi kan have vore egne klasser. I hvert fald ikke i distrikt 11/13.

Derfor kære ryttere: se at komme ud af busken! Hvis der er 10+ voksenponyryttere til stævnerne, så vil stævnearrangørerne med garanti godt udskrive klasser til jer :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Der er skam muligheder
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 09:32

men de bliver bare sjældent udnyttet. Det er ikke ret mange år siden at man lukkede op for at klubberne kunne åbne ponyklasserne for voksne på ponyer. Det gjorde rigtigt mange klubber, men der var bare ikke rigtigt mange ryttere der meldte sig til, så blev det taget af programmet i mange klubber igen. Der findes dog stadig nogle stykker der gør det.

Overgangsperiode den anden vej har man jo. man kan jo ride både children, junior og youngrider hvor man ikke skal ride mod voksne. Det er nok mere på et lidt højere niveau end klubstævner, men det står da klubberne helt frit for at udskrive klasser for junior/youngriders eller children eller i det hele taget at lave en begrænsning på alder i nogle klasser.

tilbage for 10-15 år siden var der noget der hed småheste. det var åbent for ryttere over 16 på ponyer og så for heste op til 158 cm. de afholdt da DM og alt muligt. Men det var bare meget tyndt med antallet af mennesker der startede det.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd

Jamen....
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 10:00

en stor 15-årig må vel godt starte hest.... Det er vel ikke noget KRAV at de rider pony....

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

dommeren
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 10:03

må faktisk også gerne diskvalificere en ekvipage hvis rytteren er for stor til at ride på den pony/hest de er klatret på nakken af. Jeg ved ikke om det er blevet gjort endnu, men de har muligheden.

Og som zamangah skriver så kan man jo ride hest når man har lyst. children klasser er specielt for børn under 14 år på store heste. der afholdes, DM, EM og VM for dem og vi havde faktisk en dansk rytter til start til VM i år. Dm gik så vidt jeg husker i 120 cm altså hvad der svarer til La.

juniorerne er så mellem 14 og 18, youngriders mellem 18 og 21. i dressuren har man vidst endda eccocup for ryttere under 25 også.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd

For store ponyryttere
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 10:11

Jeg har hørt om dommere der påtaler overfor ponyryttere at de er for store til den pony de sidder på. De har alle taget kritikken til sig og kommer ikke til start mere. Så måske ikke diskvalifikation, men et lille velplaceret råd.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider