Jeg har altid været stor fan af Dirch Passer - på trods af at jeg er 25 år og ikke har oplevet Dirch i levende live.
Jeg har mange af hans film og har altid set ham som et "forbillede" for alt hvad der er dansk.
Jeg fik bogen om hans liv til jul sidste år og den er faktisk helt interessant læsning.
At hans liv var fyldt med damer, lavt selvværd og intriger vidste jeg godt. Han kunne ikke klare modstand og flygtede når der var konflikter.
Min morfar har faktisk kørt taxa for Dirch og han fortalte blandt andet at Dirch var utrolig snaksalig, vittig og menneskelig.
Jeg har ikke set filmen, venter til jeg kan leje den for tror mere det er en film jeg vil se hjemme i min egen sofa.
Når jeg ser de gamle danske film, kan jeg godt blive utrolig trist over at tænke på hvor mange af de skuespillere der ikke blev ældre end i 50'erne.
Kjeld Petersen blev kun 41
Preben Kaas begik selvmord i en alder af 51
Dirch selv blev kun 54
Carl Ottosen blev også 54
Tror deres liv var alt for præget af at det var lige nu og her de var kendte. Samtidig blev man jo ikke på samme måde rig dengang af at være skuespiller.
Men Dirch passer medvirkede i omkring 94 film, og derud over var han jo også med i et utal af revyer.
Jeg glæder mig meget til at se filmen, men tror ikke den fortæller mig noget som jeg ikke vidste, men det bliver spændende at se den anden side af Dirch