Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Træt af min familie
Forfatter: 
Dato:  19-09-2011 17:46

Her sidder jeg og har modtaget den ene onde mail fra min mor efter den anden.

Jeg aner snart ikke mine levende råd, og nu vil jeg høre jeres mening.

Mine søstre (begge i 20'erne og jeg i starten), har ikke rigtig kontakt til vores mor. Vores barndom var plaget af druk og forskellige mænd som "papfædre" og en stram økonomi. For mig og min ene søsters vedkommende - mobning. Min ældste søster kom ud i stoffer og min anden søster fandt sit kald i det nordjyske. Selv er jeg i det vestjyske og arbejder på en skole - 45 km fra min mor ca.

Min ældste søster - der er bosat i det midtjyske og har en søn, har ikke haft kontakt til min mor siden 2004. Min anden søster er træt af løgnene, fordrejningerne og beskyldningerne - og har ikke haft kontakt til vores mor i 4-5 mdr.

Kun jeg skrev glædelig morsdag og tillykke med fødselsdagen, da jeg ikke kan lade være - sådan er mit hjerte indrettet.

Sagen er den, min mor vil have os til at hente vores ting - men INGEN af os har muligheder for det, eller lyst! for det er blot endnu en undskyldning for at komme i kontakt med os og se os.

Jeg holder da af min mor, men det er bare svært at være i familie med en der ødelagde alt jeg ville ha' i mit liv - nogen der vil mig. Disse ting har jeg kæmpet mig tilbage til, men det var uden hendes hjælp. Da hun fandt ud af det, vendte fanden i hende. :(

Hun vendte min moster mod mig, og min moster gik mod mig (fortalte ALT der stod på facebook), og da jeg slettede min moster og kusine, gik det da først galt!

Mit spørgsmål er: hvordan får jeg min mor til at forstå jeg ikke vil snakke med mine søstre om at de skal se hende osv? Og hvordan får jeg hende til at stoppe med hende beskyldninger? Og sidst, men ikke mindst: hvordan får jeg hende til at forstå jeg ikke vil fortælle alt om mig og mine søstre?

Det blev vidst lidt rodet, men håber i har et råd..

0
0
Svar på denne tråd

du får hende
Forfatter: 
Dato:  19-09-2011 19:43

til at forstå det ved simpelthen at lade være! Længere er den ikke.

Spørger hun så til det - så fortæller du ærligt hvorfor. Færdig bum, ingen fingre i mellem der.

Hun skal ik BRUGE dig og prøve at gøre dig til en lus mellem to negle

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

øøøhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  19-09-2011 19:51

slut fanido

intet andet at gøre

kort og kontant hun må svælge i sin egen samvittighed og ikke mindst respektere det

at det er SLUT

stort kram og hold hved de mennesker der vil dig godt i livet

der findes intet vigtigere end at leve

at eksistere er blot at være

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2011 20:26

TS, hvis du har prøvet at forklarer din mor hvorfor du ikke vil fortælle alt om dig og dine søstre, eller at hun selv må kontakte dem for at de henter deres ting, så er der ikke mere du kan gøre... For så vil hun jo ikke forstå det... Ingen kan tvinge andre til at forstå noget, så du må bare holde fast i din beslutning om ikke at fortælle noget...

Dog vil jeg råde dig til at vudere, hvad det her forhold til din mor giver dig... Jeg ved at båndet til et familie medlem er stærkere og at det er rigtig svært 'bare' at stoppe med at se dem... Men hvis forholdet kun giver en noget negativt, så er det måske værd at overveje om du skal følge dine søstre i deres valg om ikke at se jeres mor...

Perle

Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-09-2011 21:14

Når jeg forklarer min mor at jeg ikke ønsker og fortælle om mine søstre, så giver hun mig skylden for at jeg ikke gør noget for at vi kan blive en familie.

Det er bare RIGTIG svært, for jeg har aldrig haft en far, og min mor forsøgte i mange år at gøre mig til "morbejse", og det har nok gjort det værre at bryde med hende.

Tanken om at hun pludselig ikke er her mere, gør heller ikke tingene nemmere.

Men det bedste er som i skriver, bryd med hende. men det er så forbandet svært.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider