Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Oplys mig ang. Dansk Folkeparti
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 19:05

Inspireret af en anden tråd og den kæmpe procentdel der stemmer DF herinder. Oplys mig venligst hvordan man kan stemme på et parti som deler ideologi, menneske- og verdenssyn med folk som Anders Breivik - de 'røde' er landsforræder og muslismer vil kolonisere Europa m.m.

Jeg siger ikke at DF står inde for hvad Anders Breivik gjorde - kun at de deler det samme tankegods, samme ideologi og syn på verden.

Så oplys mig venligst hvad der får folk til at overhovedet at overveje at støtte en sådan højre ekstremistisk tankegang

0
0
Svar på denne tråd

ØHHH HVAD
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 19:10

Det kan jeg slet ikke følge dig i, synes det er vildt overdrevet.

De mener at udlændige skal opføre sig ordentligt. De siger at de meget gerne må være her, men at de skal have job og betale skat ligesom alle vi andre gør.

Hvad er der galt i det?

Jeg siger ikke at jeg stemmer på dem, men jeg hører da i det mindste ikke kun det negative folk siger om DF.

0
0
Svar på denne tråd

Ingen overdrivelse
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 19:22

Det er ikke overdrevet overhovedet - prøv at se flg. udtalelser fra diverse fra DF - det samme står i Breiviks manifest:

Louise Frevert:

Vor naive indstilling til humanitet og menneskerettigheder gør os alle til lette ofre for en totalt menneskefjendsk religion, der under den 3. Jihad i disse år tilkæmper sig stadig mere magt i de vestlige demokratier, under trusler om terror af en styrke, Verden ikke tidligere har oplevet - terror uden grænser - som ingen vestlig regering har midler til at beskytte sig imod, under den nuværende 'humane' lovgivning. Vi venter kun på, at terrorbomberne skal sprænge vore demokratier, så de krakelerer, før vore anti-terrorstyrker kan træde i funktion. Det véd Det Muslimske Broderskab, så de har frit spil til at planlægge og gennemføre deres aktioner, hvor og hvornår det passer dem. Og det er ikke engang nødvendigt at lade bomberne sprænge, for vor frygt er allerede så stor, at vi næsten overalt hjælper muslimerne med love, der beskytter dem imod landets egne borgere.

(Morsø Folkeblad, 6.4.2005)

Mogens Kamre:

Vi er økonomisk, kulturelt og militært overlegne, og vi kan tage vore lande tilbage, hvis vi vil (...) De islamiske parallelsamfund i EU må opløses med den fornødne magtanvendelse, og mennesker, som ikke tilslutter sig det europæiske værdigrundlag, må udvises. Vi kan begynde med imamerne og med at lukke deres kommandocentraler, moskeerne.« (Knus tyrannerne. Erindringer, maj 2011).

Søren Krarup:

Er det ikke fantastisk, at et kristent menneske siger, at det at være imod islam skulle være noget forkert. Hvis ikke det er det, hun selv er, så er hun da mildest talt en afsporet kristen. Hvad står der i den første artikel i vores lutherske bekendelse. Der står, at muslimerne er kættere, som man som kristen skal vende sig imod.« (JP.dk, 14.5.2008).

Man finder en kæmpe samling af udtalelser som kunne have stået i breviks manifest her:

www.humanisme.dk/hate-speech/ index.php

0
0
Svar på denne tråd

Dansk Folkeparti
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 19:23

Kan godt være jeg gør nogle af DF's tilhængere vrede nu..

Men min holdning er sådan, at jeg skammer mig over at leve i et land, hvor et parti med så snævert et menneskesyn får så mange stemmer. Hvem i ALVERDEN stemmer dog på dem? Kan slet slet ikke sætte mig ind i det..

Bevares, de har en god dyrevelfærdspolitik, faktisk som det eneste parti. Det kan jeg godt lide dem for

Men deres udlændingepolitik Selvfølgelig skal indvandrere opføre sig ordentligt, det skal vi alle sammen! Tvivler bare på at DF's løsningsforslag vil afhjælpe noget som helst.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 19:26

Efter ABs terrorangreb i Norge, kom alverdens analytiker frem og sagde, at noget af det der lagde grunden til, at en mand som AB kunne legaliserer over for sig selv, at gøre som han gjorde var - den retorik som bla a DF brugte over for folk af anden etnisk herkomst.

DF har en strategi der går ud på, at gentage negative menneskesyn, så mange gange, at det i deres og andres bevisthed bliver den endegyldige sandhed. Jo flere gange DF gentager tingene, bliver retorikken skarpere og skarpere. På den måde "fodre" de folk i små doser, så selv det mest uappetitlige bliver spiseligt.

Snedig og velkendt måde at manipulerer mennesker på.

Så nej det Søs skriver er ikke en overdrivelse.

Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
0
Svar på denne tråd

I guder
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 19:35

I må jo mene jeres, jeg svarer på TS spørgsmål. Hendes spørgsmål går vel på hvorfor folk stemmer DF og ikke hvorfor man ikke skal stemme DF. Altsammen noget i svarer på.

Jeg kan f.eks godt lide at DF har dyrevelfærd som en prioritet, som det eneste parti, så vidt jeg ved. Men så har de så også en hel masse andre dårlige mærkesager.

Jeg forsøgte blot at svare på spørgsmålet. Men sådan er det altid herinde, der bliver altid svaret i øst når folk stiller et spørgsmål i vest.

Så er det s.. ikke nemt at føre en debat vel?

0
0
Svar på denne tråd

hvad har de egentlig gjort for dyr?
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 19:39

Nemlig ponymor - det er god, gammeldags propaganda :-)

Er der egentlig nogen der kan nævne bare en ting DF har gjort for dyrene i de 10 år de har siddet ved 'magten'?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 19:44

Ayalone - ej hvor er du mærkelig.

Du starter selv med at angribe det som søs skriver - så kommer der nogen der forklarer/underbygger, det søs skriver - og så er det os der ikke ved hvordan man debatterer.

Jamen vi ER jo i fuld gang med at debatterer.

Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
0
Svar på denne tråd

overskriften
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 19:46

Jeg stemmer ikke DF.

Jeg synes de har nogle fine mærkesager, men deres udlændingepolitik kan jeg ikke forlige mig med.

Men mht. hvad de har opnået ved deres dyrepolitik stå flg. på deres hjemmeside www.dyreneharenstemme.dk/ hvemtalerfordyrene.html

Med de fantastiske fem heste: Buddy, Whitney, Apollon, Nolan og Succes

Samt den dejligste hundeven Buffy

0
0
Svar på denne tråd

DFs indsats for dyrene
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 19:48

fra DFs webside

Ja - Dyrene har en stemme på Christiansborg.
Dyrenes stemme er Dansk Folkeparti.

Igennem en årrække har Dansk Folkeparti lagt sig i selen for at tale dyrenes sag, der hvor det gør en forskel - på Christiansborg og i Europa-parlamentet.

Vores indsats har været med til at gøre en forskel. Den maksimale transporttid for slagtedyr er reduceret til 8 timer, brændemærkning af heste er blevet forbudt, import af hunde- og katteskind er blevet forbudt, og hvert år har dyreværnsorganisationerne mulighed for at søge penge i en pulje, som Dansk Folkeparti har fået gennemført på finansloven - for bare at nævne et par af de eksempler, hvor Dansk Folkeparti har gjort en forskel.

Hver dag arbejder vi på Christiansborg for dyrenes skyld - for at gøre det endnu
bedre for vores firbenede, skællede og fjerprydede venner.

100% oldenborger 100% kærlighed.

se mine annoncer.

0
0
Svar på denne tråd

tak for links
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 19:50

Tak for links og citater - det var gået min næse forbi :-) Og ret skal være ret :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hold nu kæft!
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 20:12

Det fis med at sidestille Anders Breivick med DF er noget forpulet fis! Er selv DF'er og føler mig direkte stødt!

Jeg stemmer på DF fordi:

- de er de eneste der har fået fingeren ud af r*ven med hensyn til dyreetik og lovgivning.

- "Vil man nyde, må man yde"-politikken (gælder både ind-og udlændinge!)

- De vil tage ansvar for de svage i landet.

- Ønsker nyeste teknologi på sundhedsområdet og en stærk nedsætning af ventelister på sygehuse.

- De vil ha strengere straffe af forbryder, og bedre støtte til ofrene!

Jeg skammer mig ikke over at jeg er tilhænger af DF - Tværtimod!

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 20:13

Hvis folk udelukkende stemmer DF grundet deres dyrepolitik, synes jeg godt nok det er skræmmende.

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

111111111
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 20:19

Er jeg mærkelig? Tak for det

Jeg svarer blot på hvorfor jeg kan forestille mig at nogen stemmer på DF, ikke hvorfor man ikke skal stemme.

Og ja, de har netop sørget for at dyrenes transporttid er sat ned til otte timer. Må da indrømme at jeg er ked af, at der ikke er andre partier der tænker på dyrevelfærd.

Forstår ikke at man kan sige at AB gjorde som han gjorde på baggrund af partier som DF? Synes det er lidt langt ude.

0
0
Svar på denne tråd

hvor må jeg ikke ytre mig?
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 20:22

Anne ?drømmen lever stadig?:

Hvorfor må jeg ikke sige min menning (du skriver hold kæft) når du har retten til at ytre din?

hvis du føler dig stødt over hvad jeg skriver - hvordan tror du så indvandrere har det med at læse om at de voldtager deres døtre?????

Men igen er det noget der ofte har kendetegnet DF og tilhængere, at meninger kun er ok så længe de ligner deres. Ellers er man landsforræder - som jo også var Breivik argumentation for at slå de unge DSU'er ihjel.

hilsen en af de røde landsforrædere.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 20:23

Docky..... Jeg er helt enig!!

Men derudover er jeg også helt enig med TS, Ponymor og jer andre, som forundres!!!

Jeg blev noget målløs, da jeg så, at DF har næstflest stemmer herinde.

Rystende!!!!!

Maria

Kieffer Rusty Ulla Salzgeber Exellent sælges. Super lækker sadel. Meget lidt brugt. Se billeder på min præsentation.

Hvis din hest er død,- så stå af!

0
0
Svar på denne tråd

svar til ayalone
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 20:26

Ayalone: DF og Morten Messersmith er nævnt i Breiviks manifest mange gange. Breivik var en stor beundrer at hvad DF har gjort. AT de var et af de eneste partier i Europa som forstod hvad kampen gik ud på. Ergo deler de samme ideologi, menenske- og verdenssyn. Og det forstår jeg ikke nogle vil støtte !!!!!

0
0
Svar på denne tråd

sammenligning...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 20:29

Breivik er en psykopat, som synes det er ok at myrde børn - derfor synes jeg også sammenligningen med DF er ekstrem.

Ja, de har noget retrorik, der er ens, men som du selv skriver, så går DF ikke indfor mord.

Breivik er vist bedre i sammenligning med Hitler og Peter Lundin osv. som også gik/går ind for mord...

Tvivler også på at Breivik går ind for dyrevelfærd eller ældrepleje, men jeg kan tage fejl?

Lækker dressurbetonet plag fra 2010 sælges - se den under hesteprofiler!

0
0
Svar på denne tråd

DF og de svage
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 20:30

Anne ?drømmen lever stadig?: tager hånd om de svage skriver du.

Fattigdommen (OCD's fattigdomsgrænse) er øget med 50% siden 2001 - hvor DF har siddet med de afgørende stemmer. Hvordan kobler du det sammen med at gøre noget for de svageste?

0
0
Svar på denne tråd

tale og handle
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 20:31

Stald Lauenborg: jeg taler om at de deler tankegods - deres holdninger er de samme omend den ene part gør noget drastisk og de andre bare taler om det.

0
0
Svar på denne tråd

sammenligning....
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 20:40

Du skriver; "...den ene part gør noget drastisk og de andre bare taler om det" - mener du derved at DF taler om at myrde, mens AB udfører det?

Jeg tror, hvis DF begynder at opfordre til at skyde frememde, så er er deres dage, som parti vist talte:-) men igen jeg er ikke så godt inde i politik, at jeg ved om DF snakker om mord?

Lækker dressurbetonet plag fra 2010 sælges - se den under hesteprofiler!

0
0
Svar på denne tråd

1111111
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 20:41

Jeg melder bare pas, det er ikke til at føre en samtale, når der bliver selekteret i hvad man vil læse/høre. Breivik og DF med ens ideologi, nu styrer i Jer lige.

Han er jo syg i hovedet.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 20:44

Jeg syntes til gengæld at denne sætning er skræmmende:

DF og Morten Messersmith er nævnt i Breiviks manifest mange gange. Breivik var en stor beundrer at hvad DF har gjort. AT de var et af de eneste partier i Europa som forstod hvad kampen gik ud på. Ergo deler de samme ideologi, menenske- og verdenssyn. Og det forstår jeg ikke nogle vil støtte !!!!!

Der er da godt nok gået lidt Ludvig holberg i den - "En sten kan ikke flyve. Maren kan ikke flyve. Ergo er Maren en sten"

Jeg stemmer Venstre denne gang, men har stemt på DF tidligere.

Problemet med politik er lidt, at folk læser hvad de vil læse, og lukker ørerne for resten. Jeg syntes Enhedslisten er skræmmende, og er chokeret over, hvor stor en opbakning det parti står til at få.

Grunden til jeg stemte DF i sin tid var grundet de turde sige deres mening. Nej, jeg var ikke enig i alt hvad de sagde, men mange af deres mere radikale tanker vil jo aldrig gå igennem - vi bor jo i et demokrati hvor der skal være overvejende enighed før noget vedtages.

Jeg går ind for dyrevelfærd, "skik følge eller land fly" tankegangen m.m. Jeg er blevet opdraget af bl.a. en mor der har arbejdet meget indenfor kommunen, flytnigområdet samt folkeskole-området osv de sidste 15 år. Jeg har boet, og bor pt, i udlandet. Men derfor kan jeg stadig godt være enig med Pia K som JEG syntes er en enormt dygtig og kompetent politiker - ligesåvel som jeg syntes Margrethe Vestager er dygtig. og Anders Samuelsen. Osv osv osv.....

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

PGO G-max scooter sælges - 8000,- - billeder kan fremsendes!

www.dba.dk/pgo-pgo-g-max-2008-3700- km/id-7423161 ...

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 21:00

Søs ?Meggi? - Mit "hold da kæft" var ment som et "WOW! for en udtalelse!"

Gør opmærksom på at det der bliver skrevet nu er MIN PERSONLIGE meningen, og ikke er ment som en salgstale for DF!

(LÆS VENLIGST HELE INDSLAGET INDEN DER GÅES TIL ANGREB!)

At sætte Anders B. i sammenhæng med DF er helt ude i hampen. Ingen DF har den hensigt at udrydde vores udlændinge/politiske modstandere, eller lave en terror aktion lignende den Anders B. lavede i Norge - Jeg personlig foragter det svin og mener han skulle brænde langsomt op i helved!

At Anders B. valgte at nævne DF mange gange i sit manifest er tegn på manden har en forskruet tankegang og indstilling til DF's politik!

Udlændinge:

Kommer man til landet og er villig til at yde, jamen så er man selvfølgelig også velkommen til at nyde! Dvs.

- Lære det danske sprog, sætte sig ind i den danske kultur, deltage i arbejdet.

De skal være velkommende til at beholde deres kultur og tro, så længe det ikke skrider mod den danske lovgivning.

Og er man først velintegreret i danmark så står man på lige fod med alle andre danskere.

De ældre:

Vi skal uden tvivl passe på vores ældre og vise mennesker! De skal have bedre vilkår!

- En hurtig indskydelse fra DF - De vil give alle ældre borger 15.000,- mere i ældrecheck hver år! (Pengene skal tages for vores Ulands-bidrag!)

Jeg synes det er forkastelig at vores ældre mennesker kan gå op til 14 dage uden et ordenlig bad!

(Man er ikke landforræder fordi man er rød! Man er bare mere til Helle, som ikke kan tælle )

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

hold nu op
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 21:08

Hold da op hvor er det forkasteligt at sammenligne AB med DF. Jeg ved at overdrivelse fremmer forståelsen men tænk lige over hvor dumme I lyder inden I skriver.

100% oldenborger 100% kærlighed.

se mine annoncer.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 21:09

Måske er der bare flere racister på HN end man har lyst at stå frem og indrømme

AB er jo en psykopat hvor det har slået klik i hovedet uanset hvem han refererer til, og det er der nu ingen partier eller andre der kan gøre noget ved.

DF fik igennem at genindføre grænsekontrollen, og ja det kan kun komme os til gode hvis antallet af polakker osv bliver bragt ned, uanset hvad de andre lande osv mener.

DF går ind for at hjælpe sygehusvæsnet, vores ældre, og vores folkeskoler .

DF mener at vi skal satse på børnene da de er vores fremtid.

Deres udlændingepolitik hvor de mener at man skal følge dansk lovgivning eller skride, den kan jeg ikke rigtig se noget forkert i.

Selvfølgelig har der været uheldige elementer ind imellem, hvor det tager overhånd, men det er jo faktisk ikke partiets holdning, hvad enkeltpersoner foretager sig, og DF kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for AB. tror i Pia har sendt ham et telegram og bestilt ham?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg må melde mig under fanerne
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 21:18

der ikke forstår DF - pga. udlændinge politiken - alene af den grund at jeg forstår ikke at de ikke må være dem selv fordi de kommer til Danmark? De har måske haft det svært, er flygtet fra krig, har set folk dø - nu kommer de til Danmark, bliver spærret inde på asyl centre og hvis ikke de har en ordentlig uddannelse og taler dansk så kan de tage hjem igen - hold da op ..
Lad os lige give folk en chance ?

Danskere der bor i udlandet bliver budt velkommen, og gæt engang - vi samler os OGSÅ i grupper med andre danskere - det er nemlig en normal menneskelig reaktion.

Jeg mener derimod danskerne skal være åbne og nysgerrige, invitere folk ind i samfundet, hjælpe dem, interessere os for deres religion og kultur og støtte dem i det - ligesom jeg så går ud fra de også er det den anden vej :) Det er min oplevelse af de indvandrere jeg kender, de spørger ind til dansk kultur, ligesom jeg spørger ind til deres - åbenhed og ærlighed er vejen frem i min verden ..

Hilsen Celia

Sieze the day!

Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 21:19

Jeg må, dyb indånding, erklære mig enig med Søs, omend knap så følelsesladet.

Det værste DF-statement var, for mig, da Pia, efter sagen med de statsløse palistinænsere og deres bevidst negligerede krav på statsborgerskab, gik ud med meldingen om, at stred dette mod menneskeretskonventionen, ja så burde DK melde sig ud af denne.

I øvrigt var sådanne konventioner forældede..

Her hører hele ansvaret for vores humanistiske verdenssyn så op...

For en god ordens skyld, så er den liberale frie kapitalistiske verdensøkonomi skruet således sammen, at benytter vi os ikke af planøkonomiske fællesfinancerede redningspakker under vore finansgiganter, ja så æder de frie markedskræfter os..

Gnæk, gnæk, jeg har altid sagt at liberalisme og kapitalisme var en døgnflue..

Når vi nu globaliserer verden, så er det nok mere realistisk at vi går på 1/2 løn, for at resten kan gå på 1/4 løn, end det er at skose dem for, ikke at være nået samme stade i velstand som os.

Men vi burde kunne gøre dette med anstændighed og humanisme...

Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 21:28

syntes da egentlig det er ret relevant at forholde sig til partier som DF i forbindelse med Breivik. Hvorfor ikke? han repræsenterer politisk kriminalitet/ terror knyttet til den ekstreme højrefløj som også DF og andre ultra nationalistiske partier tilhører. Uanset hvor syg den mand måtte være så er han lige så meget terrorist som den venstreorienterede Baader Meinhof organisation og islamiske ekstremister. Jeg syntes ærligt talt det var ret påfaldende at der, inden hans nationalitet blev afsløret, blev talt al qaeda og muslimsk terror med fokus på ordet TERROR og da det så kom frem at han tilhørte højrefløjen ja så vips vaps....så var han bare en enlig psykopat! DF og andre partier som dem har så uhyre travlt med at forlange at alle muslimer, også de som intet har med terrororganisationer eller bare ektreme religiøse bevægelser at gøre straks skal træde frem og fordømme terror men når fingeren peger mod egen lejr bliver der straks taget afstand og vasket hænder selvom man i stedet burde stoppe op og spørge sig selv om syndebuksmentaliteten og spredningen af frygt og fremmedgørelse måske burde drosles lidt ned nu...Undskyld TS for sidespring! her bliver der ikke stemt DF!

0
0
Svar på denne tråd

hov ja
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 21:30

Jeg så også helst en forhøjelse af grænsekontrollen i Frederikshavn, af frygt for norsk terrorisme...

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 21:33

Jajajaja, Pia K er en rigtig dygtig politiker, og de kæmper godt nok for dyrevelfærd, MEN, som flere allerede har nævnt; deres udlændingepolitik.
Den er simpelthen så langt ude, og at sidde og gøre alle mennesker som ikke har en grisefarvet hud til syndebukke og forbrydere mv er for langt ude.
Det kan jeg slet ikke forene mig med, eftersom jeg gennem tiden både ved at have boet i samme by som en stor ghetto (hvor der for et par år tilbage var skyderier) og nu, på Nørrebro, stadig har til gode at kunne sige at indvandrere er større idioter end danskerne, for det kan jeg ikke!

Nogle af dem har ikke noget job nej, men det er sku lidt svært at få et job medmindre du taler perfekt dansk(det er da endda sagt af en amerikaner jeg mødte for 6 mdr. siden!)
Og hvis de så alligevel kan dansk, så er det jo altså ikke fordi at arbejde eller praktik pladser hænger på træerne.

-Men måske er jeg så heldig, at jeg kun har mødt folk der i det mindste prøver at integrere sig i et MULTIKULTURELT og MODERNE samfund.

Selvfølgelig er der forskelle! De kommer fra en helt anden kultur, den normale gennemsnitsdansker ville heller ikke kunne begå sig i et samfund i mellemøsten uden at have problemer med den enorme omvæltning det er!

Ikke at alle prøver, men der er f*ndme også en del danskere der sidder hver eneste måned og venter på dagpenge og kontanthjælp og hvad det ellers hedder, problemet er bare, disse mennesker æder bacon og snakker uden accent, så de kan jo ikke smides ud.

0
0
Svar på denne tråd

Amen Mirakel
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 21:34

Som tilhænger af DF må jeg nu være en støttepille for psykopater og andet småskrammel ..

Terroristen fra Blå blok har sagt sit (nok) sidste ord!

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 21:38

Jeg er ikke DF'er. Faktisk er DF det danske parti, jeg har mindst respekt for. Det er ikke fordi, jeg ikke kan se, at de gør gode ting, fx dyrevelfærden. Det er heller ikke fordi, de kommer med forslag a la "gratis peberspray til alle ældre" eller "genindfør grænsekontrollen", som jeg finder temmeligt populistiske, og spild af penge idet det sigter på at løse problemer, som ikke eksisterer.

Jeg kan såmænd godt være uenig med et parti uden at miste respekten for dem af den grund. Jeg er fx også uenig med rigtig mange af Venstres prioriteringer - men jeg har respekt for det, de står for, selvom jeg ikke står for det samme.

Dér, hvor respekten ryger for mig, er deres menneskesyn. Jeg synes, at Mogens Camrecitatet ovenover rigtig godt eksemplificerer lige præcis dét, jeg ikke kan snuppe ved DF: At vi føler os kulturelt overlegne. Når man forlanger, at indvandrere skal tilpasse sig dansk kultur, med henvisning til, at den er bedre, mener jeg, det er et diskret udtryk for et menneskesyn, der ikke ellers har været socialt acceptabelt siden anden verdenskrig. Men hvad der pakkes pænt ind, er nok lettere, at slippe afsted med at sige... Jeg mener dog ikke, at der kan være nogen tvivl om, at det menneskesyn, DF står for, udtrykker en opfattelse af vores egen kultur som overlegen eller bedre. Trods deres pæne indpakning, er det min vurdering, at det er svært at tolke mange af DF-politikernes udsagn anderledes.

Læg mærke til, at der i folketinget, er bred enighed om, at selvfølgelig skal indvandrere følge dansk lovgivning. Men forskellen ligger i, at man ikke forsøger at hindre dem i samtidig, at udøve de dele af deres egen kultur, der ikke er ulovlige. At man ikke søger at få dem til at tilegne sig DF's normer for danskhed (undskyld, men hvorfor er det nødvendigt at vide, hvem Caroline Wozniacki eller Jorn var, for at bo i DK?). Forskellen ligger i, at DF ikke ønsker, at give indvandrerne samme ret til at udfolde sig og leve frit i Danmark på lige vilkår med andre danskere. De vil påvirke noget så privat som kultur og værdier (jvf. Mogens Camre citatet).

Hvis man skulle følge logikken med, at når nogle misbruger sin position som fx. Imam, så skal imamer forbydes (som Camre foreslår). Så vil det rent logisk være det samme som, at når en fyr som Breivik misbruger et ellers ikke-voldelig politisk program, så skal al form for spredelse af lign. programmer forbydes - i dette tilfælde vil det faktisk sige at DF skulle forbydes på baggrund af deres menneskesyn.

Den form for generalisering kan man jo logisk nok ikke gennemføre. Heldigvis. For selvfølgelig skal DF have lov at ytre deres mening - ligesom imamerne skal. Så længe begge parter holder sig indenfor dansk lovgivning.

Og ingen af parterne, hverken DF eller uskyldige imamer, skal lægges til last, at nogle mennesker, som Breivik eller muslimske terroristgrupper bryder landets love. Og ingen af dem, skal lægges til last, hvis enkeltindivider indenfor organisationen bryder loven. (I mine øjne - der gives jo ellers her i tråden udtryk for både, at Breiviks handlinger skal ligge DF til last, og at enkelte terroristers handlinger faktisk skal ligge et helt trossamfund til last/at enkelte imamers handlinger, skal ligge helle institutionen til last)

Jeg synes faktisk også, at det er skræmmende, at så mange er enige i DF's udlændingepolitik.

Jeg synes også, at det er trist, omend ikke helt så skræmmende, at mange vælger at negligere udlændingepolitikken som værende "kun en lille del af partiets politik", når det faktisk er på dette område, de kæmper allermest indædt for at få politikken indført.

Og jeg synes også, det er pinligt, at en stor procentdel af mine medborgere deler dette menneskesyn.

0
0
Svar på denne tråd

Pocanana
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 21:48

Pocanana: Super indlæg - tak

.

0
0
Svar på denne tråd

såååååå
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 21:59

SÅÅÅÅÅ hvis jeg imorgen mishandler 10 heste til døde og laver et manifest hvor jeg omtaler Hestegalleri med rosende ord og skriver om indlæg der har inspireret mig, så er det altså ensbetydende med at Hestegalleri går ind for dyremishandling?

Hvis jeg flygter fra Danmark, til et islamistisk land og får asyl så kan jeg da uden problemer spankulerer rundt i bikini og drikke mojitos på åben gade, for jeg behøver ikke indordne mig under deres kulturrelle værdier for jeg er jo flygtning! Eller nå nej - der ville jeg nok få et lille problem...

------------------------------------ --------------

Jeg er opvokset i en af Københavns såkaldte ghettoer og har haft mange vennner med anden etnisk baggrund i alle mine skoleår - men jeg har dælme også mødt mange med etnisk baggrund som ingen respekt havde for det danske samfund. Jeg har været udsat for lidt af hvert i de år og har oplevet hvordan den manglende forståelse af det danske samfund fra forældrenes side har gjort at deres børn er blevet småkriminelle og ligger samfundet til last.

Min holdninger at der skal være plads til alle - kristne, muslimer, jehova - så længe at man indordner sig under de danske værdier og retssystemer (læs: trosretning er underordnet).

Min holdning er også at danske statsborgere som ikke kan affinde sig med systemet skal have et spark bagi - dem kan man bare ikke sende hjem da de er danske statsborgere...

------------------------------------ -----------------

Kort sagt - alle er lige hvis blot man tilpasser sig landet - og derfor stemmer jeg DF... Pia skal ikke være statsminister men DF er vigtige at have for at vores land og danske værdier ikke forsvinder...

------------------------------------ ------------------

Problemet med DF er at de er partiet som folk elsker at hade. Mange mennesker hører blot modstandernes ekstremt farvede fortællinger istedet for at undersøge hvad Partiets samlede politik egentlig er. At der så er enkelte kvajpander i partiet, tja dem er der også i alle andre partier. Til forskel fra andre partier så tør DF sparke dem ud når de er for dumme at høre på.

Hilsen Trine

Nu med egen gård, heste, hund og høns - livet er fedt på landet!

0
0
Svar på denne tråd

SF og Enhedslisten
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 22:02

DF. Kan vel ikke gøre for at AB koldblodig myrder 77 mennesker i Norge den er sgu for langt ude.

DF. Partiprogram: www.danskfolkeparti.dk/ DFs_program.asp

Nej hvis der er nogen vi skal være bange for er det Enhedsliste og SF som vil nedlægge Politiet og Militæret og overtage alle virksomheder.

Læs deres Partiprogram her. enhedslisten.dk/enhedslistens- principprogram-0

SF: parti.sf.dk/ default.aspx?func=arti...p;id=10954

Der er som bekendt folketingsvalg den 15. september, og der er desværre skræmmende tegn på, at SF og Enhedslisten får flere stemmer, end de har fået nogensinde før. Derfor er det på sin plads at bringe uddrag af den hemmelige plan, som SF og Enhedslisten har parat, hvis de røde vinder valget i Danmark den 15. september. Planen er antagelig godkendt af Helle Thorning-Schmidt allerede. Her får du et indblik i, hvad den handler om.

Enhedslistens Johanne Schmidt-Nielsen vil stjæle privat ejendom

Det er for nylig kommet frem, at der i Enhedslistens partiprogram stadig står, at den private ejendom skal overtages af staten. Det betyder, at virksomheder skal tages far deres ejere og overdrages til "folket". Johanne Scmidt-Nielsen ønsker en revolution, og i Enhedslistens partiprogram står der ordret, at private virksomheder skal tages om nødvendigt med magt. Altså en voldelig revolution.

SF's Ole Sohn og Honecker fra DDR

Ole Sohn er i dag ministerkandidat hos SF. For ganske få år siden var han dog en af Erick Honeckers trofaste støtter. Hvis du ikke ved, hvem Erick Honecker er, kan vi fortælle, at han var manden, der var skyldig i mord på de stakkels østtyskere, der forsøgte at flygte ud af det helvede på jord, som DDR var. Han var en af de ansvarlige for bygningen af Berlinmuren under Walter Ulbricht. Da han blev regeringschef viste han tegn på forandring og mere åbenhed. Men da Michail Gorbatjov indledte sine reformer i Sovjetunionen forblev Honecker en hård og totalitær kommunist. Han måtte imidlertid gå af efter de omfattende massedemonstrationer mod regimet i oktober 1989, og blev efterfulgt af sin partifælle Egon Krenz - kort tid efter blev DDRs territorium genforenet med det demokratiske Tyskland.

Efter Tysklands genforening flygtede Honecker til Rusland, men da Sovjetunionen faldt sammen kunne og ønskede den nye demokratiske regering i Rusland ikke at give ham beskyttelse, og han blev i 1992 udleveret til Tyskland. Der blev han stillet for retten af tyske myndigheder for landsforræderi og for forbrydelser begået under den kolde krig, bl.a. drab på 172 tyskere som forsøgte at flygte til vesten. Imidlertid blev han løsladt i 1993 da han var dødssyg af langt fremskreden kræft. Han døde af sygdommen i Chile allerede året efter.

SF og Enhedslistens hemmelige plan

Det er altså mennesker som Ole Sohn og Hanne Schmidt-Nielsen der - hvis der bliver rødt flertal i Danmark - vil være den bestemmende magt. Begge hylder de grusomme ting, som kommunismen står for, og begge er i virkeligheden imod demokrati.

Personligt tror jeg, at deres plan på lidt længere sigt er at skabe en kopi af den gamle østblok i Danmark. Et samfund, hvor det ikke længere vil være tilladt at rejse ud - det er ganske enkelt nødvendigt at forhindre folk i at rejse, hvis ikke landet skal affolkes under et så grusomt styre, som de to står for.

Socialdemokraterne med Helle Thorning-Schmidt i spidsen er i virkeligheden blot "nyttige idioter" for de lumske snigepelse i Enhedslisten og SF. Og da de fleste af socialdemokraterne i folketinget er så ringe begavede, som det er tilfældet, opdager de intet, før det er for sent.

Stem rødt den 15. september - så er du sikker på, at Danmark ender som Cuba og Nordkorea: I dyb fattigdom, uden frihed og uden udsigter.

Tags
enhedslistens partiprogram | enhedslisten partiprogram | enhedslisten hemmelig plan | kommunisterne i danmark | enheslistens partoprogram | enhedslisten privet ejendom | enhedslisten private firmaer |

www.original-knabstrupper.dk

:-) Stutteri Kronplet :-)

Min hest er mit spejl,
som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sanheden.
Citat.: Bent Brande ...
0
0
Svar på denne tråd

griner...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 22:10

Det ligger altså lidt i kortene, Søgård, at der er en stor potion kommunisme indover de ræverøde..

Men lige p.t, så har hverken kapitalismen ELLER kommunismen de helt store "trackrecords" at bryste sig af..

Hitler blev demokratisk valgt, og benyttede sig af sin demokratiske ret til at afskaffe dette..

Mennesker er et h#lens problem at styre, særligt når de får en smule magt, men ideologien er ikke nødvendigvis dårlig derfor..

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 22:20

hørte jeg nogen sige paranoia? jamen hvad er det da den siddende regering har gjort så godt? Skattelettelserne har ingen vækst kastet af sig, ej heller arbejdspladser...så hvorfor man dog tro at fortsatte skattelettelser skulle være vejen til vækst? Hvad med vores internationale image? det er totalt smadret efter de sidste ti års fejlstyre....selv danske erhversledere må da græmme sig over at komme fra et land med en halvfascistisk regering som vores..

Løkke har ikke fået os godt gennen krisen, krisen er her stadig uanset hvor meget han fejer ind under gulvtæpperne og jeg kan skisme ikke se hvordan den borgerlige regering skulle være en garant for en fornuftig økonomisk politik, tværtimod har de da ført en politik som strider i mod gængse økonomiske strategier! Trickle down effekten er afprøvet af både Bush og Reagan uden succes så hvad er argumentet for at fortsætte fiaskoen?? Beats me Alt det gode Nyrup fik bygget op er ødelagt og må startes på ny....viva la revolution

0
0
Svar på denne tråd

Lumske snigpelse...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 22:47

Søgaard: Socialdemokraterne med Helle Thorning-Schmidt i spidsen er i virkeligheden blot "nyttige idioter" for de lumske snigepelse i Enhedslisten og SF. Og da de fleste af socialdemokraterne i folketinget er så ringe begavede, som det er tilfældet, opdager de intet, før det er for sent.

Jamen, jeg glæder mig så til den dag de "lumske snigpelse" får magten, overtager verdensherredømmet i DK og sætter murer op hele vejen rundt om vores græsner med pigtråd på toppen...eller nåe nej, det er jo så det den nuværrende regering (med DF's velsignelse) allerede er igang med

Jeg syntes det er lidt skræmmende, at folk er så forudindtaget overfor hvilke tanker, intentioner etc. der ligger bag det som "de andre" stemmer.

Det er nemt at generalisere og sige at alle der stemmer rødt, ønsker en altoverskyggende statsmagt, 5 års planer og ingen privat ejendomsret. Lige så vel som at påstå at alle der stemmer DF, i virkeligheden er ny-nazister. Verden er ikke sort-hvid og de fleste har deres egen grund til at stemme, lige nøjagtigt sådan som de nu engang vælger at stemme.

Jeg vil god vedkende mig at være en af de lumske snigpelse, men samtidig syntes jeg det er godt at vi har et samfund, hvor der er plads til, at et forholdsvis bredt spektra af holdninger, bliver repræsenteret i folketinget. Jeg mener det er vigtigt med en mangfoldighed af holdninger, for at have en så nuanceret samfundsdebat som muligt. Også selvom der er mange ting jeg absolut ikke er enig i eller bifalder.

Lige pt. syntes jeg det største problem vi har, er at langt de fleste af de mennesker der stiller op som folketingskandidater, er dybt uinteressante...og ja, dælme ikke særligt intelligente (gælder både for rød og blå). Det er lidt sørgeligt, at det er hvad vi kan diske op med.

Jeg syntes ikke jeg kan huske en valgkamp der har kørt så meget på hvad "de andre" gør, siger, tænker og mener, som "vi" syntes er fuldstændig håbløst, hul i hovedet, ansvarsløst, ukonkret, farligt etc. etc. Jeg savner at nogen tør fremlægge klare ideologier, i stedet for at tale om hvad alle andre vil...

It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd

skattelettelser
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 23:24

Tjaah. Mine tidligere kolleger, havde ikke meget lyst til at arbejde over, når firmaet havde behov for det. 68 pct. i topskat skat var årsagen.

Til gengæld var de hurtige til at forlange mere i løn, når skatterne steg.

Høj skat er ikke godt for produktets kostpris.

For at overleve som virksomhed, har man så automatiseret, effektiviseret og flyttet arbejdspladser til udlandet.

Hvor mange køber i øvrigt så vidt muligt kun dansk producerede varer ?

Poul Nyrup og til dels Fogh, nød i øvrigt godt af en verdensomspændende økonomisk optur, hvor man skulle være meget uheldig med ikke at få firmaet til at køre på skinner.

Lars Lykke har været i den stik modsatte situation.

mvh

0
0
Svar på denne tråd

Nu er DF
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 23:33

vel andet og mere end deres udlændingepolitik?

Jeg stemmer ikke på dem men har da hørt Pia komme med et par kloge indsigelser til den økonomiske debat.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Lejlighedsvis gode Quarter Horses til salg.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

Partiprogram
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 23:39

Line1982

Har du læst Enhedslistens Partiprogram. enhedslisten.dk/enhedslistens- principprogram-0

Det skulle du give dig tid til, for det er skræmmende læsning.

Axel Larsen stiftede SF i 1959 og de første par gange jeg stemte fik SF min stemme, men da var jeg meget ung og uerfaren, nu stemmer jeg på et parti i den Blå Blok.

www.original-knabstrupper.dk

:-) Stutteri Kronplet :-)

Min hest er mit spejl,
som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sanheden.
Citat.: Bent Brande ...
0
0
Svar på denne tråd

Spændende debat
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 00:28

Tak for en god debat - synes faktisk tråden udvikler sig interessant :-)

Men nej var på ingen måde mere højkonjunktur under nyrup end Fogh - jeg kan huske at at Tyskland og Sverige - de vigtigste eksportmarkeder - havde det ELENDIGT op gennem 90'erne. Jeg husker også en lille højkonjuktur, som førte til at IT-boblen bristede. Derimod var der gigantisk verdensomspændende højkonjuktur under Fogh - og Schlüter - der dog begge formøbelet det hele. Schlüter rettede op på det med katoffelkuren med 350.000 i arbejdsløshedskøen som følgende + et HAV af tvangsautioner, men økonomien blev hæderlig - den blev så yderligere forbedret under Nyrup som også fik især de mange unge i arbejde/uddannelse, mens Fogh blot gloede på og så inden det helt galt smuttede til Nato.

Jeg hiver den lige frem igen igen - Nyrup er kåret af danske økonomer (og i øvrigt et år i slut 90'erne også som den bedste statsleder i hele Europa) som den dygtigste statsminister igennem de sidste 30 år.

Så jeg er ikke så bange når de 'røde' kommer til. Det gik RIGTIG godt sidst de sad ved roret ;-)

Jeg frygter i langt højere grad dels DF og deres ekstremisme samt blå bloks træge, kortsigtede løsninger, deres manglende visioner for Danmark samt frem for alt deres løgne og bedrag, som har stået i kø opgennem 00'erne:

• Hele Søren Gade sagen og spindoktor der lækker oplysninger til pressen - det er så igen sket i Helle-sagen.

• Brian Mikkelsen der har påvirket - truet - DR til valg af generaldirektør. Han er så fyret igen.

Det er så bare lige dem jeg kan huske på stående fod.

0
0
Svar på denne tråd

Alle burde
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 06:37

Læse den nylig gratis omdelt Dansk folkeblad.

Vi danskere bør indse vi ikke kan blæse og have mel i munden.

Vi kan ikke få alt, få støtte til alt, og så få lavere skatter, børne checks ældre check osv osv.

Vi ender som grækenland, et land som er gået konkurs, virklig er på røven.

Vi kan ikke blive ved med at få flere på overførsels indkomst, eller ikke ford de er flygtninge/ indvandre, eller bare er en Ganeser som har bollet en dansk kontanthjælper gravid.

Jeg er ikke nasist, jeg har ikke noget imod de indvandres som gerne vil være med i det danske samfund og gøres deres til at yden noget tilbage. Men jeg er meget imod at få flere af dem som udøver deres saria lov og prøver at få den indført i dk, dem som stadigvæk behandler kvinder som laver stående, dem som kommer her til for at leve af kriminalitet eller arbejde sort...

( ps jeg kan heller ikke lide danskere som under trykke andre og som banker konen, jeg hader Nasister og extremister og terrorister uanset hud farve og nationalitet)

Jeg tog 3 forskellige test omkring hvem jeg er mest enig med i meninger og det er altså 20 forskellige spørgsmål. Jeg endte på Dansk folkeparti, selv om jeg plejer at stemme sf.

Derfor har jeg sat min ind i hvem inden for DF jeg er mest enig med og det blev en af de lokale her oppe fra Nordjylland, så han får min personlige stemme.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

dansk folkeparti
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 07:36

Når jeg hører folks argumenter for at stemme DF, så undrer det mig ofte at de ikke har lagt mærke til hvor meget de egentlig har været med til at forringe de svages vilkår.

De svage som de ellers bryster sig af at være fortalere for.

0
0
Svar på denne tråd

Søgaard
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 08:46

Jeg har lidt svært ved at se det skræmmende ved Enhedslistens partiprogram. Hvornår har kapitalisme sidst gjort nogen noget godt? Hvis vi tager vores allesammens heste/ride-verden som eksempel, så er cocktailen af pengemaskine og levende dyr efter min mening sprængfarlig og ihvertfald ikke til krikkernes fordel...

Hvor mange er ikke ved at gå ned med stress og depression, over at skulle hive en høj løn hjem, så der er råd til spa-bad, amerikanerkøleskab, 2 biler, og at sende ungerne på privatskole?

Jeg tror på at hvis vi forsætter en samfundsorden, hvor vi allesammen skal løbe stærkere og stærkere, i jagten på mere materialisme, så ender vi med at underminerer os selv som mennesker.

Jeg kan ikke helt se det skræmmende ved en politik der fremhæver økologi, miljøpolitik og bæredygtighed som vigtige elementer. Ligesom at jeg ikke kan se det skræmmende i kvindekamp, lighed for alle og et demokrati styret af folket...

Og ja, mht. revolution, så er det vel efterhånden det vi trænger til...

0
0
Svar på denne tråd

hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 08:49

Dansk folkeparti støtter jo ikke de svage! De svage er jo blandt andet indvandrere......

0
0
Svar på denne tråd

Stemmer
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 09:05

tije *Fylkir* & Trine (Godset) & Søgard & furius

Jeg er da rigtig glad for at vi hver især har vores meninger og stemmer på forskellige partier.

Jeg stemmer DF og har altid gjort det. DF er det parti der opfylder flest at mine mærkesager. Og der er selvfølgelig nogle ting jeg ikke er helt enige i.

Men der er bare ikke andre partier jeg kan identificere mig med, med så mange ting.

Hvert parti har nogle gode ting og alle partier har brodne kar.

Jeg ønsker alle et godt valg

Ejer af Milancio S & Mor til en Noah 20.09.2009

"Vær nøgtern og gør altid det, som du sagde, at du ville, da du var fuld. Det burde lære dig at holde kæft"-Citat: Ernest Hemmingway

0
0
Svar på denne tråd

et spg igen igen
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 09:44

STikær hvordan stiller du dig til deres ideologiske fællesskab med Breivik og andre på den ekstreme højre fløj???

0
0
Svar på denne tråd

df.....
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 09:59

jeg stemmer DF og det er jeg ikke flov over og i mine øjne har de intet med ham psykopaten fra norge at gøre bare fordi de ikk vil have vores land over svømmet af udlændinge så mener de altså IKKE at vi skal slå dem eller de røde ihjel ....

Hvad nu hvis Lundin var fan af helle ville de så gøre hende til en barne morder

Søs du har altså en tendens til bade ride mæssigt og åbenbart også politisk om at ville have at vi alle skal omvendes til det du synes kan du ikke respekterer folks forskelligheder ??

hilsen jeanett

0
0
Svar på denne tråd

Til alle ikke-DF'er
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 10:14

Bare et hurtigt spørgsmål .. Hvor mange indvandre bor der i dit hjem ?

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

Anne...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 10:22

Øhh, det var da et underligt spørgsmål ?

Sidst jeg tjekkede boede jeg alene med min hund...

0
0
Svar på denne tråd

Det er bare fordi ..
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 10:31

Alle har så travlt med at DF'er er ih og åh, så racistiske .. Men hvor mange er egentlig villig til at have en indvandre familie boende under samme tag som dem selv?

I mit hjem skal der ikke bo flere end der i realiteten er plads til .. I mit hjem må man yde for at nyde, og i mit hjem skal man følge mine regler .. er det uretfærdigt?

Mit land er mit elskede hjem ..

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

Tjaa...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 10:43

Jeg forstår ikke helt din analogi?

Jo, selvfølgelig skal vi værne om Danmark og selvfølgelig skal de der kommer til vores land opfører sig ordentligt og integreres i samfundet, men jeg dør personligt ikke af at der bor mennesker med en anden religiøs eller etnisk baggrund i mit land.

Jeg syntes det er en dødsyg debat, og jeg forstår ikke hvorfor det skal have så meget mediebevågenhed.

Pt. står der en lejlighed tom i den bygning jeg bor i, der må for min skyld gerne flytte en indvandrefamilie ind...Det kunne måske være en fin kontrast til den familie der bor oven på mig, hvor faren har rocker-relationer og tatoos i hele krydderen, eller de to hash-rygende og technospillende håndværkere der bor i kælderen, eller hende den underlige hestepige der bor midt i det hele (mig )...

Jeg syntes der skal være plads til at vi er forskellige.

0
0
Svar på denne tråd

Line1982 ..
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 10:49

Jeg siger bestemt heller ikke at de ikke er velkommende .. Folk skal bare lade være med at bruge undskyldningen "DF'er er bare en flok racister!" .. For hvor mange har egentlig åbnet deres lejlighed/hus/rækkerhus/ kolonihavehus og så videre, for en indvandre familie?

Nogle mener det er DF's skyld at de bor i asylcentre i flere år?!

Pia står jo ikke klar med jagtriflen ved grænsen og skyder dem som ikke har dansk statsborgerskab?

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

DF ødelægger Dk
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 10:56

Jamen man kan jo sagtens vende det blinde øje til:

• At DF-medlemmer er med i organisation som systematisk registerer de røde landsforrædder med navn, adresse m.m.
  • At DF, Breivik og andre på den ekstrem højrefløj deler livs- og verdensanskuelse, ideologi m.m.

furius: Køber du bare helt ukritisk DF's propaganda?? Har du undersøgt hvor meget fakta der er i deres rendyrket 30'er propaganda?

Erhvervslivet SKRIGER efter arbejdskraft med særlige uddannelser fra udlandet, de kan ikke komme ind i dk og kommer de ind, kan de ikke få deres ægtefæller med. Ergo ingen gider komme til DK og vi sakker yderligere bagud.

Vi har smadret det gode danske brand som flg. af den højre ekstremiske som DF er bannerføre for. Vi er i dag kendt som et lukket, hadefuldt fremmedfjensk land, hvor vi tidligere stod for tolerence og åbenhed - trods det kun er 15% af danskerne der støtter disse synspunkter, så har 14% fået lov til at tegne billedet af DK igennem 10 år. Seneste har indførelsen af grænsekontrollen igen været med til at genoptegne billedet af DK som et nationalistisk, konservativt og fjentlig land med lukkede græneser.

Den franske Dominique Bouchet fra Syddansk Universitet udtaler i en artikel i Politiken fra den 29. aug. 2011:

»De fleste danskere er ligeglade med, hvad omverdenen siger om dem lige nu. Mange danskere synes stadig, at deres land befinder sig på et langt højere stade end alle andre, og mener, at de ved bedst«.

Fy for pokker for et image at have.....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 11:00

Skal da lige love for at Søs ?Meggi? er RØDglødende!

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

forbryder eller ej
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 11:11

Breivik=forbryder

Stalin=frodbryder slog sig eget folk ihjel pga de ikke passede i ind i hans land/stat

Voldlige demostranter=forbryder

Folk der overtræder danske love og regler=forbryder

Folk der opfordrer til vold =forbryder

Godt så, tag den sidste års politirappotter og tjek hvor mange DFér der er disse rappotter og tjek hvor mange der er fra venstre fløjen.

Jeg støtter ikke kriminelle og jeg støtter den danske stat og politiet.

Jeg smider ikke ting efter andre, fordi de ikke mener det samme som mig.

Jeg er demokrat..lad flertallet bestemme og vær høflig mod alle...OGSÅ de autonome, nasisterne og de fremmede...hvis de ikke overholder loven så meld dem til politiet. Så vil det danske retsystem klare resten.

Så når I jagter folk fra DF tænk på hvem i ligner mest....

Jesus eller Breivik(fanden)

Citat Pia K.

"Der går netop ikke "en lige linje" mellem nogen-som-helst politikere i Danmark eller i Norge og massemorderen. Han planlagde det, han udløste bomben, han trykkede på aftrækkeren igen og igen. Han er ansvarlig for massemordet, ingen andre!"

Håber at alle stemmer efter deres egen overbevisning i morgen, og ikke er bange for stemme hvad de nu end måtte lyste.

0
0
Svar på denne tråd

von trier siger det
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 11:21

SN 1: selvom DF og Breiviks handlinger er forskellige, ændrer det ikke ved, at deres verdensbilledet og livsyn er PRÆCIS det samme.

"Når man dehumaniserer en hel befolkningsgruppe, er der en pris at betale. Vi har opbygget en gæld, som må betales, og som nu desværre blev betalt af nogle børn på Utøya. Og den gæld har Dansk Folkeparti været med til at stifte."

Citat Von Trier - jeg er HELT enig.

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op ..
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 11:28

Så vidt jeg ved så har danmarks gæld ikke en skid at gøre med Utøya?

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

Nu holder
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 11:58

Nu holder venstrefløjen sig jo heller ikke for gode.

• At DF-medlemmer er med i organisation som systematisk registerer de røde landsforrædder med navn, adresse m.m.

Skal vi ikke lige huske på Redox som var oppe i medierne for nyligt. De laver nemlig nøjagtig samme nummer, bare med modsat fortegn.

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 12:19

Hej trådstarter. Jeg stemmer DF, og jeg gør det a flere årsager

1. En skrap udlændinge politik, Danmark skal IKKE være multikulturelt, de udlændinge der kommer skal integrere sig, de skal lære sproget, de arbejde, tage en uddannelse, betale deres skat, og opføre sig dansk, de kan holde deres egne norme inden for deres egne 4 vægge! Jeg er imod burka og vil heller ikke have moskeer i Dk. Og man kan godt blive sur når folk stemplker DF'er som racister og nazister, for det har INTET med det at gøre.

Et citat Breivik skrev i sit manifest lød ca. således:

Indvandrer kan komme hertil og når de laver kriminalitet og skaber sig åndssvagt, så må/kan ofrene for dem ikke melde dem eller brokke sig uden at blive stemplet som racister, de bliver tilgode set!

^ Overstående er fuldstændig korrekt vi kan ikke brok os over deres opførelse uden at vi er racist det er SÅ til grin.

Kommer man til et andet land så opfører man sig herefter ellers så skulle man bare have sådan et los i røven man aldrig glemmer det igen udover grænsen!!!!

Udover det så støtter DF også strengere straffe for dyremishandling!! Meget vigtigt

De støtter os de ældre mere end andre gør. det er trods alt de ældre der har bygget det samfund op vi har i dag, der er ingen grund til at give børn i hoved og røv vores ældre var også børn engang og de klarede sig sku fint uden alt det snobberi, og forkælelse.

Lukkede grænser er en mærkesag, og mere kontrol!! Ja tak.

(Ikke kun pga indvandring, også sort arbejder, narkotika, og menneskesmugling mv.)

Og mindre u-landsbistand, hvorfor smide penge ned til dem der ikke engang værdsætter os, og kalder os vantrohunde og vil springe os i luften hvis de fik chancen, når vi har brug for pengene her til sygehuse, skoler, handicappede og ældre mv?

^Det var lidt af hvad DF også står for, blandet med min egen mening. Jeg vil gerne understrege jeg er IKKE racist, eller nazist og jeg kan blive noget så gal over at få sårn et stempel smidt i ansigtet, for så ved man tydeligvis ikke hvad man taler om. Jeg har intet imod andre mennesker for deres farve, kultur, madvaner, osv osv osv jeg bryder mig ikke om dem, som ikke opfører sig ordentlig. Ergo har det intet med race at gøre.

(Er ikke udpå at lyde sur :b bare lidt et halv surt opstød :D )

Hilsen Maja Revsgaard

- Kig mine annoncer, der er lidt for hver en sjæl :)

Ranger efterlyses!

Rød kraftig vallak med hvide aftegn

Part søges også, spørg mig :)

0
0
Svar på denne tråd

bestemt ikke surt
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 12:44

Maja Revsgaard - jeg synes faktisk ikke dit indlæg er surt overhovedet - jeg synes rent faktisk at du argumenterer rigtig fint for dine synspunkter - og du står i det mindste ved værdifællesskabet med Breivik - det har jeg faktisk meget mere respekt for :-)

0
0
Svar på denne tråd

egwegwsdfv
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 13:00

Søs Meggi: Mange tak, det er altid godt at høre.

Det gode ved Danmark er jo at man kan have alle de politiske meninger man vil uden der starter hellig krig ;)

Hilsen Maja Revsgaard

Ranger efterlyses!

0
0
Svar på denne tråd

Anne ♥drømmen lever stadigϖ
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 13:09

Anne ?drømmen lever stadig? :

- En hurtig indskydelse fra DF - De vil give alle ældre borger 15.000,- mere i ældrecheck hver år! (Pengene skal tages for vores Ulands-bidrag!)

Nemlig - og hvis det skete, ville Danmark alligevel være en af de lande der yder mest ulands-bistand !

Trine (Godset) :

Min holdninger at der skal være plads til alle - kristne, muslimer, jehova - så længe at man indordner sig under de danske værdier og retssystemer (læs: trosretning er underordnet).

Min holdning er også at danske statsborgere som ikke kan affinde sig med systemet skal have et spark bagi - dem kan man bare ikke sende hjem da de er danske statsborgere...

------------------------------------ -----------------

Kort sagt - alle er lige hvis blot man tilpasser sig landet - og derfor stemmer jeg DF... Pia skal ikke være statsminister men DF er vigtige at have for at vores land og danske værdier ikke forsvinder...

Jeg ku ikke ha sagt det bedre, hvis jeg valgte at flytte til et andet land, ville det da også være en selvfølge for mig at jeg indpassede mig efter nye normer

Og jeg er enig med Søgaard, hvis der er nogen vi skal frygte er det da ved gud enhedslisten - længere ud kommer man da vist ikke!

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Dansk Folkeparti
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 13:13

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke lige har læst det hele, men den udtalelse du kommer med i dit indlæg er meget overdrevet, og slet ikke noget jeg personligt kan forholde mig til. Jeg stemmer ikke DF som det står lige nu (jeg er ikke gammel nok til at stemme, men det er en anden sag), for jeg ved ikke helt 100 hvad de står for. Og jeg giver dig ret i at de ikke har en udlændingspolitik som er lige efter mit hjerte, men fra det og så til at sammenligne dem med terrorister, det er lidt for groft.

Jeg kan græde hver dag, men det hjælper mig ikke. Jeg savner dig ubeskriveligt meget Pichan <3

If i just could turn back the time...

0
0
Svar på denne tråd

wergwgdrv
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 13:18

Trine28: Lige en kommentar til det med dansk statsborger.

Jeg synes dem som kommer udefra og har fået et dansk statsborger skat, skal have taget det fra igen og smides ud hvis de ikke opfører sig ordentlig.

Kun "RIGTIGE" dansker kan man ikke smide ud, også selvom dine forældre er fra et andet land men du er født i DK , så skal du også kunne smides ud.. Du er ikke dansker medmindre hele dit stamtræ næsten er pæredansk. Det er uacceptabel at en 3. generations indvandre render rundt og råber @!#$ DK og ikke kan tale ordentlig dansk, plus vedkommende render og roser sit eget land, som vedkommende iøvriget aldrig har besøgt.

Hvis "dit land" er så meget bedre end DK så @!#$ af ..

Så i de tilfælde skal man ku blive smidt ud a DK trods Dansk Statsborgerskab.

Hilsen Maja Revsgaard

Ranger efterlyses!

0
0
Svar på denne tråd

hvor mange generationer er nok
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 13:22

for jeg kan da høre jeg ikke er dansk nok. Så hvis jeg nu ikke overholder danske love (jeg skal gerne stå ved at jeg en gang har kørt 80 hvor man måtte køre 70 og jeg har også taget 100 kr i timen for at hjælpe en gymnasieelev i matematik i 4 timer for tre år siden sort) så skal jeg smides ud. Mit stamtræ er nemlig ikke dansk i 4 generationer, det er svensk og tysk.

Men jeg skal nok fedte af. jeg kan tage min amerikansk fødte ingeniøruuddanede kæreste med mig. Og min uddannelse iøvrigt.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd

Hvad er danske værdier?
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 13:25

Hvorfor tage patent på danske værdier? Jeg deler ikke en eneste værdi med DF, og jeg også dansk.

Mine værdier er at se nuancerede og mangesidede på tingene, at være tolerant, åben, nysgerrig, jeg synes udvikling er spændende, jeg vil gerne lære nyt, jeg tror ikek på at DK rummer sandheden om alt, men at vi kan lære en masse af andre og blive inspireret til udvikling af det danske samfund. og meget mere mere og uendeligt lidt tilfæles med DF som desværre har fået lov til at stå for danskhed. Det er overhovedet ikke danskhed for mig.

Jeg har i øvrigt smidt mit danske flag i skraldespanden, fordi DF har overtaget det.

0
0
Svar på denne tråd

Maja ♥Ranger♥
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 13:28

Den synes jeg er svær - desværre tror jeg tit det er forældrene der bremser børns integration..... ihvertfald ifølge min ringe erfaring

Trine

0
0
Svar på denne tråd

gfnbdfbd
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 13:30

Line: Vil gerne forklare lidt mere.

Indvandrer fra Mellemøsten er meget strikse med at man skal have mand & kone med samme religion og kultur bag sig.

Så alle de nye generationer bliver børn og unge som alle kun er fra Mellemøsten, og de får kun opdragelse i følge Koranen og islamisk metoder. Hvis forældre er blandet mellem Dansk, svensk, tysk osv så er der jo meget mindre risiko for at barnet bliver så umulig, som mange Islamiske unger er. Det er svært at forklare så det lyder ordentlig. Men jeg håber du(og i andre) forstår det :)

Hilsen Maja Revsgaard

Ranger efterlyses!

0
0
Svar på denne tråd

Sidder her og smiler :)
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 13:42

Endelig! Jeg er nu ikke længere den eneste DF'er der åbner munden! - Er så glad for at andre har kunne se igennem, andres nedladende bemærkninger, og egentlig har sat sig ind i hvad DF i virkeligheden er ..

Uh i varmer mit DF hjerte :)

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

Maja ♥Ranger♥
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 14:14

Indvandrer fra Mellemøsten er meget strikse med at man skal have mand & kone med samme religion og kultur bag sig.

Så alle de nye generationer bliver børn og unge som alle kun er fra Mellemøsten, og de får kun opdragelse i følge Koranen og islamisk metoder. Hvis forældre er blandet mellem Dansk, svensk, tysk osv så er der jo meget mindre risiko for at barnet bliver så umulig, som mange Islamiske unger er.

Undskyld mig, men det var dog enormt generaliserende ..

Så der er større sandsynlighed for at folk bliver umulige hvis de er af islamisk/arabisk herkomst? Og dem der stemmer DF vil med vold og magt ikke kaldes for racister...æh, jeg ved ikke helt hvad den kommentar ellers skal tolkes som?

Jeg har svært ved at forstå racisme, men jeg har mere respekt for folk der tør vedkende sig at de vitterligt ER racister, end dem der kommer med en bunke af beskyldninger og generaliserende statements om andre befolkningsgrupper, samtidig med at de har berøringsangst for at tage ordet racist i deres mund...Det er da om noget sørgeligt

Så Maja, du mener, at hvis man som dansker vælger at gifte sig med en person fra et ikke vestligt land, så skal ens børn kunne smides ud af DK fordi de ikke er "ægte" danskere, hvis de skulle lave noget mindre heldigt på et tidspunkt??

Jeg græmmes i det hele taget over at den danske integrationslovgivning, efterhånden er så striks, at vi tvinger "rigtige" danskere til at bosætte sig i Malmö for at kunne være sammen med den de elsker. Det er sgu triste tilstande

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 14:22

Maja: du lyder ærlig talt om en der trænger til at komme lidt ud og møde nogle mennesker, og ikke bare sidde bag dine gardiner og læse BT og EB.

Mellemøsten består af rigtig mange lande, som indbyrdes er ufatteligt forskellige. Hvad en saudi-araber mener er islamisk levevis, er han næppe enig med en egypter om.

Prøv at sætte dig lidt ind i emnet og se de mange nuancer, tak.

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

jeg skal se om jeg kan finde statistikke
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 14:22

men jeg har den ikke lige ved hånden. Det var sådan sidste sommer, 2010, at flere unge mænd af anden etnisk baggrund startede på en ungdomsuddannelse end unge mænd med dansk baggrund. Det er da tankevækkende.

Men vi kan jo også nedsætte et avlsprogram ligesom vi har med hestene. Det ville helt sikkert give resultater hvis man kun avlede på raske individer der har vist at de kan klare sig i samfundet. dvs at alle på overførselsindkomst skulle nægtes børn.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd

Line (Calano)
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 14:38

Kanon forslag om det med avlprogram

- Sagde Anne

0
0
Svar på denne tråd

så er der debat!
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 14:53

Maja Ranger - du har ret til dine meninger, men jeg tror, at det er længe siden, at jeg har 'mødt' en person, som jeg er fjernere fra i menneskesyn. Jeg synes faktisk nærmest din redegørelse for stamtræ og at det kun er mellemøstlige indvandrere/islamiske indvandrere der er umulige osv er direkte skræmmende - Jeg ser absolut ingen logik i dine argumenter.

Og så synes jeg Søs' henvisning til en manglende definition på danske værdier er særdeles rammende - hvad ER DANSKE VÆRDIER? Hvad er det for nogle værdier, som DF forsøger at værne om? Jeg synes netop intolerance of arrogance er det absolut modsatte af, hvad danskere er kendt for rundt om i verden.

Jeg bor selv i UK, og hører ofte fra folk, at vi danskere jo er så liberale og tolerante og omfavnende, og hver gang jeg ser Pia K, som jeg i øvrigt synes er en dygtig politiker dog ekstremt usympatisk, udtale sig på TV, radio, avis eller andre medier, så krummer jeg ikke bare tæer, men hele kroppen af pinlighed og skam over, at hun vil repræsenterer vores land.

DF er, i mine øjne, uddaterede bitre mennesker, som er bange for forandring og innovation, men som desperat klamrer sig til et oldnordiske ideal, som de selv har formuleret, men som aldrig har været gældende.

Og så lige en sidste kommentar til dyrevelfærd - jeg tog denne test på http://www.dyrevalg.dk/ - jeg troede egentlig at jeg ville matche DF, fordi jeg allesteder hører, at dyrevelfærd er højpriotet i deres politik, men til gengæld havde jeg højeste % match med Socialdemokraterne, Enhedslisten og SF - så dyrevelfærden er velrepræsenteret andre steder.

Puha, det var alt her fra - forsat god debat

0
0
Svar på denne tråd

Grænser og generalisering
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 15:48

Søs ?Meggi?

"Seneste har indførelsen af grænsekontrollen igen været med til at genoptegne billedet af DK som et nationalistisk, konservativt og fjentlig land med lukkede græneser."

Hvor mange herinde mener at Storbrittanien opfattes som ovenstående beskrivelse????

Hvis der er nogen der har en skrap grænsekontrol og indvandringssystem så er det Storbrittanien.

------------------------------------ ------------------

Jeg har støttet DF længe men jeg mener udtaleleser som dem MAJA kommer med i denne tråd, er den slags udtaleleser som giver DF et meget dårligt ry. Jeg vil hermed gerne tage afstand fra Majas ekstreme generalisering.

Hilsen Trine

Nu med egen gård, heste, hund og høns - livet er fedt på landet!

0
0
Svar på denne tråd

må indrømme
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 16:55

at jeg heller ikke forstår man kan stemme på DF.. forstår ikke man kan støtte op om deres menneskesyn eller at man lader sig forblænde af deres såkaldte "går ind for dyrevelfærd".. hver gang de sidder med magten bruger de den til at stramme op om indvandring og lignende frem for at hjælpe dyrene..

Anne: Forstår ikke hvor du vil hen med dit spørgsmål om hvorvidt vi har invandre familier boende i vores hjem ?? nej det har jeg da ikke, men har heller ingen danske, tyske, svenske eller i det hele taget andre boende i mit hjem.. ønsker da ikke en fremmed familie i mit hjem uanset herkomst eller religion.. bor til gengæld i et område med mange indvandre og det har jeg det helt fint med :-)

Maja: Du skriver at indvandre skal opføre sig danskt ? hvad er det at opføre sig danskt ?? politikerne skal da ikke bestemme hvordan jeg skal opføre mig (inden for lovens rammer) eller hvordan jeg skal klæde mig.. skal de det med dig ?? hvorfor er det så ok at gøre med folk fordi de stammer et andet sted fra ??

Og angående moskeer.. så har vi religions frihed og den muslimske tro er en godkendt religion, derfor bør de lige som alle andre trossamfund have lov at bygge deres "kirker"..det er en del af den frihed som blå blok normalt taler så godt for.. men det gælder vist kun hvis man er "indfødt" dansker i mindst 4 generationer.. hvilket så også betyder at jeg bare skal holde mine meninger for mig selv da min morfar var svensker ;-)

Hilsen Signe Og guld klumperne Karolina (datter) og Emma (guldhest)

www.min-mave.dk/boern/billeder/ 13821 stem på min datter :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 16:59

Jeg stemmer ikke DF netop pga deres udlændingepolitik. Men at sidestille dem med psykopaten Anders Breivik er fuldstændig vanvittigt!

Team Starlight´s

Starlight´s Sidney & Kristina

SAVNET

<3 Hvil i fred lille Sidney <3

28/4-04 - 4/10-10

Heste sladrer ikke. Men det burde tilskueren gøre!

0
0
Svar på denne tråd

Storbritannien
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 17:01

Trine - jeg er glad for at høre, at der er en DF'er, som tager afstand til en anden DF'ers ret ekstreme holdninger, men til dit andet spørgsmål ang, opfattelsen af UK - jeg synes faktisk netop at UK er utroligt konservativt og i mange områder også nationalistisk på en meget negativ måde. Det er ingen hemmelighed, at det British National Party (BNP) har vundet meget fremgang i det seneste årti og racisme er der masser af eksempler på.

Jeg bor selv i London, som er et helt udeforstående eksempel, og måske også grunden til at folk ikke opfanger nationalismen i UK, da det oftest er London, som besøges. London er dejligt multikulturelt og omfavnende - det er ligesom 'tolerancens' hovedstad, hvor der er plads til alle - det er sgu nærmest sjældent at man møder nogle i London, som rent faktisk ER fra London. Men bevæger man sig til andre områder i Storbritannien er der helt anderledes....

Det var det

0
0
Svar på denne tråd

tjaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 20:09

Hvis man med skarp retorik kan skabe et fjendebillede og så frygt i mennesker, så kan man få dem til at tro på hvad som helst, se bare hitler.

0
0
Svar på denne tråd

jo.......
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 12:36

Nogle skriver df ikke har noget at gøre med diverse racister og deres gerninger. - det vil jeg da så nok mene!

De har gennem det sidste årti med deres mere og mere hadske retorik skabt grobund for, at det er ok at sige grimme ting om medborgere. At det pludselig er ok at svine en befolkningsgruppe til og fremhæve andre er med til at give de psykopater, som vi har så rigelig af, grønt lys til at agere.

Sidst det skete var ikke så længe siden i tyskland og utallige gange før det i mange former, både mellem folkeslag, religioner og indbyrdes. Lad os håbe der ikke kommer en mega-psykopat til som kan udnytte den grobund df har skabt. Vi mennesker lære sgu aldrig! Det ligger åbentbart dybt i os!

Man kan ikke have en ordentlig diskution, hvis den ene part sviner den anden til. Nok en af grundene til de stadigvæk bruger gammeldags tiltaleformer i folketinget.

DFère er ikke racistiske ..... hm.... svært at se lorten når man står på den.- og der er faktisk andre partier der kæmper for dyr!

frederiksborger.dk

en linksamling til frederiksborghestesider på nettet

Destrier.dk

mit lille bestillings stutteri

0
0
Svar på denne tråd

Men man må
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 12:44

Men man må gerne som venstreorienteret synes at det er okay af medlemmer af Enhedslistens folketingsgruppe sympatiserer med terrorgrupper som PFLP og FARC?

Begge er grupper som deltager i en væbnet revolution rettet mod civile, med f.eks. kidnapninger etc.

Jeg tror ikke at nogen af de to fløje har noget at lade den anden høre for. Både rød og blå blok bliver meget ekstreme når vi kommer ud på fløjene.

0
0
Svar på denne tråd

utroligt....r
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 14:04

jeg er en af dem der sjældent skriver her på heste-nettet men gerne nyder jer andres indlæg, omend jeg ofte finder tonerne lidt barnlige og snævertsynede....

Dette gør sig for nogle debattører igen gældende i denne debat...

Det er et virkeligt vagt forsøg på at gemme sin egen uvidenhed at blande en tragedie i Norge ind i dansk valgkamp... SUK...

Hvis der skal diskuteres politik, må man komme med politiske argumenter og ikke tage en tragisk hændelse fra en enkelt person med yderligtgående holdninger og misbruge den for at fremhæve noget man selv tror på, men ikke magter at argumentere for.

Jeg har læst hele tråden... jeg har selv stemt konservativt hele livet blandt andet pga. deres miljø politik altid har været grønnere end andre blå partier... Denne gang gjorde jeg det at jeg læste samtlige partiers hjemmesider igennem... dvs. alt fra rødt til blåt...

Der var jo noget fra hver enkelt parti jeg kunne lide... og ærligt var jeg chokeret over at DF var det ENESTE parti med dyrevelfærd på programmet. Hele mit liv er selv viet til dyrevelfærd, men samfundet er jo mere end det, så jeg læste videre, men dog med tanke på at stemme DF denne gang da det tiltalte mig.

Jeg fandt ud af at der var visse partier som var direkte urealistiske at stemme på SF og Enhedslisten kan ikke drive et land, deres politik er ikke baseret på økonomi, og selvom vi alle ønsker alt godt for hinanden og vores samfund MÅ vi altså basere vores politik på økonomi, da vi alle er afhængige af denne!!! Johanne Smidt Nielsen er et frisk pust, hun er køn, veltalende og brænder for det hun laver, men desværre er det så urealistisk og ensidigt det hun tror på.

S var for mig et NO GO for Helle Thorning Smidt er bare så utrolig frastøende på mig, og hendes Glasfacade kan jeg ikke leve med, skal repræsentere mig... Skulle det ske så kan jeg da sige jeg stemte imod ;-)

Radikale venstre er meget mere fornuftige rent økonomisk, og mange andre af deres punkter var ok, men for mig er der stadig ting jeg ikke kan forene mig med. Margrete Vestager er dog både tiltalende og veltalende, så forstår hvorfor man stemmer på hende. Det er bare ikke for mig.

Så kom jeg til kristendemokraterne, det tænkte jeg meget over, deres menneskesyn er meget tiltalende, men det at de er imod homoægteskaber og fri abort var bare ikke foreneligt med min egen overbevisning.

Konservativ er jo et lidt ufarligt parti, da de har været meget rolige i dette valg og lægger sig lidt på de sikre emner. Deres fornuft omkring økonomi, international handel og udvikling er dog realistisk og sandsynligt.

Venstre synes jeg kom for sent igang, og de sku ha startet valget før, de ventede til sidste sekund og sendte lidt signalet at de var lidt bange for valget, med god grund! Men her til sidst fik Lars Løkke Rasmussen mig dog faktisk omvendt, og idag gav jeg ham min personlige stemme. Han har altid været lidt usynlig synes jeg, men i de mange valgdebatter jeg nu har fulgt ham i har han fremstået menneskelig, personlig og intens. Han har vist sine egne meninger og sagt fra. Jeg kan pludselig se et menneske med visioner, som overtog en stol på det sværeste tidspunkt man kan, midt i en økonomisk krise. Så jeg synes faktisk han fortjener at følge dette til dørs.

At sige at blå blok ikke har gjort noget godt er jo helt galt, de seneste statistikker viser netop et stort opsving i job fra sidste kvartal. De har prøvet at fastholde produktion og job under en meget svær VERDENSOMSPÆNDENDE økonomisk krise. Krisen er ikke startet her i Danmark og er ikke skabt af blå blok. Den er udviklet gennem mange år og er resultatet af en verden i forandring. Jeg tror faktisk ikke på at en rød blok kunne have løftet danmark med igennem denne krise, da de ikke er økonomisk ansvarlige og kompetente til at følge med den øvrige verden.

Nå men tilbage til DF, så er deres udlændigepolitik i sig selv ikke særlig slem, det der er problemet er nok den måde den bliver ytret både af deres egne og af dem der er imod ikke mindst. Jeg kan godt sige meget højt at jeg ikke ser noget som helst galt i at fastholde 24 års reglen, jeg er imod tvangsægteskaber, og jeg er imod at unge gifter sig over hals og hoved, og mener ikke noget forhold går i stykker af at vente med at gifte sig... med mindre der ikke eksistere noget egentligt forhold og kun er skabt for at sammenføre.

Jeg synes også det er rimeligt at man skal lære dansk for at bo i danmark og følge et sprogkursus, og jeg synes også det er rimeligt at man skal i arbejde efter bedste evner. Jeg synes også det er rimeligt at man integrere sig i vores samfund, for jeg er glad for at bo i Danmark i vores samfund, jeg er da helt ok med andre kulturer og jeg rejser meget i hele verden, men jeg sætter hver gang pris på at komme tilbage til Danmark, for jeg holder af at vi er lige mænd og kvinder, at vi kan ytre os og at man hver især kan gøre sit til at opfylde sin egen drøm.

Jeg er dog også af den overbevisning at dem der er skadede efter de oplevelser de kommer fra først og fremmest skal have hjælp og tryghed, og der kunne DF måske yde lidt mere. Jeg er dog samtidigt enig i at det er MEGET vigtigt at yde støtte og hjælp i det pågældende land, for et land i krise kan ikke komme igen, hvis alle deres dygtige og uddannede borgere ikke længere er der.

Jeg vil også sætte STOR pris på at der er højere straffer for vold, mord og voldtægt, idag er det jo nærmest latterligt! og skulle man komme hertil og ønske at deltage i vores samfund, så må man kunne undgå at gøre nogle af de ovennævnte ting... De fleste af os klarer hverdagen uden, så det bør også være muligt for andre der flytter hertil. Så en udvisning er da bare rimelig, hvis det er måden at tilpasse sig et samfund, ved at skade andre, så har de da ikke oplevet det på egen krop, for man gør jo ikke noget så forfærdeligt ved andre, hvis man selv har oplevet angst og smerte.

Man kan jo diskutere hvad man så gør med de danskere der gør det samme, men ærligt kan vi jo ikke sende dem til et andet land og så håbe at nogle vil have vores forbrydere.... Så dem må vi så selv tage hånd om.....

Men grunden til jeg ikke stemte DF var at jeg ikke ville sættes i bås, for jeg er selv kæreste med en der ikke ser dansk ud, og vi skal giftes :-) Jeg respektere enhver religion omend jeg ikke vil påduttes den eller kritiseres for det jeg selv tror på. Når jeg rejser til muslimske lande har jeg altid et tørklæde i min taske som jeg straks tager på hvis det er normen. Jeg ser mig selv som meget meget åben for alle kulturer og religioner, men jeg ser også mig selv som en borger der er glad for mit samfund. Så lidt tragisk at jeg ikke "tør" bakke op om det jeg egentlig også synes er fornuftigt, fordi man så er stemplet som racist, når jeg ikke er det.

Men så stod jeg så i den valgboks, og tænkte igennem hvem der gjorde størst indtryk på mig, og det var altså lars løkke rasmussen, så det endte med han fik min stemme, fordi han fortjener at føre det han startede ud i livet, og få en reel chance for at føre Danmark igennem en krise han ikke har nogen skyld i, og fordi han viste at han også ser på menneskelige værdier og vil kæmpe for et samfund der kommer alle til gode, men også kræver at alle bidrager!!!

venlig hilsen signe
0
0
Svar på denne tråd

Jan Petersen
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 15:59

Du skriver: "Men man må gerne som venstreorienteret synes at det er okay af medlemmer af Enhedslistens folketingsgruppe sympatiserer med terrorgrupper som PFLP og FARC?"

Ja det må man gerne - det er en privat sag at støtte alle de grupper man ønsker. Hvis det er at overtræde loven skal anmelde det til politiet og så vil retssystemet tage sig af det.

Enhedslisten som parti støtter ikke disse grupper.

For at drage en sammenligning - så er alle der støtter Green Peace sympatisører med terrorisme, da GP ødelægger en anden mands ejendom i deres "kamp for dyrevelfærd og bedre klima"

Jeg ser ingen forskel på en fundamentalistisk muslim eller en fra Green Peace der ødelægger bygninger og andet.

De er begge terrorister i lovens forstand

Green Peace øver selvtægt - det mener muslimen også han gør.

Lad domstolene dømme dem der overtræder lovene - selvtægt er forbryderisk og i mange tilfælde terrorisme.

Du skriver:"Jeg tror ikke at nogen af de to fløje har noget at lade den anden høre for. Både rød og blå blok bliver meget ekstreme når vi kommer ud på fløjene."

Helt enig - begge fløje går reelt efter at ændre det samfund vi lever i idag. Dvs. de går begge efter at ændre demokratiet som vi kender det idag og derved går de begge efter en slags revolution.

Breivik og DF deler på mange punkter værdi-grundlag - JA - men breivik er kriminel og dømmes som dette, DF er ikke kriminelle (endnu) og bliver de det, skal retssystemet nok klare det også.

Ja - der er fundamentalister både hos DF og Ø, men det gør ikke at alle deres medlemmer er det samme.....

Når 1 præst dømmes som pædofil - er alle præster det så?
Når 1 fra Ø støtter terrorgrupper personligt - gør alle fra Ø det så?
Når 1 fra C kører spritkørsel - gør alle fra C det så?

osv osv osv - find selv på flere eksempler.....

Efter din argumentation er alle der stemmer S BZere - fordi at Pernille Rosenkrantz theil er gammel BZer eller?

Der er masser af dobbeltmoral i alle partier - jeg vælger det parti hvor jeg ser færrest af dem.......

.

0
0
Svar på denne tråd

Anne...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 18:02

Nu har jeg ikke læst resten af tråden, men jeg blev nødt til at kommentere dette du skriver her:

Udlændinge:

Kommer man til landet og er villig til at yde, jamen så er man selvfølgelig også velkommen til at nyde! Dvs.

- Lære det danske sprog, sætte sig ind i den danske kultur, deltage i arbejdet.

De skal være velkommende til at beholde deres kultur og tro, så længe det ikke skrider mod den danske lovgivning.

Og er man først velintegreret i danmark så står man på lige fod med alle andre danskere

For det passer ikke. Jeg synes at jeg de sidste mange år har læst flere historier om folk der faktisk er ved at være velintegreret, men bare bliver sendt hjem alligevel. Jeg linker lige til en person som jeg synes har gjort en god indsats for at blive en del af det danske samfund. Men det var ikke godt nok...

www.youtube.com/watch?v=n4Q734SfvI8

0
0
Svar på denne tråd

Tak for god debat
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 21:29

Mange af dem som støtter og sympatiserer med PFLP og FARC har jo støttet/sympatiseret med dem længe, før de blev udråbt som terrororganisationer og gjort ulovligt at støtte, hvilket jo først skete efter 11. septemper.

Ellers vil jeg bare sige tak for en SUPER god debat i denne tråd.

Her er lidt links til artikler om især indvandrerpigernes kvantehop i forhold til at tage uddannelse - og så om danske taberdrenge, herunder findes mange af DF's vælgere ;-)

politiken.dk/debat/ledere/ ECE1004399/indvandrerpiger-er- danmarks-nye-intelligentsia/

Whtitetrash er den nye underklasse

0
0
Svar på denne tråd

DF udlændingepolitik
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 22:00

Nu har jeg kun skimmet debatten, men bliver simpelthen nødt til at reagerer på især Maja<3ranger<3.

Jeg syntes det er et utrolig skræmmende syn du har på Danmark og danskheden. Nu går jeg personligt ind for at man skal kunne flytte verden rundt - opleve kulturer, og have en ærlig chance for rent faktisk at føle sig hjemme, der hvor man vælger at bosætte sig.

Hvis du, venner eller familie flyttede til fx. Spanien, ville du/i så bare sådan lige fralægge dig alle de danske værdier og kulturelle indtryk du er vokset op og opdraget med? Syntes du det ville være fair at landet forlangte og forventede det af dig?

Jeg tror på at flyttede du til udlandet, så ville du stadig holde fast i dine madvaner, opsøge andre tilflyttende danskere, stadig udleve din tro, overholde din køkultur (på trods af, at de i spanien ikke går op i det), ha' behov for at fejre fødselsdag med DK' flag i kagen, overholde danske traditioner, føle sig stolt når man hører HCA omtalt eller hører et dansk band i den lokale radio? JA, have lov til at bære kors hvis ønsket?

Man kan og skal ikke fralægge sig sin baggrund og værdier - som alle vil være præget af ens opdragelse, slægt osv. da det er en del af dig som person. Men det betyder da ikke at du ikke kan bidrage og rent faktisk være en gevinst for landet? Dit blod og jeg, skal da ikke definere hvad du som person er berettiget til at kalde dit hjem?!

Nej tilflyttere/invandrer/flygtninge skal ikke komme for at nasse og selvfølgelig skal de bidrage. Men ikke at måtte kalde sig dansker, uden dansk blod i årene er fuldt ud absurd, og da absolut en totalt snæversynet tilgang til den, nu engang globaliserede, verden vi lever i!

I dag er tendensen: DEM og OS, hvor tilflyttere skal gøre sig fortjent til at blive en del af os. Jeg tror vi kommer langt længere med at vende den rundt. Som udgangspunkt er alle som tilvælger Danmark OS, indtil de beviser det modsatte (som ved fx. ikke at ville integreres, skabe sig absurd eller lignende).

Vi skal selvfølgelig ha forventninger og regler omkring tilflytning/indvandring, men med den mentalitet vi udad til udstråler (i høj grad præget af DF), så tror jeg da pokker at folk ikke føler de har en ærlig chance.

De skal konstant bevise at de vil være her, og det er sjældent godt nok, pga. de barrierer vi har skabt udadtil. Vi er selv med til at skabe den grøft og fremmedfjendskhed vi har i dag. En fremmedfjendskhed som går begge veje!

Og med hensyn til at DF har andre værdier end udlændingepolitik, er jeg udemærket klar over og spytter bestemt heller ikke på DFer, da jeg mener man skal ha ret til sin mening og stemme!

Syntes dog det er dybt forkasteligt, at der er gået så sport i at komme med de mest rammende, og spydige kommentarer når det kommer til udlændingepoltikken. DF har selv skabt og vedligeholdt det image de nu en gang har, og tror næppe de er kede af det.

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Min kommentar
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 22:04

Jeg forstår heller ikke, at folk kan støtte DF.

Jeg står med en kæreste, der har en høj universitetsuddannelse, øver sig på dansk, er interesseret i Danmark og vores kultur, har fin økonomi og i det hele tager bare er et godt og super behageligt menneske, der gerne vil være i Danmark. Men han er fra et muslimsk ikke EU-land (er ikke selv specielt troende), så bare det at skulle have lov til at besøge mig i mit eget land kræver en masse papirarbejde fra både min og hans side, og pt er vi ikke engang sikre på, om han får lov at besøge mig. Det kan jeg bl.a. takke DF for.

Jeg kan simpelthen ikke forstå, at jeg som dansker skal bede om lov til at få besøg af min kæreste i mit eget land

Var det opholdstilladelse han søgte, kunne jeg bedre forstå al papirarbejdet, men jeg kan stadig ikke forstå alle de kringlede regler. Man burde se på den enkelte situation!

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

Til Søs
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 22:21

Er FARC ikke en "frihedsbevægelse" som har ernæret sig bl.a. af gidseltagninger, også af udenlandske erhvervsfolk i landet ? Er de så kriminelle, terrorister eller frihedskæmpere tjahh.

Jeg synes det er helt fantastisk historien med indvandrerpigernes uddannelse.

Det har så også taget 20-30 år, at få dem ud af familiernes jerngreb. Tidligere skulle de giftes i en ung alder, og være avlsdyr i en religions og mandsstyret familie.

Hvis der er noget jeg kan gå helt op i det røde felt over, er det netop indvandrerkvindernes manglende frihed til selv at bestemme over deres liv.

Trusler, vold, tvangsægteskaber og sågar mord i en mandschauvinistisk styret nærsamfund, det har været og er formodentlig stadig dagligdagen for mange anden og tredie generations indvandrerkvinder.

Jeg tænker tit over hvor de danske rødstrømper er blevet af ? Har DF og Birte Rønn overtaget deres hverv

Jeg synes at 24 årsreglen i princippet er grundlovskrænkende, ligesom knivforbuddet er det. Man, læs primært venstrefløjen, glemmer bare hvorfor lovene er blevet indført.

Man kan så håbe at den nye regering, kan fortælle vores indvandrere, hvad den danske grundlov går ud på, hvad personlig frihed angår, så der ikke bliver færre indvandrerkvinder der får lov til at uddanne sig, og bliver tvangsgift.

just my five cent

mvh

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 22:26

Svanhorse: I min verden, er man pr. definition krimminel, når man udfører en kriminel handling! Så er jeg bedøvende ligeglad med argumentet bag. At kidnappe folk er en kriminel handling, som ikke kan forsvares.

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

Demokrati???
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 23:41

Sikke da en spøjs tråd. Ikke så lidt gennemsyret af intolerance overfor de intolerante...

Man får lidt fornemmelsen af, at visse folk er bitre over at deres eget elskede demokrati forhindrer dem i at forbyde de partier de ikke bryder sig om!

Dansk Folkeparti er andet og mere end blot udlændingepolitik og deres vælgere er andet og mere end "white trash".

DF fik min stemme, da det er dét parti jeg deler flest holdninger med. Det ændrer sig nok ikke før jeg selv træder ind på den politiske scene - og gud nåde og trøste os alle hvis dét en dag skulle blive en realitet...

God´s favourite!

How high can you fly with broken wings...

0
0
Svar på denne tråd

lidt divers og så kan du lærer det søs
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 00:16

Nej jeg sympatiserer ikke med hverken Farcl eller pflp, men når det kommer til 'kriminalitet' så skal 'vesten' og de 'rigtige' holdninger nok ikke råbe for høj. Jeg tænker Abu Ghraib, Guantamo, waterbording og så rosinen i pølseenden fandt lige dette:

Skæve amerikanske soldater, der dræber uskyldige afghanere for sjov og gemmer deres knogler som souvenir. Det lyder som en ualmindelig barsk actionfilm fra Hollywood, men det er sandfærdige hændelser, der er forgået i Afghanistan tidligere i år. Den amerikanske tv-station CNN er kommet i besiddelse af videobånd, hvor fire soldater fra "5th Stryker Combat Brigade" indrømmer deres forbrydelser mod civile.

avisen.dk/video-afsloerer- amerikanske- krigsforbrydelser_134471.aspx

www.apk2000.dk/netavisen/artikler/ fred/2001-kp14-s3.html

www.dr.dk/P1/P1Dokumentar/ Udsendelser/2010/05/11142301.htm

modkraft.dk/nyheder/article/ afsloring-her-draeber-amerikanske

jp.dk/udland/usa/article1296567.ece

Krig er en grim ting - og der findes ingen gode i det game !!!!!

Ak ja, Chris - det er så mit lod, at jeg godt kan lide dig alligevel ;-) Så kan jeg lærer at styre mine intolerence, ascoiale holdninger :-)

0
0
Svar på denne tråd

bla bal
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 00:17

intolerante !!! skulle der have stået

0
0
Svar på denne tråd

ang. kvinder
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 00:26

svanhorse: Fra information.dk. De har været hurtigere om det end vi var det :-)

Integrationssucces

Efter 11. september har de vestlige samfund gennemgået en selvransagelsesproces på jagt efter en forklaring på årsagerne til den terror(trussel), der pludselig truede os, både indefra og udefra. Hvad har vi gjort forkert, lød spørgsmålet. Og det svar, vi fandt, var, at forsøget på at integrere millioner af muslimske flygtninge og indvandrere i Europa var slået fejl.

Intet kunne imidlertid være mere forkert, understreger den franske forsker.

»Opfattelsen af, at integrationen er slået fejl, har været så stærk, at vi fuldstændig har overset det faktum, at integrationen faktisk virker. Overalt i Europa ser vi i disse år en muslimsk middelklasse vokse frem, som bestemt ikke udgør nogen trussel,« siger Olivier Roy.

»Denne nye middelklasse er lige så veluddannet, lige så velstående og lige så velfungerende som andre middelklasseborgere,« understreger Olivier Roy.

Og han begrunder sin analyse med statistik.

»Det fremgår af tallene, at muslimerne i Europa får færre og færre børn, giftealderen øges, uddannelsesniveauet ligeså, og forskellen mellem kønnene mindskes. De ligner i stadig højere grad resten af befolkningen,« siger Roy.

Også på det religiøse område kommer Europas muslimer mere og mere til at ligne andre etniske europæere.

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidej!
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 00:29

I lige måde du Selvom du burde få et svirp med en våd, blå gummihøne!

Alle stemmer forhåbentlig efter bedste overbevisning og det må man respektere. Som alle andre partier ville DF ikke eksistere, hvis ikke de afspejlede en procentdel af befolkningens holdninger...

God´s favourite!

How high can you fly with broken wings...

0
0
Svar på denne tråd

til Julie
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 00:45

Nej 24 års reglen, er altså ikke DFs skyld, det har altså andre årsager.

Du kan ikke få din kæreste til landet, og jeg kan ikke få lov til at have min fiskekniv med i bilen, andet end at jeg risikerer at komme bag tremmer.

Ingen af lovene har gavnet det store flertal, men har givet et kraftigt signal om, at i Danmark tolererer vi ikke tvangsægteskaber og vi vil ikke finde os i den vold som udføres med knive og skydevåben, for den sags skyld.

Et års fængsel for besiddelse af et ikke registreret skydevåben, er jo også helt ude i hampen, men så har samfundet meldt klart ud.

mvh

0
0
Svar på denne tråd

24 års reglen
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 00:57

Latterlig regel for at forhindre 10 tvangsægteskaber på 10 år:

Danmark går glip af kulturel konkurrenceevne

Ligesom Borneos stammefolk bevæger danskernes stamme sig heller ikke langt væk fra hjemmet og betragter fremmede som farlige fjender i stedet for muligheder for samfundet. Det har sine omkostninger, at danskerne bliver ved med at lytte til den uvidende stammeældste - DF

Churchill skulle en gang have sagt at Danmark ikke er en nation, men en stamme. Hvad han præcist mente med det er uvist, men efter at have tilbragt en del tid blandt stammefolk i Borneos regnskov tror jeg, at jeg ved, hvad han hentydede til. Stammefolk har en simpel verdensopfattelse, fordi de ikke har været langt fra deres landsby eller har haft besøg af fremmede, og fik de endelig besøg, blev det opfattet som fjendtligt ofte med døden til følge for de besøgende.

Aha-oplevelsen er kommet til mig efter at have sammenlignet Borneos stammers verdensopfattelse med den, der tilsyneladende hersker i Dansk Folkeparti, og de er påfaldende ens.

DF har haft held til at have monopol på at definere danskhed i den offentlige debat, hvilket har givet frit løb for uimodsagte fremmedfjendske ytringer baseret på fordomme om, hvordan andre kulturer er. Eksempelvis kan nævnes forslaget om at hæve 24-årsreglen til 28 år. Det seneste rigtig groteske eksempel fra DFs side er forslaget om at stoppe ikke-vestlig indvandring for at sikre fremtidens velfærd.

Danskerne er for dovne

Konsekvensen af regeringens og DFs politik er, at danske virksomheder om meget få år må flytte til udlandet for at få kvalificeret arbejdskraft, men modsat regeringen og DF er virksomhederne positive over for indvandring og meget opsatte på at udnytte kulturforskellene. Det viser en undersøgelse, jeg har foretaget blandt 1.700 mellemledere i internationale virksomheder. De blev stillet en række spørgsmål om betydningen af kulturel forskellighed. Af dem mener over 90 procent, at kulturel intelligens er af afgørende betydning for deres virksomheds succes, og over 80 pct. mener, at evnen til at udnytte den kulturelle forskellighed skaber store konkurrencemæssige fordele. Inden jeg vender tilbage til det, så lad os lige se på nogle fakta.

1: Arbejderbevægelsens erhvervsråd (AE) og Dansk Industri (DI) har begge råbt vagt i gevær, fordi vi kommer til at mangle højtuddannet arbejdskraft. AE har lavet en analyse, der viser, at vi de næste ni år kommer til at mangle 65.000 højtuddannede, hvilket ifølge AE vil give et tab på 21,5 mia. kr., hvis ikke udviklingen vender. Samtidig vil vi have 122.000 ufaglærte i overskud på arbejdsmarkedet.

2: De fremtidige veluddannede er vi nødt til at få fra især gruppen af indvandrerpiger. Danske studerende er åbenbart for dovne, selvfede eller bare ikke kloge nok. Et forskningsprojekt fra Rockwool Fonden dokumenterer klart, at unge indvandrere er langt bedre til at bryde den sociale arv, end unge med dansk baggrund. En af konklusionerne fra rapporten er desuden, at indvandrerpiger klarer sig bedre, end danske mænd med lignende social baggrund.

3: Antallet af unge indvandrere og efterkommere, der er sprunget ud som studenter i år, er større end nogensinde tidligere. Ca. 10 pct. af årets studenter har en anden etnisk baggrund end dansk. Piger af afghansk, pakistansk og tyrkisk oprindelse er dem, der vil fylde pladserne ud på universiteterne i fremtiden.

4: Fremtidsforsker Sally Khallash har i en rapport for Udlændingeservice konkluderet, at vi de næste otte år skal bruge 100.000 nye medarbejdere for at kompensere for nedgangen i den danske arbejdsstyrke og de skal primært hentes i Indien, Kina og Rusland, da de lande, vi tidligere har hentet arbejdskraft fra i vores nærområde, har de samme demografiske udfordringer som Danmark.

5: Unge danske veluddannede, der rejser ud, kommer ikke tilbage til Danmark igen. Derved har vi en dobbelt udfordring i forhold til at øge antallet af højt uddannede i Danmark

Kulturel intelligens

Virksomhederne er globale, tænker globalt og kan sagtens få øje på fordelene i det multikulturelle samfund. De investerer penge i at få gjort tingene rigtigt i deres virksomheder og der er rigtig mange penge at tjene, hvis man forstår at udnytte kulturforskellene optimalt. Blandt de adspurgte mener over halvdelen, at deres virksomheds resultat kunne forbedres med mellem 10 og 50 pct., hvis de udnyttede kulturforskellene optimalt. 87 pct. af de adspurgte ledere mente, at kulturel intelligens altså evnen til opnå resultater på tværs af kulturer er enten vigtig eller essentiel, og 66 pct. arbejder i en virksomhed hvor man bevidst tilstræber at opbygge en global virksomhedskultur med plads til rummelighed for de forskellige kulturer. Undersøgelsen viser altså, at virksomheder er klar over mulighederne og investerer i at udnytte dem. At udnytte den kulturelle forskellighed er som at spise med kniv og gaffel i forhold til at spise med spisepinde. En kniv og gaffel er meget forskellige, men med den rigtige facilitator kan man spise meget mere forskellig mad, end man kan med et par spisepinde. På samme måde kan multikulturelle hold uanset om det er i en virksomhed eller et samfund opnå langt mere, end monokulturelle hold. Det har jeg eftervist i min doktorafhandling samt set hos mange af de virksomheder, hvor vi har løst konsulentopgaver. Tænk, hvis vi som samfund havde det samme klarsyn.

Nu tilbage til DF. DFs talrige forsøg på at få os til at se mennesker fra ikke-vestlige kulturer som en trussel mod vores velfærdssystem er desværre lykkedes. Meningsmålingerne taler jo deres tydelige sprog. Men fakta viser, at DFs menneskesyn er den absolut største trussel mod vores velfærdssystem, der kun kan bevares, hvis vi får en massiv indvandring, og vi får opbygget en vis kulturel intelligens, der sætter os i stand til at integrere vores nye medborgere ordentligt.

Det kan godt være, at Pia Kjærsgaard og hendes partifæller ikke ved så meget om, hvad der sker i verden omkring os. Det kan godt være, de ikke besidder et minimum af kulturel intelligens, men de burde da som minimum være i stand til at forstå fakta og de basale forudsætninger for at få et samfund til at fungere. Hvis man som hjemmehjælper med stor politisk indflydelse ikke kan overskue konsekvenserne af at leve i en globaliseret verden, burde man som ansvarlig politiker søge råd hos dem, som kan overskue og analysere en kompleks verden.

Jeg forstår godt, hvis danske virksomhedsledere er dybt frustreret over situationen, da især en borgerlig regering forventes at forstå og imødekomme industriens basale behov. I stedet er vi vidne til en regering, der søger kulturel isolation en strategi, der vil få katastrofale følger for vores fremtidige velfærd.

Måske havde Churchill ret. Vi er et stammesamfund. En stamme, jeg besøgte i Borneos regnskov, behandlede en banal øjeninfektion ved at gnide aske i øjet, med det resultat, at mange fik alvorlige øjenskader. En af stammens unge var for år tilbage rejst ud, blevet uddannet læge i Kuala Lumpur og kom jævnligt på besøg i sin stamme. Han prøvede at forklare dem det katastrofale i deres behandlingsmetode, men de holdt hårdnakket fast i, at stammens ældste vidste bedst, og at alt, hvad der kom udefra, var af det onde. Stammens ældste ville jo kun bevare sin magt, hvis kan kunne fastholde folk i den tro, at han til alle tider var den klogeste.

Måske er det på samme måde, at DF fastholder den mindre uddannede del af den danske befolkning i troen på, at verden udenfor er ond og en konstant trussel mod vores såkaldte velfærd alt imens det er indvandrerpigerne, der stormer frem på de højere uddannelsesinstitutioner og om få år vil blive omdrejningspunktet i den danske velfærd hvis altså lige de ikke også vælger at rejse et andet sted hen.

Flygtningehjælp

Men løbet er kørt, Danmark! Hvor længe tør folketingets politikerne lukke øjnene for katastrofen? Hvor meget mere konkurrenceevne skal vi miste? Mit råd til de danske virksomheder er at se at komme væk, inden det er for sent. Den brainware, de skal bruge, vil bare ikke være tilstede i Danmark om ganske få år. Hvor længe går der, før danskerne indser, at Dansk Folkeparti har kørt Danmark ud over afgrunden? Hvor det eneste, der er tilbage, er et frilandsmuseum med et billede af en smilende Morten Messerschmidt over indgangen.

Måske Dansk Flygtningehjælp i fremtiden skal fokusere på at hjælpe danske til at flygte, mens tid er.

Dr. Finn Majlergaard er ledende partner i Gugin International Business Development, fore-dragsholder og professor på International School of Management, Paris

0
0
Svar på denne tråd

Øhhhhh
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 01:51

Churchill, var det ikke ham som englænderne stemte ud, da han havde vundet krigen med dem, med hans stammeprægede retorik ?

I øvrigt, så mener jeg at have erfaret, at hvis højtuddannede udlændinge ikke er interesseret i job i DK, er det primært pga vores høje skatter, og derefter danskernes kølige væremåde, jantelov og manglende åbenhed.

At sammenligne kvindelige efterkommere af indvandrere med danske mænd og deres uddannelsesgrad kan man da ikke bruge til noget som helst.

Eller....

Det er da vist racistiske udtalelser.

Set i mine øjne er det fantastisk, at en masse unge indvandrerkvinder har fået mulighed for at få en uddannelse, og ikke ende som avlsdyr uden uddannelse, og låst fast i en tilværelse i et religiøst og mandsdomineret samfund , fyldt med vold og trusler.

Og så synes jeg at hvis man er af den overbevisning, at 24 års reglen kun har forhindret 10 tvangsægteskaber på 10 år, plus minus, så har man altså ikke læst lektien.

Jeg var for år tilbage ofte i lufthavnen, og undrede mig ofte over alle disse kvinder iført brudekjoler, og de unge mænd i pæne jakkesæt, som florerede i ankomsthallen. Tjah, jeg har så prøvet at læse mig til hvorfor, og jeg er klart af den opfattelse, at 24 års reglen har haft sin berettigelse, om ikke andet som et klart signal om, at vi i DK ikke kan acceptere tvangsægteskaber..

mvh

0
0
Svar på denne tråd

Og søs..
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 02:05

Danskerne er for dovne ?

Nej nej, danskerne er for dyre. For høje skatter, giver et for højt lønniveau. Derfor fyres danskere og der flyttes arbejdspladser til udlandet. Længere er den ikke.

IT branchen flyttes til Indien i øjeblikket til eksempel.

Og danskere der rejser ud. Går det dem godt, vil de da ikke vende tilbage til vores høje skatter, men går det galt for dem, skal de nok vende hjem til vores sociale goder, sådan er reglen.

Og så synes jeg det er rart, at du giver DF skylden for landets genvordigheder. Så ved man da hvor man skal hælde sin galde hen...

Tak for det.

mvh

0
0
Svar på denne tråd

andre folks holdninger
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 08:27

svanhorse: det er to artikler jeg citerer, som giver DF skylden :-) Jeg er så enig + resten af blå blok :-)

0
0
Svar på denne tråd

jeg vrøvler
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 08:42

VRØVL - den første er en af europas førende islam-eksperter, som gør status - den handler ikke om DF, men om at laaaangt de fleste tilflyttere i dag ligner alle andre europærer, fordi sådan har har det altid gået og sådan vil det fortsat gå, når nye kommer til og der går nogle årtier.

Begge fra http://www.information.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg undskylder
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 08:44

det blev vist over min sengetid....

0
0
Svar på denne tråd

Enhedslisten
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 08:46

Enhedslisten og FARC deler vel også mange ideologiske synspunkter? Begge går ind for revolution, nationalisering etc?

Ud fra logikken at hvis flertallet af medlemmer af en gruppe går ind for noget, så går gruppen ikke automatisk ind for det, så er rockere jo bare en flok unge sympatiske mænd der kan lide at køre motorcykel, hvor de tilfældigvis også bare alle sammen privat kan lide at tæve folk og handle med stoffer.

Og det gør bestemt ikke deres rockergruppe til en skidt ting, for det er jo medlemmerne privat der står for alt det slemme.

Tager jeg fejl når Enhedslistens medlemmer har hjulpet "aktivister" med at overfalde landets statsminister?

Tager jeg fejl når medlemmer af Enhedslisten sympatiserer med unge mennesker der smider brosten efter politiet fordi de er uenige?

Så når DF åbenbart kan slåes i hardkort med AB, så kan Enhedslisten vel også uden problemer nævnes i samme sætning som FARC?

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 08:59

svanhorse: Hvad får dig til at tro, jeg er påvirket af 24 års reglen? For det er jeg ikke. Det er såment lige så svært bare at få lov at se min kæreste, selv om vi begge er over 24 år!

Og jeg vil da gerne (igen) påpege: Jeg kan forstå reglerne pht. søgning af opholdstilladelse, men det er jo ikke det, vi søger. Vi søger altså bare om, at min kæreste kan få lov at besøge mig og min familie, fordi han er inviteret til min og min nevøs fødselsdag + min nieces barnedåb. Men selv det, kan måske ikke lade sig gøre. Vi taler 14 dages BESØG!

Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor det overhovedet skulle være et problem for den danske stat, at jeg som dansk statsborger gerne vil se min kæreste i DK i 14 dage :( Især ikke når vi taler et veluddannet menneske, der desuden har studeret og boet i Norge de sidste 3 år, og dermed allerede er velintegreret i skandinavisk kultur.

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

stå til ansvar hver især
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 09:03

Jan Petersen: jeg stemmer ikke på enhedslisten, så hvad de gør, må de stå til regnskab for præcis som DF'er må stå til regnskab for ideologifællesskabet med Breivik.

0
0
Svar på denne tråd

søs....
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 09:55

10 tvangs ægteskaber på 10 år

jeg er mere og mere overbevidst om at du sidder med hoved i din PC og leder efter link i stedet for at opholde dig i den virkelige verden .

Prøv og bo i et bolig blok kvarter med MANGE udlændinge og LÆR nogen at kende i DET VIRKELIGE LIV så vil du hurtigt få en anden mening jeg har mødt flere end 10 bare på de 5 år jeg har omgåes andre etniske . Man kan ik leve i en statistik paragraf

hilsen jeanett

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 10:34

Så nu skal jeg stå til regnskab for Breivik? Ahmen helt ærligt søs, wake up and smell the fresh air? Jeg kan kun holde med jeanettlar (monique) - prøv at komme ud i verden istedet for at lede efter links og artiler der deler dinoverbevisning. vi er andre der baserer vores holdninger på virkelige hændelser i den virkelige verden og ikke, som jeg fornemmer du gør, baserer den på vilkårlige artikler....

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

PGO G-max scooter sælges - 8000,- - billeder kan fremsendes!

www.dba.dk/pgo-pgo-g-max-2008-3700- km/id-7423161 ...

0
0
Svar på denne tråd

Jamen så
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 12:00

Jamen så lad os da hive Ole Sohn fra SF op af hatten. Ole Sohn som vi husker som bedste-ven med Erich Honecker.

Honecker husker vi alle som en sympatisk mand fra det tidligere Østtyskland, som uden problemer godkendte nedskydninger af sine landsmænd, der gerne ville forlade hans land.

Så hvem kan dog stemme på SF, når medlemmer af deres folketingsgruppe deler ideologifællesskab med folk som Honecker, som har deltaget i nedskydningen af omkring 1.000 uskyldige. Det får da ABs ugerninger til at blegne (om end jeg personligt stadig mener at AB og hans gerninger er fuldkommen uacceptable).

0
0
Svar på denne tråd

Jan Petersen
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 12:16

Jan Petersen: Fordi Ole Sohn tidligere har haft "samarbejde" med en kriminel (honecker) - så er alle SFere i ideologi-fælleskab med honecker?

Alle venstre-folk er så også kriminelle ligesom Peter Brixtofte?
Vi kan trække eksempler op af hatten for alle partier.

Jeg siger ikke at Søs har ret i sin kobling imellem AB og DF - det mener jeg ikke man kan....

.

0
0
Svar på denne tråd

lidt diverse
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 12:38

Jan Petersen: Brian Mikkelsen støttede apaitheid i Sydafrika, da han var formand på KU - det hører til i samme skuffe som Ole Sohn, men det hører man sjovt nok ikke så meget om. Jeg mener folk har lov til at blive klogere, når de bliver ældre - det tror jeg er helt menneskeligt.

jeanettlar (monique: jeg har boet over 10 år på nørrebro og før det på ydre nørrebro og efter det i Gladsaxe.

På Nørrebro var mine overboer indvandrere, og jeg hjalp dem med at oversætte forskellige breve, fordi de talte fransk og det gør jeg også. Jeg sad i stuen med både mændene og kvinderne (uf de havde tørklæder på) og spiste arabiske kager - de var søde og rare mennesker og gav mig ikke anledning til at blive bange for dem.

Jeg har arbejdet sammen med flere indvandere i mine jobs i et par københavnske kommuner - både mænd og kvinder et par stykker oven i købet med tørklæder, og det var helt uproblematisk og vi lignede hinanden udover et par stykker troede på en gud og det gjorde jeg ikke. Det snakkede vi lidt frem og tilbage om, da vi delte kontor en periode.

Jeg har aldrig oplevede problemer fra nogle ud over min afskyelige danske nabo i Gladsaxe de steder jeg har boet i i Kbh. Jeg talte pænt til dem og sjovt nok talte de så også pænt til mig.

Nu bor jeg i Nordjylland og vi har et asylcenter lige uden for byen - de holder sig for sig selv. Men en af naboerne ved siden af hvor jeg arbejder er flyttet sammen med en fra asylcentret, og han er HELT vild med min ene hund - og min hund med ham :-) Så når jeg ikke kan finde min hund, leder jeg efter ham i deres have.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville også
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 12:45

Jeg ville også netop frem til at når eksemplerne med Enhedslisten & FARC og Ole Sohn/Socialistisk Folkeparti & Erich Honecker ikke kan bruges, så må det fornuftige resonement jo også være at sammenligningen af DF og Anders Breivik heller ikke holder vand.

Og det er jeg naturligvis glad for at jeg nu har fået ret i.

0
0
Svar på denne tråd

det giver da fin mening
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 12:50

Jeg synes det holder fint vand - jeg har jo sagt at dem i enhedslisten der stadig mener sådan, må stå til ansvar for de holdniner, men jeg skriver samtidig også at det er menneskeligt at fejle og ændre mening undervejs i livet.

Jeg ser ikke DF ændrer mening, og derfor må de som EL også stå til ansvar for deres værdifællesskab med Breivik og andre.

0
0
Svar på denne tråd

Vil det så sige
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 12:53

At alle konservative synes det er ok, at køre spritkørsel.... fordi det gjorde daværende partiformand Hans Engell??

Det er dog absurd, at komme med sådanne påstande om at man sympatisere med den sindsyge psykopat, fordi man stemmer på DF..

0
0
Svar på denne tråd

søs ......
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 12:58

du har været så tæt på dem og alligevel tror du der kun er 10 tvangs ægteskaber på 10 år det lyder som om du ik er blevet lukket rigtigt ind når det kommer til stykket .

hilsen jeanett

0
0
Svar på denne tråd

tanke og handling
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 13:00

Hov - jeg siger ikke at DF sympatiserer med, hvad Breivik gjorde - kun at de deler ideologi, menneske- og verdenssyn.

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 14:12

Jeg synes altså stadigvæk ikke, man kan gøre DF ansvarlig for Breiviks handlinger, på trods af klare ligheder i nogle af deres holdninger. Men DF skyder ikke folk!

Samme princip i forhold til liste Ø, Brian Mikkelsen, Ole Sohn og hvem der nu ellers har været i skudlinien.

Men det, jeg egentlig ville kommentere, var en tidligere debattørs beskrivelse af de "umulige islamske unge".

Jeg har været så heldig, at jeg har kendt nogle meget religiøse muslimer, opdraget af muslimske forældre og i 100% muslimske familier. Som har måttet skille sig ud socialt pga. deres religion og især deres kultur, ved fx at have mindre frihed pga. en større kontrol fra forældrene, og at måtte sige nej til ting som alkohol og bestemte madvarer.

Og ved i hvad? Det kan faktisk godt lade sig gøre, at være gode danske samfundsborgere alligevel. At tilegne sig sproget, at tage en uddannelse og bidrage til arbejdsmarkedet. Ja, faktisk er det også noget af det, de piger har fået med sig via deres kultur - det er måske at strække den at sige "alligevel", for, for dem, har det ikke været en ulempe.

Min holdning er, at det ikke er kulturen eller religionen, der er noget i vejen med, men enkeltpersoner, integration, og ganske almindelig opdragelse. Integration er noget, man bedre kan gennemføre, med en positiv retorik og mindre mistænkeliggørelse og hvilker også i høj grad på os. Enkeltpersoner og opdragelse henvender sig i høj grad også til danske unge - og dér er altså også MANGE, der ikke er lette at have med at gøre.

Point being: Det handler i langt mindre grad om kultur og religion end om mange andre faktorer.

Men DF slår netop ned på kultur og religion - og dét, mener jeg er unfair og uberettiget.

Og desuden i forhold til DF, mener jeg også at: Retorik betyder noget. Og der ville have været andre måder, at gennemføre mange af deres ønsker på udlændingeomådet UDEN at benytte sig af en fjendtlig og mistænkelig retorik, som ikke bare påvirker vores image udadtil, men som også påvirker de berørte personer, der befinder sig i landet. Det nytter ikke, at stødde folk fra sig, hvis man vil have, at de skal arbejde for at blive en del af samfundet.

0
0
Svar på denne tråd

griner..
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 15:26

Nu er en stor del af den lære, vi der vitterligt var "pet-matriale" via brandrøde partibøger i 80èrnes sidste halvdel, netop at skelne ideologi fra udførelsen.

Skønt Anisette og hendes mand optrådte til partimøder, og ved selvsyn havde konstateret at de var ekstremt lykkelige i Albanien, og skønt netop Ole Sohn, som leder af DKP stod 100% indefor forholdene i DDR, og VS stod helt og fuldt indefor PLFP og deres nedskydning af en israelsk minister, så ændrede det hverken den reelle virkelighed, eller det etiske dillema ved politisk begrundet vold, som det hed før alt blev døbt terror.

Netop den, forhåbentligt nødvendige medfølgende, selvransagelse, er det der har fastholdt min tro på de mere socialistiske værdier, og de partier, der har dækket sig under dem.

Med dette in mente, så må vi knytte samme forventning til DF, at det faktum at deres ideologi er blevet anvendt til politisk vold, ikke rokker ved deres ret til at have denne ideologi.

Den store anstødssten mod eksempelvis Krarups og Langballes indvandrersyn, er jo netop at de skærer alle over en kam, via deres tolkning af en religiøs ideologi, og kæder enkeltgruppers brug af politisk vold, til en udløber af ideologien.

Jeg bliver aldrig DFer, men vil citere Voltaire og hans ord

"Jeg vil bekæmpe dine meninger, men dø for din ret til at have dem"

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

ingen tal
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 16:30

jeanettlar (monique): Der findes ingen tal for antallet af tvangsægteskaber.

0
0
Svar på denne tråd

mig ik forstå :-)
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 18:41

Latterlig regel for at forhindre 10 tvangsægteskaber på 10 år

hvad mener du så med denne sætning ???

hilsen jeanett

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor DF
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 19:29

For at retunere til det oprindelige spørgsmål om hvorfor DF så er der en logisk forklaring.

En gang i et ubenævnt land i Europa opstod der et parti som følge af de mange problemer landet havde. Dette parti vill:

Gøre noget for krigsveteranerne, dem var der mange af og de var vitterligt de svage i samfundet.

Udbygge indfra strukturen, vej og forsynings linier ect.

Sikrer naturen og grundlage det vi kender som naturfredning og dyrværns foreningerne.

Skabe ro og stabilitet i de sociale forhold, lave organisationer for ungdommen, husmor foreninger(det er mange år siden det her)mv

Uddanne folk ud fra en meritokratisk indstilling, således at det var dine meritter og ikke din oprindelse og nationalitet der var vigtig.

Styrke kærligheden til fædrelandet.

Tage et opgør med samfundssnylterne, dem vi alle kan genkende på hvordan de ser ud.

Virker parti programmet bekendt? Uanset om man er rød eller blå så må man erkende der er en lighed med DF, ikke helt det samme men lighed.

Der er forklaringen på hvorfor "almindelige" (jeg undskylder til alle jer DF folk der vil blive stødt)mennesker kan stemme på DF

Jeg antager alle har genkendt NSDAP's parti program. Der er mange fornuftige ting i det

0
0
Svar på denne tråd

Hvor læser
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 20:04

folk at DF bliver holdt ansvarligt for AB's handlinger ? eller at folk der stemmer DF støtter op om hans handlinger ?? det skriver folk konstant man ikke kan sige, men det er der heller ingen der skriver.. det eneste der skrives er at deres menneskesyn er ens vilket i vel ikke kan afvise..

0
0
Svar på denne tråd

Til Julie
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 20:17

Mit svar var relateret til dit link til DF.

Jeg kan sagtens følge dig, i din fustration.

Danmark er i øvrigt langt fra det eneste land i Europa, som har en stram indrejsepolitik over for besøgende til kærester og familie. England til eks.

Hvorfor alle disse stramninger ? Misbrug må være ordet. Og så går det ud over uskyldige, når lovgiverne mener - nok er nok - desværre.

Men du kan forhåbentlig glæde dig over, at vi har fået et regeringsskifte, så det højst sandsynligt fremover bliver lettere at få besøg og ophold af udlændinge.

mvh

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 21:39

svanhorse: Ja, jeg ved det. Og lige netop England ville jeg ellers selv så gerne tilbage til og bo :( Men det bliver nok aldrig en realitet nu, for så kan jeg godt glemme alt om besøg af min kæreste. Jeg trøster mig med, at min kæreste trods alt allerede har point nok i forhold til det nye point system, så skulle vi en dag søge om opholdstilladelse, håber jeg da, det kan lade sig gøre. Og jo, selv om jeg ikke er fan af Helle, så er jeg alligevel glad for regeringsskiftet, og jeg har da også, pga. min nuværende situation, for første gang været nødt til at stemme på rød-blok. Så er spændt på, om der kommer noget godt ud af det i forhold til reglerne for visum/opholdstilladelse/ familiesammenføring.

Jeg er jo udemærket godt klar over, hvorfor reglerne er der, og egentlig er jeg også selv tilhænger af regler på udlændinge-området, men det må være muligt at lave reglerne, så det rammer "de rigtige steder".

Nu må vi se, hvad fremtiden vil bringe :)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

øhhh...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 21:56

Nu har ABs "menneskesyn" givet ham en personlig godkendelse til at anvende politisk vold, hævet ham over enhver domstol, gjort ham til udøvende magt, givet ham hjemmel til at dræbe folk af anden politisk observans, end ham selv.

Det er måske lidt meget at presse ned over hovedet, selv på Pia.

Nu kan så selv enhedslisten overtales til at antage lignende "menneskesyn", når olien i Libyen kommer i fare, så har vi et FN-mandat til at dræbe politiske modstandere, det hedder så bare intervention, men der ændres "menneskesynet" så efter en fælles politisk beslutning.

Breivik har lavet sin egen intervention, og derved antaget det "menneskesyn" vi åbenbart alle støtter, når det er fælles vedtaget, men ikke kan tolere hos enkeltpersoner.

Den ændring i "menneskesynet", der giver et lands militær samme beføjelser, som AB gav sig selv, er samtlige partier i DK faktisk enige om.

Og det er ikke noget, der har været et emne i valgkampen.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 05:11

Døm selv hvaf vores nye Statsminister mener:www.youtube.com/watch?v=dP8fYPrB5bo

0
0
Svar på denne tråd

overskriften
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 05:13

Undskyld der skulle have stået hvad...

0
0
Svar på denne tråd

griner...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 10:01

Ja, det er jo ikke noget problem med 13-årige, der anført af den mere materialistiske og liberal-medie-forbrugs-inspirerede vestlige tankegang ligner noget fra en 50cent video...

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

Dansk Folkeparti
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 17:36

Jeg har stemt DF i de 16 år de har eksisteret, og så kan folk egentlig kalde mig hvad de vil, det får ikke mig til at ligge søvnløs om natten.

Men folks higen efter at kalde os nazister mv er nok en medvirkende årsag til at mange folk ikke tør vedkende sig sit valg, udover når man er alene med blyanten bag forhænget. Så meget for demokratiet.

Jeg stemmer DF af en del årsager, deriblandt udlændingeloven, retspolitikken, dyrevelfærden og ældrepolitikken. Nu er det jo ikke DF der har siddet i regeringen, jovel de har været et trofast støtteparti for en VK regering, og i den forbindelse har de blandt andet været en medvirkende årsag til at forringelserne på bl.a ældreområdet er blevet lidt lempeligere. Og det er jo sådan at man udfører sin politik, at hvis man vil have indflydelse på beslutningerne, så må man give for at få.

Men tillykke til Helle, og jeg håber det bedste, men frygter desværre det værste, såfremt et parti som Enhedslisten skal med i de kommende forhandlinger.

Hørte en nyindvalgt (meget ung) kvinde fra Enhedslisten udtale i Go Morgen Danmark, at da hun var nyuddannet jurist, ville hun mægtig gerne sidde i retsudvalget.

Der ville hun så kigge på, den øgede overvågning, kendelser om aflytninger og (tro det eller ej) kigge på den stramme terrorlovgivning!!! Som V-K-O havde indført igennem de sidste 10 år. What!!!

Er det helt gået den unge dames næse forbi, med de mange terrorhandlinger, der er foregået blandt andet de sidste 10 år hvor den egentlige krig mod terror startede med angrebene mod World Trade Center.

Når man har med så farlige "mennesker" at gøre, nytter det så altså ikke at sætte sig i en rundkreds, og fortælle at man i sin tidlige barndom blev bundet til potten.

Og det afspejler vel også vores samfund i dag, hvor kriminaliteten er blevet meget mere rå og meget mere farlig. Forholdsvis simple indbrudstyverier, har med deltagelse af egentlige østbander taget en uhørt rå drejning, hvor man nu gennembanker eller ligefrem slår mennesker ihjel for at tilegne sig egendele som man kan tjene gode penge på.

Stod det til mig, blev der ansat mange flere toldere til at passe på vores grænser, så den uhæmmede passage af ulovlige tyvebander, våben og stoffer kunne begrænses i et større omfang end det er tilfældet i dag.

At samligne DF med AB er fuldstændig absurd, usmageligt og fuldstændig ude af proportioner, men mon ikke at trådstarter har fået det ud af den som det var hensigten.

Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,

- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,

men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

0
0
Svar på denne tråd

jajajaja
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 18:56

Kære Marianne, nu virker det ikke som du har helt styr på de historiske fakta, ingen kritik i det for det er der vitterligt ikke mange der har. Allerede i 70'erne finder der nogle meget blodige terrohandlinger set, jeg ved ikke om Munchentragedien siger dig noget, men den var kun en af en meget lang rækkeangreb. Her særligt ikke at glemme bombningerne i Danmark. Alligevel overlevde vi og klarede os uden at lege politistat. Derfor undlad venligst at komme med det der med det inden for de sidste 10år er blevet et problem det er langt langt ældre.

Mht terrolovgivningen så ved jeg ikke om du var i Kbh under klimatop mødet? Det var vi nogen der var og som var så uheldige at have undervisning på amager, ikke så langt fra bella centret. Jeg tror ikke du kan forstille dig hvordan det er ikke at vide om du kommer frem til dine timer eller ej. Hvordan det er at se folk du kender blive kropsvisiteret fordi de tilfældigvis går i en læderjakke og har en stor taske med. Da de står og skal til sprog eksamen i tibetansk eller noget er det ikke overraskende de har 3 ordbøger, computer og printer med. Men nej, de er mistænkelige og er de uheldige, der er mange mennesker der ikke tager det pænt op at blive kriminalseret fordi man prøve at passe sit studie, kan de blive låst væk i 10 timer. Det kære Marianne er konsekvensen af terrolovgivningen, fundamentalisterne skal nok gå fri, AB er et smuk eksempel på.

Det sørgelige er at vi dermed er blevet præcis som alle de stater vi fordømmer, du ser ud på den bestemt måde eller og langt være du var bare på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt, derfor skal du i fængsel. Det er IKKE demokrati det er politistat og det minder skræmmende meget om, Nordkorea, Zimbawe og Nazityskland. Ked af at sige det.

Som en anden lille ting i tråd med vold så er det kun inden for de seneste 100år det er blevet forbudt at slå sin ægtefælde, børn og undergivne er meget nyt og noget som DF er imod. De går indfor man må slå sine børn. Personligt mener jeg at hvis man lære børn at vold er en naturlig del af livet så vil de være mere tilbøjelig til at gribe til vold når de er voksene.

0
0
Svar på denne tråd

og bombemanden
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 19:47

Lady-tan: (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) Vi havde også bombemanden fra Gladsaxe i 80'erne :-)

0
0
Svar på denne tråd

Terror
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 20:13

Selvfølgelig har der været terror før tragedien i bl.a World Trade Center, det er jeg såmænd velvidende om. Men det var da der, at terroren for alvor slog sig fast i folks bevisthed, ved at vise sit grusomme ansigt.

Jo jeg var skam i København under klimatopmødet, jeg var på arbejde i Vestre Fængsel og forventede et stort ryk-ind, som heldigvis udeblev.

Folk var blevet kraftigt advaret imod at de kunne risikere at blive kropsvisiteret i de dage.Der var jo som bekendt en del som ikke blev bag de "lovlige zoner" og derfor endte i "fut-tog" og eller i detentionerne som var opsat på Retortvej.

Der sker jo spec. med så mange mennesker desværre fejl, så der vil jo altid være nogle som "ryger" med uhensigtsmæssigt, hvilke jo er beklageligt men desværre nok uundgåeligt.

Ja dette er en af konsekvenserne ved terroren og lovgivningen der omhandler denne. Dette har jeg fuldt ud accepteret, for sådan er verden nu engang bare blevet. Det er jo ikke kun i Danmark vi har sådan en øget opmærksomhed på terroren, det gælder jo i langt de fleste lande.

At AB er gået fri, tror jeg er tilfældighedernes spil. Hvorfra skulle myndighederne vide at den klaphat havde så frygtelige tanker, og endda gjorde alvor af den.

Nu har de talt om, at folk som købte store partier af gødning (uden at have et landbrug) skulle under observation. Så skal samfundet altså holde øje med endnu flere mistænkelige personer = altså endnu mere overvågning og tlf aflytninger (hvilke jeg også syntes er fint nok), hvis bare man kunne afværge disse skrækkelige handlinger fra syge menneskers hoveder.

Men gudskelov bliver de fleste (7-9-13) terrorangreb da afværget inden de finder sted af bl.a pet mv.

Du må gerne sende mig et link til der hvor du har læst at DF går ind for at man fortsat skal have ret til at slå sine børn, for det er da gået mig forbi!!!

0
0
Svar på denne tråd

Til Julie og lady-tan
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 21:13

Julie. Håber at du får en løsning på din situation inden længe.

Lady-tan. Du er i mine øjne alt for langt ude, når du sammenligner danske sikkerhedsforanstaltninger med dine omtalte stater.

Der er altså desværre en årsag til, at en effektiv politikontrol er nødvendig når der afholdes politiske møder. Eller når vi skal flyrejse, eller når nogle af vores politikere bare skal til købmanden og handle.

Det er da for at beskytte borgerne, og ikke for at genere, at kontrol er så hardcore.

Hellere for meget kontrol, end for lidt. Skulle det værste ske, gud forbyde det, er befolkningen/vælgerne de første til at klandre ordensmagten og politikerne for manglende lov og kontrol.

just my five cent

mvh

0
0
Svar på denne tråd

jammen..
Forfatter: 
Dato:  18-09-2011 08:45

jeg ved da godt det ikke er for at gener nogen at vi kyles i fængsel uden grund, jeg føler mig også meget mere sikker når jeg ved at hvis jeg bor inærheden af en politiker er der ingen sikkerhed for jeg kommer hjem fra indkøbs turen...

Mere seriøst, min sammenlining med Zimbawe og co er mere for at illustrer vi er på en glide bane. Hvor går grænsen, ideen bag et retsamfund er man som borger er uskyldig til andet er bevist. Det indebære at man ikke kan friheds berøves uden en gyldig anklage, terrolovgivningen tilhøre en anden langt ældrer retsholdning, man er skyldig til andet er bevist. Rigtig nok at efter 10 timer skal man løslades hvis der ikke er fundet vægtige oversager til at holde på folk. Det der bekymrer mig er mere holdnings skiftet, at vi pludselig kan godkende at miste vores mest fundamentale borgerrettigheder. Skyldig til andet er bevist er et retsystem vi finder hos mafiaen, diktatur regimer og i den dansk europæiske middelalder/renæssance. Æv bæv vi er på en vej der hurtigt kan lede os til at blive som dem vi ikke kan lide og fordømmer for det selvsamme.

Tillykke Bin Laden, du er overraskende succesfuld med at smadrer vores veden.

Mht DF's børne politik skal du på biblioteket og finde oversigten over danske politiske partiers parti program, jeg kan ikke huske hvad den hedder. Det er en samlig af partiprogrammerne fra alle registrede partier i DK, den er meget oplysende og underholdende.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-09-2011 09:03

Til svanhorse: Mange tak :) Vi burde have svar om en uges tid nu. Håber virkelig, det er et positivt svar :)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Julie...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2011 16:45

Krydser fingre for at i får positivt svar og du kan få kæresten på besøg.. tænk sig egentligt at det er noget man skal søge om og risikere afslag på

0
0
Svar på denne tråd

Politik
Forfatter: 
Dato:  18-09-2011 22:57

Jeg behøvede ikke at gå på biblioteket, jeg gik ind på DF's hjemmeside og læste (endnu engang) deres partiprogram.

Der står intet om at man har ret til at slå sine børn, hvilke jeg heller ikke tror på at de går ind for.

Det eneste som jeg kunne finde som omhandlede familier/børn, er dette:

Danmark er afhængig af de vilkår, familierne tilbydes. Det nære bånd mellem ægtefæller, børn og forældre er bærende for landet, og af stor betydning for landets fremtid. Derfor skal familier sikres de bedste muligheder for at kunne fungere.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider