Det mest irriterende er dog, når folk ikke fortæller ærligt, at de egentlig kun er interesseret i at sælge deres, og ikke bytte.
For et par år siden havde jeg et DV føl til salg, og i annoncen havde jeg nævnt at jeg evt. ville bytte til en pony avlshoppe. Jeg blev kontaktet af nogle folk der var interesseret i bytte, og de havde en pony der var interessant for mig. Jeg tog fra Sjælland til Jylland for at se på ponyen og meddelte ejerne at jeg var interesseret i bytte, hvis mit føl også faldt i deres smag. De kom så bare aldrig og så på mit føl, men aflyste flere gange vores aftale i sidste øjeblik. Til sidst kom det jo så frem, at de egentlig slet ikke var interesseret i mit føl, men håbede at jeg ville købe deres pony.
Det måtte de gerne have fortalt mig fra starten, så jeg ikke havde spildt tid og penge på at køre den lange vej over at se deres pony, som jeg jo vidste at jeg på ingen måde havde mulighed for at købe. Havde jeg haft det, havde jeg jo nok lave en købeannonce!
Jeg synes det var så fejt, at bruge sådanne metoder for at prøve at sælge noget.