Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kranio Sakral terapi?
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 20:25

Halløj :)

Jeg døjer rigtig meget med træthed, som fører til hovedpine/migræne, koncentrationsbesvær og hukommelsestab.

Desværre synes jeg ikke jeg fik meget hjælp, da jeg gik til min læge, så jeg vil nu finde på en anden behandling...

Her faldt jeg så over Kranio Sakral terapi, er der nogen som har erfaringer med det?

Eller andre som har fundet en behandling mod dette træthed?

Det skal måske lige tilføjes at jeg spiser sundt og varieret (og nok), drikker masser vand, sover 8 timer om natten, går i fitnesscenter + løber udendørs osvosvosv.

Det er så slemt, at på en dag som i dag var jeg klar til at gå i seng kl 17! Endnu værre er det på mine skoledage, hvor jeg den nogle gange gaber uafbrudt og har svært ved at holde øjnene åbne. Det samme på job, hvor jeg arbejder med rengøring.

Jeg sover ikke til middag, så jeg tvinger mig selv til at holde mig vågen, så jeg ikke får meget mere end de 8 timer. Når jeg så engang i mellem giver mig selv lov til at sove, kan jeg snildt sove 12-13 timer.

Er virkelig desperat efter hjælp efterhånden, da det jo også går ud over mit studie.

.. Amanda

som har fornøjelsen af at ride Björk

- stor tak til Björks familie, som giver mig

muligheden for at ride jeres hjertebarn.

0
0
Svar på denne tråd

erfaringer.
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 21:01

Jeg har rigtig gode erfaringer med kraniosakralt.

Min behandler er god til at fjerne de spændinger som giver hovedpine og nakke og ryg smerter.

Nogen gange har jeg behov for at hvile, når jeg kommer hjem fra en behandling, andre gange har jeg bare så meget energi at jeg simpelhen må lave noget.

Dog skal man huske på at smerter giver træthed, færre smerter, jo mindre træthed.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 21:46

Hvis det er så slemt du giver udtryk for, så hvorfor ikke give det en chance? -det kunne være at det hjalp, og hvad er der at miste? Ens livsenergi bliver ihvertfald svækket når man går rundt med en grum migræne mm.

Jeg har prøvet det, og mine søskende har prøvet det, og det har hjulpet os rigtig meget. (Mine brødre var dog dem der havde det slemmest med spændingshovedpine.)

0
0
Svar på denne tråd

ikke mig
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 22:18

Jeg havde kun glæde af det i de efterfølgenede to dage. Det er for dyrt til at det kun virker så kort. Men der er nogle, der er helt vildt glade for det. Det bliver bare ikke mig igen, der smider penge ud i den blå luft.

Sunde heste, er stærke heste.

0
0
Svar på denne tråd

KST...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 06:34

KST har helt sikkert også hjulpet mig meget med mdin migræne, men hvis du har det så slemt som det lyder så syns jeg da godt nok du skal gå ned til lægen og banke i bordet og forlange at blive underøgt ordentlig eller blive henvist til en anden..

Han skal da ikke bare sige desvære jeg kan ikke hjælpe"

Mvh Lene

"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd

lyder ikke godt
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 08:09

ja, det lyder jo bestemt ikke godt, jeg er selv behandler og kan kun anbefale dig at søge hjælp

Kst er godt, rigtig godt for mange, men i nogle tilfælde kan kst ikke stå alene.

udfra din beskrivelse vil jeg foreslå dig at se lidt på dit vitamin og mineral indtag, dine spise vaner (selvom du synes du spiser korrekt) -

derfor kan du sagtens modtage kst behandling, men er du i underskud af diverse mineraler, vitaminer, osv. vil du ikke kunne mærke den store forskel efter en kst behandling og det skal du kunne.

jette

Horsemanship ridelejr

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd

Supersnegl
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 08:56

Det ser ud til at der er lidt blandede meninger, men det ser ud til at det er værd at prøve.

Min læge mente at jeg bare skulle fortsætte med smertestillende piller, når jeg fik hovedpine pga. trætheden og at vi alle i øvrigt blev trætte, når vi skulle koncentrere os om at gå i skole. tsk!

Derudover spiser jeg vitaminpiller dagligt + fiskeolie-kapsler.

.. Amanda

0
0
Svar på denne tråd

Træthed
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 10:49

Hej Amanda

Nogle af de symptomer du beskriver kan jeg (desværre) nikke genkende til. Har haft det sådan i flere år og først da jeg fik taget en blodprøve som jeg fik en kopi af, og som jeg sendte til en sygeplejerske som jeg kender så skete der noget.

Mit D-vitamin niveau var alt, alt for lavt. Et lavt D-vitamin niveau giver træthed, hukommelsestab mm.

Mange læger er ikke så meget for at undersøge disse ting da der har været en eksplosiv udvikling i blodprøvetagningen på netop det område..

Vi bor på den Nordlige ½-kugle så det er helt "naturligt" at vi ikke får sol (= D-vitamin) nok en stor del af året. Solen kommer ikke højt nok op på himlen, til at vi kan blive dækket ind.

Fra nu af og 6 måneder frem skal jeg tage dem. Det er de stærke jeg skal have de er med 25ug. Der er nemlig flere slags, men køb dem på apoteket, så du får god vejledning.

Min veninde fortalte også at der sidder mange gamle på landets plejehjem, som er stemplet som værende demente, men i virkeligheden er de i stort D-vitamin underskud og det kan kun afsløres vha. en blodprøve. Tilgengæld så får de det rimeligt hurtigt godt igen.

Det var et nemt sted at starte. Det ene udelukker jo ikke det andet. Jeg ærger mig bare over at jeg ikke kom i gang noget før.

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

Kåret og ridevant shetlandspony hoppe, sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Lige et ..
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 11:29

Input har du fået tjekket dit blod for mangler, så som D vitamin og Jern.

Man blive meget træt og får muskel smerter når man lider af D-vitamin mangel, hvilket hver 3 dansker gør.

Jern mangel bliver man træt og svimmel af.

Hvad ang. Kranisakralt så ja en behandling er ikke nok, der er jo mange ting i kroppen som skal rettes op på, man kan tit føle at der er sket mirakler efter den første behandling, men det skal altså følges op på jeg plejer at gå en 5 gange med en 14 dages mellemrum

Men man skal også finde ud af hvorfor man får spændinger, det kan være den måde man arbejder på, sidder på.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

Supersnegl
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 15:15

Så vil jeg da bestemt tage afsted efter D-vitamin! :) Tak for tippet.

.. Amanda

0
0
Svar på denne tråd

D-Vitamin
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 15:45

Jeg syns du skal få taget en blodprøve først inden du køber D Vitamin for det er altså ikke sundt hvis man ikke mangler det.

jeg er lægeordineret med d vitamin pga min gigt og i vinter perioderne skal jeg tage ret meget, men når det så bliver forår så ringer lægen til mig og sige ups kan du så tage lidt mindre d vitamin for dit tal er godt nok alt for højt.

Mvh Lene

"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd

Supersnegl
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 16:54

Jeg synes bare det er svært, at tale med min læge om det, når han slår det hen med, at det bare er fordi jeg går i skole, at jeg bliver træt.

.. Amanda

0
0
Svar på denne tråd

Lægeskift
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 17:18

Det er jo muligt at skifte læge

Alternativt kan du gå til en anden læge, feks. når din egen holder ferie. Det gjorde jeg en gang med min søn og det endte med et hospitals besøg eller rettere flere. Min egen læge slog det ellers hen og sagde hver gang lad os nu lige se tiden an...

På hospitalet mente de at han var astmatiker...! At vi så valgte at gå en alternativ vej og fik ham rask er en anden snak.

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

Kåret og ridevant shetlandspony hoppe, sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider