Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Uddannelse med voksen løn
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 20:52

Hej!

Jeg arbejder pt på fabrik, og går og leger lidt med tanken om at tage en anden uddannelse. Kan ikke holde til det hårde fabriks arbejde på længere sigt, og skal jo gerne bruge min krop mange år endnu


Jeg er oprindeligt butiks uddannet, men det er nu ikke fordi det føltes ret rigtigt da jeg arbejde i butik...


Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvor jeg finder alt om uddannelser med voksen-elev-løn(Google er ikke altid MIN ven ) Og om andre har erfaring med omskoling, og hvorfor i valgte som i gjorde?


Og det værste er, jeg er sådan på bar bund med hvad jeg godt kunne tænke mig Så kom endelig med en masse ideer.


Kærlig Hilsen og god aften til jer bag skærmen..






FrkBuko..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kontorelev
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 21:33

Jeg er selv uddannet i butik (Matas) og det var et dejligt job, men syntes mit liv er for kort til at skulle arbejde altid (til sent aften og weekender, jul osv) , derfor valgte jeg at blive kontorelev ved kommunen og har været det et år nu. Det er det bedste jeg har gjort. Man har en rigtig stor frihed og får det nærmest som man vil. Jeg kommer rundt i forskellige afdelinger så man finder ud af hvad man helst vil når man er udlært. Du skulle overveje det :-) . Som voksen elev ved kommunen får du vist omkring 17.000 kr pr md :)


Bettina


Veninder med interesser for hund/hest søges omkring 6510.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gå efter drømmen
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 22:22

Hej


Her er et par links du kan kikke på...


Videoklip om nogle uddannelser:

http://www.hvadkanjegblive.dk/


Flere uddannelser og mere om voksenuddannelser:

www.ug.dk/Forside/FlereOmraader/ maalgrupper/efteruddannelse.aspx#


Det er jo umuligt at give dig et svar på hvad du skal vælge. Evner, vilje til at gennemføre en måske vanskelig uddannelse og ikke mindst interesser, er jo nøglen til at vælge det rigtige.

Du fortæller at du er HK'er og er på fabrik. Personligt ville jeg aldrig trives med nogen af delene, men det betyder jo ikke at du ikke kunne.

Istedet vil jeg opfordre dig til at gå efter det som er din passion. Det som du altid har drømt om at gøre. Det er fint nok at tænke på pengene, men tro mig når jeg fortæller at det er det der betyder mindst i den sidste ende.

Det vitigste er at man laver noget der betyder noget for en, at man har gode kollegaer, hvis man skal arbejde sammen med nogen og at man bliver værdsat for ens arbejde.


Jeg er obrindeligt uddannet ingeniør og senere videreuddannede jeg mig til snedker ;-) Så en ung mand spurgte mig om hvordan det er at være tømre/snedker.

Jeg kunne sagtens fortælle ham at Danmark flyder med arbejdsløse tømre og at det er pissekoldt om vinteren, når man skal skovle sne af et tag før man kan lægge tagplader. Men hvorfor skulle jeg begrænse hans liv?

Istedet spurgte jeg om han kunne lide at rejse. Det kunne han, så jeg sagde til ham at så syntes jeg det var en fin ide at gå i tømrelære. Man kan rejse i hele verden med den uddannelse og senere kan han videreuddanne sig til en mere boglig gren af faget, hvis han får smag for det.

Knægten bygger økologiske bjælkehuse i udlandet i dag...


Sæt ikke dig selv i bås eller lad dig begrænse. Der er altid et sted eller en mulighed for at udleve din drøm.


Hilsen

Jens


Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt mere..
Forfatter: 
Dato:  10-09-2011 08:28

Mvh MB



"De som ikke mener lykke kan købes for penge,

har aldrig ejet en hest!"


-Min hest er på fold hele dagen..

Opstaldning 6973- hal, løbebånd, fuldpas www.staldhiphop.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind
Forfatter: 
Dato:  10-09-2011 12:12

Tusind tak for jeres svar, og jeres link. Jeg skal have dem nærstuderet


Angående min passion... Jeg elsker at lave mad, jeg elsker naturen og jeg elsker dyr Jeg vil rigtig gerne se om jeg kan finde noget som jeg virkelig brænder for! Jeg lever kun en gang, og har aldrig virkelig BRÆNDT for noget af det jeg har lavet.

Jeg har desværre også oplevet at få et hak i tuden flere gange, så min selvtillid til hvad jeg KAN og VIL har lidt et knæk.


Jeg har min egen gård, og er afhængig af en lære-løn. På alm SU ville de se lidt sort ud





FrkBuko..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  10-09-2011 12:42

Er ikke noget med at man ikke kan få voksen elevløn hvis man har en anden uddannelse som man har abejdet med indenfor de sidste 5 år? Eller blander jeg nogle ting sammen her??


Jeg vil nemlig selv rigtigt gerne tage en ny uddannelse, og kan sagtens hvis jeg bare kan få voksenelevløn, men jeg har bare læst det som at jeg ikke kan få det, når jeg nu arbejder indenfor det jeg er udd. som??




.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er bare SÅ sandt Jens
Forfatter: 
Dato:  10-09-2011 13:15

Jens skrev:

"Sæt ikke dig selv i bås eller lad dig begrænse. Der er altid et sted eller en mulighed for at udleve din drøm."


Så sandt så sandt. Lad ikke hverken fremtidig jobmulighed, økonomi etc. begrænse dig. Du har kun ET eneste liv - LEV DET! - Gå efter drømmen! Der er ikke nogen der kommer og giver dig den!


Frederven

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 21:10

Ved ikke lige det med de 5 år, men man kan vist ikke få elevløn hvis man har anden uddannelse??!!


Da jeg startede som voksenelev, spurgte de i hvert fald adskellige gange om jeg var sikker på jeg ikke havde anden uddannelse for så kunne de ikke ansætte mig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 21:11

Altså voksen elevløn

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider