Nu har jeg i lang tid tilbragt utrolig megen tid på både europæiske og amerikanske hestefora, og jeg har lagt mærke til hvor forskellig adfærden hos andre lande er, fra den danske.
Jeg ved ikke hvor mange folk herinde, der tilbringer tid på internationale hestefora, eller har internationale hestevenner på fx Facebook, men jeg synes det kunne være interessant at høre folk oplevelser.
Min oplevelse er, at danskerne skiller sig utrolig meget ud fra hestefolk fra andre lande.
Jeg har endnu ikke hørt hverken europæer eller amerikaner kritisere hest eller rytter under fremvisning af billeder eller videoer, på en måde der kunne såre.
Jeg selv er normalt ikke typen der skriver grimt til andres billeder og videoer, men efter jeg så en amerikaner stolt vise sit barbebarn frem, der red rundt på en ged, mens han holdt den i hornene (var tydeligt at geden var utilfreds og alt for lille til drengen), måtte jeg give min mening til kende. Skrev det på en pæn og konstruktiv måde, men fandt hurtigt ud af, at man hellere tier end siger, hvis man mener noget negativt om indlæg, billeder eller videoer.
I de 2 år jeg har været medlem af et amerikansk hesteforum, er jeg selv blevet præget meget af den internationale forumadfærd, og sidenhen har jeg oprettet mit eget internationale forum, hvor der efterhånden er en del danskere.
Jeg skriver altid positivt til billeder og videoer, og har bidt mærke i flere af danskernes respons. De virker nærmest overraskede over en 100% positiv kommentar, og jeg synes faktisk det er en lidt sjov oplevelse.
Jeg siger ikke at danskere genrelt tilsviner andre, eller kun kommer med negative svar, men i forhold til de internationale folk jeg har "mødt" (specielt amerikanerne) har danskerne en langt større tendens til at komme med deres ærlige mening. Og det kan self. til tider være godt, alt efter hvordan den lægges på bordet, og grundlaget herfor.
Hvis I bruger internationale hestefora, så giv endelig jeres oplevelse af det til kende. 
(Vil gerne understrege, at dette ikke er kritik af danskernes adfærd online!)