Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dansk adfærd på internationale hestefora
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 23:21

Nu har jeg i lang tid tilbragt utrolig megen tid på både europæiske og amerikanske hestefora, og jeg har lagt mærke til hvor forskellig adfærden hos andre lande er, fra den danske.

Jeg ved ikke hvor mange folk herinde, der tilbringer tid på internationale hestefora, eller har internationale hestevenner på fx Facebook, men jeg synes det kunne være interessant at høre folk oplevelser.

Min oplevelse er, at danskerne skiller sig utrolig meget ud fra hestefolk fra andre lande.
Jeg har endnu ikke hørt hverken europæer eller amerikaner kritisere hest eller rytter under fremvisning af billeder eller videoer, på en måde der kunne såre.
Jeg selv er normalt ikke typen der skriver grimt til andres billeder og videoer, men efter jeg så en amerikaner stolt vise sit barbebarn frem, der red rundt på en ged, mens han holdt den i hornene (var tydeligt at geden var utilfreds og alt for lille til drengen), måtte jeg give min mening til kende. Skrev det på en pæn og konstruktiv måde, men fandt hurtigt ud af, at man hellere tier end siger, hvis man mener noget negativt om indlæg, billeder eller videoer.

I de 2 år jeg har været medlem af et amerikansk hesteforum, er jeg selv blevet præget meget af den internationale forumadfærd, og sidenhen har jeg oprettet mit eget internationale forum, hvor der efterhånden er en del danskere.
Jeg skriver altid positivt til billeder og videoer, og har bidt mærke i flere af danskernes respons. De virker nærmest overraskede over en 100% positiv kommentar, og jeg synes faktisk det er en lidt sjov oplevelse.

Jeg siger ikke at danskere genrelt tilsviner andre, eller kun kommer med negative svar, men i forhold til de internationale folk jeg har "mødt" (specielt amerikanerne) har danskerne en langt større tendens til at komme med deres ærlige mening. Og det kan self. til tider være godt, alt efter hvordan den lægges på bordet, og grundlaget herfor.

Hvis I bruger internationale hestefora, så giv endelig jeres oplevelse af det til kende. :)

(Vil gerne understrege, at dette ikke er kritik af danskernes adfærd online!)

Mvh. Lykke

*Proud owner of Pearl of Justice*
Tennessee Walking Horse

*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!

Dyreskilte laves HER

Nyt internationalt hesteforum HER

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 23:31

Du har helt ret i dine iagtagelser og det gælder ikke kun hestefora.

Internationalt er der en "passen sig selv" og stikken hovedet i busken.

Det er vel en generelt samfundsforskel at man er mere konfliktsky end danskerne generelt er.

Men men - ingen regler uden undtagelser.

Jeg har set flere voldsomme kampe på på hestefora og andre fora internationalt, hvor HN er vand ved siden af hihi

.

0
0
Svar på denne tråd

Det kan også
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 09:58

Det kan også blive for politisk korrekt, og nå et niveau hvor man nærmest ikke tør udtale sig kritisk om et emne. Og det synes jeg er lige så kritisk, som den modsatte grøft, hvor alt kritiseres blot for kritikkens skyld.

I eksemplet med geden, hvordan laver man så den positive vinkel på det? "Hvor er det flot at han kan ride den helt uden benene knækker sammen under den" - eller hvad skriver man? ;-)

0
0
Svar på denne tråd

opfattelse, mening og udgangspunkt
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 10:11

Hvis man spørger andre om deres mening, så er det jo rart at man kan regne med svaret .. Jeg kan godt li den danske model og danskernes måde at være på..

Vi har alle hver vores opfattelse, mening og udgangspunkt, det skaber debat også med høje bølger..

Nogle går for vidt, men sådan er det i hele verden .. så har vi jo heldigvis den ret: vi kan bare gå væk hvis ikke vi kan li´en person eller debat ...

Det er ikke nok at der er grønt lys ! ! !

man skal også flytte fusserne .. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 15:56

Disco ?Disco?
Lige præcis hvad du skriver i starten, oplevede jeg - Og det kom der bestemt ikke noget godt ud af. Hun skrev nemlig det som jeg ville høre, selvom hun ikke mente det - og det udviklede sig så til at vi ikke er venner den dag idag. :(

Jeg synes det er helt fint at komme med konstruktiv kritik. Jeg mener dog også at det bør være konstruktivt, og at der bør være en grænse til hvad man fx ikke siger. Et eksempel, som jeg har hørt flere sige herinde er "Du burde ikke have dyr", og det er ofte selvom der er mangel på facts og der istedet er draget egne konklusioner.

Men sker der noget der bare ikke er iorden, så bør man også fortælle det. Men igen, på en konstruktiv måde.

På mit nye forum har jeg medlemmer fra Scandinavien, Europa, Mellemøsten, Afrika, United Kingdom, Australien og USA, og det er sjovt at se forskellen på adfærd, fra land til land.
Jeg inviterede for nogen tid siden en tyrker, som takkede nej, fordi han mente at hestefolk havde en grim tendens til at være meget grove ved hinanden, og det tit og ofte gik mere op i at hakke på hinanden, end at nye vores fælles hobby. Og det er en tanke jeg selv har haft mange gange.

Mvh. Lykke

Tennessee Walking Horse

R.I.P Dixie!

Dyreskilte laves HER

0
0
Svar på denne tråd

fuglyhorse.com
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 16:01

Det er fordi amerikanerne har deres egne fora som badriding.com og fuglyhorse.blog.com. osv. Hvor man lægger billeder og grimme grimme YouTube videoer ind og kritiserer de skræmmende dårlige ryttere ;-)

..Tanja-Victoria >>

[L] Älä milloinkaan sä unelmaasi jätä,

kuule ääntä sen ja löydät huomisen [L]

¤ Mit forfatter arbejde ¤

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 16:19

Tanja-Victoria
Det kan de nu også finde på, på de fora jeg er medlem af. Altså kritisere folk udefra. Det er når det kommer til at kritisere de andre medlemmer eller bekendte, der ikke bliver gjort noget.

Mvh. Lykke

Tennessee Walking Horse

R.I.P Dixie!

Dyreskilte laves HER

0
0
Svar på denne tråd

dansk adfærd
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 21:30

Jeg tror at det der kendertegner os danskere i vores adfærd generelt, i forhold tilmange andre nationaliteter, er at vi ikke er specielt autoritetstro. Vi er opdraget til, at forholde os kritiske til dem der sætter dagsordenen i samfundet og ikke bare lappe alt i os.

Jeg syntes det er godt, at vi har en tradition for at være kritiske. Selvfølgelig skal kritik være konstruktiv, men det er altid først når man stiller spørgsmålstegn ved det etablerede at der kan ske ændringer.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider