Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

mistet ven efter 11 år (ikke for børn)
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 17:46

ja i dag har jeg sagt farvel til min bedste ven i 11 år..

hans navn er Klodshans.. og var/er hund..

det hele startede da vi besøgte stedet hvor han blev avlet.. mine forældre og jeg kom der ned for at se på en mobs.. men klodshans hoppede bogstaveligt op i mine arme, og derfor var vi nød til at tage ham med hjem.. derfra startede et 11 års langt venskab..

den første kommentar jeg fik da jeg åbnede døren, fordi min veninde kom på besøg, var "har du fået en ny bamse?", jeg smilede og sage "narrj det er min hund".. fra første dag har han charmeret sig ind i alles hjerter..

han har været med til det hele, min morfars død, der var han en stor hjælp, han var der ved mine forældres bryllup.. og han var der ved skilsmissen.. hvor han igen hjalp mig igennem den svære periode.. han var med til min konfirmation, og hele vejen gennem de svære teenager år..

i januar måned fandt vi ud af at han havde en hjerte fejl og højst sansynligt havde haft det hele livet, fordå når han legede fik han blå tunge men vi tænkte på at det nok bare var den flade næse, (han er blanding af fransk bulldog og belgisk grifong(ved ikke lige hvordan det staves)).. men nej der var hul i hjertet og vand i lungerne.. vi fik piller med hjem og alt var fint igen.. han blev sløj igen og tog igen til dyrlægen, men denne gang var det bihulsbetændelse, og fik nogle piller med hjem igen.. her i maj måned fik han så en bule under kæben og han måtte på binyrebakhormon, og han fik det super godt igen...

men så i lørdags var den helt gal, havde meget besvær med at trække vejret og hjertet slog hårdt og hurtigt.. vi tog igen til dyrlæge og fik nogle flere piller med hjem.. søndag sov han hele dagen og ville gerne lege med pivert om aftenen.. i morges tog vi ned til vores egen dyrlæge og beskeden var klar "han puls ligger på 150 og må max ligge på 80).. "hjertet har kun en lyd, og hullet er blevet større".. vi sagde at vi vidste hvad det betød.. dyrlægen forklare mens vores tåre trillede ned af kinderne "han vil ikke bare falde død om, hjertet vil bliver fyldt med blod og det samme vil liveren, han vil drukne i sit eget blod"..

min mor og jeg vidste hvad der skulle ske, og vi har vidst det siden lørdag.. min mor tog en stol og lagde ham på hendes mave og jeg lå på knæ, vi holdte om ham og kælede ham på maven og alle de bedste steder.. han fik den første sprøjte og han ville slikke os i hovederne som han plejede at gøre.. han blev søvnig og hjertet faldt i dets normale rytme.. han fik næste sprøjte.. og jeg ved med at viske ham i øret "vi elsker dig, vi elsker dig, vi elsker dig" ind til hjertet stoppede.. det var sørgeligt men det eneste rigtige..

vi valgte at tage ham med hjem.. og havde ham liggende ude i køkkenet (vi har et meget lille hus, og kan derfor næsten se ud i alle rum) på et bord, i hans tæppe.. der lå han i nogle timer, til død stivheden indtraf.. så vi var sikre på at han ikke blev begravet levende.. og så vi kunne sige farvel, og det samme med misserne..

han blev begravet hos nogen vi kender, da det var det eneste sted der har været "fast" i hele hans liv.. det var overskyet lige ind til han skulle i jorden, vi havde lagt ham i en kasse og lavet et låg til, han lå med sit tæppe og hans yndelings legetøj.. da han blev lagt i jorden begyndte solen at skinde og fulene pippe.. det var en smuk begravelse han fik.. vi lagde nogle roser og 2 tændte lys.. det var smukt..

den hund har gjort så meget for alle han har mødt på sin vej, unge som gamle, børn som voksne.. handicappede mennesker, både børn og voksne.. alle kender klodshans men ingen kender vores navne.. han var virkelig hunden, han kunne med alle dyr, selv min hest som hader hunde, han elskede kaniner så længe han måtte vaske dem..

han har aldrig taget mad uden at få lov, man kunne sætte en bøf foran ham på gulvet, og han ville ikke engang se på den før han fik lov, intet har vi øvet med ham, han kunne det bare.. min mormor mener han var den klogeste hund der nogen sinde havde eksisteret..

han var og er en ener, der er ingen som ham, har aldrig mødt et menneske, eller dyr der var som ham, en utrolig personlighed, og en utrolig god menneske kender..

jeg savner ham og har grædt snot siden lørdag morgen.. søndag tog jeg til store hestedag i håb om at glemme den syge vovse men nej, brød sammen konstant..

jeg har grædt hele dagen, og vil nok også fortsætte.. men det er lidt nemmere når han nu er blevet begravet..

her er tomt, selvom vi har misserne.. men halvdelen af mit liv er lige forsvundet i dag, han har været ved min side i 11 år, det er over halvdelen af mit liv?? det er utroligt.. selv om vi vidste det i et par dage var det lige som om at få en mave puster, al energi røg ud af mig, jeg krammede ham så meget jeg kunne og kunne ikke trække vejret..

jeg savner ham og tårene triller ned af mine kinder, og det føles stadig som om det er en ond drøm.. og at jeg vågner om lidt og alt er godt igen.. men jeg tvivler.. jeg har så ondt i mine øjne af at græde, de svider når lukker dem.. og alligevel stopper tårene stadig ikke..

jeg har valgt at blive hjemme fra skole i dag og i morgen.. og der efter håbe på at jeg ikke bryder ud i gråd hele tiden..

jaja han er en hund. men han har berørt manges liv.. mange kender ham, og han vil være savnet.. jeg ved at sjælen ikke har forladt jorden endnu, han er her stadig og jeg kan mærke at han er her.. jeg snakker højt med ham når jeg er hjemme og ja faktisk alle steder.. jeg føler at han forstår og at han bare vil trøste..

til alle jer der nåede så langt.. vil jeg bare sige tak.. tak for at nogle vil læse min historie..

og nyd jeres tid med jeres dyr, lige meget hvilket dyr.. lad være med at trække pinen ud, lad den komme fra verden med værdigheden i behold..

Stine nu med Frontiers Chico

R.I.P Klodshans 15/01/2001 - 05/09/2011

0
0
Svar på denne tråd

Trøstekrammer
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 18:34

Du få en kæmpe trøstekrammer herfra ..

Jeg var selv igennem det samme med min gamle Bella d. 3 april i år ..

Det er bare så forbistret hårdt...

Men du skal tænke på at han har givet dig/jer så meget og du/I tog det rigtige valg ved at give ham fred nu istedet for det skulle blive værre ....

Mette Stelmach

med de skønne pletter
Sartors Simply the Best og Rughavens Shadow

*** RIP ***

Cappucino

01.06.03 - 17.06.10

RIP

Quinar's Lovespot
22.04.00 - 30.05.11

*** Mine Engle ***

0
0
Svar på denne tråd

tænker på jer
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 19:24

kh

0
0
Svar på denne tråd

Åh det er hårdt
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 20:17

Også en krammer herfra, ved selv hvor hårdt det er. Men jeg ville gøre det igen og har aldrig fortrudt da jeg fik min Dinah 14. februar 1992, den hund er det allerbedste der er sket for mig

0
0
Svar på denne tråd

stor krammer
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 20:27

Stor trøstekrammer herfra. Sidder og kigger på min egen hund og ved den tid også kommer her hvor man skal sige farvel. Puha bare tanken får tårene til at trille.

Men det var den bedste beslutning i kunne tage.

Knus

0
0
Svar på denne tråd

Trøstekrammer
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 20:38

herfra ogs. Det er bare aldrig sjovt! Og det er ikke bare en hund ! Det er en som man elsker meget højt. Så jeg forstår satme godt at du er ked af det.

Knus fra hende som også græd snot i tre dage efter hendes elskede hest blev aflivet :'(

0
0
Svar på denne tråd

stor trøstekrammer herfra...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 21:38

og jeg forstår til fulde hvordan du har det.

Har selv en brun labrador liggende for mine fødder lige nu - og når jeg kigger på ham ved jeg jo også godt at på et tidspunkt kan han heller ikke mere (han er dog "kun" 6 år nu, så der er mange år endnu...) - og jeg håber at jeg kan sætte mig selv så meget til side, at han kommer herfra når tid er, og ikke for sent.

Så jeg synes i har været fantastiske at kunne sætte jer selv til side og tænke på ham frem for jer selv.

Trøstekrammer herfra

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Livets gang
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 22:24

Det er jo den byrde vi bære når vi lever længere end vores dyr.

Jeg må indrømme at jeg kneb en lille tåre da jeg læste om din Klodshans.

Da en af mine hunde døde efter et langt godt liv som din Klodshans også har haft. Og jeg fortalte om det til en kollega, så spurgte han mig om jeg så ikke havde noget tørfoder stående? Joe, sagde jeg, vel en halv sækfuld eller sådan. Jeg kunne slet ikke forstå at stodderen havde den frækhed at spørge om foder - ville han købe det?

Ja men så må du jo ud at se på hund, så du kan få brugt foderet, kom det tilbage...

Alle de hunde jeg og min familie har haft, er døde i en høj alder. Nogen af alderdom, og andre, som din, fodi de blev syge i deres alderdom. Og så er der kun en rigtig ting at gøre, selvom det gør forbandet ondt.

Men er man hundemenneske, så er det sådan det er. Og man kommer til at sige farvel flere gange. Gid vores hunde kunne leve lige så længe som os selv.

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

0
0
Svar på denne tråd

tak ..
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 07:34

til jer alle...

vi ved at det var det rigtige.. men huset er tomt.. jeg ser ham over ALT.. men ved at han var her i nat.. et bestemt lys (stearin) blev ved med at bevæge sig selv om der ingen vind var.. og sagde man til ham " jaja jeg ved godt du er her, du behøver ikke at lege med lyset"... ja så holdte det op.. ingen andre lys bevægede sig..

har vågnet mange gange i nat, fordi jeg ikke kunne høre hans åndedræt.. men efter få sekunder huskede jeg jo hvorfor..

men tak for alle jeres beskeder.. det er dejligt at vide at man kommer over det igen..

i hjertet gemt men aldrig glemt..

0
0
Svar på denne tråd

tulller
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 12:11

jeg har gået længe og tænkt over hvad jeg skulle skrive til dig, da jeg selv torsdag var i samme situration, med vores kat, kan bare sige det bliver bedere med tiden, man acceptere det, lære at leve med det, men husk:

du sørger over en der en gang var din glæde.

en dag vil du kunne huske de gode minder du fik uden at bryde sammen lige nu føleles det ikke sådan, men det kommer.

ja der er tomt lige nu men man vænner sig til det.

lige nu siger man at man ikke skal havde dyr igen, men med tiden kan man rumme et nyt lille væsen, ens hjerte er fyldt med kærlighed der bare venter på at blive brugt.

men et kæmpr trøste kram til dig, og jeg håber du snart får det bedere.

det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd

hej... og tak..
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 20:39

laica ?molle?

har haft det bedre i dag, og kun spist pga min mor serverede mad lige foran mig.. ellers da vi spiste havde jeg spist eller drukket i over et døgn.. og føler stadig kvalme når jeg drikker eller stopper noget i munden.. og regner med at jeg tager i skole i morgen, da jeg kun har 4 lektioner = 3 timer..

sådan som jeg har det nu.. føles vores hjem ikke som hjem.. jeg føler stadsig at det er en ond drøm men det begynder at gå op for mig at det er virkelighed..

jeg havde håbet på at jeg kunne tænde et lys for ham på hans grav plads.. men nej tingene til lysene var fjernet.. jeg har valgt at tænde et her hjemme for ham, så han altid kan finde hjem.. jeg har udsmykket det med søde ord og hjerter.. vi har en lanterne som kun er til ham..

jeg snakker stadig til ham som om han var her.. hvilket jeg ved han er.. min mor synes at jeg har en mærkelig overbevisning men hun vælger at tillade det, da hun ved det hjælper mig med at komme over tabet..

vi vælger at lave en kolage på et a4 ark også bliver det hængt op i stuen.. som et godt minde..

jeg savner ham meget.. men ved at han er ved min side.. det er hårdt.. men den bedste beslutning.. han har altid været her for os, nu var det vores tur til at gengælde det hele..

han har altid bragt smil på folks læber, han har aldrig været uønsket eller lign, og alle elsker ham.. derfor ønsker vi et billed, til ære for hans evigt glade jeg..

0
0
Svar på denne tråd

djfghjlsdfgldjf
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 22:47

Stort trøstekram herfra. Har lige gennemgået , det at miste en ven/dyr. Var lige så plaget som du er nu, men heldigvis er det lettet. Har ikke grædt i flere dage, wau og de sidste 3 morgener, var min hest ikke det første jeg tænkte på. Dagligdagen og andre ting trænger sig på, heldigvis. De første 10 dage var et mareridt.

Glæder mig til jeg har plads til en ny hest i mit hjerte.

Heldig vis læger tiden - og så vil du huske ham med et smil på læben.

Knus

Èn gang fuldblod - altid fuldblod

0
0
Svar på denne tråd

hejza..
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 10:01

opdatering i dag..

jeg er taget i skole.. men føler ikke at jeg kan koncentrere mig nok.. er glad for at sidste time er aflyst..

jeg lever på sukker, da jeg hverken er sulten eller tørstig.. og spiser et rigtigt måltid om dagen.. køber noget frugt og grønt senere da det muligvis er mere indbydende..

jeg har det bedre, og bryder ikke sammen hele tiden.. men savner ham stadig..

jeg snakker stadig med ham.. tvivler på at det nogen sinde holder op..

jeg har valgt at tænde et lys for ham hver aften så han kan finde hjem igen.. det er hårdt men det bliver bedre..

jeg ser på gamle billeder og smiler af dem.. jeg nyder det nu.. har snakket med min mor hele morgnen om ham.. og vi kan begge nu sætte et smil på løben når vi taler om ham..

0
0
Svar på denne tråd

Klodshans
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 12:57

Åh altså.. Sikken en historie..

Jeg sidder sgu og bliver lidt berørt her i mit lille kolde hjerte, som ellers plejer at være ganske uberørt når jeg læser denne slags oplevelser - For jeg kan jo ikke se dig.

Men du skriver i "billedsprog" og forklarer så klart og tydeligt, at man nærmest drages ind i jeres hverdag - Som havde man stået og betragtet jer hele vejen igennem.. Virkelig smukt skrevet.

I har truffet den rette beslutning for klodshans - En beslutning han ikke selv kunne træffe, men som han havde truffet - Hvis bare han kunne. Dét er jeg sikker på.

Så føl endelig ikke "skyld". Du/I har gjort ham en stor tjeneste ved, at sige så pænt et farvel.

Havde selv en dejlig ven - Gismo - Som har fulgt mig igennem mange hårde.. Ja virkelig hårde tider og prøvelser.

At sige farvel til ham i en alder af 6 år ligefør jul sidste år - Dét var også så ufattelig hård en beslutning. Men han havde det ikke godt med både gigt og epilepsi og jeg mener ikke, at man skal holde sin bedste ven i live for egen vinding. Så sagen var klar - Vi måtte sige et sidste og hjerteskærende farvel til hinanden..

Effterfølgende havde jeg det som dig og jeg kan stadig trille nogle tårer over savnet til ham.. For ja - Han mangler i sandhed ved min side.

Men jeg fokuserer på alle de dejlige oplevelser vi havde sammen. Solopgangene ved bagsværd sø. "Vildmandsweekenderne" i det fri - bare ham og jeg alene i naturen. Wrestlingerne i dynerne så der lå sorte hundehår alle vegne og sengetøjet måtte skiftes. Turene med hestene - Ja, Gismo nød, at sidde foran og føle sig som "konge af verden". Og meget meget mere..

Det giver mig et roligt smil på læben, at tænke tilbage på..

Husk hvor meget han har givet dig og hold fast i de ting.

På den måde vil han et eller andet sted, altid være med dig.

forstående tanker sender jeg hermed din vej.

/Merete.

"You´ll never walk alone"

Til minde om alletiders storebror Martin Jensen

1984-2008

0
0
Svar på denne tråd

tulller
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 18:07

det er godt det går bedere nu, det er vigtigt du kommer tilbage til en rutine igen det vil hjælpe dig i længten.

ja man savner dem nok altid men man lære at leve med det, og det skal nok blive bedere.

i starten så jeg søster (katten) alle steder, på sengen, i stuen.

her hjemme kan vi ikke havde døren åben til det lille badeværelse for det stod hendes toilet.

men med tiden er disse ting gået i bagrunden og vi kan tale om de gode ting om hende, og vi er blevet mere sikker i at det var det rigtigt at aflive hende.

så ja jeg ved det også vil blive bedere for dig, med tiden der går.

det glæder mig at i nu kan mindes ham med et smil på læben

det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd

Klodshans
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 18:22

Det er aldrig rart at skulle tage afsked med en god ven....jeg har selv en hund på 13 år og ved at vores tid sammen også snart lakker imod enden...ja.. får tårer i øjnene bare ved tanken...men som man siger "I hjertet gemt,men aldrig glemt"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider