Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Slem ulykke på Store Hestedag lørdag
Forfatter: 
Dato:  03-09-2011 22:07

Hej Hn

Desværre skete det som ikke måtte ske og en pige kom slemt til skade under mønstringen med sin hest.

Vi var nogle som var vidner til ulykken og er meget bekymret for pigen og vil gerne høre om hun klarer den, da hendes skade så meget slem ud.

Vi var med til at ringe til ambulancen og det var meget traumatisk at se ulykken. Så håber at pigen ikke har fået alvorlige skader.

Hvis der er nogen som ved mere hører jeg det gerne.

Det var som sagt slemt at være vidner til.

Heldigvis var amulancen der meget hurtigt

Be´r og håber at hun ikke er kommet slemt til skade

0
0
Svar på denne tråd

Hestedag
Forfatter: 
Dato:  03-09-2011 22:57

Det lyder ikke sjovt. Hvad skete der?

Krydser fingre for at hun er ok.

Med venlig hilsen
Trine
:-)

Med Gule hesten

0
0
Svar på denne tråd

Hestedag
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 09:28

Hej

Jeg ville også lige skrive da jeg også så uheldet og har tænkt meget over hvordan pigen har det.

Min historie:

Jeg ved ikke om hun var på vej til mønstering men jeg så en friserhest der fik skubbet til pigen. Hun kom ind under hesten og blev derfor trampet på. Hun lå stillet lidt fik krampe/rystede også var der nogen til at hjælpe hende om på siden. Jeg ville ikke blande mig da der var mange personer allederede for at hjælpe(tak til dem). Men det så ikke for godt ud og jeg håber at hun er ok.

Håber at der er nogen som kender hende der lige skriver hvordan hun har det. For jeg har tænkt på hende siden i går. Hils hende og ønsk hende god bedring.

Med venlig hilsen

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Ulykke
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 18:52

Hej.

Jeg stod og overså "kampen om at blive dagens hest" på den store plads..

Pigen med denne Frieser blev placeret som nr. 3 og var på vej over i rækken for, at komme ind og modtage bevis for dagens bedrifter sammen med alle de andre.

Her går hesten så pludselig i panik bag os - Jeg vender mig straks om og ser det hele, ligesom Dorthe beskriver det..

Håber inderligt, at hun er "ok" taget omstændigherne i betragtning.

Ville også gerne høre hvordan hun har det, hvis nogen har kendskab til familien/stutteriet/pigen.

Jeg krydser i hvertfald fingre for, at hun atter kommer ovenpå.

Ved, at de piger jeg fulgtes med også er ganske berørt af situationen..

Merete

"You´ll never walk alone"

Til minde om alletiders storebror Martin Jensen

1984-2008

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 19:05

Det her er taget fra HG:

''Ja hun blev vist trådt i hovedet :-(
"rygterne" vi hørte fra nogle i frieser stalden var at de stadig oprerede i går aftes - men hun vist klare den - men mange år/skader i ansigtet...

Ved ik noget 100% men det var snakken''

0
0
Svar på denne tråd

overskriften
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 19:17

Puha, det lyder godt nok helt uhyggeligt - det er lige så jeg får kuldegysninger.

Sender varme tanker til den uheldige kvinde og de pårørende.

Med de fantastiske fem heste: Buddy, Whitney, Apollon, Nolan og Succes

Samt den dejligste hundeven Buffy

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 20:50

Ej hvor uhyggeligt. Håber hun er ok.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

Det skete bag
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 21:43

store ring på vej mod staldområdet...

Den var blevet dagens hest nr. 3 og de var på vej retur til stalden da hun løber med den og den spænder ben for hende.

Så hun lå med flere mænd omkring sig der lignede nogen der vidste hvad det handlede om. Hørte at de var reddere - så Gudske tak og lov for at de var i nærheden.

Og ja, ambulancen var hurtigt på stedet.

Håber ved Gud ikke hun blev trådt i hovedet - har selv prøvet det som 17 årige og har overlevet uden mén som under 2% gør fik jeg af vide...

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

heldigt sluppet
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 22:08

kære alle,

Jeg talte idag med den sygeplejeske som er med under Store Hestedag. Hun fortalte at pigen heldigvis er "sluppet" med at blive syet i baghovedet og med indre blødninger som dog ikke skulle give mén - så hun har været meget heldig sluppet - heldigvis.

Mvh
Linn Radsted

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 22:40

Hej Linn

Dét er virkelig super dejligt at høre!!!

Det tror jeg giver ro i sindet til mange af dem som overværede ulykken. Det så jo meget dramatisk ud. Mange troede ikke at hun ville overleve en så voldsom hændelse!

Så dejligt at hun var så heldig!

0
0
Svar på denne tråd

en tanke
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 07:35

En tanke

Bør man ikke indfører obligatorisk ridehjelme-påbud ved sådanne "stævner"?

Personligt syntes jeg det kunne være en god idé. Det samme gælder på kåringsdage, for både hopper og hingste.

Godt for pigen, hvis hun slipper uden mén.

Helena

3 års vallak efter BH Don Romantic/Donato/Michellino

1 års hoppeplag efter Romanov/Leredo/Romancier

www.gghorses.dk

0
0
Svar på denne tråd

Godt forslag, Helena
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 07:46

Det er faktisk et rigtigt godt forslag, Helena.

Hvad med at sende forslaget til arrangørerne af Store Hestedag? De skal nok snart evaluere dagene, og så kan de lige tage det forslag med i overvejelserne her i lyset af ulykken.

Kiiri
*En hest er altid en hest. Men en rytter uden en hest... er blot et menneske*

0
0
Svar på denne tråd

Det burde jo
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 07:56

sådan set gælde ALLE former for stævner og komsammen hvor der er heste med.

Også istedet for at man rider med høj hat i de høje klasser, det er da noget pjat. På med en snublekyse istedet for.

Superskønt at hun slipper med liv og lemmer i behold.

Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.

0
0
Svar på denne tråd

hjelm under ridning
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 08:26

Ville jo synes det var rimeligt at de starter med at forlange at de skal ha hjelm på under ridning. Det være sig både på pladsen og når der rides show. Jeg så desværre mange der red rundt uden hjelm, både børn og voksne... Hvad er det for et signal at sende...

Fik flere af mine 'fordomme' bekræftet ved denne 'store hestedag'... SUK...!

OLDENBORGHESTE FRA ØSTENSGAARD

CAMILLA LARSEN

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 08:50

Åh hvor dejligt at hun er heldigt sluppet. Tak informationen Linn.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

Ridehjelm og Store Hestedag
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 09:17

Jeg deltog ikke i år, men de sidste 3 år har jeg deltaget ved heste bedømmelser, og man får faktisk besked på i papirerne om at al færsel til hest skal ske med ridehjelm på. Ellers vil man blive bortvist fra pladsen (Medmindre anden aftale foreligger)

Knus Krestine

- engang var det med

Kataniegårds Golden Guy

og

Jolly

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 09:45

God bedring til pigen !

Helena, det ville være en fortræffelig idé !!

Undrede mig selv over de mange manglende ridehjelme.

Så sågar også en lille pige hoppe op på sin pony uden sadel og skridte afsted uden hjelm.

Moderen kom dog så med den til hende, men en ulykke kunne jo allerede være sket.

Al håndteringen og ridningen bør efter min mening foregå med hjelm på sådan et sted, hvor mange heste er noget mere tændte.

Dengang jeg tog et par ridemærker ( for maaaaange år siden ), der var ridehjelm da obligatorisk i al omgang med heste.....

Mvh Camilla.

**************** www.kaabers.dk *************

Barockpinto - Barockhest - Tinker.

Træning af tricks er beskrevet på

hjemmesiden.

******** En rigtig hest har hovskæg ********

0
0
Svar på denne tråd

Ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 16:15

Ridehjelm er stadig obligatorisk når man tager ridemærker, og så vidt jeg ved, skal alle uanset alder bære ridehjelm ved ridemærkeprøver.

Desværre er ridehjelmen kun obligatorisk for unge under 18 år der SIDDER på hesteryg.

det ville være rart hvis der var regelsæt så man kunne undgå de alvorlige skader på hovedet.

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 19:01

Det er desværre KUN under DRF at det gælder at man skal bære ridehjelm(hvis man er under 18år).

Så længe det ikke går ind under færdselsloven, så kan man ikke stille krav om at man skal bære hjelm.

Jeg syntes bestemt selv at der BØR blive et lovkrav om at ALLE skal have ridehjlm på, også selv om man er over 18 år, især når man færdes på vej osv.

Mvh Jane

50% på famillieoplevelser, wellness, mad? se mere på www.MyDeal.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 19:40

Hvor svært kan det være - de som afholder Store Hestedag bestemmer, at alle skal bære hjelm for at kunne deltage.

Godt at høre at den unge kvinde er ok.

Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
0
Svar på denne tråd

Store Hestedag siger netop
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 22:44

at der SKAL bæres ridehjelm ved ridning!

Det der undrer mig er det stigende behov for at ride med rebgrime og træktorv og STRØMPE SOKKER til et SHOW der INTET har at gøre med denne total mangel på korrekt optømring af hest/rytter.

Hvad folk gør hjemme i ridehus, bane, fold er jeg komplet ligeglad med, men til SHOW - som feks SHD skal det - i mine øjne - ikke være tilladt at ride så sjusket i kvadrillier m.v.

Hvad man gør når man viser HMS/PP show m.v. er ikke det jeg her mener.

Selv til dyreskuet i år dingler folk ind i store ring iført "campinghabbit" til hest - JESUS altså noget sløseri!

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 08:17

Jamen så må SHD jo finde ud af hvordan de håndhæver deres egne regler.

Sikke nogen slatne arrangører.

De ønsker åbenbart ikke at blive taget alvorlig.

Jeg kender intet til det - hvem står bag?

Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
0
Svar på denne tråd

111111111
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 02:14

Føj en historie med pigen :( Og jeg er helt enig - det burde være et krav med hjelm til mønstring af heste.

På den rideskole hvor mine børn går, SKAL hjelmen være på i AL omgang med hestene. Når de henter på marken, når de strigler og sadler op og under ridning. Det synes jeg er rigtig fint

Vi har lige fået en plag hjem i weekenden, som vi skal til at lære en masse. Og hvis børnene skal ordne den, skal hjelmen på. Og jeg tager skam også selv hjelm på når jeg nu skal lære den at få renset hove

Jeg forstår ikke modviljen mod ridehjelme - de er trods alt pænere end et åbent kranie...

0
0
Svar på denne tråd

HundeGitteMor
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 09:46

Gitte: Nu er det ret klart, at det er mig du snakker om der. Hvis der er nogen, der er ansvarlig omkring håndtering og ridning af hesten på SHD, så er det mig!

At jeg rider i rebgrime med "træktove", må jeg selv bestemme. Det er ikke sjusket, at jeg ikke vil proppe metal i munden på min hest, det er bare respekt overfor min hest ..

Og at jeg rider uden sko.. Åhh nej jeg kunne falde af, så mine fødder får hjernerystelse eller hvad??

Jeg har 100 % styr på min hest, jeg har altid hjelm på. Jeg rider kvadrille for at repræsentere racen OG bidløsridning.

-Veo; Veganer og dyreretsaktivist!

Stald Nordlund www.StaldNordlund.dk

Tinkeren Coco

Islænderen Halla fra Hejelte

Islænderen Ljufá fra Vestergaard

Islænderen Ljúf fra Nordlund

.

Speciesism sucks !

0
0
Svar på denne tråd

Veo ♥Stald Nordlund
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 09:52

støtter dig i det du skriver

hilsen jeanett

0
0
Svar på denne tråd

Stald Nordlund
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 11:01

Det er netop sådan nogen som dig der kommer galt afsted. Den dag at nogen har 100 % styr på deres hest er den dag den ligger med alle 4 ben i vejret!

0
0
Svar på denne tråd

skallstrop
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 11:08

Nej det er det nemlig ikke, og det var det jo heller ikke. Hvis jeg ikke havde styr på min hest, havde jeg ikke taget hende med. Det kunne mange andre lære noget af.

Tinkeren Coco

.

Speciesism sucks !

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 11:18

Veo ?Stald Nordlund?

Du bliver klogere end dag når du bliver ældre

Og hvis du gerne vil være et forbillede for andre feks med bidløs så må du også gå i front med sikkerheden.. Kan se du forkæmpe nogle ting i din signatur, det falder bare til jorden når man ikke gør det fuldt ud.

Jeg rider også bidløst på en af vores heste men det har intet at gøre med sikkerheden af mit hoved.

Og som skallerstorp skriver så er det netop sådan nogen som dig vi andre skal samle op en dag fordi du mener du har styr på din hest. Jeg har en hest der er ældre end dig og har haft denne i 20 år og vil mene jeg kender hesten rimlig godt men aldrig nok til at jeg ikke har min hjelm på.

Men i din alder er man jo en superhelt...

skallstorp »Sverige«

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Harlev J ved Århus efter aftale.

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

0
0
Svar på denne tråd

til dig uden hjælm og sko !!
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 11:24

Det er vel lidt det sammen som "jeg" vil ikke køre med styrthjælm, da det ødelægger min frisyre og skærper mit udsyn.

Sikkerhedssele vil "jeg" heller ikke bruge i bilen, da det krøller mit tøj og jeg føler mig "spændt fast"

"Jeg" køre altid pænt, og overholder da alle reglerne i trafikken ! så jeg er ikke i fare...

Fint Fint !

Men hvad med alle de andre idioter ude i trafikken. måske køre i af h... til. og ind i dig, så du falder af knallteren eller ud gennem forruden af bilen. godt nok var det ikke din skyld. men det er dig der er grimmest nu !!!!

Måske du syntes du har styr på alt ! men forvent ikke at dine med-menesker også har det, måske river en anden hest sig løs, og panikker ind i dig/jer. måske vælter et stilads i nærneden, og din lydige hest pludselig forsvinder mellem benene på dig, og den anden hest i kvadrilien springer frem-af, og hovsa der lå du, Ups! resultatet er sikkert ikke så kønt. men pyt du så "sej" (ikke klog) ud da du startede på opvisningen. bidløs eller ej er din sag. Jeg turde det ikke, men jeg bruger også sikkerhedssele, og hjælm....

:O)

0
0
Svar på denne tråd

Ridehjelm..
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 11:25

Uanset hvad.. Så forstår jeg ikke problemet med hjelmen?

Hvad gør den så forfærdelig, at tage på?

Er det ikke ren overflade, at lade vær'?? Altså - Det ser skide smart ud og vinden i håret er da med garanti også lækker.. Men helt ærligt og bund seriøst - Hvad skader det at tage den på? Ja, jeg ved hvad det kan gøre, hvis man lader vær'...

Forstår det simpelthen ikke...

Efter det her uheld - Skulle jeg stille op til næste år - Så vil jeg bære min hjelm.

Smadrer jeg mit hoved fordi min, eller en andens hest ter sig "unormalt" - Så er det slut med denne hobby for mig..

Jeg vil hellere tage mine forholdsregler fra nu af og så blive i sporten.

Det behøver jo heller ikke blot være ens egen hest - En anden hest kan uden tvivl gejle andre op, som ellers altid er søde og rare.

Det samme gælder trafikken - Bare fordi DU er en god og kløgtig billist er det IKKE ensbetydende med, at ham bag dig er det..

"You´ll never walk alone"

Til minde om alletiders storebror Martin Jensen

1984-2008

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 11:28

Hvad er der nu i vejen med at hun rider bidløs og uden sadel? Ej come on, det må hun da selvom. Så længe hun ved hun har styr på sin hest og hesten er rolig. Hvis hun falder af, har hun da hjelmen på som er vigtigest. Ingen bøjler/sadel = ergo intet at hænge fast i med fødderne heller.

Nu må i altså stoppe.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

StaldArthur
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 11:30

Okay jeg prøver igen, Jeg har ALTID hjelm på.

Jeg har styr på min hest, men har stadig hjelm på. At jeg rider i strømpesokker har intet med min eller andres sikkerhed at gøre.

Rebgrimen er ikke farligere end andet ustyr, hvis hesten er trænet i det. Og det er jo tydeligt i en anden tråd herinde, at hverken kandar eller stangbid, kan forbedre situationen.

Jeg tror ikke, jeg er en superhelt, men jeg har styr på min hest og hendes træning. Uheld kan ske, i form af hesten snubler og lignende, derfor har jeg hjelm på. Kan ikke se hvordan et bid eller sko kan afværge, at min hest skulle snuble.

Tinkeren Coco

.

Speciesism sucks !

0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 11:42

Veo ?Stald Nordlund? : Hesten kan træde dig på siden af foden og få åbent brud osv !

Men at ride i rebgribe kan jeg iik se noget problem i !

Hvormange rider iik li med cordeo ???

Min mening !

Lev med den , eller lad være ! ;)

0
0
Svar på denne tråd

sko...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 11:47

Altså nu sidder jeg jo på hesten, når jeg ikke har sko på. hvis jeg røg af, kunne hesten ligeså trædde på resten af min krop, som heller ikke er dækket af sko ;)

Sandra: Tak :)

Tinkeren Coco

.

Speciesism sucks !

0
0
Svar på denne tråd

rebgrime
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 13:03

Synes altså lige I skal tage at snakke ordentligt til Veo. :-(

Og så kan jeg blive SÅ pissed på den der aldersracisme! Bare fordi man er ung, så er det ikke fair at sige "Du gør det og det forkert, men du tror jo også du er noget pga. din unge alder, tsk". Det er SÅ generaliserende og det gør faktisk ondt på os unge som prøver at gøre ting ansvarligt overfor vores heste.

Ang. sko, skal jeg så også dresse op i en rustning næste gang jeg skal ride min Araber? Fordi, uha, tænk om den trådte mig på albuen, eller på maven?!?! Men hvor mange har metalplader på albuer og mave når de rider? Så kan altså ikke se problemet i strømpefødder, det må Veo da HELT selv om. Selvfølgelig er det dumt når man fx. skal mønstre hesten, men altså. come on. Jeg har fået lige så slemme blå mærker og brækkede tæer med ridestøvler på, som uden!

Desuden, så er rebgrime lige så sikker som en fuldsized kandar. Vi kan ikke alle ride rundt med metal i vores hestes mund!

I'm out. Håber ikke du tager folks bitchen personligt Veo, jeg synes din ridning var sej og viser harmoni uden tvangsmidler!

..Tanja-Victoria >>

[L] Älä milloinkaan sä unelmaasi jätä,

kuule ääntä sen ja löydät huomisen [L]

¤ Mit forfatter arbejde ¤

0
0
Svar på denne tråd

bummelumdidej
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 13:50

Åh nej, sikke en frygtelig oplevelse. Godt at pigen klarede skærene.

Ang barfods rytter på hest, så er der hvor jeg altid har set problemet, det at hvis man bliver tvunget til at stige af hesten/falder af etc. Så står man på jorden, måske er hesten - som jo ER et flugtdyr - bange og danser lidt rundt om en, egentlig ikke vild, men tager usikre skridt rundt. Hvad er dernede bland de 300kg + evt inkl hestesko?

= Ens frygtelig sårbare, ubeskyttede fødder. Mange mange knogler der kan brækkes.

Yffer pyffer - Det har jeg altid været meget, skrækslagen, for. Tanken. At gå natural med udstyr på hesten syntes jeg er fedt :D Men ens egne fødder ville jeg nok anbefale at passe på ;)

Venlig hilsen Josefine Skov

*Skovsminde*

Glanvyrnwy Squire, The Royal Angel, Max, Bjerregårds Freja, Carlo, Mulli <3

0
0
Svar på denne tråd

josefine
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 14:01

Det kan du selvfølgelig have en pointe i. Jeg render dog altid rundt i klipklappere ude hos hestene, træner dem fra jorden i kliklappere og rider i strømpesokker. Så må indrømme, at jeg ikke tænker yderligere over det. Men det gør mig nu ikke uansvarlig. :)

Tinkeren Coco

.

Speciesism sucks !

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 15:34

Bare fordi man er dygtig til at køre bil, giver det ikke ret til at køre uden sele.

Selvom man er dygtig og "stoler" på bilen, kan alt gå galt i løbet af et split sekund, også selvom det ikke er bilens eller bilistens skyld.

Bare fordi man er dygtig til at ride sin hest i bidløs hovedtøj og uden sadel, giver det ikke "ret" til at ride uden hjelm eller ordentligt fodtøj. Selvom man stoler på hesten, kan alt gå galt i løbet af et split sekund, også selvom det ikke er hestens skyld.

Jeg har absolut ingen respekt for ryttere der rider uden ridehjelm - jeg har selv "kopieret" diverse horsemanship-trænere/ryttere da jeg var yngre, og valgte at droppe ridehjelmen fordi de heller ikke havde hjelm på. Og det så da så smart ud, at ride uden hjelm og fodtøj.

Totalt dårligt eksempel fra trænerens side.

Det er sidenhen gået op for mig, at det er fuldstændig hul i hovedet at ride uden hjelm.

*Winnie & Falcon*

Sensation Harmony sadel købes

se her

0
0
Svar på denne tråd

helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 16:52

Ja, det er ikke skide smart at omgåes heste uden ordentligt fodtøj, nej det er ikke verdens ende hvis man bliver trådt over en bar fod (ikke at det er noget jeg har lyst til at eksperimentere med).

Veo har hjelm på og hun rider altid uden bid, det er ikke første gang hesten er ude uden bid i munden.

Jeg synes da også det ser sjusket ud uden sko til hest og det var da heller ikke noget jeg ville anbefale andre ryttere at gøre, men derfra og så til at blive forarget, naaaaa.

Hvad hvis veo var udklædt som Eva til en kostumeopvisning? Ville det så have sprunget i øjnene? (udover er der er andre åbentlyse ting der ville springe i folks øjne).

Der er SÅ mange andre ting jeg personligt kan blive forarget over og det er ikke veos manglende sko (jeg har heller ikke tænkt mig at pege fingre af hende hvis det går galt).

Jeg har til gengæld oplevet nogle grimme ting under håndtering af heste fordi det ikke er kotume at have hjelm på i stalden og på folden, tænk sig, det var voksne mennesker der kom grumme til skade.

På med hjelmen under håndtering af hestene "gamle damer", vi bliver ikke stærkere med alderen ;)

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 16:54

Blev Veos manglende fodtøj til manglende hjelm?

Man bør heller ikke køre bil uden sko, det er der mange kontordamer med høje hæle der gør :)

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 18:05

Tror det skete fordi nogen ikke helt fik læst hvad der stod... Det hele blev vist rodet lidt sammen, og så blev manglende sko og bid, men med hjelm, til manglende sko, bid og hjelm...

Men det undre mig at en tråd om en ulykke ved SHD bliver til en diskussion for/imod hjelm, sko og bid...

Men okay, sådan går det jo tit, har jeg observeret...

Perle

Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd

bummelumbumbum
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 21:42

Tror det skete fordi nogen ikke helt fik læst hvad der stod...

Neeeej, det kan da ikke passe

0
0
Svar på denne tråd

Mistede tæer
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 08:18

Brækkede knogler er desværre ikke det værste der kan ske hvis man ikke har ordentligt fodtøj på når man omgås heste. En af vores gode venners mor mistede en tå, da hun lige skulle holde datterens hest. Hesten trådte et skridt frem, den var hverken urolig eller dum, men ramte hendes tæer. Da hun tog sokken af lå tåen nærmest løs i den, tåen stod ikke til at redde.

Jeg må indrømme at jeg egentligt er ligeglad hvad folk gør med deres heste/ridning hjemme, men har man hesten med i byen så er det MED trense/bid og MED sadel alt andet er uansvarligt overfor andre.

Eller sagt på en anden måde; rider DU uden ridehjelm så kan DU komme til skade; men rider DU uden trense så kan ANDRE komme til skade.

Mvh. Charlotte

Züchten heißt denken in Generationen

Sælges:

Ultra-billig DV-vallak sælges

Hannoveraner-hoppeføl efter Stevie Wonder - De Noir - Bohéme

0
0
Svar på denne tråd

Veo - nej det
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 09:44

var jeg ikke klar over. Ro på.

Jeg synes det ser sjusket ud og er ikke en opvisning værdig, hvis man ikke repræsenterer "parilli" eller lign.

Det er ikke ok at ride opvisning iført "hobby" udstyr - men en kunst at bruge det udstyr man i 100vis af år har brugt til heste, korrekt!

Gitte: Nu er det ret klart, at det er mig du snakker om der. Hvis der er nogen, der er ansvarlig omkring håndtering og ridning af hesten på SHD, så er det mig!

Har du noget med SHD at gøre rent ridemæssigt??

Jeg spørger fordi jeg IKKE ved hvem der er ansvarlig for det.

Mvh

Gitte

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

enig med..
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 09:47

Jeg er helt enig med Charlotte...

Mvh. Gitte

Gfoto.dk

Hestefotograf

StaldOlsen.dk

Bøgen's Tina

termin 21. april 2012

Findus B - Top of Class - Urprinz

0
0
Svar på denne tråd

Appros udklædning til hest
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 09:50

hvorfor er det nu smart at klæde sig ud som ludder med netstrømper og nedringet/push-up?

Se det er en helt anden debat - men igen for mig - ganske uforståelig at bringe ludder mentalitet ind over de smukke fantastiske dyr som heste er.

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Ja - Charlotte
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 09:52

lige præcis..

Der MÅ være forskel på hvordan vi skal fremvise vores heste til div. shows af forskellig karakter.

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Optømring
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 09:53

er da ingen garanti.

www.google.dk/ search?hl=da&sa=X&ei=0...AQ&q=horse+ wagon+kills&spell=1

Vil man være helt sikker så holder man hestene hjemme på matriklen og inviterer ingen gæster ;)

Den største sikkerhed man kan udøve ved arrangementer som store hestedag er at have afprøvet om heten er psykisk stabil i hovedet ved stor tumult - det er jo aldrig rigtigt til at vide hvordan hesten reagerer første gang den er ude blandt mange folk.

0
0
Svar på denne tråd

Hoppetihophop
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 09:57

hvorfor er det nu smart at klæde sig ud som ludder med netstrømper og nedringet/push-up?

Alle kan vel ikke være pippi langstrømpe :)

Er det blevet smart at klæde sig ud som luder til hest?

Wow, der sker noget helt uforudsigeligt indenfor hestesporten
0
0
Svar på denne tråd

blandt fremmede heste ..
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 09:59

Hvorfor skal der være et påbud - man kan jo bare tage hjelmen på når man færdes med hest til shows blandt fremmede heste..

Jeg ville glæde mig over hvis arrangørerne til disse shows gjorde noget for at skille tilskuer, heste og biltrafik helt ad ...

Det er ikke nok at der er grønt lys ! ! !

man skal også flytte fusserne .. :-)

0
0
Svar på denne tråd

til grin..
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 10:02

Hvorfor i al verden er det ikke i orden, at ride uden bid bare fordi man ikke repræsentere Parelli ?

Til vores show var der både nogen der red engelsk, western og mig. Må dem der rider western heller ikke det, fordi de ikke hørte til western showet?

Burde det også være forbudt at ride i hackamore, kapsun og bosal?

Jeg forstår ikke helt, hvad jeres problem er. Jeg havde meget mere styr på min hest i rebgrime end mange af de andre med "fine" bid på deres heste. Hvis I bare har et behov for at brokke jer, så brok jer til dem der mishandler deres heste og slæber heste, som de tydeligvis ikke har styr på.

Tinkeren Coco

.

Speciesism sucks !

0
0
Svar på denne tråd

Nej Veo...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 10:11

Det er meget nemmere at kritisere dine manglende sko ;)

0
0
Svar på denne tråd

golda showers
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 10:28

Haha ja det er meget lettere. Forstår dog ikke folk gider bruge energi på noget så harmløst, men jaja fair nok

Tinkeren Coco

.

Speciesism sucks !

0
0
Svar på denne tråd

Golda - der kan altid
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 20:57

ske ulykker - hvorfor vi også bør tage vores forholdsregler!

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

nu vi er ved skoene veo
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 21:05

hvorfor var de ikke på?

sko på eller ej, du kan da lige så vel få et brud med ridestøvler på - og dem klipper de i stykker, så er veos ben da noget lettere at komme til - altså rent førstehjælpsmæssigt tænkt her :-D

Karina82

STUD BASK

Counting all the assholes in the room...

And i'm definetly not alone

Nu med skimmel princesse kandidat

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider