Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Psykolog-En jungle
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 11:15

Jeg har efterhånden læst en del sider om at blive psykolog, men jeg synes det er en jungle, som overskriften lyder.

Min drøm er at blive autoriseret psykolog med egen praksis.

Jeg er uddannet pædagog, med en del erhvervserfaring samt 1 år på HF.

Er det mon nok til at komme ind på Bacheloren i psykologi på Københavns universitet ?

Jeg tvivler, og tror at jeg må gå den lange ved og tage det sidste af HF først.

I forhold til selve uddannelsen som psykolog:

3 år på bacheloruddannelsen, derefter 2 år på kandidatuddannelsen, og tilsidst 5 års specieluddannelse... Er det korrekt forstået ?

Jeg kan godt se at det er langt ude i fremtiden at jeg ville blive uddannet, kender I nogle som er startet med sådan en lang uddannelse så sent som jeg ?

(Jeg er 25 år, og vil starte når jeg er 26 år).

Håber på mange gode svar, samt erfaringer (o;

Jeg søger en person som kan hjælpe mig med at spænde med fjordheste for vogn, de er tilkørt. Samt lære mig at køre 2-spand. Vi kan snakke om noget betaling. Jeg har alt udstyr og vogn.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 12:15

Hejsa. Nu læser jeg ikke selv psykologi, men kan da sige at du er færdig efter 5 år - 3 års bachelor og 2 års kandidat. At mange så vælger at tage flere kurser derefter, er en anden sag.

Du skal have en fuld gymnasial uddannelse for at komme ind på uni. og et højt snit ;)

0
0
Svar på denne tråd

psykolog
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 13:06
Jeg er selv 26 og har netop færdiggjort første år af psykologiuddannelsen i odense. Det er absolut kun en fordel at have lidt menneskelig erfaring med i bagagen når du starter på netop det studie:-)

Med de bedste intentioner,

Sara

"Græsset er grønnest, der hvor du vander det"

0
0
Svar på denne tråd

Psykologi .
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 13:58

Selve uddannelsen tager 5 år - 3 års bachelor som du ikke kan bruge til noget uddannelsesmæssigt udover at gå videre til den 2 årige kandidat. Efter dette må du arbejde som psykolog under en anden psykolog. Du skal have arbejdet som psykolog et år, før du må lave din egen praksis.

Jeg drømmer om at komme ind på psykologi studiet i Odense. Men med det høje gennemsnit det kræver er det nok ikke muligt. Og da helt umuligt i København.

Men ja - det er bare at komme igang med det sidste af HF'en og håbe på dit gennemnsit er højt nok.

.. Sagde LilleChelle ;)

Slettet fra nutiden, gemt i fortiden og bliver aldrig en del af fremtiden.
Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 19:00

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en snak med studevejlederen på psykologi.

På min uddannelse ved ejg det er muligt at tage et merit forløb på bacheloren, hvis man har en relevant bacheloruddannelse.

Jeg ved ikke hvor meget pædagogik og psykologi man har som pædagog, men jeg ved, at de studerende som læser merit på min uddannelse ikke ligefrem altid har en logisk sammenhæng.

Derudover skal du ikke konkurrere om pladserne på samme måde, hvis du læser merit, som hvis du starter helt fra starten af.

Et stykke med nutella og dagen er reddet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider