Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Psykolog-En jungle
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 11:15

Jeg har efterhånden læst en del sider om at blive psykolog, men jeg synes det er en jungle, som overskriften lyder.

Min drøm er at blive autoriseret psykolog med egen praksis.

Jeg er uddannet pædagog, med en del erhvervserfaring samt 1 år på HF.

Er det mon nok til at komme ind på Bacheloren i psykologi på Københavns universitet ?

Jeg tvivler, og tror at jeg må gå den lange ved og tage det sidste af HF først.

I forhold til selve uddannelsen som psykolog:

3 år på bacheloruddannelsen, derefter 2 år på kandidatuddannelsen, og tilsidst 5 års specieluddannelse... Er det korrekt forstået ?

Jeg kan godt se at det er langt ude i fremtiden at jeg ville blive uddannet, kender I nogle som er startet med sådan en lang uddannelse så sent som jeg ?

(Jeg er 25 år, og vil starte når jeg er 26 år).

Håber på mange gode svar, samt erfaringer (o;

Jeg søger en person som kan hjælpe mig med at spænde med fjordheste for vogn, de er tilkørt. Samt lære mig at køre 2-spand. Vi kan snakke om noget betaling. Jeg har alt udstyr og vogn.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 12:15

Hejsa. Nu læser jeg ikke selv psykologi, men kan da sige at du er færdig efter 5 år - 3 års bachelor og 2 års kandidat. At mange så vælger at tage flere kurser derefter, er en anden sag.

Du skal have en fuld gymnasial uddannelse for at komme ind på uni. og et højt snit ;)

0
0
Svar på denne tråd

psykolog
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 13:06
Jeg er selv 26 og har netop færdiggjort første år af psykologiuddannelsen i odense. Det er absolut kun en fordel at have lidt menneskelig erfaring med i bagagen når du starter på netop det studie:-)

Med de bedste intentioner,

Sara

"Græsset er grønnest, der hvor du vander det"

0
0
Svar på denne tråd

Psykologi .
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 13:58