For 6-7 år siden havde jeg bøjle på tænderne og ret hurtigt fik jeg ekstrem tørre læber. Det var ikke bare alm. tørre læber - hvis jeg var heldig kunne 8 hour cremen hjælpe en smule på problemet. Snakkede dengang med tandlægen og spurgte om han kendte til dette problem hos andre. Det gjorde han desværre ikke.
Nu har jeg sådan en lille tråd siddende på indersiden af tænderne, og så snart der går noget lim af den tråd og den bliver blottet, får jeg igen problemer med huden på læberne. Så der må åbenbart være noget i denne tråd jeg ikke kan tåle - Andre der kender til dette eller ved hvad tråden indeholder??
engang en veninde med samme problem hun havde sårskorper på, og uden for læberne, da hun havde bøjle på, men nu hvor hun har fået bøjlen af er der intet..
Jeg er ret sikker på at hun sagde at det var noget allergi pga. bøjlen :/
Den tråd du snakker om, den har jo aldrig lim over det hele, det er jo kun på midten af tanden der bliver lagt lim, og ikke 'mellem' tænderne eller hvad man skal sige. -Derfor er den jo altid lidt blottet.
Men kan du ikke spørge tandlægen hvad tråden er lavet af, eller høre om der er andre muligheder? Eller tage til din normale læge, og høre om der er noget man kan gøre for at forebygge/helbrede?