|
|
| ADVARSEL TIL HESTEEJERE (østjylland) |
|
|
Til alle hesteejere! I morges blev der opdaget at vi har haft ubudne gæster på hestefolden. Lille Tulle som er en shetlænder på ca 90 cm i stg stod bundet med en stram kællingknude om sit forben, med et reb som også var bundet sammen med begge bagben. Østjyllands Politi og Dyrelægegruppen Frijsenborg har begge været ude for at tilse ponyen/omgivelserne, og har kunnet konstatere at ponyen har været udsat for dyre @!#$. Der er fundet sædrester som er taget med for at få lavet DNA-test, og ponyen har indre læsioner. Rebet på benene var så stramt (især forbenet) at det endnu ikke kan siges om det har fået langvarige mén for ponyen. Dette er for os en meget ubehagelig oplevelse, og vi vil derfor advare andre hesteejere i området om at holde ekstra øje med deres heste! Tulle gik på græsfold helt tæt på ad huset hvor familien har været hjemme hele natten. Hun gik desuden uden grime, men er meget tillidsfuld overfor mennesker. Det er sket i Markusminde, Sabro, vest for Århus. Hvis nogen evt kan poste dette på forsiden af HN eller andre steder, så er i meget velkomne til det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| stakkels |
|
|
pony og sikken en ubehagelig oplevelse for jer som hesteejere. Håber synderen bliver fundet og straffet eftertrykkeligt. Håber ponien slipper uden men. Knus Naja
3 røde killinger blanding af main coon og huskat søger nye hjem ca 1 september, 2 hanner 1 hun du ved du bruger for meget tid på facebook når du leder efter "like" knappen på hn;-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 246810 |
|
|
Føj Da !!!!!! Stakkels pony. Har selv heste tæt på så har lige lagt den på facebook.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tæt på... |
|
|
Stakkels tulle. Jeg føler mig ekstra berørt både på jeres og egne vejne. Vi bor i Skjoldelev 2 km derfra. Er det hende som står overfor islænderene?
Kilden
Ejer af fjordhoppen Sussi og mini hesten Tarzan
Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Advarer andre i egnen... |
|
|
Jeg går lige rundt til dem som har hest i skjoldelev egnen.
Kilden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undertrykkelse af grimme ord |
|
|
Hvor bliver jeg både vemodig og rasende. Stakkels stakkels lille pige. Håber, hun kommer sig 100 procent over den grimme oplevelse. Jeg har mange gode forslag til, hvad man kan gøre ved sådanne forbrydere, hvis man en dag får fat i dem, men jeg vil undlade at dele dem her. Måske det engang kan ramme dem, at de spredte deres sæd på gerningsstedet - jeg håber. Bedste hilsner og tanker til Tulle Kathrine
Søger en hest eller pony at klappe og strigle omkring Tilst i Århus 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
| Forfatter:  |
sillepige |
| Dato:  |
20-08-2011 19:28 |
|
Ihhh.... sådan en syg syg stodder! Jeg gad godt klippe en vis ting af ham med en sløv saks! Stakkels lille hest, jeg håber hun kommer sig hurtigt og at hun ikke har mistet alt tillid. Jeg håber I opdaterer omkring hende. Tanker til Tulle og jer herfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er sgu da utroligt... |
|
|
...ulækkert, at nogen kan finde på det slags  Håber vedkommende findes og straffes hårdt!! Stakkels lille pony - håber den slipper uden men!!!  Kh. Pia
Har en dejlig frieser dreng på 7 år. Han er sød, smuk og rolig. Han elsker at spise....så det med at ride dressur keder ham! Tidl. hest Mille, en smuk oldenborg; frisk, og energisk - rigtig dame.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
I har min dybeste medfølelse! :'( Det er jo slet ikke til at forstå for os normale mennesker, at nogen kan være så syge i deres hoved. Håber ponyen kommer sig, og at psykopaten bliver fanget og får den straf, han fortjener. Jeg får så ondt i maven og blir så ked af det på jeres vejne, det er virkelig ikke til at fatte. Apropos, er det ikke lidt somom der er gået sport i det der med at voldtage dyr, særligt små ponyer? Synes det er sket lidt for mange gange det sidste halve års tid 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej nej nej. |
|
|
Ej hvor vammelt! Håber virkelig jeres lille snuske får det godt igen! Sikke nogle idioter, det kan man Fand*e bare ikke gøre mod et dyr  Er det bar emig eller er der ikke sket vildt mange ting her i østjylland her på det seneste? Har hørt om mega mange heste-tyverier, i den seneste måned. Håber politiet finder ud af hvem de er, så det kan stoppes! ARRRG det er bare for groft!.. - i har virkelig medfølelse herfra!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| voldtægt af dyr |
|
|
Stakkels stakkels lille hoppe. Der er simpelthen det mest forfærdelige - især når det er sådan en tillidsfuld pony. Hvad er det for en verden vi lever i, når man ikke engang kan lade sine dyr stå på ude på marken om natten. Jeg håber at de finder dn som gjorde det og så skal @!#$ iøvrigt gøres ulovligt og voldtægt af dyr straffes lige så hårdt som voldtægt af mennesker!
** Stavefejl er gratis ** ALBION DRESSURSADEL KØBES, 17,5 og wide bom
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Facebook |
Niels (Foderstof Manden) |
21-08-2011 19:30 |
|
Så er den delt rundt til alle som er venner med: FODERSTOF MANDEN På Facebook
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Virkelig |
Sandra (Pedersen) |
21-08-2011 21:53 |
|
ubehageligt! Har selv hest i Borum, ved Sabro.. kan dog trøste mig selv med at min hest forhåbentligt (og som regel) ikke er den nemmeste at fange, for fremmede mennesker.. Sender tråden videre til diverse hesteejere! Og så håber jeg at den lille pony slipper uden men 
Sandra W. J. Pedersen. - Lykkelig lejer af dansk varmblod hoppe! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FØJ!!!!!! |
|
|
Arme lille pony:-( Hvad tænker den mand dog på?? Gad vide om det er samme mand, som har været på spil ved Brabrandsøen??... man begynder da godt nok at blive bekymret, når man har hest i området og så særligt når man har en hoppe... så tror man det hjælper at lade den gå uden grime, fordi han så ikke har noget at holde den fast i, men han kan åbenbart godt finde ud af det alligevel... Puha.. afskyr så meget at man kan tænde på det, og så udnytter og mishandler dyrene for at få nydelse!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det lyder ikke rart |
|
|
kommer i klubben i hadsten hvor den ene hest står opstaldet, jeg sætter lige en seddel op der, så folk der kommer der kan se det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| update med tulle??? |
|
|
Jeg tænker meget på jeres Tulle. Hvordan ser det ud med hende? Jeg håber ikke hun får længerevarige mén af det. Hvad med benene, psyken osv.? Jeg har forresten aldrig fået sagt tak for advarslen. Har under min tur til de andre hesteejere i Skjoldelev hørt om noget ligende i (voldum,voldby eller hvor det nu var)?
Kilden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| den stakkel.... |
|
|
Stakkels Tulle - først at få blind tillid til mennesker, og så bliver den brudt på så grim en måde af en sindsyg mand....  Åh hvor jeg håber man fanger ham ved hjælp af de prøver, der er taget, og at strafferammen på sådanne frygtelige forbrydelser i den grad bliver hævet.... Jeg føler med jer, og håber for alt i verden, at Tulle kommer sig fuldt ud, og ikke mister sin tillid til mennesker..... Du må endelig opdatere hvis der er nyt i sagen. Mange hilsner fra Tina
Ejer af Cisco Joy og Sofus !! En verden uden heste - føj for et mareridt !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Nordheden |
23-08-2011 09:24 |
|
Føj hvor er jeg godt nok rystet... syg syg menneske(r) der gør det der  Er rystet...
(Mirella) Brun III hoppes fortid søges.. Se billeder på præsentation. Købt på Djursland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor ækelt... |
|
|
Stakkels jer... Det må være lidt som samme følelse som at have haft indbrud. Man føler virkelig sin verden invaderet. Grimt.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forrykt |
|
|
Det var dog utroligt at der bliver ved med at ske! Faktisk kan jeg ikke forstå hvorfor det ikke bliver forbudt når der er så mange (bl.a her på siden og blandet hestejere osv.) der tydeligevis er imod.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Føj for helvede! den stakkels pony! Jeg fatter ikke man kan være så syg i sit hoved, at man kan lade det gå ud over uskyldige væsner! Jeg har langt bedre straffe i tankerne end bøde og fængsel, men de egner sig vidst ikke til et demokratisk samfund...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvordan... |
|
|
Hvordan kan det IKKE være dyrmishandling, når fx Tulle har indre læssioner....???? Jeg fatter ikke at det ikke er ulovligt her i DK!! "Man kan ikke bevise at dyret har lidt overlast, af den seksuelle handling..." -Men hvorfor er der så fx heste, som efterfølgende bliver bagskrække og ikke vil have at man går bagom dem eller røre dem bagpå...?? -Er det ikke at kunne bevise, at der er sket en overlast??!!?? Det eneste man kan gøre her i DK, er at sigte dem for overtrædelse af privat ejendomret... DET ER SIMPELTHEN FOR GALT!!!!!!! Min dybeste medfølelse til Tulle og de andre, som er blevet udsat for dette vanvid!! -Jeg håber Virkelig at de kommer sig 100% allesammen!!! (sikke et tillidsbrud, det er næsten ikke til at bære) MVH Jeannett
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|