Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kompetencer til lægesekretær-uddannelsen
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 10:26

Hej igen alle HN'ere.

Jeg går i 3.g, og skal starte på HGs næste sommer, med henblik på forhåbentlig at blive lægesekretær. Da jeg først kan starte på uddannelsen (forhåbentlig), 10 måneder efter jeg er færdig med HGs, ville jeg høre om der er nogle af jer der ved hvordan jeg kan kompetencegøre mig selv til uddannelsen?

Jeg har tænkt at tage lægelatin kursus. Tænkte egentlig også på kursus i journalføring, men det virker som om det slet ikke findes?

Er der andre ting jeg kan gøre, for at gøre mig selv mere attraktiv som elev?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 11:08

Diagnoselatin er bestemt en fordel at have taget inden du søger, og hvis du alligevel skal gå i 10 måneder, kunne du give dig selv et forspring ved at være i løntilskud på det sygehus, hvor du gerne vil tage uddannelsen.

Jeg har lige være i løntilskud i 6 måneder hvor de sagde at jeg kunne være rimelig sikker på at komme ind. Så har man jo vist lidt af hvad man kan, og du får lært rigtig meget af IT systemerne. Så er du allerede langt foran de fleste der søger.

0
0
Svar på denne tråd

løntilskud
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 11:47

Hvad går det dr løntilskud ud på? Har aldrig hørt om det, men det lyder som lige den ide jeg går og har brug for :D Fortæl, fortæl

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 12:02

Offentligt løntilskud er en form for aktivering - det er kommunen der styrer det.

Du vil få dagpengesats under forløbet der typisk varer 6 måneder.

Støt de danske soldater!

0
0
Svar på denne tråd

Lægesekretær
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 12:12

Selvom det ikke er et krav, at man har haft diagnoselatin, er det helt sikkert en kæmpe fordel! Så gør det endelig.

Jeg ved ikke om der udbydes kurser i blindskrift, men det er også en fordel at være god til det.

Det er sjældent at unge, der kommer direkte fra gymnasiet eller handelsskolen kommer i betragtning som lægesekretær, så tag endelig alle de kurser du har mulighed for :)

Hilsen Kristina - lægesekretærelev :)

0
0
Svar på denne tråd

beklager
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 17:45

Hej igen.

Beklager meget, men jeg må slutte denne tråd, da jeg har fundet ud af at kontoruddannelsen med administration som speciale, mere er mig XD

0
0
Svar på denne tråd

At skifte...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 22:04

mening, hihi - det var hurtigt du kunne ændre mening.

Jeg er uddannet kontorassistent med speciale i administration OG uddannet lægesekretær.

Det var umuligt at finde arbejde som kontorassistent, og jeg var derfor i flere andre slags arbejde inden jeg blev lægesekretærelev.

Ved ikke hvor du bor, men undersøg (evt. med det lokale jobcenter og fagforening) hvordan arbejdsløsheden ser ud for fagene i dit område - det er utrolig vigtigt at der er gode chancer for at få arbejde bagefter.

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

Interessant
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 22:12
okay, det er interessant. Jeg bor i lyngby (kbh området), og det virker som om der er okay muligheder, har set en del jobopslag :) Ja, men jeg har bare hørt at det er sindssygt svært at få en elevplads som lægesekretær. Og det virkede nemmere med den anden uddannelse. Og derudover er der ikke syge/tilskadekomne mennesker i ens hverdag som kontorassistent.
0
0
Svar på denne tråd

Læreplads ..
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 22:42

Det er generelt svært at få en læreplads, uanset om det er lægesekretær eller det er som tømrer.

.. Sagde LilleChelle ;)

Slettet fra nutiden, gemt i fortiden og bliver aldrig en del af fremtiden.
Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider