Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Miss Rutillas skæbne
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 11:02
Indsat fra nyheden Miss Rutillas skæbne:

I marts 2010 bragte vi her på Heste-Nettet artiklen om, hvordan Christina Jørgensen købte en hest, Miss Rutilla, uvidende om at den formentlig ville have haft det bedre på de evige græsmarker. Det blev et tovtrækkeri uden lige med en sælger, der nægtede at noget var galt.


Læs artiklen: Brast drøm; slidgigt for 200.000 kr.


Siden vi skrev artiklen har Christina fået en del henvendelser fra Heste-Nettets brugere, og hun har været igennem retssager, haft Rutilla til flere undersøgelser, grædt over Rutillas smerter og brugt noget der ligner uendeligt mange penge på advokattimer og dyrlæger. Nu kan hun, efter lang og sej kamp, lægge det hele bag sig. Dog ender historien ikke så lykkeligt, som man kunne have håbet på.


Miss Rutilla har været i konsultation hos den belgiske landsholdsdyrlæge og privatdyrlæge for R. Pessoa, Edurado Felix, et hav af gange. Edurado nåede frem til, at Miss Rutilla ikke bare havde én men to gaffelbåndsskader, samt Kissing Spines grad 3 af 5. Det skal understreges, at Christina har ikke redet Rutilla siden købstidspunktet.


Den 6. og 12. april 2011 nåede sagen endelig til syn og skøn. Syn og skøn tog sammenlagt 10 timer og blev forestået af Bjarne Rhode, Kasernens Hesteklinik. Bjarne Rhode skriver i sin erklæring, at han ikke kan stille en konkret diagnose på hesten, samt udrede hestens fejl og mangler, da der er så mange af dem, og han konkluderer herved, at de også har været der på købstidspunktet. Endvidere skriver han, at hesten aldrig igen bliver ridehest.


At Rutilla aldrig igen bliver ridehest, kommer ikke bag på Christina, som siger: "Det havde jeg regnet ud. Jeg så hende jo halte hver dag bare af at gå på fold".


Billede


Efter denne udtalelse henvendte sælgers advokat sig for at indgå forlig. Forliget blev accepteret på 232.000 kr. af Christinas advokat, Sten Mørch Thomsen, kort tid efter skønserklæringen blev offentliggjort.


Desværre slutter historien ikke her. Sælger vil ikke udbetale og skriver et langt brev til Christinas advokat, hvor hun beskylder både Christina og advokaten for at være forlovet med syn- og skønsmanden, og at der må være foretaget aftaler under bordet. Christina påpeger dog overfor Heste-Nettet, at hverken hun eller hendes advokat har arbejdet med Bjarne Rhode ved tidligere lejligheder.


Retten havde dømt sælger til at betale inden 14 dage, og alligevel ringer sælger til retten og beder om at tale med dommeren. Her oplyser hun, at hun skal på ferie, og at hun ikke vil have yderligere regninger på hesten, mens sagen ikke er afsluttet. Endvidere siger hun, at Christina har nægtet at udlevere hesten. Ifølge Christina er dette ikke sandt.


Christina fortæller, at sælger til sidst stod uden advokat, da begge hendes advokater, først Pernille Skinnerup og siden Pernille Jeppesen fra Lacour Dania, trådte ud af sagen, da det med tiden gik op for dem, at der intet hold var i sælgers side af sagen.


Christinas advokat sender sælger til Fogedretten, hvor det oplyses, at man vil tage udlæg i private ejendele, såfremt pengene ikke falder.

Sælger betalte ikke, så den 4. juni 2011 ringede Fogedretten i Hillerød direkte til sælgers bank, og bad om overførsel af pengene straks. Pengene stod fem dage efter på Christinas konto.


Det er så her, det, om muligt, mere kedelige øjeblik naturligvis indtræffer. Miss Rutilla skal leveres tilbage til sælger. "Det var et sørgeligt øjeblik, i og med jeg havde fået følelser og empati med Rutilla. Bare tanken om at hun skulle tilbage til denne kvinde, som har gjort og budt hende alle disse ting, får det til at gyse i mig. Selvom vi alle synes, hun ville få bedst af at få fred, skal hun i dag, selvom hun ikke kan holde til det, gå som avlshoppe hos sælger. Og hvem ved om hun en dag bliver sat til salg igen? Jeg mener, sælger burde fratages retten til at have alle former for levende dyr", siger Christina.


Det har ikke været muligt at få en kommentar fra sælger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyreværn
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 23:05

Er det forbundet med smerter og lidelse at denne hest holdes i live må det være en dyreværnssag.


Umiddelbart bør sælger der har fået leveret hesten tilbage politianmeldes for dyremishandling.


Nicki

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så kan man sku lære det
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 03:03

>>Christina valgte at tilbyde halvdelen af salgsprisen med begrundelsen at der skulle lægges meget arbejde i hesten. Sælger tog imod tilbuddet, og efter en godkendt handels- og røntgenundersøgelse fik Christina midt i oktober sin drømmehest hjem i stalden.>>




Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd
 
 det mest
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 06:25
Sørgelige er, at rutilla står som et muligt salgsemne på avlers hjemmeside. Æv :-(

Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området.

Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd
 
 FØJ for den lede
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 07:55

for en sælger- ja hun skulle forbydes at holde levende dyr!



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010


Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan den hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 09:07

ikke være "ikke opdateret"?


Det er bare fordi hun står ikke som avlshoppe og hun står heller ikke under deres salgsheste.... Altså når man går ind og kigger på deres gårdbutik-priser, står der prisliste marts 2009.


Det er en rigtig sørgelig historie med den hest.... ... Håber da at DV ikke vil optage føl efter den.



Zamangah

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan vi få at vide hvem sælger er?
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 10:12

Kan man få at vide hvem sælger er / link til hjemmesiden ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 google...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 10:17

Ved at google Rutillas kommer denne hjemmeside, som den første;


www.megafarmen.dk/ DesktopDefault.aspx?tabid=3961


Lækker dressurbetonet plag fra 2010 sælges - se den under hesteprofiler!

0
0
Svar på denne tråd
 
 miss rutilla
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 10:18

hvis man kigger på hendes hjemmeside, står der copyright 2011 i bunden, efter denne historie skulle man da mene hun ville fjerne den fra hjemmesiden, medmindre hun overhovedet ingen skrupler har.


RIP: Amanda 1999

RIP: Ros may 1998

RIP: Zenta 2006

De smukkeste stjerne på himlen altid elsket aldrig glemt.

Hannoveraneren kan og vil


Pikeur, Eskadron, Kieffer og andet sælges se mine annoncer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, jeg har
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 10:23

godt bemærket at der står copyright 2011, men tænkte at det måske er noget hjemmesiden selv gør? Altså jeg har ikke så meget forstand på det, men det der er at finde ellers på hjemmesiden er noget gammelt noget....



Zamangah

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dybt chokeret -
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 10:24

Ville håbe at denne artikel, kunne vises i TV så hun ALDRIG kunne få den solgt til anden side, for den fortjener jo fred den kære hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trustpilot
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 10:37

Jeg har talt med hestens værn.


Desværre er der ikke noget at gøre dyreværnsmæssigt. Med alle de undersøgelser hesten har været igennem, uden at en dyrlæge direkte har anbefalet en aflivning, kan hesten åbenbart sagtens have et nogenlunde liv.


Jeg vil opfordre den tidligere køber af hesten og andre som har handlet med Megafarmen.dk, at anmelde denne på http://trustpilot.dk.

På denne hjemmeside kan man se hvilke virsomheder der er gode eller dårlige at handle med.


Nicki

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 13:06

Hmm, tænker at siden er opdateret, da der står hun er gået gennem to handelsundersøgelser, den seneste oktober 2009, alså da christina købte rutilla.


www.bf-foto.dk


Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,


© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd
 
 min sag
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 17:50

tak til alle for deres bemærkninger.

jeg har gjort hvad jeg kunne i denne sag, og jeg håber at rutilla en dag snarest kan få fred.og at hun slet ikke på noget givet tidspunkt skal gå med føl, eller rides på. havde det stået til mig og havde jeg ikke haft penge i klemme var hesten blevet aflivet med det samme.


jeg er glad for dette endelig er overstået men ked af jeg ikke længere styrer hvordan hesten har det, og fremover.


på forhånd tak,


christina brandt,


tidligere ejer af miss rutilla og forfatter til begge artikler.

0
0
Svar på denne tråd
 
 stakkelllsss
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 17:55

puhha endu et trist uvis hesteskæbne


grundet penge

håber ikk denne hest ska igennem flere hænder


rolig skovturshest

komplet trafiksikker søges til lån med forkøbsret ledig plads i løsdrift 4070

0
0
Svar på denne tråd
 
 Christina
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 18:30

Hvorfor fik du hende ik aflivet, så havde hun haft det godt nu..


Fatter ik hvorfor man kun tænker på de penge man har i klemme, tænk da først på det stakkels dyr det går ud over..


Jeg havde aldrig afleveret hende tilbage..


Hilsen Karina


*Asterix*


8/4 1999 - 23/7 2009


Den smukkeste stjerne på himlen



0
0
Svar på denne tråd
 
 karina amour
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 18:32

karina amour


lige mine ord

jeg pakked det bare lidt ind


rolig skovturshest

komplet trafiksikker søges til lån med forkøbsret ledig plads i løsdrift 4070

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhhh... Karina
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 18:35

sad bare og ventede på, at én skulle skrive det, du skriver...


Det er da ikke rimeligt, at købere der køber heste som denne, skal straffes for at sælger har fortiet oplysninger eller solgt en syg hest.


Selvfølgelig er det da bedst hesten bliver aflivet, men der skulle der jo gerne træde en lovgivning i kraft, der ville medføre at hesten fik en ende på sine lidelser.


Nu er det ikke alle der er født med en guldske i munden og har økonomisk overskud til disse slags handler.


Jeg synes tit jeg støder på sætninger som din, og jeg synes simpelthen det er tegn på manglende realitetssans.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kors i hytten
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 18:52

Selvfølgelig skal sådan en hest afleveres tilbage, hvis alle folk bare aflivede deres dyr, uden at laver en sag ud af det, ville der jo være uendeligt mange skrippelløse sælgere som aldrig blev stillet til ansvar for deres gerninger.


Hvilket slaraffenland for uærlige sælgere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 besvarelse
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 20:30

hvorfor jeg ikke valgte og aflive hende i stedet for pengene burde ligge rimlig klart for de fleste, eftersom det er mange penge det drejer sig om. dette er nu ikke meningen med denne artikel at folk skal stille kritiske spørgsmål, nærmere mere fordi folk skal vide hvad for nogle folk der er til i denne verden, og hvordan hestene bliver behandlet i nutiden. selvfølgelig skal man altid tænke på hestens bedste ve og vel.


jeg kan intet andet end at ønske at rutilla får det godt i fremtiden og snarest muligt fred.


0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 20:36

Stakkels hyp. MEn jeg kan godt forstå Christina ikke aflivede hende, men ville have sine penge igen.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karina og bettemus
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 22:36
Hvorfor ligger i ikke 100.000 kr hver, frikøber rutilla og afliver hende???? Tilsynladene småpenge for jer jo???

:-DDEN GÆVE GALLER :-D jeg elsker dig ikke fordi du er smuk ...du er smuk fordi jeg elsker dig


mor til den smukkeste og dejligste datter<3 Masser af baby/pige tin ìg tøj sælges BILLIGT!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hhavvvde ikkkee
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 22:53

det ikke mig fattigrøv der har haft købt en hest

og haft den ståendene i min stald redet og klappet på den


fået et bånd sammen


for så kan du tro at jeg aldrig havde sendt den retur

og det vil jeg sværge min datter på

men min mand var nok gået i koma


men jeg ville aldrig give så meget for en hest aldrig

den kunne brække benet i morgen eller kløjs i wrappen



men nå det så sagt har jeg brugt af mine sure spare penge på at købe medlidenshedskøb og aflivet

og mistet en del penge

den sidste hest jeg købte blot for aflive stod på en rideskole på sjælland med slem astma den lød som et damp lokmovtiv

nå den bare blev redet i let trav jeg købte den for 8000 og hented en trailer på nærmeste tank station tog hende med hjem gav hende melasse og kamille te og lod hende gå på fold tidlig morgen sen aften og hun nød det

denne hest havde jeg intet specielt bånd med BARE at jeg måtte eje hende

og sige farvel det vidste jeg jo på forhånd men tanken om hun sku kastes rundt og være trist kunne jeg ikk bære og nej hun har ikk kostet en formue men det var mange penge for mig

handler en hests triste skæbne og menneskets samvittighed om penge og at det så er FAIR at sende retur hvis den er dyrere end gennemsnittet

jeg ved bare jeg kunne ikk have gjort det og dermed vil jeg have lov have min mening det et åbent forum jeg ville bare ikk sove godt om natten og vide mine penge kunne have undgået en tris skæben og så forskellige er vi mennesker


rolig skovturshest

komplet trafiksikker søges til lån med forkøbsret ledig plads i løsdrift 4070

0
0
Svar på denne tråd
 
 Men det jo netop forskellen
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 23:55
At du VED du køber en dødsyg hest du vælger at bruge sølle 8 tusind for at give en stakkels hest kamille the, du brugte ikke hele din formue eller børnens opsparing på at købe en top lækker fejlfri ridehest, for så at finde at sælger har fortiet ìg snydt! Ts er i sin fulde ret ìg pligt til handle som hun gør, hvordan skal man ellers stoppe sådan nogle idioter som nænner at sælge RIDEheste velvidene at de lider, det dem du burde angribe og straffe!!!

:-DDEN GÆVE GALLER :-D jeg elsker dig ikke fordi du er smuk ...du er smuk fordi jeg elsker dig


mor til den smukkeste og dejligste datter<3 Masser af baby/pige tin ìg tøj sælges BILLIGT!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og nej
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 00:00
der er ingen forskel på om hesten så kostede 1000 eller 1 million Men hvorfor frikøbe en pony til 8000 og ikke rude den til 200????

:-DDEN GÆVE GALLER :-D jeg elsker dig ikke fordi du er smuk ...du er smuk fordi jeg elsker dig


mor til den smukkeste og dejligste datter<3 Masser af baby/pige tin ìg tøj sælges BILLIGT!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 stadig konkurrence hest?
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 17:49

www.megafarmen.dk/ DesktopDefault.aspx?tabid=3961


Bliver hun stadig brugt som ridehest? eller er dette en gammel artikel??? eller en helt anden miss rutilla?


Venlig Hilsen

Mia Amanda Andersen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er den samme hest
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 17:58

men en meget dårligt opdateret hjemmeside..


Den omtalte handelsrøntgen uden anmærkninger er jo pænt sagt ikke helt aktuel..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 BetteMis
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 19:37

Det er bare ikke alle mennesker der har råd til at smide så mange penge ud af vinduet. Hvorfor er det så svært at forstå?

0
0
Svar på denne tråd
 
 BetteMis
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 20:03

Man kan også sige, hvis alle undlader at sende syge/skadede heste retur, så virker fidusen jo? Så kan man jo bare sælge hesten og lyve om skaderne, og så håbe på at den nye ejer når at blive for glad for hesten?


Har selv købt en hest engang, hvor sælger løj om skaderne - godt nok en noget anden prisklasse (7.000kr), men så kom alle udgifterne på hesten jo oveni, og måtte aflive den 9 mdr senere og stod så med masser af regninger (N) Det er jo ikke ligefrem sjovt.


Og hvad gavner det at man beholder hesten? Jo hesten får det - forhåbentligt - bedre end hos den der solgte. Men så kan sælger jo bare gøre tricket igen og igen, uden der sker en skid ved det?!



Rollo


STEM PÅ OS!
Vi mangler stemmer i Hööks' konkurrence

Klik HER - TAK! :)


TELL-MANN;

West Highland White Terriers
Avlstjeneste v. Lucky
Hvalpe forventes i november


ROLLOS;

Marsvin og tilbehør sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider