|
|
| Når hesten er "forsvundet (lang) |
|
|
Ja, så skete det. Mit livs største skræk blev til virkelighed, tirsdag den 09/08-2011. Jeg kom ud i stalden og skulle til undervisning. Jeg har indtil jeg kom ud i stalden, haft en rigtig god dag, og jeg glæder mig til at komme afsted til undervisning ved Anita Skovmøller som kommer til Bornholm og underviser ca. 1 gang om måneden. Jeg henter mit grimeskaft og går ud på folden for at hente min hest. Jeg kalder på ham, og da det regnede og de andre heste ville ind, kommer de allesammen løbende. Da de kommer hen til mig, prøver jeg at finde min hest, der er 4 mørkebrune heste på folden (ink. min egen) så jeg skulle lige finde ud af, hvilken én der var min. Det var her problemet opstod, han var der ikke. Jeg kaldte på ham igen, stadig ingen hest. Jeg kaldte en sidste gang, og der var stadig ingen hest. Nu blev jeg bekymret over, om der mon var sket ham noget, dog beslutter jeg mig for at spørge ejeren om han er blevet flyttet eller hvad. Jeg går ind til ejeren, hvor det kun er manden der er hjemme, og jeg spørger ham, om min hest ikke skulle stå ude på folden, hvortil han svarer "Jo, kan du ikke finde ham?" Jeg forklarer ham, at han ikke var til at finde på folden. Ejeren begynder at le, og siger "Så har én af turisterne nok kommet til at tage ham, i stedet for Lille John." Her bliver jeg så stiktosset, jeg råber til ejeren "Det kan fandme ikke være rigtigt. Det er bare ikke godt nok." Ejeren får et helt skræmt blik i øjnene, men jeg ryger ud af huset og smækker hårdt med døren. Bagefter, går jeg ud i sadelrummet, for at se om Lille Johns udstyr er væk, ganske rigtigt. Igen bryder jeg ud i et raserianfald og råber og skriger og sparker i væggen. Bagefter begynder jeg at græde, fordi jeg synes det bare er for dårligt! Så ser jeg pludselig at døren til ridehallen var lukket, og min intuition siger mig, at jeg bør gå derind. Jeg åbner døren til ridehallen, og ser til min skræk og overraskelse, at der er en pige på en 11-12 år, der trækker rundt med min hest, som hun havde redet på, i hvert fald i en hel time! Jeg blev så chokket, at jeg ikke vidste hvad jeg skulle sige, så jeg får nærmest råbt "JEG KAN SE; AT DU HAR MIN HEST?" Hvortil hun svarer "Ja, vil du have den?" Jeg ryder helt op i det røde felt, men får ikke råbt andet end "JA, TAK" Jeg havde aldrig i mit liv troet at jeg ville komme til at opleve noget lignende. Men det var dog ikke det værste af det, da jeg konfronterede ejeren med det, siger hun " Hvad kan jeg bruge det til? Hvad vil du have mig til at gøre?" Blev igen både stiktosset og ked af det. Og tænker på at flytte min hest, overreagerer jeg, eller hvad ville i have gjort? Har aldrig oplevet en sådan behandling før, og der er INGEN der skal ride min hest uden MIN tilladelse!!!
Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffffffff |
|
|
Jeg havde flyttet min hest DIREKTE på stedet. Skulle ikke stå sådan sted ÈT minut mere !!! PAK DINE TING med det samme og kom væk !!
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej - ingen overreaktion .. |
| Forfatter:  |
LilleChelle |
| Dato:  |
15-08-2011 12:31 |
|
Nej, du overreagerer overhovedet ikke. Jeg ville være blevet MINDST lige så gal, hvis der var en der havde taget min hest og redet den. Tilmed med en anden sadel end dens egen .. Øj, jeg var stjernet fuldstændig af. Hvis de har rideskoleheste der ligner privatejernes, må de sku sætte navneskilt på deres rideskoleheste.
.. Sagde LilleChelle  Slettet fra nutiden, gemt i fortiden og bliver aldrig en del af fremtiden. Du er ikke det værd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stiktosset! |
|
|
Nøøøj, hvor ville jeg blive stiktosset! Jeg ville flytte hesten med det samme! Der er INGEN som skal ride på min hest, andet end dem der får lov - sådan leger man ikke! FØJ! 
- Amalie. - Nu med den bedste trakehnervallak, Madison Caunty. "Just do what you want to do. Be the person you want to be. Never lie, never hide. Make mistakes, don't deny."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
bonniejensen dk |
15-08-2011 12:55 |
|
Jeg kan GODT forstå du blev sur, rystet og ked. Og det ER da også ringe at ejer ikke lige smutter med ud til folden og finder den rigtige hest til turisterne hvis der kan opstå misforståelser (hvilket jeg vil mene med en fold kun med brune heste? Så må de sætte de dér navnetags på dem, såsom chelle foreslår) Men set bort fra dét så synes jeg nok lige det er at overreagere en kende, det dér med at ville flytte hesten herfor.. Ydermere.. Det VAR vel ikke den 11 årige piges skyld at hun havde fået fat i den forkerte hest? Kan godt forstå du var vred, men at råbe af hende er ikke ok. Menneskelig fejl er det vel tydeligvis. Hun har jo troet hun havde fat i den rigtige, det kan man se ved hendes valg af udstyr. Havde hun pint den eller redet den hårdt? Ikke for at være flabet, men det VAR altså kun en lille pige der troede hun havde fat i den rigtige hest, og så kommer der én og råber vredt af hende.. Der er jo ikke noget ondskab indblandet, kun en misforståelse der selvfølgelig ryster dig - men ærlig talt, sh*t happens..
Mvh Bonnie Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did Gratis fotoshoot v/Asserbo Slotsruin i Helsinge d. 10. September 2011 www.bonniejensen.dk / foto@bonniejensen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dramaqueen |
|
|
Herregud, hvor gammel er du? 12?! Er hesten skadet eller uridelig? Det er menneskeligt at fejle, og hvis man står i en stald med flere heste af samme farve som ens egen, så kan det jo ske, at én udefra tager den forkerte. Jeg kan forstå, at du var blevet sur, hvis hesten var blevet brugt med overlæg, uden at de havde gidet spørge. Og jeg kan forstå, at du var blevet sur, hvis hesten stod med en skade eller den var kommet noget til. Men som du beskriver det, synes jeg faktisk, du skylder pigen, der red den, en ordentlig undskyldning for at have talt sådan til hende. Og hvis det var mig, der var staldejer, og du skejede sådan ud over en simpel misforståelse, så var du røget ud med det samme.
Great minds think alike. Fools seldom differ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Jeg var sgi nok også tiltet... Ikke pga misforståelsen som sådan (og slet ikke på pigen - det var jo egentlig ikke hendes skyld), men over ejeren af stedets reaktion. Én ting er at der kan ske fejl.. Jeg var helt sikkert blevet sur og skuffet uanset, sikkert mest fordi jeg ville blive nødt til at droppe den undervisning der var planlagt. Men hvis der sker fejl, må man da forsøge at forebygge at det sker en anden gang...??? Hvis ejeren af stedets holdning er at det kan de ikke gøre ved, og det kan ske igen, ville jeg overveje at flytte hesten. Jeg synes det er meget useriøst, at de tlsyneladende er så ligeglade. Jeg tror også jeg ville flejne helt over en "Hvad vil du have jeg skal gøre..?!".. Lidt ydmyghed havde nok været på sin plads.
- Cat - Under uddannelse til BBH Basis Instruktør - undervisning udbydes i kbh-området
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blevet tosset! |
|
|
Jeg er hverken 12 år eller specielt sart med mine heste, men jeg var blevet tosset. Ikke på den stakkels pige som havde redet på min hest, men på den uansvarlige staldejer, som sender en 11-års pige ud for at hente en ukendt hest på folden, hvor pigen ikke har en ærlig chance for at vurdere om det er den rigtige hun har taget. Hun kunne ligeså godt have taget en 3-års utilredet og være blevet slået ihjel. Eller en hest med en skade som måske var blevet forværret af brugen. Men kan jo frygte at staldejer er lige så uansvarlig på andre punkter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er...... |
|
|
Er du syg mand. Hvis nogen havde redet min hest, kunne jeg have aflivet hende bagefter! Jeg havde faktisk engang en passer, der red hende i smadder, mens jeg mugede ud. Sikke et syn, der mødte mig i ridehallen bagefter.. Og nu hvor hun har astma, kunne jeg sq ligeså godt have ringet til dyrlægen og Daka! så det er da ikke lutter lagkage at tage en forkert hest. Eller hvis den havde været skadet på anden måde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det at jeg |
|
|
råbte af pigen, var jo fordi jeg var så flintrende arrig, at da jeg endelig fandt min hest, gik det ud over hende i første omgang. (Det skal lige siges, at det viste sig, ikke at være turister der havde taget ham som først antaget, men at det var en pige der har redet på gården i længere tid og derfor i følge min mening, burde kunne se forskel på den hest hun normalt rider på, og så på min. Den eneste lighed mellem de to heste er, at de begge er mørkebrune.) Jeg blev også utrolig skuffet over gårdejers reaktion og jeg mener jo, at hun burde tage ansvaret og snakke med pigen om det, og fremover være bedre til at hjælpe rideskolebørnene med at kende den hest de rider!!! Jeg er simpelthen bare så ked af det, har haft problemer med at stole på ejeren da jeg startede deroppe, fordi jeg i mit lille hoved mente, at jeg vidste bedre. Så har hun i løbet af de sidste 2 år vundet min tillid, som hun så med dette har mistet igen med et brag!!! Er bare SÅ forarget. Havde ALDRIG forventet at jeg NOGENSINDE skulle komme ud i stalden, og finde ud af, at min hest er væk og at der er en anden der rider rundt på den!!! Hun skal være glad for, at der ikke var sket hende noget, at min hest er så rolig som han er. Hvad bliver det næste? At hun kommer til at tage connemara hingsten istedet for én af connemaraponyerne???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg var blevet tosset... |
|
|
... nok mest over den ligegyldighed du bliver modtaget med af stedets ejer. Hvis der er nogen misforståelse mulig, må han altså være ansvarlig for at den elimineres. Enten ved at have eventuelle udlejningsheste for sig eller have deres grimer mærket. I øvrigt forekommer det mig uforsvarligt at sende en 11-12 årig pige alene ud på folden til en flok heste hun ikke kender! Jeg kunne godt finde på at blive så vred over den slags at jeg flyttede på stedet. Var der ingen steder at flytte hen, ville jeg som minimum så sørge for at få MIN hests grime mærket, og bede om at det øjblikkeligt blev indføjet i opstaldningskontrakten at skulle der ske lignende fejltagelser, var stedet 100 % erstatningsansvarlige hvis der skulle ske hesten noget pga den slags fejl. Og tilsvarende at det også er dem der er ansvarlige, hvis din hest foresager skader på andre pga lignende fejl.
£isbeth & Baloo Politicians are like diapers. They need to be changed often - and for the same reason.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dkddkdk |
|
|
Jeg synes bestemt ikke du overreagerer! Jeg ville selv blive vanvittig frustreret og have flyttet hesten hurtigst muligt... Ja, ja.... kald mig bare barnlig (Kirstine ), men er ingenlunde i tvivl om mine følelser og grænser på den kant. Håber du får styr på det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slllleeetttttt |
|
|
slet ikk ok  jeg havde flyttet min hest hurtigt for min tillid ville været røget 
2 ledige pladser i løsdrift i kirke hyllinge dend pb ved intrs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OVERSKRIFTEN |
|
|
Jeg havde også tændt en kriger, og da især efter det sidste Flexness beskriver, at pigen er en der har sin gang på stedet - at ejeren udviser ligegyldighed og tilforladenhed i en sådan grad at det er så særdeles upassende at jeg selv her fra kontorstolen kan blive harm. Enig med den anden der skriver i tråden, at ydmygehd og en ordentlig undskyldning nok havde været på sin plads. Min tillid til ejer er sit ansvar voksent omkring det ansvar det indebære at have både opstaldere, samt rideskole børn, var også røget og hestene ville være blevet flyttet hurtigst muligt.
Mvh Elisabeth Med de to dejlige drenge
Ichiro og Glenfiddich Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet Kun med hjertet kan man rigtig se
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh... |
|
|
Jeg glæder mig over at jeg ikke har heste der ligner alle andre... Nu er det sådan at jeg har en pony, der har det med at løbe, da han desværre - før jeg fik ham - har fundet ud af at han er stærkest... Holder man fast i ham, får man et bagben... Han har brækket min mors ribben 2 gange... Kan ikke lade være med at tænke på hvad han kunne have gjort ved en pige på 11-12 år? Og gad vide hvem der er ansvarlig i den situation at der var sket noget? Det kan da godt være at det var min hest, men jeg ville ærligtalt have lidt imod at min forsikring skulle betale, da jeg jo ikke havde været en del i det... Men tror nu også jeg ville være en af dem der ville lede efter et andet sted at stå, og i mellem tiden gøre det umuligt for nogen at komme til at tage fejl...
Perle Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008 Farvel Felix Hvil i fred Charmetrold og Hjerteknuser D. 21/8 2007 En gang utro, altid utro Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et ord |
|
|
Mvh Natascha den lykkelige ejer af: Django og My Last Heartbeat = Kærlighed, elsker de heste. Nogle tårer tørrer aldrig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg havde |
|
|
også flyttet min hest - 100 %. Tænk, hvis der var sket noget med 1) pigen eller 2) hesten? Jeg trænede for et par år siden heste et sted, hvor de havde flere, der lignede hinanden, og en ny medarbejder kom til at tage en forkert. Det resulterede i en flyvetur og et brækket håndled, da hun tog den forkerte hest, og denne ALTID skulle longeres inden ridning, da hun ellers bukkede som en gal fra det øjeblik man kom i sadlen. Det var en voksen kvinde, og hun lærte at spørge, inden hun satte sig op, om det var den rigtige hest siden hen... Dybt dybt uansvarligt at have børn til at hente heste på folden, når de ikke kan kende hestene fra hinanden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du overreagerer slet ikke... |
|
|
....jeg ville ha reageret på samme måde!!! Var ude for engang, hvor en havde hentet min hest på folden - troede det var anden hest, gået ind på staldgangen og skulle til at sadle op Gudskelov var der en der opdagde det og havde spurgt vedkommende om hun virkelig skulle ride Mille (min hest)....nææææ, havde vedkommende sagt...hun havde taget fejl af min og anden større brun hest (min var sort) Jeg var ikke på gården, men havde tændt af, hvis jeg kom og min hest var i ridehuset under anden rytter - og med dennes udstyr!  Vh. Pia
Har en dejlig frieser dreng på 7 år. Han er sød, smuk og rolig. Han elsker at spise....så det med at ride dressur keder ham! Tidl. hest Mille, en smuk oldenborg; frisk, og energisk - rigtig dame.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forstår dig godt!! |
|
|
Puha, jeg kan godt forstå din reaktion!! jeg var også blevet pænt tosset, hvis det var mig. måske ikke på pigen, hun er jo ikke så gammel og ser sikkert en ære i, at hun har fået lov til at ride din hest..8hun er jo nok ikke blevet fortalt at det ikke var ok) Men sikke en uansvarlig staldmutter.. en ting er hun har gjort det, men så kan man sandelig da komme med en ordentlig undskyldning.. tror faktisk også det ville være nok til at jeg kunne overveje at flytte min hest.. og da særligt, hvis man kan finde andre små irritationsmomenter på stedet.. Men igen, synes at du skal konfrontere hende, når du lige er faldet ned, spørge hvad der lige gik galt der, og fortælle hende, at det vil du ikke finde dig i. de har overhovedet ingen ret til at bruge din hest uden tilladelse..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pigen har |
|
|
jo ikke gjort det med vilje selom hun kommer på gården . Jeg har selv taget en forkert hest engang da jeg gik til ridning i suså jeg kom til at tage en forkert hest jeg opdagede ik engang det var en hoppe de lignede hinanden og de var også søskende fik jeg fortalt bagefter . men kan godt forstå at du blev sur på staldejeren hun må være ansvarlg for en 11 års pige når hun kommer i stalden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har |
|
|
Også engang taget en forkert hest ind. Og en har også kommet til at tage min ind ved en fejl. Det er til at hoppe op og falde ned på. Selvfølgelig er det på ingen måde iorden, men det er ikke noget der kan få mig helt op og ringe. Det kan tilgengæld staldværtens reaktion! Jeg havde promte sat navn på grimen!
Mvh. Tine Klipning tilbydes i Køge området. Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rasende! |
|
|
Jeg tilslutter mig altså også dem som ville blive stiktosset! En ting er at komme til at hente en forkert hest, men ligefrem at sadle den op og ride på den... ej, ved du hvad, jeg var altså ligesom dig røget helt op i det røde felt! Hvem rider den 11-årlige for? Staldejer, eller? Hvis hun ikke rider for staldejer, så kan jeg måske godt forstå staldejers reaktion. Hvis nogle kom til at tage en forkert hest på vores hestepension, så ville staldejer da heller ikke direkte gå ind og blande sig i det, og da slet ikke uddele undskyldninger herfor. Men alle vores heste er også privatejede, så staldejer har intet med ridningen af dem at gøre. Men hvis den 11-årige rider for staldejer, så mener jeg bestemt at den reaktion du har fået fra staldejer er utilgivelig, og hvis jeg var dig ville jeg finde et nyt sted til min hest hvor jeg kunne være tryg ved at lukke den på fold og være sikker på at finde den dagen efter!!! Hilsen Linda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså.... |
|
|
Det er ikke ok at udlejer sender folk alene ud efter en hest på marken vel vidende at der står 4 næsten ens heste på folden, det er uansvarligt ikke selv at hente dyret men lade folk der ikke kender hestene selv hente dem. Det var jeg blevet meget gal over, han respons havde også pisset mig af. MEN: råbte af pigen, var jo fordi jeg var så flintrende arrig, at da jeg endelig fandt min hest, gik det ud over hende i første omgang. Det er altså ikke ok, havde det været mig der var mor og du råbte af mit barn, så havde du altså fået et anfald af karakter lige tilbage i hovedet - sorry, men det er ikke ok uanset hvor frustreret du er på tidspunktet. Hånden på hjertet, personligt ville jeg nok grine lidt af det når dyret ikke er kommet til skade.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| iøvrigt... |
|
|
Kunne jeg også godt finde på at kontakte dig hvis mit barn kom hjem og fortalte at det var blevet overfuset og jeg ikke havde været med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt ekstra info: |
|
|
På folden står, udover de 4 brune heste, en masse andre også... Pigen rider på rideskolen, på staldejers rideskolehest... Pigen red sammen med en veninde, der har set mig med min hest flere gange, både med og uden rytter, denne anden pige har også været der længe, og burde, efter min mening kunne se forskel, da hun har halvpart deroppe og rider deroppe 3-4 gange om ugen. Min hest har haft et sår i mundvigen, som jeg har behandlet meget omhyggeligt, + jeg har redet med bidløst, for netop at få det til at hele. Dette sår var gået op igen, efter at hun havde redet ham. Alt dette fører til min frustration i første omgang, da jeg i dét øjeblik føler, at mit arbejde er spildt, og at jeg skal begynde forfra... Jeg blev også pænt skuffet over staldejers reaktion, da jeg netop har haft tillid til, at sådan en ting aldrig ville ske. Udover såret, havde han fået en trykning på ryggen, pga. sadlen ikke passede ham, og hun havde redet ham i ca. 1 time. Mener bare, altså at det er min hest, og han har nogle skavanker jeg prøver at få rettet op på, og så kommer der en unge og ødelægger det. Selvom det ikke var med vilje at hun kom til at tage ham, og burde nok ikke have råbt af hende, så bliver man i øjeblikket det sker, så frustreret og arrig, at jeg slet ikke kunne styre mig. Det var jo mit kæreste eje, min bedste ven, som hun red rundt på. Det kan jeg bare ikke tilgi, hverken staldejer, eller pigen for. Det kan jeg ikke!! Jeg har desuden et mellemværende med staldejer, der skal overstås først og derefter, har jeg også tænkt på at flytte den!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Golda.. |
|
|
Jeg vil dog også lige sige, at folk jeg har snakket med, har ment at jeg ikke har reageret nok over for pigen. Jeg skældte hende ikke ud, det kunne jeg simpelthen ikke finde ord til, men ja, jeg snakkede med store ord. Dog vil jeg gerne hører, hvordan du selv havde reageret i en lignende situation? Ville du ikke blive sur overhovedet, eller forlange en forklaring af pigen? Derefter måske tage en snak med staldejer?? Jeg giver dig helt ret i, at det er staldejers ansvar, det er også dennes ansvar at hjælpe de unge piger i stalden, men at kunne kende forskel på hestene. Derfor blev jeg også pisse sur, når hun bare svarer mig "Hvad havde du tænkt dig, jeg skulle gøre ved det?" Kan skam godt se nu, at min reaktion overfor pigen var forkert, men ligemeget hvad, så mener jeg stadig hun skylder mig en undskyldning for at have taget min hest, og staldejer skylder pigen en undskyldning for ikke at have lært hende at kende forskel på hestene!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pigen som der blev råbt af.. |
|
|
Som jeg læser det her TS IKKE overfuset pigen. Hun har med bestemte toner sagt at hun kunne se at det var hendes hest som pigen gik rundt med og hårdt svaret JA TAK til spørgsmålet; Ja, vil du have den??? Ja, vil du have den?? Undskyld mig, men i min verden lyder det svar sq ikke på mig som om at det kom bag på pigebarnet at det var en forkert hest hun gik med. I stedet for at skyde TS i skoene at hun har overfuset pigen, skulle I da hellere stille spørgsmålstegn ved at de -åbenbart for nogle at se små stakkels piger- har frit slag fra staldejers (og forældres?) side til at gå rundt på foldene og ride rundt alene uden opsyn. NOGLE må jo synes at de er store nok og modne nok til det, og det er da vist ikke TS! Jeg beklager, men jeg havde med stor sansynlighed reageret på nøjagtig samme måde som TS. Jeg havde nok endda talt et par alvorsord med børnene (når jeg lige havde trukket vejret...) Punktum herfra - jeg ville slet ikke have reageret anderledes, og jeg ville slet slet ikke kunne se det morsomme i det. Heller ikke bagefter! Hilsen linda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang hest |
|
|
uanset hvad hest jeg så havde..en utroligt rolig pony/hest eller som jeg har nu en unghest så ville jeg også blive MEGET STRAM I BETRÆKKET OG HIDSIG over nogen tog min hest..især hvis denne så svarede ja det har jeg,vil du have den... så ville jeg overveje om det var stedet for mig...det er noget af det man bare ikke gør kun via foregående aftale med ejer...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg siger jo netop |
|
|
at udlejer burde have været med ude og hente hesten, jeg synes ikke bare man sender folk ud selv og man har et ansvar for om folk får fat i de rette heste, netop fordi det ikke er første gang folk får en forkert hest ind i stalden. Nej, det ville ikke have bragt mit @!#$ i kog at en 11årig havde reden på min hest i en time så længe der ikke var sket noget MEN jeg ville tage en alvorlig snak med staldejer. At pigen siger som hun gør kan da lige så godt være et udtryk for overraskelse som det kan være fordi hun ved hvad hun har gjort (nu har hun jo taget den anden hests udstyr, så mon ikke hun HAR taget fejl af hestene). TS Skriver med store bogstaver, det betyder, så vidt jeg ved, at man råber. Jeg synes ikke det er ok at råbe af børn (heller ikke af voksne, mener faktisk det var en ret ufrugtbar start på hele forløbet, men ok, man kan jo blive forskrækket), det kan virkelig pisse mig af og som mor ville løven være kommet op i mig. Da jeg gik til ridning var der faktisk også heste jeg havde svært ved at skelne fra hinanden i lang tid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Gu overreagerer du da - du lyder meget hys i din beskrivelse af dig selv. Når det så er sagt, så kan jeg da rigtig godt forstå dig - der er da ingen der skal ride på din hest. Det der sker når du overreagerer og bliver hys, er at du lader andre stå tilbage med en ubehagelig følelse - som desværre ofte vender fokus væk fra det der er sagens kærne og over på din reaktion. I dette tilfælde kan du hænde, at folk bare synes, du er en hys madam og - at det var da ikke noget at blive så sur over, for det var jo bare en fejl. En anden gang så tæl til 10 - inden du åbner munden eller lukker op for dit kropssprog. Find ud af hvad der er vigtigst at få formidlet. Gå derefter til hovedet og ikke til r¤ven - i dette tilfælde gå til staldejer (og ikke pigen) med det vigtige og få det formidlet, så der ikke er nogen tvivl om, hvad du mener - MEN GØR DET MED PRÆCITION OG UDEN HYS. Pigen havde jeg ikke reageret sådan over for. Det eneste hun har lært er - at du kan blive smadder galsindet - som en anden Tante Sofie.  Jeg havde koncentreret mig om, at få afmonteret hesten - sammen med pigen og så fået en snak med hende om, at hun for sin egen sikkerhed og hestens sikkerheds skyld ALTID skal sikre sig, at hun tager den rigitge hest. Jeg synes staldejer har reageret ualmindeligt tarveligt over for dig. Få en snak med dem, så de forstår dit dilemma - og ellers må du jo overveje at flytte hesten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pony-mor |
|
|
Jeg kan godt se nu, hvad du siger ang. min opførsel i momentet hvor jeg opdagede det, jeg burde ikke have reageret overfor pigen på den måde, og hun har nok også fået et chok, men jeg fik også et kæmpe chok og blev arrig. (Jeg er ellers ikke letantændelig normalt, men DET fik mig altså til at koge). Dét at staldejer tager mig så useriøst, får mig så igen til at koge endnu mere!!! Er bare skuffet, ked af det og sur over den behandling jeg har fået af staldejer, og tro mig, møder jeg pigen, i morgen når jeg tager ud i stalden igen, tager jeg hende også til siden og snakker stille og roligt med hende! Men altså folk reagere ikke ens i forskellige situationer, og jeg elsker min hest så højt, at der ikke er nogen andre der skal låne den, uden jeg ved det, og da jeg stod i situationen, handlede jeg uden at tænke!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Citater... |
|
|
Her bliver jeg så stiktosset, jeg råber til ejeren "Det kan fandme ikke være rigtigt. Det er bare ikke godt nok." Igen bryder jeg ud i et raserianfald og råber og skriger og sparker i væggen. Bagefter begynder jeg at græde, fordi jeg synes det bare er for dårligt! Jeg blev så chokket, at jeg ikke vidste hvad jeg skulle sige, så jeg får nærmest råbt "JEG KAN SE; AT DU HAR MIN HEST?" Hvortil hun svarer "Ja, vil du have den?" Jeg ryder helt op i det røde felt, men får ikke råbt andet end "JA, TAK" råbte af pigen, var jo fordi jeg var så flintrende arrig, at da jeg endelig fandt min hest, gik det ud over hende i første omgang. Nå men det var disse beskrivelser jeg reagerede på, hvilket i min optik virker meget hysterisk (ja, udledt af at du garanteret blev frustreret, forskrækket og skuffet), men som pony-mor så pænt skriver får det dig til at fremstå hysterisk  Som forældre ville sådan en opførsel overfor mit barn fremprovokere en reaktion 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God ide |
|
|
lige at tale med pigen imorgen... Og et roligt alvorsord med staldejer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen overreaktion.. |
|
|
Havde reageret på fuldstændig samme måde er jeg sikker på! Jeg havde flyttet krikken med det vuns, og pigen havde også fået med store ord er jeg sikker på, hun burde være i stand til at se og mærke forskel på din og hendes sædvanlige hest. Nej hvor er det bare ikke i orden. Kan godt forstå du er møggal! Sker så sandsynligvis aldrig for mig, har en hest der bukker som bare fanden, og en der får gjordkramper hvis ikke man spænder gjorden helt specielt.
Mvh Julie
.: Liberty og Media Force xx :. - Fordi det er bedre at være lille og (meget) vågen end stor og doven 
1.semesters bøger til sprogstuderende (fransk/engelsk) på ASB sælges billigt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror ærligt, |
|
|
jeg havde reageret på samme måde - ingen skal ride på mine heste. Dermed sagt, at jeg nok også ( som dig ) måtte ty til en undskyldning overfor pigen. Udlejer har kvajet sig gevaldigt, burde have undskyldt promte og taget "hånd" om sagen med det samme. Under alle omstændigheder ville jeg flytte min hest, dette virker som et useriøst sted. Hilsen Tina
Tina Blixenkrone Hansen www.stutteri-blixenkrone.dk Kieffer Master dessursadel sælges, som ny, brugt få gange. Nu mor til Chanel. 21.08.2008 Stutteri Blixenkrone - avl af DV kvalitetsheste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uha!!! |
|
|
jeg var blevet komplet arrig lige på stedet og havde taget min hest og mine ting og var flyttet så hurtigt som muligt! jeg tror virkelig jeg ville blive så vred så der ikke ville komme særlig mange ord ud af munden på mig! der er INGEN der rider min hest uden at jeg har en aftale med dem!!! og at ejerne er SÅ ligeglade og ligefrem joker med det??? puh det ville tænde mig helt af  håber du finder ud af det, men det var i hvert fald ikke et sted jeg ville stå!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| enig... |
|
|
Enig med de fleste i at staldejers reaktion er fuldkomme uansvarlig. Det midste man kan gøre i dette tilfælde er da at undskylde? Uheld sker desværre fra tid til anden, og ja de bedste man kan gøre er stille og roligt at snkke om tingene, det er det der kommer det bedste ud af. Også fordi folk har tendens til at lukke af når folk taler i arrigskab, hvor imod at taler man lidt roligt, er folk mere åbne og imødekommende for hvad man siger. Med hensyn til skyldsspørgsmålet som en kommer med, så ja det vil med al sansynligehed være ejer af hesten der bærer skylden, hvis der sker noget, lige meget om vedkommende var der eller ej. Er ikke sikker, men vil tro det ud fra, at vi i stalden havde en der hjalp med at lukke ind, blev sparket i hovedet, og har fået meen af det, der er det alså hesten forsikring der dækker hendes meen.
www.bf-foto.dk
Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o, © Se min elskede hest Tango i min præ. ©
© Savner Tessa. Elskede hende SÅ højt. ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vil sige stort tak |
|
|
til jer alle der har svaret på min tråd her! Jeg har snakket med ejeren af stalden, og pigen der kom til at tage min hest og kan se tingene fra pigens side af sagen. Har overfor denne også undskyldt, at jeg fór sådan i flæsket på hende, da det jo ikke var med vilje at hun tog min hest. Føler dog stadig at jeg har nogle ting jeg skal have snakket igennem med ejeren af stalden. I skal være velkomne til fortsat at svare på tråden, skal jævnligt holde øje med den 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hysterisk |
|
|
Jeg syntes også at staldejeren virker ligeglad, men det er jo åbenbart svärt at se forskel, du skriver selv sådan her: Da de kommer hen til mig, prøver jeg at finde min hest, der er 4 mørkebrune heste på folden (ink. min egen) så jeg skulle lige finde ud af, hvilken én der var min. Så syntes du ikke at det bare er hvad der kan ske(ikke burde ske, men men) Trives din hest på stedet ellers er det jo vigtigt. Pigebarnet kan jo ikke göre for det, hvad du heldigvis også har indset. Men ärlig talt da jeg läste dit indläg troede jeg mindst at nogen havde solgt din hest til en spegepölse fabrikant. Lär at tälle til 10.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Set fra en anden side... |
|
|
Som Skallstorp pointerer, så lyder det til at det kan være svært at kende hestene fra hinanden - og der er vel ikke nogen der har gjort det med vilje? Det skyldes vel blot en tanketorsk, at staldejer ikke har tjekket om pigen fandt den rigtige hest - eller også har han haft fuld tillid til at hun ville tage den samme hest som hun plejede? Det vil sikkert være en god ide at forsøge at gøre din hest "anderledes", f.eks. iføre den en grime i en krads farve, klippe en figur på måsen af den eller noget i den stil. Jeg synes ikke at staldejers reaktion lyder særlig smart - men han har måske følt sig "overfaldet", og så reagerer mennesker jo altså nogen gange lidt spøjst. Derimod kan jeg ikke lade være med at hæfte mig ved disse sætninger: Her bliver jeg så stiktosset, jeg råber til ejeren "Det kan fandme ikke være rigtigt. Det er bare ikke godt nok." Igen bryder jeg ud i et raserianfald og råber og skriger og sparker i væggen. Bagefter begynder jeg at græde, fordi jeg synes det bare er for dårligt! Jeg tror faktisk, at du var blevet opsagt på stedet, hvis jeg var staldejer. Jeg har i nogle år haft to heste opstaldet - og jeg ville dælme være noget nervøs, hvis ovenstående var reaktionen på en fejl/ubetænksomhed fra min side. Jeg tror ikke at jeg turde have en sådan person stående. Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pony-mor |
CarinaLG |
19-08-2011 11:18 |
|
"Gu overreagerer du da" -  TS - i mine øjne overreagerer du IKKE! Det er DIN hest, og er der en chance for at tage fejl af den og andre, tages der forholdsregler, så det ikke sker.. Du er ikke hys - sikke en omgang ævl!
Sagde Carina Lauth Mor til Frederik, født 25-02-2009 Gravid med Isabella, termin 07-12-2011
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Staldejers ansvar |
|
|
Jeg syntes bestemt heller ikke du overreagerer, slet ikke over staldejers ligegyldighed... De har valgt at leje DERES heste ud, det skal opstalderene ikke bøde for (der kan være taget fejl mange gange)... Det må være DERES ansvar at sørge for turister mm tager de rigtige heste... Jeg vil også være pisse ærgelig, hvis min hest havde nogle skavanker som man prøver at rette op på, og man så bliver bombet tilbage i fremgang, fordi en staldejer ikke har taget sit ansvar... Hilsen Tina
Murerfirmaet Kim Frigast ApS www.kimfrigast.dk Stor erfaring i bygning/ombygning af stalde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Puha, endnu en god grund til at have den eneste brogede hest på folden  Havde reageret præcis som dig, hvis en lille pige red rundt på min hest uden opsyn. Selvom der nok ikke var sket hende eller hesten noget, så kan jeg slet ikke holde ud at tænke på hvad der kunne være sket! Skynd dig at få en grime i en hysterisk farve eller ligende, så din hest skiller sig ud. + navn på! Har du fået en god snak med pigen og staldejer omkring hændelsen?
Anne I have found my Magic RIP Røde. Vil altid huske dig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|