Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvilken race ?
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 11:34

Da vi ikke er de mest erfarne inden for heste endnu, vil jeg spørge til hvilken type hest i forskellige vil anbefale til børn på 6 år?

0
0
Svar på denne tråd

Hvilken race
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 11:37

Welsh Mountain

Stutteri Hvedholm

>Avl af Pinto<

Flere pintoer og et stk prima welsh tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

racer....
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 11:38

Nu findes der mange dejlige blandningsponyer derude, men jeg ville kigge efter racer/blandninger med welsh i. Så er der også lidt mere ridning i dem, synes jeg :)

Og så vær obs på at en rigtig rigtig god børnepony ofte koster mere end de der 1000 kr. som man får kylet shetlændere i nakken ved. Det kan godt betale sig at ofre penge på en ordentlig pony der både kan lidt og som børnene selv kan håndtere, frem for en "markeds-shetlænder" som kan være både stærk og ikke særlig børnevenlig. - For at generalisere, jeg ved godt at der også findes børnevenlige shetlændere

Salg af 1.-klasses trakehnere

Se www.Dyrhave.com for info

Fotografering af heste, equipager og dyr. 300 kr+kørsel

se www.123hjemmeside.dk/Pernica-foto for info

0
0
Svar på denne tråd

Connemara
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 12:08

Connemara

for den er kendt for at være udsædvanlig blid og rolig.

fåes i str.130-148.og i alle farver.

stald Ventrup.

os med springerne

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 20:38

noget med noget welsh ville jeg foretrække, det er i hvert fald hvad jeg har af erfaringer :)

Ravnstrupgaard
Avl af Welsh sec. B samt tilridning og træning af problemheste

en vallak skal du fortælle,

en hingst skal du diskutere,

en hoppe skal du spørge.

0
0
Svar på denne tråd

børnepony
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 21:22

En shetlandspony

eller en welsh sec. B eller F. Det har jeg ihvertfald altid kunnet håndtere fra jeg var lille.. :)

www.Aastrupgaard.dk
Kvalitets ponyhingste tilbydes til bedækning.

Knabstrupper, Welsh og Shetlandsponyer.

Samt salg af ungheste.

Både føl, 1, 2, 3 års og 5 års og ældre sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Fjordhest.
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 21:31

En fjordhest, helt klart!!

Hilsen Maja Revsgaard

- Kig mine annoncer, der er lidt for hver en sjæl :)

Ranger efterlyses!

Rød kraftig vallak med hvide aftegn

Part søges også, spørg mig :)

0
0
Svar på denne tråd

New Forest
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 22:55

Jeg fik en New Forest som min helt egen ride pony i den alder ca, og jeg har hende endnu, og de har et kanont godt sind til børn, så jeg vil helt klart anbefale en New Forest Pony :)

Dog havde jeg inden min New Forest en Welsh Mountain/shetter blanding som jeg gik og nussede med, og det er en skøn banding og hver for sig :)

New Foresten, Shetlænderen og Welsh Mountain 3 skønne børne/familie hygge ponyer :)

Hilsen Matte & Natali

(\_/)

(*hest*)

¤*´`*¤..¤*´©©©`*¤..¤*´`*¤

Irish Draught

&

New forest

Styre

Jeg stinker af hest, nej stop lige op og klap hesten jeg dufter.

0
0
Svar på denne tråd

tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 23:38

Hvis jeg var dig ville jeg klart gå uden om haflingere og fjordheste.

Personligt mener jeg at det er meget misforstået at påstå de skulle være gode begynderheste. Jeg synes tværtimod de kræver meget erfaring. For de har deres egne holdninger, kender deres styrke og lader sig ikke lige sådan flytte rundt på.

Du kunne jo kigge efter pony, og når du finder en, der passer på dine kriterier, kan du se nærmere på dens race/racer og vurdere om det lyder fornuftigt :-)

...from Rulammet with love

Omsider med Elmholts Napasha

0
0
Svar på denne tråd

Passende størrelse
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 01:02

Du skal vælge en størrelse pony der passer til et 6 års barn ikke en der passer i størrelse om en del år!

Welsh mountain ( sec A ) er et rigtigt godt bud.

Billede

Bent

Welsh Cob avler

www.kildegaardstud.com

0
0
Svar på denne tråd

overskriften
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 05:05

En dartmoor kunne også være et bud til børn i den alder.

Med de fantastiske fem heste: Buddy, Whitney, Apollon, Nolan og Succes

Samt den dejligste hundeven Buffy

0
0
Svar på denne tråd

Blandings
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 17:35

erfaring siger mig at blandingsponyer generelt er de bedste begynderheste...

Shetlændere er simpelthen et no-go.. de er stædige og de færreste er ordentligt tilredet, fordi de ikke kan rides af voksne..

Du kan være heldig at finde en fjordhest der er udmærket, men der er langt mellem de børnevenlige, da de simpelthen er så stærke og rimelig hurtige til at regne ud af personen på ryggen faktisk ingenting kan gøre hvis de skrider eller slår med hovedet.

Haflingere er simpelthen bare for stærke..

Jeg startede selv ud på en blanding der vist nok var lidt dartmore eller Welsh i, og han var bare super.. generelt skulle blandinger med netop de racer i, være super gode..

Ellers har jeg også gode erfaring med fjordheste blandinger (selvfølgelig afhængigt af blandingen)

Istedet for at gå så meget op i racen, så kig på selve ponyen og hvad den kan, hvad den har lært og om den passer til jer. Prøv en masse forskellige, så den unge rytter også finder sine egne begrænsninger. Og så hellere en hest der er rigtig god nu og måske skal skiftes ud om et par år, end en hest der først kan bruges fornuftigt om et par år.

Og køb aldrig en hest uden at den er blevet prøvet både af den lille pige og en ældre og mere erfaren rytter.

Og så husk at små piger forelsker sig i alle ponyer de ser. Først når hun stadig snakker om den ene pony, selv efter at have set flere, så ved i at det er den helt rigtige.

Jeg har selv været den ældre og mere erfarne test-rytter mange gange, hvor børn skulle have pony, så jeg har efterhånden en god erfaring med at finde det rigtige til dem...

0
0
Svar på denne tråd

Vælg med hjernen.
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 21:17

TS/ Vælg en pony med hjernen.

Jeg har købt en islænder til min ældste som dele "pony" (med mor )og en shetlænder til de 2 mindre søskende. De skiftets til at ride shetlænderne, men går mere og mere over til islænderne.

En islænder er ingen børnepony, men der findes gode eksemplarer som er mere børne egnede end andre, som det er tilfældet ved alle andre racer. Mit håb er, at ungerne på sigt bevarer en glæde ved at ride og omgså hestene og så hen ad vejen vælger deres egen linie inden for ridning om de vil mere eller ej. En islænder vokser man aldrig fra og den er super allround.

Shetlænderen er en rigtig dejlig børnepony og mine piger har haft vildt meget fornøjelse af vores små "lopper".

De tager dem selv på folden og strigler selv, uden mor eller far behøver at der, eller være nervøse for at der er en som kommer til skade.

Billede

Pigen er knap 2 år og ponyen er 3 år. Ponyen her er desuden skøn at køre med og burges bl.a. til at hente juletræ på kælk osv.

Billede

Pigen her er 3 år og rider på en Shetlænder på 4 år. De er bedste venner

Som flere skriver så er det en hest som skal kunne bruges her og nu og ikke en drøm til flere år ud i fremtiden, måske.

Selv er jeg vokset op med en Dartmoor pony, som også er en ekstrem lækker børnepony, uanset om der er en hygge pony eller en konkurrence pony eller pony som også kan køres med.

En Dartmoor pony er klart mit absolut bedste bud på et ridedyr til en pige på 6 år.

Min blev over 35 år hvilket ikke er usædvanligt for racen.

Husk blot at vælge en med lidt alder og erfaring og IKKE en ung og urutineret. Dog heller ikke en som er så gammel, at man får en "syg" gammel hest med ekstra dyrlæge udgifter og "tunge" beslutninger.

Endelig så kan jeg anbefale dig at læse bogen: Ponyer Af: Herta F. Kraupa-Tuskany fra forlaget Komma. Det er en ældre bog men den beskriver på mest fornuftige måde problematikken omkring valg af pony til et barn.

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

Kåret og ridevant shetlandspony hoppe, sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider