Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

sundt vs. kage
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 14:45

ja jeg sku gerne ha lidt kage med i skole på torsdag da jeg har fødselsdag, men men men....

op til flere er på kur og de vil jo ikk gerne spise kage, hvilket er fuldt forståeligt.

nogen der har et godt alternativ til de sunde så alle kan være med til lidt hygge???

kom frisk alle her inde på HN :-)

part søges til nicolai...

0
0
Svar på denne tråd

Slanke lagkage...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 15:03

Bund:

2 æg

30 g kalorielet mayonnaise

9 tsk mel

3 tsk bagepulver

Fyld:

1 1/4 dl græsk yoghurt (10%)

100 g hinbær/blåbær/jordbær (blandet)

3 tsk sukkerfri hindbærsyltetøj

Pisk hviderne stive. Bland de øvrige ingridienser med æggeblommerne. Tilsidst blandes det hele sammen. del portionen i 2 og bag hver portion på bagepapir i en 200 grader varm ovn i ca 10 minutter.

Mos 100 g bær (tilsæt evt. lidt flydende sødemiddel) med 3 tsk syltetøj og læg det mellem bundene.

Hæld yoghurtrn ud over hele lagkagen (gæm et åar bær til pynt).

Dette skulle efter den opskrift jeg har fået være til en person, men synes den er stor at spise alene. Fik opskriften af min mor, mener at hun havde den fra DDV. Man kan sikkert også bruge andre frugter, men har ikke prøvet den med andet. Ellers lavede min mor nogen fantastiske muffins, også fra DDV, så de skulle jo være til at spise, selv om man er på kur. Prøver lige at finde den opskrift også.

Perle

Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd

Æble muffins...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 15:21

125 g groft revet æble

40 g skummemælkspulver

30 g mel

5 g kanel

5 g bagepulver

½ tsk vanillekorn (pulver)

Lidt flydende sødemiddel

Alle ingridienserne blandes sammen og sættes i klatter på bagepapiret - min mor brugte muffins-forme. Bages ved 200 grader i 15-20 minutter...

Synes de smagte fantastisk, og det var rart med kage der kunne spises med god samvittighed...

Perle

Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd

muuuuums
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 15:39

de lyder begge rigtig lækre da....

part søges til nicolai...

0
0
Svar på denne tråd

Skal det være sundt...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 18:12

... så ville jeg droppe kagen og i stedet købe noget lækkert frugt og skære det ud i mundrette bidder. Malon, ananas, sharonfrugter, evt jordbær og hvad der ellers lige ser lækkert ud. Og så kan man jo have et fad med små chokolader til dem der ikke er på kur og kun kan nyde lækkert hvis det også er usundt.

Efter min erfaring med diverse "sunde kager" er det sjældent noget der egentlig er værd at spise - men frugt smager altid godt og et stort frugtfad hvor det hele er skåret ud, er meget lækkert.

Det har været brugt flere gange på mit arbejde (hvor vi ellers også er nogle kagehoveder) at der er nogen der giver feriefrugt i stedet for kage. Og selv om vi faktisk altid har en frugtkurv stående, er det MEGET velkomment med noget andet end der plejer at være.

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

banankage
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 15:38

Prøv at google fedtfattig banankage. Jeg er ellers ikke vild med banankage, men denne her er bare helt OK

Sunde heste, er stærke heste.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 16:33

På et tidspunkt lavede jeg en rigtig god frugtsalat. Anrettet i glas så der var til alle og det kunne lade sig gøre for alle at få. (Sad meget med tlf bl.a.)

Melon, ananas, jordbær, kiwi osv som Lisbeth også siger.

Du kan evt. tage noget fint, evt revet chokolade med som man kan putte i, og evt. vanilie creme som bare er til at hælde over. Smager altså bare mums, og kollegaerne var glade for det. (Har fødselsdag i juni måned så det kan være lidt kvalmt med kage)

Belinda

" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama

Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider